Dommel=amateuristisch

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bates schreef:Dat lukt nooit, er is deze maand geen promotie voor een gratis modem en trouwens, je kunt je contract verbreken binnen 14 dagen maar je hebt altijd annulatiekosten. 39 euro minimum.
Wat staat er in de wet? Kostenloos opzeggen binnen de 14 dagen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Prototype schreef:Dat Dommel er niets aan kan doen dat die lijn nog niet opgeleverd is kan ik nog begrijpen. Maar dan mag dommel ook nog geen abo-kosten aanrekenen he? Ik moest bij mijn provider pas betalen vanaf het moment dat ik effectief via hun op het internet kon. Das pas eerlijk tegenover de klant!


Zoals al gezegd werd, dommel werkt volautomatisch.. ik denk dat je dan gewoon beter naar de klantendienst belt, en hoopt dat je binnenraakt. Je krijgt niks dus waarom zou je betalen?
To download or not to download, that's the question.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Bij dommel heeft het altijd al zo gewerkt.. naderhand wordt het goed gemaakt..

beetje raar systeem ik geef het toe.. maar tot nu toe heeft het altijd zo gegaan. Misschien beetje onbekend bij het groot publiek. Moet wel zeggen dat het inderdaad iets moeilijk is om iets op te zeggen..

Zouden ze inderdaad aan mogen werken...
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

Fireblade schreef:Zoals al gezegd werd, dommel werkt volautomatisch.. ik denk dat je dan gewoon beter naar de klantendienst belt, en hoopt dat je binnenraakt. Je krijgt niks dus waarom zou je betalen?

"gewoon naar de klantendienst bellen" is niet van toepassing bij dommel.
Je betaald je blauw om naar muziekskes te luisteren.
Ook al gaat het allemaal automatisch (zoals bij elke ISP denk ik), zo moeilijk kan het toch niet zijn om pas een rekening te sturen als ALLES in orde is met de lijn?
Ik ken iemand die (net als ik) bij Scromble adsl is gegaan. Ze moest een maand wachten totdat haar Discovery line in het "facturatie-systeem" van BGC zat voordat de lijn geactiveerd kon worden door Scromble. Die persoon heeft 2 maanden gratis mogen surfen van Scromble. Ook al was het hun fout niet.
Zo zie je maar dat je geen fanclubke nodig hebt zoals Dommel om toch goede service te kunnen leveren. 8)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Nu zullen er inderdaad problemen komen, al die noobs die van telenet afkomen naar dommel, ze weten niet hoe ze de modem of dergelijke deftig moeten instellen. Ken je geen bal van het internet blijf dan waar je bent.
Vergeet niet dat Belgacom de tussen persoon is zij moeten alles regelen qua signaal enzo.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ylon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2008, 22:44

brooklyn schreef:Nu zullen er inderdaad problemen komen, al die noobs die van telenet afkomen naar dommel, ze weten niet hoe ze de modem of dergelijke deftig moeten instellen. Ken je geen bal van het internet blijf dan waar je bent.
Vergeet niet dat Belgacom de tussen persoon is zij moeten alles regelen qua signaal enzo.


Geen DSL signaal heeft niets met modem instellingen te maken Einstein.

Belgacom is inderdaad de tussenpersoon die dommel pesten leuk vindt.
Maar dat neemt niet weg dat dommel een verantwoordelijkheid heeft naar zijn klant. Ik heb geen contract met Belgacom.

Ik wil gewoon de mensen die aan een overstap denken, waarschuwen voor de nadelen die ik ondervind. Ze mogen geweten zijn denk ik.
Op papier lijkt dommel de beste keuze, maar er zitten scherpe kantjes aan.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Dus moet je afkomen met dommel=amateuristisch en dommel zuigt? Kan je niet gewoon op een normale manier je teleurstelling vermelden?
To download or not to download, that's the question.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ylon schreef:
brooklyn schreef:Nu zullen er inderdaad problemen komen, al die noobs die van telenet afkomen naar dommel, ze weten niet hoe ze de modem of dergelijke deftig moeten instellen. Ken je geen bal van het internet blijf dan waar je bent.
Vergeet niet dat Belgacom de tussen persoon is zij moeten alles regelen qua signaal enzo.


Geen DSL signaal heeft niets met modem instellingen te maken Einstein.

Belgacom is inderdaad de tussenpersoon die dommel pesten leuk vindt.
Maar dat neemt niet weg dat dommel een verantwoordelijkheid heeft naar zijn klant. Ik heb geen contract met Belgacom.

Ik wil gewoon de mensen die aan een overstap denken, waarschuwen voor de nadelen die ik ondervind. Ze mogen geweten zijn denk ik.
Op papier lijkt dommel de beste keuze, maar er zitten scherpe kantjes aan.



iedereen hier weet dat de support van Dommel minder is.

En dat ze een duur nummer hebben. 't is de keuze die je maakt met dommel. De vraag is.. Betaal je liever elke maand voor 10 jaar 5a7 euro aan support die je bijna niet gebruikt en als je ze een keer nodig hebt bijna niet reageren, of ook offtopic en u combo pakket, of opnieuw jaar contracten probeert aan te smeren..

of een helpdesk dat duurder is.. maar waar je enkel voor betaalt wanneer je het nodig hebt? En de helpdesk geen getrainde apen lijken...

owja op mails antwoord dommel nog..


elke mail die ik gestuurd heb naar telenet is naar /dev/null gegaan denk ik.. en nooit beantwoord.

toen ik telenet hun 'support' nodig had.. heb ik gebeld.. paar keer moeten bellen zelfs moeten doorverbonden worden etc... omdat mijn adapter van mijn motorola kapot was. heb 2weken mogen wachten op een nieuwe.. amai wat een support!!!

Owja maak u geen illusies vroeger bij telenet heb ik ook 30 min a 35min aan de lijn gehangen.. dat het bij telenet 'gratis' was maakt er niets beters aan 'tis nog altijd irritant voorzoveel tijd te verliezen om een simpele vraag.

Homeconnect users hebben een gratis 0800 nummer, ok je moet er soms paar keer naar bellen om binnen te geraken maar 't is hetzelfde personeel als bij de 070 nummer. dus kwa service is er geen verschil.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Dat de support beter is bij telenet & belgacom is ook een fabeltje hoor. Bij telenet heb ik van de support eigelijk nooit klachten gehad, maar ken enkele medewerkers van telenet en de verhalen die je daar van hoort...
En dat het bij Belgacom ook niet zo rooskleurig is dat merk ik iedere weekdag :lol:

Van Dommel moet ik zeggen dat ik wat heb moeten wachten aan de telefoon, maar steeds alle informatie had dat ik moest hebben.

Ik apprecieer ook wel dat ze eerlijk zijn. Bij informatie omtrent adsl2 zeiden ze direct dat hier wel een meerkost aan verbonden zat. Iets wat je nooit zal horen bij de meeste concurrenten :)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

moet toch ook toegeven dat ik tijdje terug dommel besteld heb en als ik niet gebeld had ik daar na een maand nog niets zou van gehoord hebben... het wordt wel eens tijd dat er actie wordt ondernomen...toen ik mij aansloot kreeg ik meteen een mail en zeker 2 weken later was dommel hier actief(en dat was 1.16j terug).
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

misterjo schreef:
nogChoco schreef:Ik wil gerust 3 maanden geen internet hebben als ik weet dat ik daarna Dommel Cityconnect zou hebben

Voor dit heb ik geen woorden :| . Is het dan eindelijk zover gekomen bij sommige?

Zeg wat je bedoelt ipv verdoken flames te posten.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

icekiller2k6 schreef:
Ylon schreef:
brooklyn schreef:Nu zullen er inderdaad problemen komen, al die noobs die van telenet afkomen naar dommel, ze weten niet hoe ze de modem of dergelijke deftig moeten instellen. Ken je geen bal van het internet blijf dan waar je bent.
Vergeet niet dat Belgacom de tussen persoon is zij moeten alles regelen qua signaal enzo.


Geen DSL signaal heeft niets met modem instellingen te maken Einstein.

Belgacom is inderdaad de tussenpersoon die dommel pesten leuk vindt.
Maar dat neemt niet weg dat dommel een verantwoordelijkheid heeft naar zijn klant. Ik heb geen contract met Belgacom.

Ik wil gewoon de mensen die aan een overstap denken, waarschuwen voor de nadelen die ik ondervind. Ze mogen geweten zijn denk ik.
Op papier lijkt dommel de beste keuze, maar er zitten scherpe kantjes aan.



iedereen hier weet dat de support van Dommel minder is.

En dat ze een duur nummer hebben. 't is de keuze die je maakt met dommel. De vraag is.. Betaal je liever elke maand voor 10 jaar 5a7 euro aan support die je bijna niet gebruikt en als je ze een keer nodig hebt bijna niet reageren, of ook offtopic en u combo pakket, of opnieuw jaar contracten probeert aan te smeren..

je moet niet altijd 2 uitersten nemen dommel <--->belgacom :)
Er zijn nog andere providers hoor met goede support en aanbood
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Heb hier sterk de indruk dat er sommigen persoonlijk belang bij hebben om Belgacom zwart te maken en volledig ten onrechte. Wat service betreft mag men ze zeker 9.5/10 geven.
Het is net Dommel en Telenet dat één al miserie is,allemaal goed zo lang men zijn plan kan trekken.
Die paar euro's meer zijn zeker de moeite waard voor een goede service.

Het zijn meestal de gierigaards die de meeste msierie hebben...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef:Heb hier sterk de indruk dat er sommigen persoonlijk belang bij hebben om Belgacom zwart te maken en volledig ten onrechte. Wat service betreft mag men ze zeker 9.5/10 geven.
Het is net Dommel en Telenet dat één al miserie is,allemaal goed zo lang men zijn plan kan trekken.
Die paar euro's meer zijn zeker de moeite waard voor een goede service.

Het zijn meestal de gierigaards die de meeste msierie hebben...
Jajong, als ik 100 GB wil verzetten voor 35 EUR ipv 75 EUR EXTRA bovenop mijn 41,75 EUR per maand, dan weet ik het ook wel hoor ^^
waarom winkel ik in de Colruyt en Aldi, omdat het goedkoop is, niet omdat ik gierig ben. Food = food, ik hoef al die mooie muziek tijdens het winkelen niet :)
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Lord Utopia schreef:
Matthias_VL schreef:Heb hier sterk de indruk dat er sommigen persoonlijk belang bij hebben om Belgacom zwart te maken en volledig ten onrechte. Wat service betreft mag men ze zeker 9.5/10 geven.
Het is net Dommel en Telenet dat één al miserie is,allemaal goed zo lang men zijn plan kan trekken.
Die paar euro's meer zijn zeker de moeite waard voor een goede service.

Het zijn meestal de gierigaards die de meeste msierie hebben...
Jajong, als ik 100 GB wil verzetten voor 35 EUR ipv 75 EUR EXTRA bovenop mijn 41,75 EUR per maand, dan weet ik het ook wel hoor ^^
waarom winkel ik in de Colruyt en Aldi, omdat het goedkoop is, niet omdat ik gierig ben. Food = food, ik hoef al die mooie muziek tijdens het winkelen niet :)


²

gierig <-> slim/geldbewust ? You do the math..
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

De gemiddelde gewone burger heeft genoeg aan 20 Gb,maar met kinderen is dat moeilijk. ( Youtube, vuil filmkes, illegaal downloaden )

Hoe minder winst ze maken,hoe minder voordelen op lange termijn en daarna niet komen klagen. De Aldi goedkoop maar sommigen dingen zijn niet te eten en over hardware, Medion, weet ik alles,nooit meer.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Matthias_VL schreef:De gemiddelde gewone burger heeft genoeg aan 20 Gb,maar met kinderen is dat moeilijk. ( Youtube, vuil filmkes, illegaal downloaden )

Hoe minder winst ze maken,hoe minder voordelen op lange termijn en daarna niet komen klagen. De Aldi goedkoop maar sommigen dingen zijn niet te eten en over hardware, Medion, weet ik alles,nooit meer.
Voor mijn hardware koop ik niet in de supermarkt, daarvoor zijn ze niet gemaakt :)
Over smaak valt te discussiëren, als ik de maredsous uit de aldi beter vind dan die uit de delhaize, dan vind IK dat, jij moet dat maar respecteren.

Dus jij vindt dat iedereen naar Belgacom zouden moeten gaan, zodat ze zo véél winst maken om daarna nog meer te investeren? Weet je wat ze doen met hun geld? Met hun miljardenkas willen ze het buitenland opkopen, althans dat willen ze. Als gij dat niet kunt inzien is het triestig :)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Matthias_VL schreef:De gemiddelde gewone burger heeft genoeg aan 20 Gb,maar met kinderen is dat moeilijk. ( Youtube, vuil filmkes, illegaal downloaden )

Hoe minder winst ze maken,hoe minder voordelen op lange termijn en daarna niet komen klagen. De Aldi goedkoop maar sommigen dingen zijn niet te eten en over hardware, Medion, weet ik alles,nooit meer.



zucht.. zou ik het nog proberen...

Ga is ff op tik en lees het grote 'ik gebruik dit en m'n limiet is naar de haaien' topic..

Tegenwoordig moet je rekenen dat er 4 mensen op internet zitten. 20gb delen door 4 is.. 5GB per persoon...
Deze personen hebben andere interesses.. mss mama en papa niet..

Online films huren vb.. ow wat zeg je? Telt niet mee met telenet...? Koppelverkoop kuch kuch...

Ik ben het kotsbeu dat iedereen zegt dat het voor illegale dingen is. We zijn hier met 4 mensen die het internet actief gebruiken. En we hebben zeer veel moeite met onze 12gb. Ik moet game demo's laten. Soms zeggen van neen kan niet webcammen.. Heb je skype? Neen.. heb ik niet.. ow waarom niet.. Tja telenet...

Bijna geen enkel land heeft nog limieten zegt u dat niets? of ben je zo koppig om te geloven dat belgie een echt land is?
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Da's nog niks, ik ben alleen en ik verbruik al meer dan 12 GB elke maand.. en weet ge voor wat?

High-definition stuff
Legale torrents
Youtube en video-streaming
Radio-streaming
Uploaden van gegevens
EDIT: was webcam en praten over microfoon al vergeten, alsook online gaming.

Het is heus niet moeilijk om 12 GB op te krijgen onder je eentje. vooral HD. ik bezocht 1 website van HD video's, en ik had meteen 2 GB aan m'n pietje.

EDIT: Trouwens, even een heel stom off-topic vraagje: rekent dommel een megabit per seconde als 1.000 of 1.024 kbps?
To download or not to download, that's the question.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Of een ander voorbeeld:

Ikzelf gebruik nu een internetradio hier in de Ardennen om de simpele reden dat de VRT niet meer op de middengolf uitzend en ik dus sinds enkele maanden geen vlaamse radio meer kan ontvangen.

Als je luistert op een kwaliteit van 96kbit (ik weet dat het ook kan op 32kbit maar je moet het kwaliteitsverschil eens horen) dan verbruik je ongeveer 45MB/uur. Reken maar uit voor een keukenradio die gans de dag aanstaat...

En dan wil ik ook nog graag wat surfen, youtube bekijken, linux & windows updates dowloaden etc.

Reken maar uit...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Je hoeft het niet uit te rekenen. Je weet het zo wel, dat je over je limiet zit. De laatste jaren en vooral sinds Web 2.0 en P2P die aan populariteit wint is het verbruik veel tot explosief gestegen. Dat zie je ook aan de historiegrafieken van onderandere de Duitse Internet eXchange.
To download or not to download, that's the question.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

nogChoco schreef:
misterjo schreef:
nogChoco schreef:Ik wil gerust 3 maanden geen internet hebben als ik weet dat ik daarna Dommel Cityconnect zou hebben

Voor dit heb ik geen woorden :| . Is het dan eindelijk zover gekomen bij sommige?

Zeg wat je bedoelt ipv verdoken flames te posten.


Dit gaat natuurlijk over het feit dat voor sommige mensen Dommel heilig is... Ik dacht dat dat redelijk duidelijk was.
3 maand zonder internet om op CityConnect te wachten is compleet onrealistisch (toch in mijn mening)... maw de 'hype' rond Dommel is er voor sommigen toch serieus over!

Ik werk 2 dagen per week thuis ipv in Brussel en ik mag er niet aan denken wat 2 weken zonder Internet wel niet zou aanrichten voor mij...


In ieder geval: het wordt tijd dat Dommel iets doet aan zijn helpdesk. Explosieve groei: ok, zoveel te beter voor Dommel, maar men moet al die mensen kunnen blijven ondersteunen hé.

Ik ben zelf al een jaar Dommel klant en enkel voor een domicilieringsvraagje heb ik eens moeten bellen omdat ze niet op mijn mail antwoordden (duurde langer dat die 5 werkdagen die ze vermeld hadden = nooit!).

Nu zullen er inderdaad problemen komen, al die noobs die van telenet afkomen naar dommel, ze weten niet hoe ze de modem of dergelijke deftig moeten instellen. Ken je geen bal van het internet blijf dan waar je bent.


En bovenstaand argument slaat ECHT nergens op!! Iedereen heeft recht op (goedkoper) internet, ook mensen die het niet vanzelfsprekend vinden om een modem in te stellen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen recht hebt op ziekenzorg als je niet voor dokter gestudeerd hebt.... kijk toch 's verder dan je neus lang is!

:evil:

edit: typo
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

PieterV schreef:Ik werk 2 dagen per week thuis ipv in Brussel en ik mag er niet aan denken wat 2 weken zonder Internet wel niet zou aanrichten voor mij...


Als je internet bij Dommel neemt is dit meestal omdat het volume bij Telenet/Belgacom te laag is. Ik zou niet lang moeten nadenken over de keuze tussen Telenet/Belgacom en Dommel. Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

PieterV schreef:Ik werk 2 dagen per week thuis ipv in Brussel en ik mag er niet aan denken wat 2 weken zonder Internet wel niet zou aanrichten voor mij...

De enigste oplossing voor zo een probleem is 2 lijnen te hebben.
Toen ik bij telenet zat heb ik ook een week zonder internet gezeten omdat de modem stuk was gegaan. Iemand in mijn familie ook een week omdat Belgacom iets in de centrale verknoeid had.
Als je serieus geen paar dagen zonder internet kan moet je een backup lijn hebben!
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

THDBASED schreef:Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk ...
Ylon
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2008, 22:44

THDBASED schreef:
Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


eeuhm, bron?
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

THDBASED schreef:
PieterV schreef:Ik werk 2 dagen per week thuis ipv in Brussel en ik mag er niet aan denken wat 2 weken zonder Internet wel niet zou aanrichten voor mij...


Als je internet bij Dommel neemt is dit meestal omdat het volume bij Telenet/Belgacom te laag is. Ik zou niet lang moeten nadenken over de keuze tussen Telenet/Belgacom en Dommel. Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Weliswaar compleet off-topic, maar bon...

Zowel bij Dommel als bij Belgacom heb ik zelden of geen problemen!
Voor Dommel (nu 1 jaar geleden) zat ik 7 jaar bij Belgacom... idem daar = geen tot praktisch geen problemen op een occasionele downtime van mss 1 a 2 keer per jaar voor max. een uur of 3.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

THDBASED schreef: Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Ik heb in bijna 7 jaar tijd dit nog nooit voorgehad.

En kom nu niet af met smallband he :roll:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

voodoodoll schreef:
THDBASED schreef: Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Ik heb in bijna 7 jaar tijd dit nog nooit voorgehad.

En kom nu niet af met smallband he :roll:


Dus jullie noemen smallband internet? Amai...
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik noem het liever smallband dan géén internet hoor. Ik geef toe, het is ultra-traag (trager als vroeger de 56-k's soms). Je mag al blij zijn dat je nog fatsoenlijk in Mijn Telenet terug wat volume kan kopen.

En wat je zegt hangt compleet af van wat soort gebruiker je bent. Als je wat op je meter let dan zit je niet zonder internet elke maand.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Daarom zei ik ook: "Als je niet toekomt met het volume van Belgacom/Telenet."

Dus om dit te koppelen aan het topic. Als je veel van het internet wil gebruik maken dan ben je nog altijd veel beter met Dommel dan met Telenet/Belgacom ook al heb je wat problemen in het begin. Als je bij Belgacom/Telenet blijft ben je namelijk ZEKER dat je een aantal dagen per maand "zonder" internet zit. En die volumeblokken mogen ze van mij afschaffen want 42Euro voor internet is al veel te duur!
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Weer een staaltje van Belgacom zwartmakerij van ex-klanten of concurrenten ? :roll: Was ook van in het begin bij Belgacom voor ADSL
net als vele vrienden en dat over die regelmatige uitval internet is onzin en zal wel aan de hardware liggen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tussen de regels leren lezen mannen ! Hij heeft het over het feit dat BGC/TN te weinig volume geven en dat je daardoor per maand een aantal dagen op smalband gelijk aan geen internet.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

THDBASED schreef:Daarom zei ik ook: "Als je niet toekomt met het volume van Belgacom/Telenet."

Dus om dit te koppelen aan het topic. Als je veel van het internet wil gebruik maken dan ben je nog altijd veel beter met Dommel dan met Telenet/Belgacom ook al heb je wat problemen in het begin. Als je bij Belgacom/Telenet blijft ben je namelijk ZEKER dat je een aantal dagen per maand "zonder" internet zit. En die volumeblokken mogen ze van mij afschaffen want 42Euro voor internet is al veel te duur!


Over je eerste en je laatste zin spreek ik me niet uit. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar wat daartussen staat is gewoon een ongefundeerde load of crap. Dommel gebruikt het Belgacom netwerk voor de gewone Netconnect abo's. Als er dus een al dan niet globaal probleem bij Belgacom is, dan zullen de Dommel abonnees hier ook last van ondervinden. Volgens jouw redenering kun je er als Dommel abonnee dus van uitgaan dat je maandelijks ook zéker een aantal dagen zonder verbinding zal zitten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

voodoodoll schreef:
THDBASED schreef: Bij Telenet/Belgacom ben je bijna zeker dat je elke maand minstens 1 week zonder internet zit.


Ik heb in bijna 7 jaar tijd dit nog nooit voorgehad.

En kom nu niet af met smallband he :roll:


Nee , telenet heeft geen smallband , daar is het noband :wink: . enja ga je over je prehgistorische limiet , dan heb je geen werkbare verbinding meer .
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Uzzi schreef:Tussen de regels leren lezen mannen ! Hij heeft het over het feit dat BGC/TN te weinig volume geven en dat je daardoor per maand een aantal dagen op smalband gelijk aan geen internet.


Dat hij dan een kat een kat noemt ipv den dubbelzinnigaard uit te hangen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Maglor schreef:Volgens jouw redenering kun je er als Dommel abonnee dus van uitgaan dat je maandelijks ook zéker een aantal dagen zonder verbinding zal zitten.


Nee want Dommel heeft geen of een zeer ruime limiet. Ik heb het dan ook niet over een technische uitval. Ik vertel hier geen blaaskes hé, of ben ik de enige misschien die weet dat Belgacom en Telenet een limiet heeft?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Maglor schreef:
Uzzi schreef:Tussen de regels leren lezen mannen ! Hij heeft het over het feit dat BGC/TN te weinig volume geven en dat je daardoor per maand een aantal dagen op smalband gelijk aan geen internet.


Dat hij dan een kat een kat noemt ipv den dubbelzinnigaard uit te hangen.


Wanneer was ik dubbelzinnig? Om te lezen moet je ook meer gebruiken dan alleen je ogen!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Dus jij vindt dat iedereen naar Belgacom zouden moeten gaan, zodat ze zo véél winst maken om daarna nog meer te investeren? Weet je wat ze doen met hun geld? Met hun miljardenkas willen ze het buitenland opkopen, althans dat willen ze. Als gij dat niet kunt inzien is het triestig :)


Dat is nu eens een onzinnig argument. Als ge winst maken als iets "slecht" beziet, dan kunt ge evengoed een lemen hutteke bouwen en zelf bomen gaan kappen in het bos om u te verwarmen, want winst maken is toevallig de bestaandsreden van elk bedrijf. Ge ziet het helemaal verkeerd: ik wil iets, gij hebt iets. Belgacom heeft iets, namelijk internet. Sommige mensen zijn daar content mee, dus laat ze. Voorwa zou ge kleren van één of andere topontwerper kopen als ge dat ook in de wibra kunt? Toch vergruist iedereen de wibra. Zever in pakskes dus. Belgacom is goed, stabiel, klantvriendelijk wat men ook bewere, voor een modaal gezin één van de stabielste oplossingen en het gemakkelijkst te verkrijgen. Dat gij dommel verkiest is uw goed recht, maar doet dat dan op gronde van dat ze een beter product hebben naar uwe smaak, en niet omdat het bedrijf in kwestie toevallig goed boert!

Prijs/kwaliteit zijn beide bedrijven hetzelfde! En dat is bewezen! Want volgens de concurrentieregels zou iedereen, mocht dommel zoveel beter zijn, nu al massaal naar dommel overschakelen. Iedereen is in den tijd toch ook massaal naar telenet overschakelt? Waarom zouden ze dat nu niet plots doen?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Pi R² schreef:Prijs/kwaliteit zijn beide bedrijven hetzelfde! En dat is bewezen! Want volgens de concurrentieregels zou iedereen, mocht dommel zoveel beter zijn, nu al massaal naar dommel overschakelen. Iedereen is in den tijd toch ook massaal naar telenet overschakelt? Waarom zouden ze dat nu niet plots doen?


Excuseer? Kan je mij dit aantonen met de feiten?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”