Allen,
heb een ADSL Plus abo, en heb de indruk dat er sinds gisteren (switch naar 60GB dl volume) er precies ook traffic shaping gebeurt. om maar te zeggen: op 30/6 kon ik via utorrent rustig 400-450KB/s halen, nu is dat max 100KB/sec meer, nochtans betreft het hier dezelfde files die ik DL, als ook zelfde software, configuratie etc. Ligt duidelijk aan netwerk kant... /me suspects BGC of doing some kind of traffic shaping!
Billy
Traffic shaping sinds 1/7/8 ?!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Zijn woorden die moeten vermeden worden é. Op zo'n manier worden de wildste dingen gelanceerd. En dat omdat je éénmaal een download hebt die de dag erna trager loopt Als je eenmaal een degelijk onderzoek hebt gedaan gedurende een langere periode, kan je wel eens je vermoeden uiten. Maar na één download met een dag tussenheb de indruk
me suspects
Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een tracker tijdelijk off line of zo.
Gaat ongeveer over een periode van een week, waarin in het eerste deel van de week ik heb vastegesteld dat de snelheden "in 't algemeen" hoger waren dan voordien - e.g. pre-announcement effect? - en nu serieus lager
bovendien betreft het hier een set van 30-40 torrents dus speelt het wegvallen een tracker niet echt mee. Verder is het ook zo dat ik quasi continue torrents download en daarbij steeds ongeveer dezelfde snelheid had (275 a 325KB/s) ongeacht het moment van de dag of de maand. Nu is het toch al sinds 2 dagen serieus minder.... dat is voor mij geen toeval meer.
B
bovendien betreft het hier een set van 30-40 torrents dus speelt het wegvallen een tracker niet echt mee. Verder is het ook zo dat ik quasi continue torrents download en daarbij steeds ongeveer dezelfde snelheid had (275 a 325KB/s) ongeacht het moment van de dag of de maand. Nu is het toch al sinds 2 dagen serieus minder.... dat is voor mij geen toeval meer.
B
Ik heb ADSL Go - sinds 30/06/2008 haal ik een minimum snelheid van 500kb/s als ik downloadKenneth schreef:Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een tracker tijdelijk off line of zo.heb de indruk
me suspects
Sinds deze 'snelheidsverhoging' heb ik zelfs 1x een bestand gedownloadt tegen 2,29 megabyte per seconde (damn was dit maar de gemiddelde snelheid) maar hier denk ik dat er dus WEL iets fout is gegaan, mss ivm cache ofzo -zie attachement lol-
Dommel > rest van belgische ISP's
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Heb maar één torrent lopen maar die is al ganse tijd niet boven de 70 KB/s gegaan, wat toch een beetje bizar is. Het is relatief stabiel voortdurend rond 60-70 KB/s.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zoals een beetje bij Telenet niet waar?Goztow schreef:Heb maar één torrent lopen maar die is al ganse tijd niet boven de 70 KB/s gegaan, wat toch een beetje bizar is. Het is relatief stabiel voortdurend rond 60-70 KB/s.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Update en sorry voor de double post: ik ben nu die ene torrent aan 220+ KB/s aan het binnenhalen. Van shaping geen sprake!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken