Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

barbapapa5800 schreef:hoe zit het nu eigenlijk met de tijdsduur om die brief te ontvangen.
gaat dit redelijk vlot?
Ik vrees dat je daar nu nog niet veel over kan zeggen. Sommige mensen die nu geactiveerd worden hebben ettelijke weken moeten wachten. En blijkbaar zijn nog niet alle plooien uit de activatieprocedure zelf glad gestreken. Pas als dat allemaal achter de rug is, zal je kunnen zien wat de gemiddelde tijdsduur is om een brief te ontvangen en geactiveerd te geraken.
dendielie schreef:Juist geprobeerd,het lukt nog steeds niet.Die update,gaat dit automatisch ofzo?Bij mij zie ik niets van updates staan en ik krijg die dataset error.De modem reset dan en het ledje blijft sneller gaan en dan weer trager...
Het lijkt erop dat je een probleem hebt met je telefoonlijn en/of modem. Het feit dat het ADSL lichtje op je modem knippert betekent dat de modem probeert te synchroniseren met een eventueel ADSL signaal op de telefoonlijn. Zolang het ADSL lichtje niet constant brandt, is je modem niet gesynchroniseerd met het ADSL signaal (sync). En zonder sync kan je geen verbinding leggen met Dommel en zonder verbinding kan je natuurlijk geen updates binnenkrijgen.
Heb je toevallig elders in huis nog telefoons aangesloten op je telefoonlijn zonder ADSL splitter? Die kunnen het ADSL signaal verstoren. Probeer anders je modem zo dicht mogelijk aan te sluiten op het punt waar je telefoonlijn je huis/appartement binnenkomt.
Laatst gewijzigd door FullHD op 26 jun 2008, 15:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Bij mij duurde het ongeveer een week denk ik
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silentkiller schreef:Bij mij duurde het ongeveer een week denk ik

vorige week woensdag contract door gemail en vandaag (donderdag 26/06) de brief aan gekregen van dommel en de brief van belgacom dat mijn telefoonnummer word overgedragen aan mijn nieuwe provider ;-)
Activatie is geplant voor 30/06 , ben benieuwd hoe dit zal verlopen !
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

dat valt best mee he, gezien ze onderbemand zijn... :lol:
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

FullHD schreef:
barbapapa5800 schreef:hoe zit het nu eigenlijk met de tijdsduur om die brief te ontvangen.
gaat dit redelijk vlot?
Ik vrees dat je daar nu nog niet veel over kan zeggen. Sommige mensen die nu geactiveerd worden hebben ettelijke weken moeten wachten. En blijkbaar zijn nog niet alle plooien uit de activatieprocedure zelf glad gestreken. Pas als dat allemaal achter de rug is, zal je kunnen zien wat de gemiddelde tijdsduur is om een brief te ontvangen en geactiveerd te geraken.
dendielie schreef:Juist geprobeerd,het lukt nog steeds niet.Die update,gaat dit automatisch ofzo?Bij mij zie ik niets van updates staan en ik krijg die dataset error.De modem reset dan en het ledje blijft sneller gaan en dan weer trager...
Het lijkt erop dat je een probleem hebt met je telefoonlijn en/of modem. Het feit dat het ADSL lichtje op je modem knippert betekent dat de modem probeert te synchroniseren met een eventueel ADSL signaal op de telefoonlijn. Zolang het ADSL lichtje niet constant brandt, is je modem niet gesynchroniseerd met het ADSL signaal (sync). En zonder sync kan je geen verbinding leggen met Dommel en zonder verbinding kan je natuurlijk geen updates binnenkrijgen.
Heb je toevallig elders in huis nog telefoons aangesloten op je telefoonlijn zonder ADSL splitter? Die kunnen het ADSL signaal verstoren. Probeer anders je modem zo dicht mogelijk aan te sluiten op het punt waar je telefoonlijn je huis/appartement binnenkomt.


Ik heb nu alle telefoons uitgetrokken,en het werkt nog niet,maar zou het kunnen liggen dat het alarm nu op de telefoonlijn zit?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

De beste test is natuurlijk als er niks anders dan de modem aan de telefoonlijn hangt. In principe zou die alarmcentrale niet mogen storen, maar wie weet wat die doet...
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

FullHD schreef:De beste test is natuurlijk als er niks anders dan de modem aan de telefoonlijn hangt. In principe zou die alarmcentrale niet mogen storen, maar wie weet wat die doet...


Dus dan zal ik eens bellen naar de alarmcentrale om het alarm uit te schakelen,dan zit er niets meer op de lijn.Maar eigenlijk zou het dus geen probleem moeten zijn als het alarm eerst zit en dan pas de modem?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Heb vandaag een ex-belgacom technieker laten komen en 'm heeft alles goed aangesloten van telefoons in het huis, die komen op een algemene alcatel splitter toe (ook het alarm) en van daaruit vertrekken er twee kabels, ene voor ADSL signaal en ene voor telefoons in huis. Ik heb dan wel geen 2de oproep signaal als ik meerdere telefoons op één kabel laat splitten naar de 'Phone 1' plug op de Siemens Gigaset. Als ik een 2de telefoon aansluit op 'Phone 2' lukt dit wel en met de software ook.

Alleen werkt alarm precies niet meer (bij het uitgaand bellen naar toegewezen nummers).

Zal morgen eens bellen dat ze komen om dit terug in te stellen en zonodig de installatie wat aan te passen :)

't Ja wie overschakeld moet echt aan alles denken éh, voor mij was het alleszins geen probleem en had alles op voorhand gepland.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

dendielie schreef:
FullHD schreef:De beste test is natuurlijk als er niks anders dan de modem aan de telefoonlijn hangt. In principe zou die alarmcentrale niet mogen storen, maar wie weet wat die doet...


Dus dan zal ik eens bellen naar de alarmcentrale om het alarm uit te schakelen,dan zit er niets meer op de lijn.Maar eigenlijk zou het dus geen probleem moeten zijn als het alarm eerst zit en dan pas de modem?


bij een conforme alarminstallatie dient het adsl signaal al voor het alarm gesplitst te worden ,zodat er zeker geen adsl via het alarm gaat. anders kun je idd problemen krijgen met je alarm, maar ook met je adsl signaal...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nu heb ik: netconnect en Belgacom telefoonlijn

Mijn ervaringen met homeconnect:
- 20/06/2008: Installatie afgerond met software die bij de SX762 zat
- 20/06/2008: Contract getekend en doorgemaild
- 26/06/2008: Brief gekregen met CD en verdere instructies
(m.a.w. 5 werkdagen als je 20/06 en 26/06 zou meerekenen, contract was wel pas rond de middag doorgestuurd, brief is 's middags op 26/06 aangekomen)
- 30/06/2008: activatie van telefoonaansluiting (volgens instructies in de brief)

Als alles dan in orde is, is dit redelijk snel (voor nieuwe klanten)

edit:
Momenteel heb ik wel nog een proforma factuur open staan, die zou moeten betaald worden voor juli (netconnect, de huidige maand juni loopt tot 7juli en is reeds betaald), maar in principe zou de eerste maand homeconnect gratis moeten zijn.
Als deze factuur toch gedomicilieerd zou worden ga ik hier wel een ticket voor openen, of eens bellen naar de helpdesk van homeconnect
guess_who
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 jul 2003, 20:29
Contacteer:

Ik heb gisterenavond mijn contract doorgezonden. In de homelink software stond er dat er een mogelijks een technieker kon langskomen om een contactpunt te maken. Nu is er echter al zo'n contactdoosje in het huis. zou er dan nog een technieker langskomen? ik heb momenteel niet erg veel tijd om verlof te nemen hiervoor :s

situatie: het is een huurhuis waar ik binnen twee weken in ga... er is momenteel geen belgacom abbonement afgesloten ofzo, maar het contactdoosje is wel aan de muur bevestigd en is dus waarschijnlijk wel al gebruikt geweest door de vorige eigenaren...
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

guess_who schreef:Ik heb gisterenavond mijn contract doorgezonden. In de homelink software stond er dat er een mogelijks een technieker kon langskomen om een contactpunt te maken. Nu is er echter al zo'n contactdoosje in het huis. zou er dan nog een technieker langskomen? ik heb momenteel niet erg veel tijd om verlof te nemen hiervoor :s

situatie: het is een huurhuis waar ik binnen twee weken in ga... er is momenteel geen belgacom abbonement afgesloten ofzo, maar het contactdoosje is wel aan de muur bevestigd en is dus waarschijnlijk wel al gebruikt geweest door de vorige eigenaren...

Dan moeten ze niets anders doen als het signaal op de contactdoos activeren volgens mij. Misschien even naar dommel bellen om het te vragen en eventueel de technieker af te zeggen. Echter ben ik hier niet heel zeker van want hoe kunnen ze precies weten op welke contactdoos ze het signaal moeten zetten ? Bij ons weten ze het omdat er een vorige nummer opstond. Misschien iemand anders hier een idee van ? Anders maakt hij noodeloze kosten
guess_who
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 jul 2003, 20:29
Contacteer:

silentkiller schreef:
guess_who schreef:Ik heb gisterenavond mijn contract doorgezonden. In de homelink software stond er dat er een mogelijks een technieker kon langskomen om een contactpunt te maken. Nu is er echter al zo'n contactdoosje in het huis. zou er dan nog een technieker langskomen? ik heb momenteel niet erg veel tijd om verlof te nemen hiervoor :s

situatie: het is een huurhuis waar ik binnen twee weken in ga... er is momenteel geen belgacom abbonement afgesloten ofzo, maar het contactdoosje is wel aan de muur bevestigd en is dus waarschijnlijk wel al gebruikt geweest door de vorige eigenaren...

Dan moeten ze niets anders doen als het signaal op de contactdoos activeren volgens mij. Misschien even naar dommel bellen om het te vragen en eventueel de technieker af te zeggen. Echter ben ik hier niet heel zeker van want hoe kunnen ze precies weten op welke contactdoos ze het signaal moeten zetten ? Bij ons weten ze het omdat er een vorige nummer opstond. Misschien iemand anders hier een idee van ? Anders maakt hij noodeloze kosten


Wanneer ik een afstandstest vroeg bij dommel, lieten ze me weten dat ik op 190m van de centrale zit. kan dit gemeten worden zonder dat er een contactpunt aanwezig is in het huis?
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

guess_who schreef:
silentkiller schreef:
guess_who schreef:Ik heb gisterenavond mijn contract doorgezonden. In de homelink software stond er dat er een mogelijks een technieker kon langskomen om een contactpunt te maken. Nu is er echter al zo'n contactdoosje in het huis. zou er dan nog een technieker langskomen? ik heb momenteel niet erg veel tijd om verlof te nemen hiervoor :s

situatie: het is een huurhuis waar ik binnen twee weken in ga... er is momenteel geen belgacom abbonement afgesloten ofzo, maar het contactdoosje is wel aan de muur bevestigd en is dus waarschijnlijk wel al gebruikt geweest door de vorige eigenaren...

Dan moeten ze niets anders doen als het signaal op de contactdoos activeren volgens mij. Misschien even naar dommel bellen om het te vragen en eventueel de technieker af te zeggen. Echter ben ik hier niet heel zeker van want hoe kunnen ze precies weten op welke contactdoos ze het signaal moeten zetten ? Bij ons weten ze het omdat er een vorige nummer opstond. Misschien iemand anders hier een idee van ? Anders maakt hij noodeloze kosten


Wanneer ik een afstandstest vroeg bij dommel, lieten ze me weten dat ik op 190m van de centrale zit. kan dit gemeten worden zonder dat er een contactpunt aanwezig is in het huis?


ja dit kan perfect gemeten worden... ze kunnen zelfs perfect zien of je lijn goed is, of kortsluiting geeft, en bij problemen op de lijn kunnen ze ongeveer zien waar het zich situeert...
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ik zou graag willen overstappen, maar is het al het juiste moment ?
Ik bedoel, worden de brieven op tijd verstuurd. Zijn er nog problemen om je Homeconnect in te stellen enz.. Is er de goede firmware voor de router..
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Ivm behoud van telefoonnummer, is het ook mogelijk om m'n Telenet-telefoonnummer over te zetten naar Dommel ('k heb nu Belgacom discovery voor Dommel NetConnect en Telenet FreePhone 24 voor telefoneren) ?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

desteven schreef:Ivm behoud van telefoonnummer, is het ook mogelijk om m'n Telenet-telefoonnummer over te zetten naar Dommel ('k heb nu Belgacom discovery voor Dommel NetConnect en Telenet FreePhone 24 voor telefoneren) ?

Natuurlijk, je geeft gewoon in de installatie aan dat je graag je nummer zou behouden en welk nummer dat is. Dommel zal dit nummer dan overnement van telenet. Je krijgt dan een bevestiging van dommel dat je het telenet gebeuren mag stopzetten
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

heb een vraagje over die niet actieve lijn

ik ga binnekort verhuizen en zou dan dit pakket kiezen

wat moet ik nou doen voor die telefoonlijn?
moet ik naar belgacom gaan en vragen voor een niet-actieve telefoonlijn? dus raw copper? thx
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

grox schreef:heb een vraagje over die niet actieve lijn

ik ga binnekort verhuizen en zou dan dit pakket kiezen

wat moet ik nou doen voor die telefoonlijn?
moet ik naar belgacom gaan en vragen voor een niet-actieve telefoonlijn? dus raw copper? thx


Je hebt niets met belgacom te maken en moet dus enkel bij dommel zijn . Die doen het nodige dan wel voor u :-)
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Bij mij werkt het nu dus wel ;) bedankt voor de reacties,het lag dus wel aan mijn alarm.Ik download nu aan een snelheid van 350 KB/s dus die 12Mb is nog niet geactiveerd neem ik aan?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dendielie schreef:Bij mij werkt het nu dus wel ;) bedankt voor de reacties,het lag dus wel aan mijn alarm.Ik download nu aan een snelheid van 350 KB/s dus die 12Mb is nog niet geactiveerd neem ik aan?



pas vanaf 1 juli.
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Downloadsnelheid is toch wat minder blijkbaar,nu 2150 Kb/s.Dus iets meer als de helft,maar met die 12Mb zou ik toch een 8Mb/s moeten krijgen?
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

dendielie schreef:Downloadsnelheid is toch wat minder blijkbaar,nu 2150 Kb/s.Dus iets meer als de helft,maar met die 12Mb zou ik toch een 8Mb/s moeten krijgen?


Als je met adsl1 maar 2.2Mbit haalt, is de kans heel klein dat dit verviervoudigd als je adsl2+ hebt.
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

ow spijtig :( ik kom van telenet dus dit is dan wel een stap terug in snelheid,maar een 6-7 Mbit zou dit niet lukken dan?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dendielie schreef:ow spijtig :( ik kom van telenet dus dit is dan wel een stap terug in snelheid,maar een 6-7 Mbit zou dit niet lukken dan?

Jamaar, hoever zit je van de centrale en ben je al aangesloten op adsl?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

De vraag is al eens gesteld maar niet beantwoord:
kan een harddisk die aangesloten wordt aan de router ook als NAS gebruikt worden, dus gewoon als netwerkdrive die gewoon met verkenner te benaderen is en niet enkel via FTP?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dr.trimble schreef:De vraag is al eens gesteld maar niet beantwoord:
kan een harddisk die aangesloten wordt aan de router ook als NAS gebruikt worden, dus gewoon als netwerkdrive die gewoon met verkenner te benaderen is en niet enkel via FTP?



enkel als ftp.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:
dr.trimble schreef:De vraag is al eens gesteld maar niet beantwoord:
kan een harddisk die aangesloten wordt aan de router ook als NAS gebruikt worden, dus gewoon als netwerkdrive die gewoon met verkenner te benaderen is en niet enkel via FTP?



enkel als ftp.


jammer.

mijn fritzbox kan wel werken als NAS maar is supertraaaaaaaaag.
'k dacht dat ik mijn dreambox nu wel zou kunnen aansluiten aan de router, maar zal weeral noppes zijn.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dr.trimble schreef:
icekiller2k6 schreef:
dr.trimble schreef:De vraag is al eens gesteld maar niet beantwoord:
kan een harddisk die aangesloten wordt aan de router ook als NAS gebruikt worden, dus gewoon als netwerkdrive die gewoon met verkenner te benaderen is en niet enkel via FTP?



enkel als ftp.


jammer.

mijn fritzbox kan wel werken als NAS maar is supertraaaaaaaaag.
'k dacht dat ik mijn dreambox nu wel zou kunnen aansluiten aan de router, maar zal weeral noppes zijn.



hmm welke dreambox heb je? (ja ik weet wat het is)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:
hmm welke dreambox heb je? (ja ik weet wat het is)


2 x db7000 en 1 x db500
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dr.trimble schreef:
icekiller2k6 schreef:
hmm welke dreambox heb je? (ja ik weet wat het is)


2 x db7000 en 1 x db500



heb je ene hd in een van de 7000 steken? die kun je dan mounten @ db500
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:
dr.trimble schreef:
icekiller2k6 schreef:
hmm welke dreambox heb je? (ja ik weet wat het is)


2 x db7000 en 1 x db500



heb je ene hd in een van de 7000 steken? die kun je dan mounten @ db500


das idd al gebeurd, in beide 7000's zitten hd's die allemaal onderling met elkaar gemounted zijn, maar lijkt me leuk om er nog een nas bij te hebben waarop mijn opnames staan die ik maak met mijn mediacenter, die kunnen dan ook afgespeeld worden op de Db's (mits ze omgezet zijn naar MPG).
Telkens kopieren naar de DB's duurt me iets te lang
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dr.trimble schreef:
icekiller2k6 schreef:
dr.trimble schreef:
icekiller2k6 schreef:
hmm welke dreambox heb je? (ja ik weet wat het is)


2 x db7000 en 1 x db500



heb je ene hd in een van de 7000 steken? die kun je dan mounten @ db500


das idd al gebeurd, in beide 7000's zitten hd's die allemaal onderling met elkaar gemounted zijn, maar lijkt me leuk om er nog een nas bij te hebben waarop mijn opnames staan die ik maak met mijn mediacenter, die kunnen dan ook afgespeeld worden op de Db's (mits ze omgezet zijn naar MPG).
Telkens kopieren naar de DB's duurt me iets te lang



nja dat is waar, je kunt is uitkijken naar de NSLU2's van linksys.. daar kun je ook een cccam server opdraaien dacht ik ;)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:

nja dat is waar, je kunt is uitkijken naar de NSLU2's van linksys.. daar kun je ook een cccam server opdraaien dacht ik ;)


ff verder PM'en om dit topic niet te vervuilen :lol:
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ging net een nieuwe ADSL2+ modem/router in 1 kopen, (linksys WAG160, 300 Mb/s over wifi, theoretische snelheid natuurlijk).

enige nadeel is dat linksys geen VOIP poorten heeft.

Zal het in de toekomst mogelijk zijn om zonder siemens gigaset te werken?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

chaoske schreef:Ik ging net een nieuwe ADSL2+ modem/router in 1 kopen, (linksys WAG160, 300 Mb/s over wifi, theoretische snelheid natuurlijk).

enige nadeel is dat linksys geen VOIP poorten heeft.

Zal het in de toekomst mogelijk zijn om zonder siemens gigaset te werken?


we hebben geen glazenbol. Maar m'n achtbal zegt... hoogs onwaarschijnlijk
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Maar adsl2 is toch sneller?Gaat mijn 2Mbit lijntje dus niet veel sneller meer worden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dendielie schreef:Maar adsl2 is toch sneller?Gaat mijn 2Mbit lijntje dus niet veel sneller meer worden?
Antwoord op mijn vraag aub. Als gij op 7 km woont en je haalt 2 Mbps, dan ga je niet plots 12 Mb halen, uw snelheid blijft gewoon gelijk.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

hé zeg eens woef.. miauw.. ik zei zeg eens woef.. miauw...

http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internod ... stance.jpg
bekijk de grafiek.
zoals je ziet is ADSL2+ niet meer sneller dan ADSL na ongeveer 3,7km
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

.. En om 12 Mbps te halen mag je op maximum 2,6 km (ongeveer) zitten.
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”