Alternatief voor Discovery Line : i-talk Happy Time

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Velen breken Belgacom af ingevolge de prijsverhoging.

Dat het bedrijf echter enkel op geld en winst uit is is ook weer niet waar.

De prijs stijgt amper 3 euro, maar Discovery is altijd duur geweest, prijs per minuut + nog eens een toeslag van minstens 15 cent per minuut.

Het alternatief dat ze voorstellen is ook niet mis :

I-Talk Happy Time : 10 euro per maand de eerste 18 maanden en meteen alle voordelen van een klassieke volwaardige lijn :

Met I-Talk Happy Time belt u in de week van 17u tot 8u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond gratis naar alle vaste nummers. Tijdens de week belt u tussen 8u en 17u voor een vast bedrag van 0,31 EUR incl BTW/oproep naar Belgacom-nummers en 0,62 EUR incl BTW/oproep naar Telenet- en Versatel-nummers.

I-Talk laat u toe te telefoneren via uw ADSL-verbinding in plaats van de klassieke telefoonlijn.

Wanneer je huidige modem niet compatibel is krijg je volledig gratis
een nieuwe draadloze modem.


Minpunt is dan weer dat je geen alarmcentrale kan plaatsen en ook geen fax kan aansluiten....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En dat je Belgacom ADSL móet nemen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

We hebben hier sinds een maand iTalk No Limit en het is inderdaad een stuk interessanter zowel qua standaard functionaliteit en prijs.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Net daarom is het nuttig voor één en ander zelf uit te zoeken, want er staat hier veel misleidende info op het forum.
Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen,
anderen zouden van niets gebaren.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.

Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".
If you can't beat them, confuse them.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

CueBoy schreef:
Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.

Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".
dat doen ze allemaal of zijn er bij de anderen geen termijnen en contracten miss. ? :roll:
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Matthias_VL schreef:Net daarom is het nuttig voor één en ander zelf uit te zoeken, want er staat hier veel misleidende info op het forum.
Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen,
anderen zouden van niets gebaren.


Ik heb de Belgacom klantendienst gebeld in verband met die verhoging van de prijs voor de discoverylijn, ik gaf daarbij aan dat ik nog geen internetverbinding had, hun voorstel was de klassieke lijn, over i-talk werd er niets verteld.
Hoewel ik dus duidelijk op zoek was naar de oplossing die het minst zou kosten gebaarde de BGC medewerker daar dus van krommen aas.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Geen probleem ik wil direct italk, ik heb zelfs sip compatibele hardware, maar Belgacom wil me niet als klant als mijn isp niet Skynet (=Belgacom) is.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Matthias_VL schreef:
CueBoy schreef:
Matthias_VL schreef:Regelmatig belt Belgacom zelf opdat je je als klant minder zou betalen, anderen zouden van niets gebaren.

Excuseer ? ... Je zult wel bedoelen "Belgacom probeert op allerlei manieren je langer als klant te binden".
dat doen ze allemaal of zijn er bij de anderen geen termijnen en contracten miss. ? :roll:

'k Zal je uitleggen wat ik bedoelde ...
Jij laat uitschijnen dat Belgacom je een plezier doet als ze je bellen (ik laat nog in het midden of je gebeld wilt worden of niet, en of je voordeliger af bent na zo'n telefoontje of niet), terwijl niets minder waar is natuurlijk.
En ja, er zijn elders ook contracten en termijnen, maar die zijn na de contractduur dan ook afgelopen... en die worden niet op allerlei manieren verlengd :roll:
If you can't beat them, confuse them.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Matthias_VL schreef:Velen breken Belgacom af ingevolge de prijsverhoging.

Dat het bedrijf echter enkel op geld en winst uit is is ook weer niet waar.

De prijs stijgt amper 3 euro, maar Discovery is altijd duur geweest, prijs per minuut + nog eens een toeslag van minstens 15 cent per minuut.

Het alternatief dat ze voorstellen is ook niet mis :

I-Talk Happy Time : 10 euro per maand de eerste 18 maanden en meteen alle voordelen van een klassieke volwaardige lijn :

Met I-Talk Happy Time belt u in de week van 17u tot 8u en tijdens het weekend en op feestdagen de klok rond gratis naar alle vaste nummers. Tijdens de week belt u tussen 8u en 17u voor een vast bedrag van 0,31 EUR incl BTW/oproep naar Belgacom-nummers en 0,62 EUR incl BTW/oproep naar Telenet- en Versatel-nummers.

I-Talk laat u toe te telefoneren via uw ADSL-verbinding in plaats van de klassieke telefoonlijn.

Wanneer je huidige modem niet compatibel is krijg je volledig gratis
een nieuwe draadloze modem.


Minpunt is dan weer dat je geen alarmcentrale kan plaatsen en ook geen fax kan aansluiten....


Die happy time is een goed systeem voor mensen die veel lang (GEMIDDELD meer dan 7 minuten) per gesprek doen overdag en eerder kort bellen 's avonds (dan valt de dure connectiekost in verhouding tot de minuutprijs weg).
Wat zie je? Dat de meeste mensen vooral lang 's avonds (wanneer het toch al goedkoop was) bellen en kort overdag (dokter, inlichting, onpersoonlijke gesprekken). Kom maar eens op een antwoordapparaat terecht overdag, dan betaal je ook die 31 cent. Ik heb al facturen gezien bij zelfstandigen met een betaalkaske, amai.
Je wordt verplicht belgacom-ADSL te nemen.
VOIP kan je op verschillende andere manieren nemen. Tegen dat je dan 31 cent naar een belgacom-lijn of 62 cent naar een telenet-lijn betaalt, kan je al lang aan de lijn hangen.

Dan ben je al goedkoper af met een classic-lijn in combinatie met een alternatieve internetprovider en eender welke vorm van VOIP.
Bovendien kan je dan wel je alarm en centrale aansluiten.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Matthias_VL schreef:De prijs stijgt amper 3 euro


Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?

De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.

Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.

Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

en bedoelen jullie dan VOIP of VOinternet???
zijn wel 2 heeeeeeel verschillende zaken he
zoveel pure VOIP is er ook weer niet.
The world is not enough!
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

peewee schreef:en bedoelen jullie dan VOIP of VOinternet???
zijn wel 2 heeeeeeel verschillende zaken he
zoveel pure VOIP is er ook weer niet.


Je bedoelt waarschijnlijk VODSL ipv VoInternet want VoIP en VoIce over internet is eigenlijk hetzelfde.

VoIP een telefoniedienst over internet geïmplementeerd wordt (dus met gebruik van IP), loopt bij VoDSL de traditionele telefoniedienst over dezelfde ADSL-verbinding.

Zie ook wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefonie_over_DSL

Waarom zijn het heeeeeeeeel verschillende zaken?

In Business kan je een vergelijking maken tussen hybrid en pure VoIP waar VoIP kan bestaan zonder ISDN of BRI verbinding, waarbij hybrid een BRI poort gebruikt van de gateway/centrale.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Insom schreef:
Matthias_VL schreef:De prijs stijgt amper 3 euro


Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?

De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.



Ik dacht ook al zoiets. Volgens mij woont onze Matthias nog bij de mama en heeft hij nog nooit een dag gewerkt want anders denk je wellicht anders over "maar" €3. Het is tegenwoordig trouwens overal "maar" x eurokens meer.

Pintjes weer duurder
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

En ja, er zijn elders ook contracten en termijnen, maar die zijn na de contractduur dan ook afgelopen... en die worden niet op allerlei manieren verlengd


Dan is dat goed gezien van Belgacom é

Als je zo aan klantenbinding kan doen, waarom niet. De klant wint er ook iets bij (maandelijkse korting of zo, gratis ditje of datje). Niet dat het echt de moeite is maar toch

Klantenbinding is één van de onderdelen van de economie. Maar blijkbaar mag Belgacom dit niet gebruiken

Ik werd tijdje geleden gebeld door Proximus voor verlenging van contract. Na beetje praten was het resultaat drie maanden gratis abbonement en zoveel minuten en dergelijke toestanden. Was niet van plan te veranderen dus op deze manier heeft het me toch drie maanden abbonement bespaard

Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?


Beetje scheve vergelijking. Al die zaken zijn in de loop van de jaren al serieus omhoog gegaan in prijs. Een pint kostte vroeger maar een euro en nu al meer dan de helft meer. Als ik mij niet vergis, is de prijs van discovery line jaren op hetzelfde niveau gebleven (maar kan me vergissen in dat laatste). Als iemand kan bewijzen dat het in de laatste vijf jaar enorm duurder geworden is, wil ik gerust mijn fout toegeven
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen.

Mocht dat voorvallen zal je heel wat horen. Dat het bier weer 4,5% zal opslaan is al groot nieuws.

Belgacom voert toch reeds een jaarlijkse indexering door? Dus de discoverylijn is sinds zijn introductie 4 jaar geleden toch ook van 6,5 naar 6,85 gestegen.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dus de discoverylijn is sinds zijn introductie 4 jaar geleden toch ook van 6,5 naar 6,85 gestegen.


Is mogelijk. Daarom dat ik ook zei dat mensen gerust mochten bewijzen dat het enorm gestegen was. Maar die 35 cent vind ik nog niet genoeg om mijn fout toe te geven.

De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen


Als je beetje rekent, had je dat juist liever gehad. Ik heb liever een produkt waar ik eerst 100 euro voor betaal en dan na vier jaar 145 dan dat ik een produkt heb waar ik eerst 100, dan 120, dan 135 en dan na vier jaar 145 voor betaal. Reken maar eens uit: 3*100 + 1*145 ipv 100+120+135+145.

Let op , ik ben geen grote Belgacom verdediger. Ik zit zelf bij dommel voor internet en bij Telenet voor tv maar het anti-belgacom is mij iets te hoog. Als je niet anti-belgacom bent of anti-telenet, hoor je er blijkbaar niet echt bij :?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind ook dat je de stijging moet bekijken in procenten,en een stijging met 45% ineens is een abnormale hoge stijging,ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.
Ook de prijs van de''raw copper lijn van Belgacom is zeer sterk overdreven, maar die prijs word (dit is mijn mening) kunstmatig hoog gehouden,om produkten als At Home van Mobistar te dwarsbomen.En ook de internet providers als EDPnet en DXadsl stokken in de wielen te steken.Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Maar ik wil helemaal niet 'talken', er moet juist adsl data over die lijn gaan...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

fluppie schreef:Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.


2

Alleen heb ik wel begrip, dat je als klein providertje niet veel zin hebt om tegen een leger Belgacom advokaten te gaan vechten. Belgacom die tevens een hand boven het hoofd gehouden word.

Ik kijk dus meer met een scheef oog naar het BIPT ... de verantwoordelijkheid ligt daar.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:
De genoemde producten of diensten zijn niet in één klap (van de ene dag op de andere) met 45% gestegen

Als je beetje rekent, had je dat juist liever gehad. Ik heb liever een produkt waar ik eerst 100 euro voor betaal en dan na vier jaar 145 dan dat ik een produkt heb waar ik eerst 100, dan 120, dan 135 en dan na vier jaar 145 voor betaal. Reken maar eens uit: 3*100 + 1*145 ipv 100+120+135+145.

Dat raakt kant noch wal.

Economische realiteit: de inflatie in België was de afgelopen 4 jaar respectievelijk 2,78, 1,80, 1,82 en dus recent 5,80% (wat niet het gemiddelde van 2008 is, maar een tussenpunt, gezien 2008 nog niet gedaan is uiteraard). We maken het rekensommetje opnieuw:

2005: 100€+2,78% = 102,78€
2006: 102,78€+1,80%=104,63€
2007: 104,63€+1,82%=106,53€
2008: 106,53€+5,80%=112,71€

Betaalt ge nu nog altijd met de glimlach 145€? En om dit even toe te passen op de Discovery Line: als er louter indexeringen waren, dan was de huidige kostprijs 7,33€. En dus niet 9,95€, wat gewoon een érg forse prijsstijging is en géén indexering. Het kostenplaatje bij BGC klopte niet en aangezien er slechts héél weinig "échte" Belgacom-klanten aan deze maatregel hun vingers verbranden, was deze prijsstijging gewoon handig.
ooh. shiny.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.


Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?

Het is niet omdat ze maar een paar procent per keer stijgen, dat het daarom minder gestegen is é

Het verbaasd mij trouwens dat deze providers de beslissing van Belgacom niet aanvechten.


Wat zouden ze dan wel moeten aanvechten? Ze zouden een waterdicht contract moeten hebben, zouden ze wel aanvechten, denk ik. Het zijn per slot van rekening ook bedrijven die willen winst maken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kenneth schreef:
ik denk dat zulke stijging van een produkt,sinds de tweede wereldoorlog niet meer gezien is.


Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?

Het is niet omdat ze maar een paar procent per keer stijgen, dat het daarom minder gestegen is é


Er is een groot verschil tussen elk jaar een paar procent stijgen, dan ineens 45% te stijgen...

Of wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?

Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

cloink schreef:Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.


Buiten olie zie ik geen echte kandidaat. Misschien is een discovery line wel de oplossing voor onze olieafhankelijkheid? Je kan er niet mee bellen maar wel mee rijden.
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

cloink schreef:
Kenneth schreef:Euhm, prijzen van brood, bier, pasta, rijst, brandstof, ... nog niet bekeken?

Je zit er opnieuw glad naast. Vergeet niet dat de Discovery Line slechts 4 jaar bestaat en op deze 4 jaar is ze van 6,5€ naar 9,95€ gegaan. Succes om een ander produkt te vinden dat deze "trend" gevolgd is.


sigaretten :-(

maw de discovery line is een luxe product geworden.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Of wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?


Ten eerste: ik spreek ook niet over brood op 60 jaar tijd :? :roll:
Ten tweede: het gaat niet over internet, maar over discovery line

elk jaar een paar procent


Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tanken


PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:
elk jaar een paar procent
Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tanken

Heu. Ik voel me genegeerd, maar OK... Wat dat tanken betreft heb je - zoals deej al schreef - een punt. Maar als je me nu gaat vertellen dat de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar tijd, dan stel ik me toch eerder vragen bij uw prijsbewustheid. Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht? :D

Kenneth schreef:PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel

Absoluut, schandalig. Net zoals het feit dat ze nog een marge nemen op de raw copper. Dat is simpelweg profiteren.
ooh. shiny.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kenneth schreef:
Of wil je het internet op 4 jaar vergelijken met het brood op 60jaar tijd?


Ten eerste: ik spreek ook niet over brood op 60 jaar tijd :? :roll:
Ten tweede: het gaat niet over internet, maar over discovery line


Over hoeveel jaar gaat het dan, dat brood met 45% is opgeslagen?
Je spreekt een beetje in raadsels vind ik

Op punt 2 heb je me inderdaad, het is geen internet... maar discoveryline die ik nodig heb voor internet...

Kenneth schreef:
elk jaar een paar procent


Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tanken



Ik ga alle dagen boodschappen doen. Dingen die 45% zijn opgeslaan, koop ik niet, daar neem ik een alternatief voor. Gelukkig is dat er wel voor het eten.

Tanken doe ik inderdaad nooit... tenzij mijn mazoutketel voor de verwarming. Maar.... dit jaar komt er gas aansluiting in ons huis... dus ook weer over naar een alternatief (dat goedkoper is).

Wel triest dat we de mazout al moeten nemen om een vergelijk te hebben met Belgacom.
de koe zegt boe
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

bambipower schreef:Wel triest dat we de mazout al moeten nemen om een vergelijk te hebben met Belgacom.


Whehehehe :lol:

@ Kenneth, ik heb alle begrip voor je stellingen maar je moet inderdaad begrijpen dat BGC hiermee véél mensen voor een blok zet.

Er is geen alternatief. :cry:

Het is eigenaardig dat de totaalprijs van mijn internet weeral omhoog gaat ipv omlaag. En dat voor een verouderde technologie die in de buurlanden enkel nog maar daalt in prijs.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

cloink schreef:
Kenneth schreef:
elk jaar een paar procent
Als je zoiets zegt, ga je nooit boodschappen doen en ga je nooit gaan tanken

Heu. Ik voel me genegeerd, maar OK... Wat dat tanken betreft heb je - zoals deej al schreef - een punt. Maar als je me nu gaat vertellen dat de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar tijd, dan stel ik me toch eerder vragen bij uw prijsbewustheid. Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht? :D

Kenneth schreef:PS Heb precies nog niemand horen klagen dat Dommel 99 euro vraagt voor activatie van hogere snelheid en belgacom 50. Is bijna het dubbel

Absoluut, schandalig. Net zoals het feit dat ze nog een marge nemen op de raw copper. Dat is simpelweg profiteren.


Het is een bedrijf he :) Geen liefdadigheidsinstelling :D
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Inderdaad en enkel een bedrijf met een monopolie kan hiermee weg komen. ik verschiet er eigenlijk van dat ze hier niet eerder mee zijn afgekomen en dat we nog geen 15euro voor raw copper/disc line moeten betalen.
15euro, je weet wel, de prijs voor een unlimited 20Mbit ADSL abbonement bij de noorderburen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heu. Ik voel me genegeerd


Mijn excuses. Had eigenlijk niet gezien dat er zoveel berichten tussen gekomen waren :oops: Zo zie je nog maar eens hoeveel reactie het uitlokt als iemand de handeling van belgacom in perspectief probeert te plaatsen (ik gebruik bewust niet het woord verdedigen) :wink: :lol:

Of zijt gij zo ene die gaat betogen om wat meer koopkracht?


Heb wel gestaakt (ben ambtenaar). Maar dat had meer te maken met het feit dat ze schoon weer uitgaven en dat mijn gras moest afgereden worden :lol: Mij ga je niet horen klagen over koopkracht en zo. Hoewel ik een bescheiden weddeke heb, kom ik rond. Maar ja, ben dan nog zelfstandig in bijberoep en ik ga in het weekend in de horeca gaan werken.


de prijzen in de supermarkt even snel stijgen als de Discovery Line op 4 jaar


Ik zeg niet dat alle prijzen zo stijgen é. Daarmee dat ik geen rekening hou met het indexcijfer. Zaken zoals brandstof zitten daar toch niet in? Ik spreek meer over specifieke dingen. Paar voorbeeldjes:

basiscijfer 100 was in 2004

wortelen: 147,122
prei: 180,474
Bloemkool: 151,601
Meel & andere granen: 159,618
Bloem: 159,618
Spaghetti: 144,891
Zalm: 137,342
Grijze garnalen: 144,141
Sinaasappelen: 131,933

Bron: FOD Financiën

Speciaal voor Bambipower: Aardgas: 157,696 :wink:

Maar ik herhaal nogmaals. Ik verdedig Belgacom niet. Het is een hoge stijging in éénmaal maar bedenk toch eens waar we over bezig zijn zeg. Als je prijsstijgingen in percentages wil bekijken, geen probleem, maar dan moet je ook zien hoeveel die uitgave deel uitmaakt van het totale maadbudget. Aardgas maakt, volgens mij, een véééél groter deel uit van de maandelijkse uitgave.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kenneth schreef:(ben ambtenaar).

Dat zegt voldoende! Discussie gesloten!









(j/k :mrgreen:)

Kenneth schreef:Bron: FOD Financiën

Ok, als ik ongelijk heb, heb ik ongelijk. Toevalligerwijs kreeg ik van Test-Aankoop net hetvolgende in de mailbox:

Om de evolutie van de levensduurte en de eventuele daling van de koopkracht te meten berekenden wij de prijsevolutie van olieproducten, van 43 voedingsproducten en 10 non-food-producten (huisshoudtoestellen, hifi, audio enz.) voor de periode januari 2000 tot augustus 2007. Dat onderzoek wees op grote prijsstijgingen voor brandstoffen (+ 37,5 % sinds 2000 voor loodvrije benzine, + 41 % voor diesel), maar ook voor voeding zoals vlees (bv. + 25 % voor gekookte ham), aardappelen (+ 68 %) of kabeljauw (+ 32,5 %). Kortom, grotere stijgingen dan de stijging van de algemene levensduurte (+ 19 %). Daarnaast noteerden wij wel prijsdalingen (sinds januari 2006) voor een reeks duurzame producten zoals huishoudelektro, tv's, audioapparatuur enz. Hetzelfde geldt voor vliegtickets of gsm's. Bekijken we de dienstensector, dan springen de stijgingen weer in het oog, bv. bankdiensten (+ 8,4 % sinds januari 2006) of premies van brandverzekeringen (+ 6,8 %).


Dat is eerlijk gezegd toch wel even schrikken... :eek:
ooh. shiny.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Insom schreef:
Matthias_VL schreef:De prijs stijgt amper 3 euro


Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?

De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.

Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.

Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
niet akkoord

we waren bij de eersten die Belgacom TV namen en na geruimte tijd
kwamen dan de packs uit...
alle 2 maanden waren we 170 à 180 euro kwijt
huur decoder, abonnemnt tv, adsl go, telefoon alles werd apart verrekend

niet lang na dat de packs uitkwamen belde een lieve vriendelijk juffrouw op en stelde voor om om te zetten naar een pac, welke minstens 20 euro
voordeel opleverde per maand... ( geen huur meer decoder enz... )
Weinig bedrijven zouden dit spontaan doen vrees ik hoor.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Matthias_VL schreef:
Insom schreef:
Matthias_VL schreef:De prijs stijgt amper 3 euro


Een prijsverhoging van 3€ op een product van 6.85€, is amper?
Wat denk je dat er zou gebeuren mocht het brood plots 2,75 € gaan kosten?
Een pint 2,70 €?
Een pakje sigaretten 7,70 €?
Een dokter 32 €?
Een tandarts 87 €?

De vergelijking is exact hetzelfde, kzou u niet als minister van begroting willen.

Het amper gaat niet op, Belgacom maakt genoeg profit maar dient dit ook in de toekomst te gaan bewaren.

Matthias, daarbij, als men u opbelt en ze willen je iets aanbieden is het vaak omdat ze er geld aan verdienen.
Simpel voorbeeld is een phonemail. U krijgt een gratis antwoordapparaat meneer. Schitterend niet?
Behalve voor diegenen die u belt en altijd op dat verdomd apparaat terechtkomt. Vroeger bleef je telefoon maar gaan tot je opnam, maar nu moet ie er telkens voor betalen. (Zo zijn er véél zaken die ogenschijnlijk zeer leuk zijn, maar enkel bedoeld zijn voor winst te generen) wat een bedrijf natuurlijk ook MOET doen.
niet akkoord

we waren bij de eersten die Belgacom TV namen en na geruimte tijd
kwamen dan de packs uit...
alle 2 maanden waren we 170 à 180 euro kwijt
huur decoder, abonnemnt tv, adsl go, telefoon alles werd apart verrekend

niet lang na dat de packs uitkwamen belde een lieve vriendelijk juffrouw op en stelde voor om om te zetten naar een pac, welke minstens 20 euro
voordeel opleverde per maand... ( geen huur meer decoder enz... )
Weinig bedrijven zouden dit spontaan doen vrees ik hoor.


Heb je over het woordje VAAK gelezen?
Heb zelf 5 jaar op de BGC klantendienst gewerkt en als het om OCA en alternatieve outbound centra's zullen ex collega's mij enkel maar gelijk kunnen geven.

Als men u opbelt of u belt zelf naar BGC, kan men direct uw klantengegevens en structuur zien.
Laten we zeggen dat er 2 formules zijn die voor u in aanmerking zouden komen.
Formule 1 is voor u 10% voordeliger.
Formule 2 is voor u 2 % duurder maar biedt meer "gebruiksgemak" bv een no limit pakket. (maar BGC verdient er meer aan).
Formule 1 zal dan in het rood staan en hieraan zal de operator die u dit aanbiedt geen fictieve comissie op krijgen.

Formule 2 echter zal in het groen staan en kan de operator wél een fictieve comissie bieden. Veel operatoren hebben het hart nog op de juiste plaats zitten en zullen het voordeligste aanbieden. Zo zijn er ook anderen natuurlijk.

Ik heb hieromtrent met mijn vroegere supervisor slaande ruzies gehad.

Het is enkel maar om je aan te tonen dat BGC u echt geen cadeau's geeft omdat u zo sympathiek bent he. Het is nog steeds de bedoeling dat de operatoren zo veel mogelijk geld binnenbrengen en dat gebeurd door de klant meer te laten betalen. Zoals elk bedrijf natuurlijk.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

AMAI, is daar ne schone boel op die klantendienst ( slaande ruzies ) :???: hopelijk niet teveel in de ADSL-centrales

Afbeelding
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Styno schreef:Maar ik wil helemaal niet 'talken', er moet juist adsl data over die lijn gaan...

Als die ADSL data van skynet is dan kan dat (gratis) zonder vaste lijn. Anders zijt ge genegerd. Daar komt het op neer. Mijn Discovery line enkele dagen geleden laten omzetten naar "geen lijn". :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”