Alternatief voor Discovery Line : i-talk Happy Time
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Velen breken Belgacom af ingevolge de prijsverhoging.
Dat het bedrijf echter enkel op geld en winst uit is is ook weer niet waar.
De prijs stijgt amper 3 euro, maar Discovery is altijd duur geweest, prijs per minuut + nog eens een toeslag van minstens 15 cent per minuut.
Het alternatief dat ze voorstellen is ook niet mis :
I-Talk Happy Time : 10 euro per maand de eerste 18 maanden en meteen alle voordelen van een klassieke volwaardige lijn :
Met I-Talk Happy Time belt u in de week van 17u tot 8u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond gratis naar alle vaste nummers. Tijdens de week belt u tussen 8u en 17u voor een vast bedrag van 0,31 EUR incl BTW/oproep naar Belgacom-nummers en 0,62 EUR incl BTW/oproep naar Telenet- en Versatel-nummers.
I-Talk laat u toe te telefoneren via uw ADSL-verbinding in plaats van de klassieke telefoonlijn.
Wanneer je huidige modem niet compatibel is krijg je volledig gratis
een nieuwe draadloze modem.
Minpunt is dan weer dat je geen alarmcentrale kan plaatsen en ook geen fax kan aansluiten....
Dat het bedrijf echter enkel op geld en winst uit is is ook weer niet waar.
De prijs stijgt amper 3 euro, maar Discovery is altijd duur geweest, prijs per minuut + nog eens een toeslag van minstens 15 cent per minuut.
Het alternatief dat ze voorstellen is ook niet mis :
I-Talk Happy Time : 10 euro per maand de eerste 18 maanden en meteen alle voordelen van een klassieke volwaardige lijn :
Met I-Talk Happy Time belt u in de week van 17u tot 8u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond gratis naar alle vaste nummers. Tijdens de week belt u tussen 8u en 17u voor een vast bedrag van 0,31 EUR incl BTW/oproep naar Belgacom-nummers en 0,62 EUR incl BTW/oproep naar Telenet- en Versatel-nummers.
I-Talk laat u toe te telefoneren via uw ADSL-verbinding in plaats van de klassieke telefoonlijn.
Wanneer je huidige modem niet compatibel is krijg je volledig gratis
een nieuwe draadloze modem.
Minpunt is dan weer dat je geen alarmcentrale kan plaatsen en ook geen fax kan aansluiten....
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
En dat je Belgacom ADSL móet nemen?
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Net daarom is het nuttig voor één en ander zelf uit te zoeken, want er staat hier veel misleidende info op het forum.
Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen,
anderen zouden van niets gebaren.
Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen,
anderen zouden van niets gebaren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.
If you can't beat them, confuse them.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
dat doen ze allemaal of zijn er bij de anderen geen termijnen en contracten miss. ?CueBoy schreef:Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Ik heb de Belgacom klantendienst gebeld in verband met die verhoging van de prijs voor de discoverylijn, ik gaf daarbij aan dat ik nog geen internetverbinding had, hun voorstel was de klassieke lijn, over i-talk werd er niets verteld.Matthias_VL schreef:Net daarom is het nuttig voor één en ander zelf uit te zoeken, want er staat hier veel misleidende info op het forum.
Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen,
anderen zouden van niets gebaren.
Hoewel ik dus duidelijk op zoek was naar de oplossing die het minst zou kosten gebaarde de BGC medewerker daar dus van krommen aas.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
'k Zal je uitleggen wat ik bedoelde ...Matthias_VL schreef:dat doen ze allemaal of zijn er bij de anderen geen termijnen en contracten miss. ?CueBoy schreef:Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.
Jij laat uitschijnen dat Belgacom je een plezier doet als ze je bellen (ik laat nog in het midden of je gebeld wilt worden of niet, en of je voordeliger af bent na zo'n telefoontje of niet), terwijl niets minder waar is natuurlijk.
En ja, er zijn elders ook contracten en termijnen, maar die zijn na de contractduur dan ook afgelopen... en die worden niet op allerlei manieren verlengd
If you can't beat them, confuse them.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Die happy time is een goed systeem voor mensen die veel lang (GEMIDDELD meer dan 7 minuten) per gesprek doen overdag en eerder kort bellen 's avonds (dan valt de dure connectiekost in verhouding tot de minuutprijs weg).Matthias_VL schreef:Velen breken Belgacom af ingevolge de prijsverhoging.
Dat het bedrijf echter enkel op geld en winst uit is is ook weer niet waar.
De prijs stijgt amper 3 euro, maar Discovery is altijd duur geweest, prijs per minuut + nog eens een toeslag van minstens 15 cent per minuut.
Het alternatief dat ze voorstellen is ook niet mis :
I-Talk Happy Time : 10 euro per maand de eerste 18 maanden en meteen alle voordelen van een klassieke volwaardige lijn :
Met I-Talk Happy Time belt u in de week van 17u tot 8u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond gratis naar alle vaste nummers. Tijdens de week belt u tussen 8u en 17u voor een vast bedrag van 0,31 EUR incl BTW/oproep naar Belgacom-nummers en 0,62 EUR incl BTW/oproep naar Telenet- en Versatel-nummers.
I-Talk laat u toe te telefoneren via uw ADSL-verbinding in plaats van de klassieke telefoonlijn.
Wanneer je huidige modem niet compatibel is krijg je volledig gratis
een nieuwe draadloze modem.
Minpunt is dan weer dat je geen alarmcentrale kan plaatsen en ook geen fax kan aansluiten....
Wat zie je? Dat de meeste mensen vooral lang 's avonds (wanneer het toch al goedkoop was) bellen en kort overdag (dokter, inlichting, onpersoonlijke gesprekken). Kom maar eens op een antwoordapparaat terecht overdag, dan betaal je ook die 31 cent. Ik heb al facturen gezien bij zelfstandigen met een betaalkaske, amai.
Je wordt verplicht belgacom-ADSL te nemen.
VOIP kan je op verschillende andere manieren nemen. Tegen dat je dan 31 cent naar een belgacom-lijn of 62 cent naar een telenet-lijn betaalt, kan je al lang aan de lijn hangen.
Dan ben je al goedkoper af met een classic-lijn in combinatie met een alternatieve internetprovider en eender welke vorm van VOIP.
Bovendien kan je dan wel je alarm en centrale aansluiten.
Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?Matthias_VL schreef: De prijs stijgt amper 3 euro
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?
De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.
Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.
Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
Je bedoelt waarschijnlijk VODSL ipv VoInternet want VoIP en VoIce over internet is eigenlijk hetzelfde.peewee schreef:en bedoelen jullie dan VOIP of VOinternet???
zijn wel 2 heeeeeeel verschillende zaken he
zoveel pure VOIP is er ook weer niet.
Zie ook wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefonie_over_DSLVoIP een telefoniedienst over internet geïmplementeerd wordt (dus met gebruik van IP), loopt bij VoDSL de traditionele telefoniedienst over dezelfde ADSL-verbinding.
Waarom zijn het heeeeeeeeel verschillende zaken?
In Business kan je een vergelijking maken tussen hybrid en pure VoIP waar VoIP kan bestaan zonder ISDN of BRI verbinding, waarbij hybrid een BRI poort gebruikt van de gateway/centrale.
Ik dacht ook al zoiets. Volgens mij woont onze Matthias nog bij de mama en heeft hij nog nooit een dag gewerkt want anders denk je wellicht anders over "maar" €3. Het is tegenwoordig trouwens overal "maar" x eurokens meer.Insom schreef:Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?Matthias_VL schreef: De prijs stijgt amper 3 euro
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?
De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.
Pintjes weer duurder
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Dan is dat goed gezien van Belgacom éEn ja, er zijn elders ook contracten en termijnen, maar die zijn na de contractduur dan ook afgelopen... en die worden niet op allerlei manieren verlengd
Als je zo aan klantenbinding kan doen, waarom niet. De klant wint er ook iets bij (maandelijkse korting of zo, gratis ditje of datje). Niet dat het echt de moeite is maar toch
Klantenbinding is één van de onderdelen van de economie. Maar blijkbaar mag Belgacom dit niet gebruiken
Ik werd tijdje geleden gebeld door Proximus voor verlenging van contract. Na beetje praten was het resultaat drie maanden gratis abbonement en zoveel minuten en dergelijke toestanden. Was niet van plan te veranderen dus op deze manier heeft het me toch drie maanden abbonement bespaard
Beetje scheve vergelijking. Al die zaken zijn in de loop van de jaren al serieus omhoog gegaan in prijs. Een pint kostte vroeger maar een euro en nu al meer dan de helft meer. Als ik mij niet vergis, is de prijs van discovery line jaren op hetzelfde niveau gebleven (maar kan me vergissen in dat laatste). Als iemand kan bewijzen dat het in de laatste vijf jaar enorm duurder geworden is, wil ik gerust mijn fout toegevenWat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?
De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen.
Mocht dat voorvallen zal je heel wat horen. Dat het bier weer 4,5% zal opslaan is al groot nieuws.
Belgacom voert toch reeds een jaarlijkse indexering door? Dus de discoverylijn is sinds zijn introductie 4 jaar geleden toch ook van 6,5 naar 6,85 gestegen.
Mocht dat voorvallen zal je heel wat horen. Dat het bier weer 4,5% zal opslaan is al groot nieuws.
Belgacom voert toch reeds een jaarlijkse indexering door? Dus de discoverylijn is sinds zijn introductie 4 jaar geleden toch ook van 6,5 naar 6,85 gestegen.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Is mogelijk. Daarom dat ik ook zei dat mensen gerust mochten bewijzen dat het enorm gestegen was. Maar die 35 cent vind ik nog niet genoeg om mijn fout toe te geven.Dus de discoverylijn is sinds zijn introductie 4 jaar geleden toch ook van 6,5 naar 6,85 gestegen.
Als je beetje rekent, had je dat juist liever gehad. Ik heb liever een produkt waar ik eerst 100 euro voor betaal en dan na vier jaar 145 dan dat ik een produkt heb waar ik eerst 100, dan 120, dan 135 en dan na vier jaar 145 voor betaal. Reken maar eens uit: 3*100 + 1*145 ipv 100+120+135+145.De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen
Let op , ik ben geen grote Belgacom verdediger. Ik zit zelf bij dommel voor internet en bij Telenet voor tv maar het anti-belgacom is mij iets te hoog. Als je niet anti-belgacom bent of anti-telenet, hoor je er blijkbaar niet echt bij
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik vind ook dat je de stijging moet bekijken in procenten,en een stijging met 45% ineens is een abnormale hoge stijging,ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.
Ook de prijs van de''raw copper lijn van Belgacom is zeer sterk overdreven, maar die prijs word (dit is mijn mening) kunstmatig hoog gehouden,om produkten als At Home van Mobistar te dwarsbomen.En ook de internet providers als EDPnet en DXadsl stokken in de wielen te steken.Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.
Ook de prijs van de''raw copper lijn van Belgacom is zeer sterk overdreven, maar die prijs word (dit is mijn mening) kunstmatig hoog gehouden,om produkten als At Home van Mobistar te dwarsbomen.En ook de internet providers als EDPnet en DXadsl stokken in de wielen te steken.Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.
- Styno
- Elite Poster
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
- Locatie: Somewhere over the rainbow....
Maar ik wil helemaal niet 'talken', er moet juist adsl data over die lijn gaan...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
2fluppie schreef:Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.
Alleen heb ik wel begrip, dat je als klein providertje niet veel zin hebt om tegen een leger Belgacom advokaten te gaan vechten. Belgacom die tevens een hand boven het hoofd gehouden word.
Ik kijk dus meer met een scheef oog naar het BIPT ... de verantwoordelijkheid ligt daar.
de koe zegt boe
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat raakt kant noch wal.Kenneth schreef:Als je beetje rekent, had je dat juist liever gehad. Ik heb liever een produkt waar ik eerst 100 euro voor betaal en dan na vier jaar 145 dan dat ik een produkt heb waar ik eerst 100, dan 120, dan 135 en dan na vier jaar 145 voor betaal. Reken maar eens uit: 3*100 + 1*145 ipv 100+120+135+145.De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen
Economische realiteit: de inflatie in België was de afgelopen 4 jaar respectievelijk 2,78, 1,80, 1,82 en dus recent 5,80% (wat niet het gemiddelde van 2008 is, maar een tussenpunt, gezien 2008 nog niet gedaan is uiteraard). We maken het rekensommetje opnieuw:
2005: 100€+2,78% = 102,78€
2006: 102,78€+1,80%=104,63€
2007: 104,63€+1,82%=106,53€
2008: 106,53€+5,80%=112,71€
Betaalt ge nu nog altijd met de glimlach 145€? En om dit even toe te passen op de Discovery Line: als er louter indexeringen waren, dan was de huidige kostprijs 7,33€. En dus niet 9,95€, wat gewoon een érg forse prijsstijging is en géén indexering. Het kostenplaatje bij BGC klopte niet en aangezien er slechts héél weinig "échte" Belgacom-klanten aan deze maatregel hun vingers verbranden, was deze prijsstijging gewoon handig.
ooh. shiny.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.
Het is niet omdat ze maar een paar procent per keer stijgen, dat het daarom minder gestegen is é
Wat zouden ze dan wel moeten aanvechten? Ze zouden een waterdicht contract moeten hebben, zouden ze wel aanvechten, denk ik. Het zijn per slot van rekening ook bedrijven die willen winst makenHet verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Er is een groot verschil tussen elk jaar een paar procent stijgen, dan ineens 45% te stijgen...Kenneth schreef:Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.
Het is niet omdat ze maar een paar procent per keer stijgen, dat het daarom minder gestegen is é
Of wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?
de koe zegt boe
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.Kenneth schreef:Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?
ooh. shiny.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Buiten olie zie ik geen echte kandidaat. Misschien is een discovery line wel de oplossing voor onze olieafhankelijkheid? Je kan er niet mee bellen maar wel mee rijden.cloink schreef:Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.
sigarettencloink schreef:Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.Kenneth schreef:Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?
maw de discovery line is een luxe product geworden.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ten eerste: ik spreek ook niet over brood op 60 jaar tijdOf wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?
Ten tweede: het gaat niet over internet, maar over discovery line
Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tankenelk jaar een paar procent
PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Heu. Ik voel me genegeerd, maar OK... Wat dat tanken betreft heb je - zoals deej al schreef - een punt. Maar als je me nu gaat vertellen dat de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar tijd, dan stel ik me toch eerder vragen bij uw prijsbewustheid. Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht?Kenneth schreef:Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tankenelk jaar een paar procent
Absoluut, schandalig. Net zoals het feit dat ze nog een marge nemen op de raw copper. Dat is simpelweg profiteren.Kenneth schreef:PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Over hoeveel jaar gaat het dan, dat brood met 45% is opgeslagen?Kenneth schreef:Ten eerste: ik spreek ook niet over brood op 60 jaar tijdOf wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?
Ten tweede: het gaat niet over internet, maar over discovery line
Je spreekt een beetje in raadsels vind ik
Op punt 2 heb je me inderdaad, het is geen internet... maar discoveryline die ik nodig heb voor internet...
Ik ga alle dagen boodschappen doen. Dingen die 45% zijn opgeslaan, koop ik niet, daar neem ik een alternatief voor. Gelukkig is dat er wel voor het eten.Kenneth schreef:Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tankenelk jaar een paar procent
Tanken doe ik inderdaad nooit... tenzij mijn mazoutketel voor de verwarming. Maar.... dit jaar komt er gas aansluiting in ons huis... dus ook weer over naar een alternatief (dat goedkoper is).
Wel triest dat we de mazout al moeten nemen om een vergelijk te hebben met Belgacom.
de koe zegt boe
Whehehehebambipower schreef: Wel triest dat we de mazout al moeten nemen om een vergelijk te hebben met Belgacom.
@ Kenneth, ik heb alle begrip voor je stellingen maar je moet inderdaad begrijpen dat BGC hiermee véél mensen voor een blok zet.
Er is geen alternatief.
Het is eigenaardig dat de totaalprijs van mijn internet weeral omhoog gaat ipv omlaag. En dat voor een verouderde technologie die in de buurlanden enkel nog maar daalt in prijs.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Het is een bedrijf he Geen liefdadigheidsinstellingcloink schreef:Heu. Ik voel me genegeerd, maar OK... Wat dat tanken betreft heb je - zoals deej al schreef - een punt. Maar als je me nu gaat vertellen dat de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar tijd, dan stel ik me toch eerder vragen bij uw prijsbewustheid. Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht?Kenneth schreef:Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tankenelk jaar een paar procent
Absoluut, schandalig. Net zoals het feit dat ze nog een marge nemen op de raw copper. Dat is simpelweg profiteren.Kenneth schreef:PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
Inderdaad en enkel een bedrijf met een monopolie kan hiermee weg komen. ik verschiet er eigenlijk van dat ze hier niet eerder mee zijn afgekomen en dat we nog geen 15euro voor raw copper/disc line moeten betalen.
15euro, je weet wel, de prijs voor een unlimited 20Mbit ADSL abbonement bij de noorderburen.
15euro, je weet wel, de prijs voor een unlimited 20Mbit ADSL abbonement bij de noorderburen.
A post without a signature is like a fish without a bike
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Mijn excuses. Had eigenlijk niet gezien dat er zoveel berichten tussen gekomen waren Zo zie je nog maar eens hoeveel reactie het uitlokt als iemand de handeling van belgacom in perspectief probeert te plaatsen (ik gebruik bewust niet het woord verdedigen)Heu. Ik voel me genegeerd
Heb wel gestaakt (ben ambtenaar). Maar dat had meer te maken met het feit dat ze schoon weer uitgaven en dat mijn gras moest afgereden worden Mij ga je niet horen klagen over koopkracht en zo. Hoewel ik een bescheiden weddeke heb, kom ik rond. Maar ja, ben dan nog zelfstandig in bijberoep en ik ga in het weekend in de horeca gaan werken.Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht?
Ik zeg niet dat alle prijzen zo stijgen é. Daarmee dat ik geen rekening hou met het indexcijfer. Zaken zoals brandstof zitten daar toch niet in? Ik spreek meer over specifieke dingen. Paar voorbeeldjes:de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar
basiscijfer 100 was in 2004
wortelen: 147,122
prei: 180,474
Bloemkool: 151,601
Meel & andere granen: 159,618
Bloem: 159,618
Spaghetti: 144,891
Zalm: 137,342
Grijze garnalen: 144,141
Sinaasappelen: 131,933
Bron: FOD Financiën
Speciaal voor Bambipower: Aardgas: 157,696
Maar ik herhaal nogmaals. Ik verdedig Belgacom niet. Het is een hoge stijging in éénmaal maar bedenk toch eens waar we over bezig zijn zeg. Als je prijsstijgingen in percentages wil bekijken, geen probleem, maar dan moet je ook zien hoeveel die uitgave deel uitmaakt van het totale maadbudget. Aardgas maakt, volgens mij, een véééél groter deel uit van de maandelijkse uitgave.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat zegt voldoende! Discussie gesloten!Kenneth schreef:(ben ambtenaar).
(j/k )
Ok, als ik ongelijk heb, heb ik ongelijk. Toevalligerwijs kreeg ik van Test-Aankoop net hetvolgende in de mailbox:Kenneth schreef:Bron: FOD Financiën
Dat is eerlijk gezegd toch wel even schrikken...Om de evolutie van de levensduurte en de eventuele daling van de koopkracht te meten berekenden wij de prijsevolutie van olieproducten, van 43 voedingsproducten en 10 non-food-producten (huisshoudtoestellen, hifi, audio enz.) voor de periode januari 2000 tot augustus 2007. Dat onderzoek wees op grote prijsstijgingen voor brandstoffen (+ 37,5 % sinds 2000 voor loodvrije benzine, + 41 % voor diesel), maar ook voor voeding zoals vlees (bv. + 25 % voor gekookte ham), aardappelen (+ 68 %) of kabeljauw (+ 32,5 %). Kortom, grotere stijgingen dan de stijging van de algemene levensduurte (+ 19 %). Daarnaast noteerden wij wel prijsdalingen (sinds januari 2006) voor een reeks duurzame producten zoals huishoudelektro, tv's, audioapparatuur enz. Hetzelfde geldt voor vliegtickets of gsm's. Bekijken we de dienstensector, dan springen de stijgingen weer in het oog, bv. bankdiensten (+ 8,4 % sinds januari 2006) of premies van brandverzekeringen (+ 6,8 %).
ooh. shiny.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
niet akkoordInsom schreef:Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?Matthias_VL schreef: De prijs stijgt amper 3 euro
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?
De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.
Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.
Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
we waren bij de eersten die Belgacom TV namen en na geruimte tijd
kwamen dan de packs uit...
alle 2 maanden waren we 170 à 180 euro kwijt
huur decoder, abonnemnt tv, adsl go, telefoon alles werd apart verrekend
niet lang na dat de packs uitkwamen belde een lieve vriendelijk juffrouw op en stelde voor om om te zetten naar een pac, welke minstens 20 euro
voordeel opleverde per maand... ( geen huur meer decoder enz... )
Weinig bedrijven zouden dit spontaan doen vrees ik hoor.
Heb je over het woordje VAAK gelezen?Matthias_VL schreef:niet akkoordInsom schreef:Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?Matthias_VL schreef: De prijs stijgt amper 3 euro
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?
De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.
Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.
Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
we waren bij de eersten die Belgacom TV namen en na geruimte tijd
kwamen dan de packs uit...
alle 2 maanden waren we 170 à 180 euro kwijt
huur decoder, abonnemnt tv, adsl go, telefoon alles werd apart verrekend
niet lang na dat de packs uitkwamen belde een lieve vriendelijk juffrouw op en stelde voor om om te zetten naar een pac, welke minstens 20 euro
voordeel opleverde per maand... ( geen huur meer decoder enz... )
Weinig bedrijven zouden dit spontaan doen vrees ik hoor.
Heb zelf 5 jaar op de BGC klantendienst gewerkt en als het om OCA en alternatieve outbound centra's zullen ex collega's mij enkel maar gelijk kunnen geven.
Als men u opbelt of u belt zelf naar BGC, kan men direct uw klantengegevens en structuur zien.
Laten we zeggen dat er 2 formules zijn die voor u in aanmerking zouden komen.
Formule 1 is voor u 10% voordeliger.
Formule 2 is voor u 2 % duurder maar biedt meer "gebruiksgemak" bv een no limit pakket. (maar BGC verdient er meer aan).
Formule 1 zal dan in het rood staan en hieraan zal de operator die u dit aanbiedt geen fictieve comissie op krijgen.
Formule 2 echter zal in het groen staan en kan de operator wél een fictieve comissie bieden. Veel operatoren hebben het hart nog op de juiste plaats zitten en zullen het voordeligste aanbieden. Zo zijn er ook anderen natuurlijk.
Ik heb hieromtrent met mijn vroegere supervisor slaande ruzies gehad.
Het is enkel maar om je aan te tonen dat BGC u echt geen cadeau's geeft omdat u zo sympathiek bent he. Het is nog steeds de bedoeling dat de operatoren zo veel mogelijk geld binnenbrengen en dat gebeurd door de klant meer te laten betalen. Zoals elk bedrijf natuurlijk.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
AMAI, is daar ne schone boel op die klantendienst ( slaande ruzies ) hopelijk niet teveel in de ADSL-centrales
Als die ADSL data van skynet is dan kan dat (gratis) zonder vaste lijn. Anders zijt ge genegerd. Daar komt het op neer. Mijn Discovery line enkele dagen geleden laten omzetten naar "geen lijn".Styno schreef:Maar ik wil helemaal niet 'talken', er moet juist adsl data over die lijn gaan...