Dommel=amateuristisch

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Pi R² schreef:Prijs/kwaliteit zijn beide bedrijven hetzelfde! En dat is bewezen! Want volgens de concurrentieregels zou iedereen, mocht dommel zoveel beter zijn, nu al massaal naar dommel overschakelen. Iedereen is in den tijd toch ook massaal naar telenet overschakelt? Waarom zouden ze dat nu niet plots doen?

Economie & marketing: gebuisd. :roll:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

cloink schreef:Economie & marketing: gebuisd. :roll:

15/20 :P

Bwoa, telenet heeft misschien wel sterke marketing, maar toch ongeveer de helft van het volk naar zich toe trekken... ge moet het maar kunnen. Bij de bankwereld bevoorbeeld is er nu wel een grotere verschuiving, terwijl die klein banken ook niet vol met reklame staan. Daar is het verschil in geld gewoon veel groter. Ge ziet ook gewoon dat die paar mensen die genen BGC of Telenet hebben, hier ook meer klagen over technische problemen dan wie wel BGC of Telenet heeft: daar zagen ze alleen over transferlimieten. Sommige van die bedrijfskes zijn zelfs al opgedoekt wegens niet performant genoeg. Kwil maar hebben, zo slecht is BGC en Telenet niet, en wa stabiliteit betreft, zijn ze toch nog veel zekerder dan de alternatieven.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Pi R² schreef:Want volgens de concurrentieregels zou iedereen, mocht dommel zoveel beter zijn, nu al massaal naar dommel overschakelen. Iedereen is in den tijd toch ook massaal naar telenet overschakelt? Waarom zouden ze dat nu niet plots doen?

Als ik tegen vrienden en kennissen zeg dat ik nu internet heb van Dommel, dan is de reaktie steevast: "van wa??"

Om te kunnen overschakelen, moet je eerst wel weten dat het er is hé. En daarvoor moet je publiciteit kunnen maken. En daarvoor moet je budget hebben. En daarom zullen Belgacom en Telenet altijd de grote spelers blijven. Mensen zijn nu eenmaal kuddebeesten en kiezen voor iets wat ze (denken te) kennen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

THDBASED schreef:
Maglor schreef:
Uzzi schreef:Tussen de regels leren lezen mannen ! Hij heeft het over het feit dat BGC/TN te weinig volume geven en dat je daardoor per maand een aantal dagen op smalband gelijk aan geen internet.


Dat hij dan een kat een kat noemt ipv den dubbelzinnigaard uit te hangen.


Wanneer was ik dubbelzinnig? Om te lezen moet je ook meer gebruiken dan alleen je ogen!


:roll:

THDBASED schreef:Als je internet bij Dommel neemt is dit meestal omdat het volume bij Telenet/Belgacom te laag is. Ik zou niet lang moeten nadenken over de keuze tussen Telenet/Belgacom en Dommel. Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Tuurlijk. Het spreekt voor zich dat je met "zonder internet zitten" wil zeggen "op smallband zitten". Dat ziet toch iedereen?

Nee, inderdaad. Glashelder. Hoe kon ik dat nu toch niet zien?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Iedereen behalve jij. En daarbij 2 min. later heb ik dan ook gezegd dat ik het over smallband had...

Maar kunnen we het eigenlijk niet houden bij het onderwerp i.p.v. mij aan te vallen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Pi R² schreef:15/20 :P

I demand a recount! :P

Pi R² schreef:Bij de bankwereld bevoorbeeld is er nu wel een grotere verschuiving, terwijl die klein banken ook niet vol met reklame staan.

Die vergelijking loopt een beetje mank vrees ik. De "kleinere" banken, zoals ge ze noemt, zijn eigenlijk toch redelijk grote, internationale spelers. Zo vertrouw ik bv. Deutsche Bank (mijn huidige bank) nog meer dan Dexia (mijn ex-bank). Mocht er een koppel uit Landen morgen een bank oprichten (laten we de bank even fictief CashConnect noemen :P), dan zou ik al véél minder happig zijn om mijn geld daar te zetten.

Waarmee ik tot mijn punt kom: onbekend is onbemind. Voor velen is internet en het ganse aansluit-gebeuren één grote zwarte doos en dan vertrouw je al wat meer op "gevestigde waarden", of toch tenminste grote bedrijven met een gigantisch marketing-budget. Neem bv. EDPnet en dxADSL. Dat zijn toch uitstekende providers wat betreft support én ze bieden veel meer waar voor je geld dan TN/BGC. En toch, slechts een fractie van de klanten, een echte habbekrats. Daar spelen slechts 2 factoren een rol: naambekendheid & de terughoudendheid van de gemiddelde Belg (cfr. de energiemarkt).
ooh. shiny.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

PieterV schreef:
nogChoco schreef:
misterjo schreef:
nogChoco schreef:Ik wil gerust 3 maanden geen internet hebben als ik weet dat ik daarna Dommel Cityconnect zou hebben

Voor dit heb ik geen woorden :| . Is het dan eindelijk zover gekomen bij sommige?

Zeg wat je bedoelt ipv verdoken flames te posten.


Dit gaat natuurlijk over het feit dat voor sommige mensen Dommel heilig is... Ik dacht dat dat redelijk duidelijk was.
3 maand zonder internet om op CityConnect te wachten is compleet onrealistisch (toch in mijn mening)... maw de 'hype' rond Dommel is er voor sommigen toch serieus over!

Als je het forum een beetje zou volgen, zou je weten dat ik enkel de beste abos aanprijs, los van wie de ISP is.

Dommel Cityconnect steekt er momenteel op alle vlakken bovenuit (24/3Mbit aan 15€/maand) maar het beste algemeen verkrijgbare produkt is volgens mij momenteel Tele2 met 4Mbit/256kbps unlimited + telefoon inbegrepen voor 30€/maand.
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

cloink schreef:
Pi R² schreef:15/20 :P

I demand a recount! :P


So Do I !

Aangetoond door test-aankoop..

http://www.test-aankoop.be/interactief/internetdc/nl/tarif2008.aspx
Vul hier gelijk wat in, en ge krijgt een rangschikkingkje.. Zowel bij de Singleplay (internet only) als de double players (internet en telefonie) staat dommel in de top 3.. Als ge ergens onderaan kijkt ziet ge uw teergeliefde belgacompakketjes enzo..

Sorry to spoil the fun, maar Test-aankoop is nu nie subjectief te noemen tbh..

nogChoco schreef:Dommel Cityconnect steekt er momenteel op alle vlakken bovenuit (24/3Mbit aan 15€/maand) maar het beste algemeen verkrijgbare produkt is volgens mij momenteel Tele2 met 4Mbit/256kbps unlimited + telefoon inbegrepen voor 30€/maand.


Zie hierboven.. Het enige Tele2 abbo dat ik zie staan is dat van, 49,9€.. en staat mssn net boven Dommel, maar de maandelijkse limiet would be killing me..
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Pi R² schreef:
Prijs/kwaliteit zijn beide bedrijven hetzelfde! En dat is bewezen! Want volgens de concurrentieregels zou iedereen, mocht dommel zoveel beter zijn, nu al massaal naar dommel overschakelen. Iedereen is in den tijd toch ook massaal naar telenet overschakelt? Waarom zouden ze dat nu niet plots doen?


Mhh waarom schakelen de mensen niet over naar dommel? Omdat het niet echt bekend is bij de mensen. Als ik over dommel spreek dan is het van "WABLIEF wat is dat voor een beest".

Telenet en Belgacom maken massaal reclame. Dus de mensen kennen deze ook.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

mss omdat de service op niets trekt ?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dat de service nu meer op niks trekt kan zijn. Vroeger waren deze problemen er niet dus daar kon het niet aanliggen :wink:
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Ljd, zolang ik op die netconnect+ zat (heeft wel een maand of 2 geduurd voor fixed ip) heb ik ook weinig problemen gehad (1* weekend uit wegens probleempje bij dommel)
maar tis wel een feit als ge ze nodig hebt zijn ze er niet of zelden
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ljd schreef:Mhh waarom schakelen de mensen niet over naar dommel? Omdat het niet echt bekend is bij de mensen. Als ik over dommel spreek dan is het van "WABLIEF wat is dat voor een beest".


Idd , heb al regelmatig gehoord ,en ook : " leuke domeinnaam heb jij , dat is die dikke beer met de grote oren zeker eh ? Moet dat jou voorstellen ? " :lol:

Rimson schreef:mss omdat de service op niets trekt ?


je ontevree moet nu niet in elk topic weerklinken eh Rimson :roll:

En ik zeg het nogmaals , als je problemen hebt is geen enkele ISP goed , geen enkele springt voor jou of enkelingen lossen iets van de eerste keer maar op
The eternal and true pessimist :D
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

nogChoco schreef:Dommel Cityconnect steekt er momenteel op alle vlakken bovenuit (24/3Mbit aan 15€/maand) maar het beste algemeen verkrijgbare produkt is volgens mij momenteel Tele2 met 4Mbit/256kbps unlimited + telefoon inbegrepen voor 30€/maand.


Zie hierboven.. Het enige Tele2 abbo dat ik zie staan is dat van, 49,9€.. en staat mssn net boven Dommel, maar de maandelijkse limiet would be killing me..

http://www.tele2.be/nl/allin/
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

a3ke schreef:
Rimson schreef:mss omdat de service op niets trekt ?


je ontevree moet nu niet in elk topic weerklinken eh Rimson :roll:

das toch de reden waarom ik dommel aan niemand kan aanraden.

En ik zeg het nogmaals , als je problemen hebt is geen enkele ISP goed , geen enkele springt voor jou of enkelingen lossen iets van de eerste keer maar op

dacht ik ook, tot ik bij dxadsl be belandt :D

PS: volgens die tabel van testaankoop zit ik precies goed, dxadsl komt er als 1ste uit :D (12mbit 100GB)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ok, ik geef toe, dommel maakt amper of geen reklame. Dat is inderdaad waar en daar zal belgacom wel zijn voordeel aan doen. Toch, als er een overschakelingsgolf komt, zal dit hier vermoedelijk exponentieel gebeuren: 1 nieuwe klant brengt 2 klanten aan, die brengen samen weer 2 klanten aan en zo ontstaat een (beperkt) sneeuwbaleffect. Echter, als hier regelmatig zo negatief nieuws komt van bevestigingen dat de service op niets trekt, dan zal het klantenbestand van dommel niet spectaculair aandikken. Bij belgacom maakt het niets uit of er 1 op de zoveel duizenden klanten hier eens komt klagen. Als er over dommel geklaagd wordt, dan is dit direct een beduidend aantal klanten ten opzichte van het totaal. Mocht dommel nu al 3 jaar op rij een product aanbieden dat niets dan lof ontvangt, zal den boel stillekesaan wel aan het rollen gaan: dit kunnen ze echter niet voorleggen. Hoewel, hier op het forum ontstaat er toch een lichte overschuiving? Telenet had ook de eerste 3 jaar zo geen spectaculair marktaandeel.

Wat de testaankoopuitleg betreft: dat is inderdaad een objectieve vergelijking. Maar objectief kan ook subjectief zijn! Het is te zien welke parameters ge verkiest om te vergelijken en waar ge waarde aan hecht. Als ge heel veel waarde aan service hecht, dan kunnen sommigen dommel als wibrabrol vergelijken, terwijl het materiaal van daar doorgaans ook wel doet wat het moet doen? Los van alles kan een bedrijf als belgacom ook iets als "ervaring" naar voor brengen. En als de dommel-service inderdaad op niets trekt, dan zal de onwetende massa zeker niet overstappen. Voor iemand die er al wat van kent, kan het zo al moeilijk zijn als ze wat tegenwerken, wat moet iemand die amper zijn modem kan installeren dan bij dommel doen?

Maar om terug te gaan naar mijn uitgangspunt: van alles moet ge de pro en contras zeggen, en ik heb soms de indruk als ge pro's van BGC of Telenet noemt en contras van de alternatieven, dat ge hier standaard de wind van voor krijgt. Da mag niet het geval zijn, en argumenten als "dat bedrijf boert goed, dus blijf daar weg", vind ik niet kunnen. Ik spreek dan ook geen waarde-oordeel uit van dommel en het kan zijn dat ze een goed product hebben. Als iemand content is waar hij nu zit en dat waard vind om voor te betalen, is dat zijn goed recht.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

1. Een belg blijft liever zitten met wat hij kent. Hondstrouw en naief denken dat jarenlange klant = goede dienstverlening van leverancier.

2. Bundeling. TV + internet + telefonie is waar telenet en belgacom hard op inspelen. Dan is de klant nog minder geneigd om over te schakelen.

3. Reclame, maar dat sluit een beetje aan bij 1

De reden dat de mensen vroeger overschakelden naar telenet is omdat de snelheid superveel hoger lag dan adsl van skynet toen. En unlimited download en binaries news server. Dat was een product dat mijlenver boven de andere uitstak. Als ge dan nog niet zou overstappen moogt ge uzelf terecht een idioot noemen.

Dommel heeft een goed product maar ze stoten zelf potentiele klanten af vanwege hun bizarre facturatie in begin en de slechte service. En dat verzwijgen de mensen niet + het komt ook nog eens uitvoerig aan bod op userbase, spreekbuis van het belgische (of toch vlaamse) ISP landschap :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

misschien niet slecht dat mensen niet vollop overstappen op dommel, voor dommel zelf :roll:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Klopt klopt...

Je dient voor jezelf dan ook uit te maken of die 'support' zo belangrijk voor je is. Ik denk dat 95% van de Dommelaars die niet eens nodig hebben.

Ik zit zelf al meer dan een jaar bij Dommel Netconnect en heb die support nog nooit nodig gehad. Behalve in het begin (bij de aansluiting, dan zit je toch met de meeste vragen). Bij een omschakeling (van snelheid, abbo-formule, etc) kunnen er ook problemen ontstaan. Zoals Rimson voorhad.

Echter, en ik onderschijf daarin de menig van de anderen. Telenet en Belgacom maken enorm veel reklame. Die hebben naambekendheid. En naam bekendheid roept een (vals) gevoel van vertrouwen op.

Hé, ik ken die naam, dus het is te vertrouwen (want is gekend).

Op dat vlak zijn de nederlanders (ere wie ere toekomt) toch veel straffer gasten (vind ik). Wij Belgen zijn ergens veel te conservatief (trouw), volgzaam en eigenlijk ook gewoon te vriendelijk (goed meegaand).

Hoeveel mensen hebben er blind geen vertrouwen in hun bankier (en dus bank). Omdat ze die man al jaren kennen. Hij kent zijn stiel, hij weet wel wat goed voor MIJ is. Yeah right, wat goed is voor hem (en zijn bank ja).

Er bestaat ook een forum over banken (en sparen). Daar kun je ook heel wat opsteken...

Maar wie doet dit allemaal ? Een vriend van mij heeft een abonnement op testaankoop. Hij leest dit (en vertrouwt die informatie). Op een forum als deze al die berichten zitten doorworstelen, daar heeft hij de tijd niet voor.

Net zoals zovele mensen. Die zelfs niet eens een magazine als testaankoop lezen, maar puur afgaan op de reklame op tv.

Ik denk dat iedereen die iets of wat van pc's kent (of erover durft te lezen hier, die durft te proberen) bij een alternatieve ISP zit. Terwijl al de anderen (vooral oudere mensen) voor het 'gemak' telenet of belgacom nemen. Ze kunnen naar zo een winkel gaan. Bellen ivm problemen. En voor alles dik bij betalen. Zoveel installatiekost, zoveel kost voor een extraatje hier en daar, etc...

Eigenlijk jammer.. maar ja.

Mijn vader zit zelf ook nog altijd bij Belgacom (voor te bellen) en electrabel (voor zijn stroom). Terwil ecopower (voor de stroom de beste keuze momenteel is) en dommel hommeconnect (voor het bellen en breedband surfen). Dat scheelt hem zeker 10 tallen euro's per maand. Echter die mensen kijken daar gewoon niet naar, zijn daar niet mee bezig..

Vooral (bij internet-toestanden) omdat ze niet weten hoe het moet. Ik zal bij mijn pa dan ook homeconnect installeren. Die ecopower (als hij dat wenst) moet hij zelf maar nemen...

Goh ja, daar kruipt tijd in hé mensen, als je alles zo moet zitten uitzoeken. Wie biedt wat, voor de beste kwaliteit/prijs verhouding.

Maar ik doe dat zelf wel graag :wink:

En Dommel ontdekken was één van de beste momenten in mijn leven...
Hoeveel jaren heb ik bij Tele2 niet teveel betaald. Ik houd er nog trauma's aan over :wink:

Oh ja, die webwinkel Azerty in Nederland was mijn tweede beste ontdekking. Je kan daar pc's aankopen aan lager btw tarief (tarief nederland is maar 19%). Dat scheelt meteen ook wat duiten. En ze hebben er een enorm groot aanbod. Je kan volledig je pc op maat laten assembleren, met je favoriete onderdelen (moederbord, grafische kaart, etc). Maar daar kruipt ook veel tijd in... En heb je ook fora voor, waar je informatie voor kan vinden.

Een zeker goede (en mooie zaak) van het internet, is dat via fora's als deze informatie beter verspreid kan geraken...

Plus ook dat deze informatie vaak veel betrouwbaarder en interessanter is dan wat een verkoper (in een winkel) je voorschotelt. Of je ziet als reklame op tv of in een bushokje.

Een verkoper praat je ergens naar de mond en probeer je zijn 'product' van de maand te verkopen. Terwijl forums zoals deze en technische recensies veel interessanter zijn om wat praktijk ervaring of objectieve kennis op te doen.

Toen ik mijn plasma tv van Panasonic (bij Vandenborre aan de laagste prijs) aankocht, was ik heel goed voorbereid. Die man kon me niets anders aansmeren. Hij wist waarover ik praatte. Dat is een voordeel dat je als klant dan hebt. Maar meestal hebben de klanten dit niet...

En daar maakt de markt dan vaak handig 'misbruik' van.

MediaMarkt bv (ik heb daar eens een uurtje of drie rondgelopen). Een verkoper gevolgd. Het ene moment hoor je hem een LCD tv aanprijzen als beste koop. Het andere moment een Plasma van Pioneer. En van aansluiting wist men niet eens dat HDMI beter is dan component. Component vervangt HDMI. Yeah right ! In feite zou men eens een socioloog of pyscholoog naar zoiets moeten sturen. En er dan een verslag over maken...

Informatie. (wat is juist, wat niet, waar vind je het, etc)
&
Vertrouwen (hoe laat je je misleiden, in de luren leggen of niet)

Enfin, genoeg geschreven..
Voor ik hier onder mijn voeten krijg :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Daar zit het hem hé
Support is totaal onbelangrijk als alles goed marcheert ...

Als het echter fout gaat (en de fout ligt niet bij jezelf) dan is support ineens uiterst belangrijk.

Vandaar dat de meningen over dommel hier zo verdeeld zijn.
Heb je geen problemen en sluit men je op een redelijke termijn aan, dan is dommel super.

Dus als je bij telenet bent, kan je met een gerust hart overstappen op dommel, je blijft telenet houden totdat dommel goed marcheert.
Als je een andere adsl provider hebt daarentegen en geen "downtime" wil, kijk je volgens mij beter nog even de kat uit de boom vooraleer over te stappen op dommel.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”