GeneraalHoningpoes schreef:Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...
dan ben ik waarschijnlijk de eerste.
ik kwam op dit forum terecht omdat ik het net als zovele anderen hier niet normaal vind dat een plotse stijging van 45% wordt afgedaan als een soort vergeten aanpassing voor de kosten.
terug over de aansluiting: belgacom was stomweg "vergeten" om te zorgen dat de kabel die van straat binnenkomt aan te sluiten aan de kabel in m'n appartement. natuurlijk kon men in de belgacom winkel enkel met de glimlach bevestigen dat in hun computer alles ok was. tuurlijk. ondertussen had ik al een half uur met de support van dx-adsl aan de lijn gehangen omdat ik dacht dat daar het probleem lag. zij stuurden een technieker en dankzij de brave man kwam ik te weten dat hoe dan ook de lijn gekoppeld aan mijn telefoonnummer alleszins niet bij mij terechtkwam. dan maar een belgacom technieker gekregen die in 4 seconden kop de installatie afmaakte.
ik zeg wel afmaakte maar het was wel de eerste keer dan ik een technieker had gezien van belgacom. hoe die dan in godsnaam een installatie bij andere klanten doen blijft mij een vraag: of is het de normale gang van zaken dat je eerst moet merken en reclameren dat het níet gaat vooraleer men echt werk maakt om je product in orde te brengen? 25 april ging het aangesloten worden (ja, want dat kan vanop afstand, men hoeft daarvoor niet te komen... maar dat heb ik dus achteraf moeten horen en ondertussen had ik wel een halve dag congé moeten pakken) en uiteindelijk werd dat 12 juni, wat bij wijze van grap ook de datum is waarop mijn eerste factuur is opgesteld die me doodleuk wil laten betalen vanaf 25 april.
wat een kakbedrijf is belgacom. ik zal niet op alles schieten wat los zit om mensen niet de muur te doen oplopen, maar deze stijging slaat werkelijk alles. één groot voordeel aan de duurdere prijs: de (ook al exuberante) aan- en afsluitkosten wegen minder door, een schrale troost.
edit: zou tof zijn als iemand het verhaal kon bevestigen, liefst met een te-volgen-stappenplan, dat adsl bij een andere provider wel degelijk werkt eens de telefoonlijn wordt afgesloten. ik wacht vol spanning!