We spreken hier dan ook over het taalgebruik op een publiek internetforum bezocht door honderden verschillende mensen per dag (en soms meer zelfs). Uiteraard ligt dit een beetje anders bij het opstellen van een cv, of een brief naar je werk, of ...roebenofski schreef: Dat is natuurlijk jouw goed recht om dat te vinden, maar of je het nu wil of niet correcte spelling, taalgebruik is zeer belangrijk. Als je solliceert en er staat ook maar 1 spellingsfoutje in je CV vliegt die linea recta in de vuilnisbak. cv niet in orde-->sollicitant niet bewaam.
Ik sluit mij volledig aan bij de post van LaundroMat. Je moet ergens een lijn trekken. Er zijn een aantal - niet altijd logische - regels waar je je nu eenmaal aan moet houden, anders wordt het een totale warboel.
Niet dat ik foutloos schrijf of altijd mooi an spreek, maar ik probeer er toch een beetje op te letten.
Voor mij is het hele forum gebeuren nog altijd een onofficiële manier van communicatie die zeer sterk aanleunt bij de dagelijkse omgang op straat, met collega's of in een café. Hoe je het ook draait of keert, het is en blijft voor 90% prietpraat wat we hier doen, en als we ook dat dan nog eens in 100% correct nederlands moeten gaan voeren, dan vind ik dat we toch wel verkeerd bezig zijn.
Als er mensen zijn, sorry NuKeM, die al een post overslaan omdat er een dt-fout instaat, dan scheelt er toch wel iets meer dan enkel een aanval van taalpurisme.
Nog eens, just my 2 cents.
Mvg,
X
PS: Mijn excuses voor alle mogelijke taalfouten in deze post.