Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%

Nieuws omtrent telecom
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Uzzi schreef:Ik zij dan ook in mijn oorspronkelijk bericht dat Noch BGC noch TN zijn echt vooruitstrevend in vergelijking met de omliggende landen.

Technologisch vooruitstrevend zijn is één zaak; en daar ging het hier niet over. Waar het wel over gaat is de prijs van oude technologie, die onbegrijpelijk stijgt.

Uzzi schreef:Maar de prijzen, van telefonie althans toch, zijn de afgelopen jaren serieus gedaald

Gesprekskosten misschien wel, maar de vaste kosten van een telefoonlijn zijn volgens mij enkel maar gestegen in al die jaren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dietervanb schreef:Heb je ook die fritzbox van Dommerl ? anders kan je hem terug sturen en met dat geld je Siemens aankopen.
nee, het is mijn eigen box :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

cloink schreef:
_rEuTeL_ schreef:
zdnet schreef:Ik heb een tijd geleden wegens een vergissing van Belgacom volgende mogelijkheid ontdekt: men kan het Discoverylijn abonnement (dat nodig was om de telefoonlijn aan te sluiten) gewoon opzeggen en de ADSL lijn van een andere provider verder gebruiken.

Bijkbaar mag Belgacom de fysieke lijn niet afsluiten als er nog een andere provider/dienst op zit. Ikzelf zit bij de provider Evonet en bovenstaande info werd bevestigd door hun helpdesk.

Ik betaal dus geen Belgacomlijn meer. Enige mogelijk probleem dat ik zie is wanneer ik zou willen overschakelen naar een andere provider: gezien er geen telefoonnummer meer op de lijn staat, kan ik bvb niet meer online checken welke diensten op m'n lijn beschikbaar zijn.


lol? :lol:

Kan iemand bevestigen? :eek:


Euhm op het eerste zicht levert Belgacom dan toch nog een dienst namelijk de terminatie van de lijn en zouden ze mogen blijven factureren aan het desbetreffende tarief (raw copper). Als natuurlijk iedereen massaal zijn discovery lijn zou opzeggen om van dit truukje gebruik te maken zullen de zakkenvullers in de torens wel snel iets bedenken om toch te blijven factureren.

Maar bon ik ben mijn licht eens aan het opsteken via andere wegen over de haalbaarheid.

Update: Bon Dommel gaat in dat geval automatisch Raw Copper factureren. Misschien is de billing bij Evonet gewoon niet je dat ;)?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel dit is toch de meest duidelijke teken van monopolie.
Ik denk dat Belgacom kan veroordeeld worden voor misbruik van hun monopolistische positie door deze prijsverhoging
Maja we zullen zien, sowieso wachten tot regering valt....
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

bmattijs schreef:
Uzzi schreef:Ik zij dan ook in mijn oorspronkelijk bericht dat Noch BGC noch TN zijn echt vooruitstrevend in vergelijking met de omliggende landen. Het kan uiteraard veel en veel beter. Maar de prijzen, van telefonie althans toch, zijn de afgelopen jaren serieus gedaald.


ik weet dat dit niet relevant is en ik haat muggeziften, maar "zij"? (de dt-fout doe ik geen moeite voor)


Ok, zij i.p.v. zei. Sorry, als ik snel typ dan maak ik dat soort fouten wel eens. Maar de dt fout zie ik toch echt over hoor. Aangezien ik allergisch ben aan dt fouten, zou ik toch wel willen weten waar ze ergens zit.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Edward Valckx schreef:Gesprekskosten misschien wel, maar de vaste kosten van een telefoonlijn zijn volgens mij enkel maar gestegen in al die jaren.


Voor zover ik mij herinner (maar ik heb het niet nagekeken) zijn de abonnementskosten enkel geïndexeerd in de afgelopen jaren. Dat kan je niet echt een stijging noemen (het is uiteraard ook geen daling).

Ik ben eveneens verontwaardigd door het feit dat BGC zomaar eventjes +45% doen bij de prijs van hun Discoverylijn. Dit is absoluut misbruik van hun monopoliepositie. Ik vind het echter jammer dat dit voor sommigen de reden is om op alles te schieten wat los en vast zit. Ja, het kan veel goedkoper. Ja het moet goedkoper. Maar wat telefonie betreft is voor Jan Modaal de telefoonrekening de afgelopen 10 jaar toch al serieus gedaald.
texarcana
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2008, 13:36

Ik zit met het volgende (luxe) probleem nu:

2 weken geleden het volgende besteld/gekocht:
- netconnect bij dommel (36euro/maand)
- een discoverylijn bij bgc (7euro/maand)
- draadloze adsl2 modem/router van 97 euro

dus dit komt neer op ongeveer 43 euro/maand + die 97 euro eenmalig

Nu zie ik dat bgc de discoverylijn met 45% verhoogt, dus dit wordt ongeveer 10 euro. Dit wordt dus 46 euro/maand totaal aan abo

Nu kost die homeconnect bij dommel ong 50 euro/maand, in vergelijking met dat abo van 46 euro, zit daar niet veel prijsverschil tussen (kleine 5 euro).

Dus twijfel ik om over te stappen naar homeconnect , maar die gigaset kost 130 euro ofzo en naar het schijnt kan je geen homeconnect nemen zonder die gigaset, dus ben ik weer 130+97 euro = ongeveer 230 kwijt

Die 230 euro is dan volgens mij ook weer voordeliger om gewoon iedere maand 3 euro op te leggen voor die discoverylijn (voor x aantal tijd).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

eerste maand homeconnect is gratis en je kan die modem verkopen
scheelt ergens 100€?

vergeet ook niet dat homeconnect gratis sneller wordt tgo 99€ bij netconnect
en homeconnect is limietloos
texarcana
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2008, 13:36

_rEuTeL_ schreef:eerste maand homeconnect is gratis en je kan die modem verkopen
scheelt ergens 100€?

vergeet ook niet dat homeconnect gratis sneller wordt tgo 99€ bij netconnect
en homeconnect is limietloos


mja maar wss zit ik nu bij bgc voor 1 jaar vast aan mijn huidig contract.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

texarcana schreef:mja maar wss zit ik nu bij bgc voor 1 jaar vast aan mijn huidig contract.
Volgens artikel 5 van hun Algemene Voorwaarden mag je weg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

xenne schreef:
texarcana schreef:mja maar wss zit ik nu bij bgc voor 1 jaar vast aan mijn huidig contract.
Volgens artikel 5 van hun Algemene Voorwaarden mag je weg


Hoe zit het als je nog in je eerste jaar zit van je inet abo bij Skynet en je
de discovery line hebt? Kan ik beide dan kosteloos opzeggen ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

devastator schreef:
xenne schreef:
texarcana schreef:mja maar wss zit ik nu bij bgc voor 1 jaar vast aan mijn huidig contract.
Volgens artikel 5 van hun Algemene Voorwaarden mag je weg


Hoe zit het als je nog in je eerste jaar zit van je inet abo bij Skynet en je
de discovery line hebt? Kan ik beide dan kosteloos opzeggen ?


als je skynet hebt ben je niet verplicht een discoverylijn tehebben..
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

devastator schreef:Hoe zit het als je nog in je eerste jaar zit van je inet abo bij Skynet en je de discovery line hebt? Kan ik beide dan kosteloos opzeggen ?


Nee alleen de discovery lijn. Belgacom mag als enige op de markt ADSL zonder vaste lijn aanbieden dus jij kan in principe gewoon je discovery opzeggen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat verhaal heb ik nog meer gehoord ja, maar wat er gebeurt is dat je van Discovery over gaat op Raw Copper. In principe moet je provider voor ADSL dat dan doorrekenen aan jou.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het moet toch zijn dat edpnet enDXadsl Belgacom pijn beginnen te doen,vandaar deze maatregel.
Er moet hier ergens een instelling zijn,die waakt over de prijzen van consumenten goederen,waar abnormale prijsstijgingen kunnen gemeld worden (het gaat hier om een 45% ) ,ik weet alleen die naam niet meer,is nog niet zolang geleden op de TV geweest,in verband met de stijging van de levensduurte.
Weet iemand soms hier iets van??? zijn die al ingelicht???
Laatst gewijzigd door fluppie 25 jun 2008, 15:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Dat verhaal heb ik nog meer gehoord ja, maar wat er gebeurt is dat je van Discovery over gaat op Raw Copper. In principe moet je provider voor ADSL dat dan doorrekenen aan jou.


Dommel zal dit in ieder geval zo doorrekenen. Misschien heb je bij andere providers meer geluk dat hun billing op niet veel trekt ;).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

deej schreef:
devastator schreef:Hoe zit het als je nog in je eerste jaar zit van je inet abo bij Skynet en je de discovery line hebt? Kan ik beide dan kosteloos opzeggen ?


Nee alleen de discovery lijn. Belgacom mag als enige op de markt ADSL zonder vaste lijn aanbieden dus jij kan in principe gewoon je discovery opzeggen.


Ik zou echter graag beide opzeggen ... Ben zo dom geweest om de opzegtermijn van hun promo in december (2 maand gratis zonder aankoopverplichting) uit het oog te verliezen. Ik heb nu dus de discoveryline en de Skynet Go die een lijn nodig heeft.

Nu met deze prijsstijging zie ik de mogelijkheid om de discoveryline te schrappen, maar ik wil ook graag van dat Skynet abbo af (liefst zonder kosten ...)
flipke
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2008, 16:42

Ik ben eigenlijk een leek op dit vlak. Maar ik zou graag naar Dommel overstappen omdat ik de perikkelen van BGC kotsbeu ben.Nu heb ik bij BGC een vaste lijn en een skynet go abbo.Nu wij toch niet veel met de vaste lijn bellen lijkt het mij voordeliger om BGC helemaal buiten te zwieren en bijvoorbeeld Cittyconnect plus te nemen.Als ik het goed begrijp heb ik dan ook een Raw copper lijn nodig ? Ben ik dan voordeliger uit met alleen Dommel ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik denk dat deze verhoging van de Disco lijn wil zeggen dat de alternatieve providers BC beginnen pijn te doen :twisted: Meer mensen schakelen over van classic naar disco en gebruiken VOIP. Ergens moet dit toch effect beginnen hebben op het BC aandeel van de markt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nu de marge tov homeconnect zo klein geworden is, smijt ik Belgacom met veel plezier buiten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Uzzi schreef:Tja, als je op die manier redeneert, dan is alles in België door jou en mij betaald : elke steen, elke vierkante meter asfalt. Toch blijf je elk jaar wegenbelastingen, inkomensbelasting, ... betalen.


Maar mijn wegenbelasting stijgt nie met 45 % op een jaar :roll: . Maarja , we weten allang dat het alleen in belgie zo duur is om da koper te onderhouden , nietwaar .
nessaja
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:15

als het effectief zo is schakel ik ook over op homeconnect, ook al is het iets duurder dan de belgacom/dommel combinatie, gewoon omdat ik helemaal niet akkoord ben met de belgacom werkwijze. Ik geef nog liever 5 euro meer aan dommel dan 2 aan belgacom als ze met zo'n praktijken beginnen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

flipke schreef:Ik ben eigenlijk een leek op dit vlak. Maar ik zou graag naar Dommel overstappen omdat ik de perikkelen van BGC kotsbeu ben.Nu heb ik bij BGC een vaste lijn en een skynet go abbo.Nu wij toch niet veel met de vaste lijn bellen lijkt het mij voordeliger om BGC helemaal buiten te zwieren en bijvoorbeeld Cittyconnect plus te nemen.Als ik het goed begrijp heb ik dan ook een Raw copper lijn nodig ? Ben ik dan voordeliger uit met alleen Dommel ?


Als je Belgacom volledig buiten wil shotten (wat ik zelf ook van plan ben) kun je bv bij Dommel HomeConnect nemen (in die prijs van 50 euro, zit de huur van een raw copper lijn inbegrepen. Dommel betaalt die voor jou aan Belgacom). Maar zelf heb je dus niets meer met Belgacom te maken.

Cityconnect kan ook (als je in de regio woont, waar dit al beschikbaar is, zie website van Dommel). Let wel, bij cityconnect moet je wel zelf voor een ADSL lijn zorgen (dus ofwel een Discovery Line bij Belgacom huren - aan 10 euro in de maand - of Dommel een raw copper voor je laten betalen - aan ongeveer 13 euro in de maand -. Dan is een Discovery line "voorlopig" nog altijd voordeliger.)

Ik zelf ga voor de HomeConnect formule gaan. Maar wacht nog even met bestellen, totdat alle hickup's eruit zijn. Het is een nieuw product. En de gebruikers zijn het hier nog volop aan het uittesten.. Binnen een paar weken moet ik wel kunnen bestellen. En is de starterkit ook hopelijk in de regio van Gent aankoopbaar.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

nessaja schreef:als het effectief zo is schakel ik ook over op homeconnect, ook al is het iets duurder dan de belgacom/dommel combinatie, gewoon omdat ik helemaal niet akkoord ben met de belgacom werkwijze. Ik geef nog liever 5 euro meer aan dommel dan 2 aan belgacom als ze met zo'n praktijken beginnen.


En zo geeft dommel 13 van uw euros aan belgacom :lol:
flipke
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2008, 16:42

Gent32m schreef:
flipke schreef:Ik ben eigenlijk een leek op dit vlak. Maar ik zou graag naar Dommel overstappen omdat ik de perikkelen van BGC kotsbeu ben.Nu heb ik bij BGC een vaste lijn en een skynet go abbo.Nu wij toch niet veel met de vaste lijn bellen lijkt het mij voordeliger om BGC helemaal buiten te zwieren en bijvoorbeeld Cittyconnect plus te nemen.Als ik het goed begrijp heb ik dan ook een Raw copper lijn nodig ? Ben ik dan voordeliger uit met alleen Dommel ?


Als je Belgacom volledig buiten wil shotten (wat ik zelf ook van plan ben) kun je bv bij Dommel HomeConnect nemen (in die prijs van 50 euro, zit de huur van een raw copper lijn inbegrepen. Dommel betaalt die voor jou aan Belgacom). Maar zelf heb je dus niets meer met Belgacom te maken.

Cityconnect kan ook (als je in de regio woont, waar dit al beschikbaar is, zie website van Dommel). Let wel, bij cityconnect moet je wel zelf voor een ADSL lijn zorgen (dus ofwel een Discovery Line bij Belgacom huren - aan 10 euro in de maand - of Dommel een raw copper voor je laten betalen - aan ongeveer 13 euro in de maand -. Dan is een Discovery line "voorlopig" nog altijd voordeliger.)

Ik zelf ga voor de HomeConnect formule gaan. Maar wacht nog even met bestellen, totdat alle hickup's eruit zijn. Het is een nieuw product. En de gebruikers zijn het hier nog volop aan het uittesten.. Binnen een paar weken moet ik wel kunnen bestellen. En is de starterkit ook hopelijk in de regio van Gent aankoopbaar.


Bedankt voor de duidelijke uitleg Gent32m .Ik betaal graag die 3 euro extra voor de Raw copper lijn omdat ik er vrij zeker van ben dat BGC zijn tarieven in de toekomst zal verhogen.Bijgevolg zal Dommel dan wel goedkoper worden of toch tenminste de concurentie aangaan.En als je het bekijkt dan is die drie euro geen meerkost als skynet zijn abbo toch al duurder is dan cittyconnect ? Voor mij zal het dus binnenkort cittyconnect met raw copperlijn worden .
netzak
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:11

GeneraalHoningpoes schreef:Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...

dan ben ik waarschijnlijk de eerste.

ik kwam op dit forum terecht omdat ik het net als zovele anderen hier niet normaal vind dat een plotse stijging van 45% wordt afgedaan als een soort vergeten aanpassing voor de kosten.

terug over de aansluiting: belgacom was stomweg "vergeten" om te zorgen dat de kabel die van straat binnenkomt aan te sluiten aan de kabel in m'n appartement. natuurlijk kon men in de belgacom winkel enkel met de glimlach bevestigen dat in hun computer alles ok was. tuurlijk. ondertussen had ik al een half uur met de support van dx-adsl aan de lijn gehangen omdat ik dacht dat daar het probleem lag. zij stuurden een technieker en dankzij de brave man kwam ik te weten dat hoe dan ook de lijn gekoppeld aan mijn telefoonnummer alleszins niet bij mij terechtkwam. dan maar een belgacom technieker gekregen die in 4 seconden kop de installatie afmaakte.

ik zeg wel afmaakte maar het was wel de eerste keer dan ik een technieker had gezien van belgacom. hoe die dan in godsnaam een installatie bij andere klanten doen blijft mij een vraag: of is het de normale gang van zaken dat je eerst moet merken en reclameren dat het níet gaat vooraleer men echt werk maakt om je product in orde te brengen? 25 april ging het aangesloten worden (ja, want dat kan vanop afstand, men hoeft daarvoor niet te komen... maar dat heb ik dus achteraf moeten horen en ondertussen had ik wel een halve dag congé moeten pakken) en uiteindelijk werd dat 12 juni, wat bij wijze van grap ook de datum is waarop mijn eerste factuur is opgesteld die me doodleuk wil laten betalen vanaf 25 april.

wat een kakbedrijf is belgacom. ik zal niet op alles schieten wat los zit om mensen niet de muur te doen oplopen, maar deze stijging slaat werkelijk alles. één groot voordeel aan de duurdere prijs: de (ook al exuberante) aan- en afsluitkosten wegen minder door, een schrale troost.

edit: zou tof zijn als iemand het verhaal kon bevestigen, liefst met een te-volgen-stappenplan, dat adsl bij een andere provider wel degelijk werkt eens de telefoonlijn wordt afgesloten. ik wacht vol spanning!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

flipke schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg Gent32m .Ik betaal graag die 3 euro extra voor de Raw copper lijn omdat ik er vrij zeker van ben dat BGC zijn tarieven in de toekomst zal verhogen.Bijgevolg zal Dommel dan wel goedkoper worden of toch tenminste de concurentie aangaan.En als je het bekijkt dan is die drie euro geen meerkost als skynet zijn abbo toch al duurder is dan cittyconnect ? Voor mij zal het dus binnenkort cittyconnect met raw copperlijn worden .


Goede keuze lijkt me. Het internet abonnement van Dommel vind ik (los van de prijs) zelf ook veel beter dan dat van Belgacom. Dommel biedt nieuwsgroepen, happy hours, onbeperkte upload (die niet in je download meegerekend wordt), mediumband (met geen extra kost per gb die je meer verbruikt), etc.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Merk op dat geen enkel journaal (nu van de VRT verwacht ik dat eerlijk gezegd niet) dit item heeft durven oppikken. Ook al is het misbruik door Belgacom flagrant.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Silence schreef:Merk op dat geen enkel journaal (nu van de VRT verwacht ik dat eerlijk gezegd niet) dit item heeft durven oppikken. Ook al is het misbruik door Belgacom flagrant.


Klopt. Ik heb zelfs een mail gestuurd naar "http://www.deredactie.be" met daarin een kopie van het artikel op de standaard.

Maar er wordt geen gehoor aangegeven.
Bizar...

Als de prijzen van Diesel om de zoveel weken stijgen, melden ze dit wel.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Gent32m schreef:
Silence schreef:Merk op dat geen enkel journaal (nu van de VRT verwacht ik dat eerlijk gezegd niet) dit item heeft durven oppikken. Ook al is het misbruik door Belgacom flagrant.


Klopt. Ik heb zelfs een mail gestuurd naar "http://www.deredactie.be" met daarin een kopie van het artikel op de standaard.

Maar er wordt geen gehoor aangegeven.
Bizar...

Als de prijzen van Diesel om de zoveel weken stijgen, melden ze dit wel.


waarom moet nu vermeld worden?
er gebeuren belangrijker dingen in ons landje en de wereld.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Gent32m schreef:
Silence schreef:Merk op dat geen enkel journaal (nu van de VRT verwacht ik dat eerlijk gezegd niet) dit item heeft durven oppikken. Ook al is het misbruik door Belgacom flagrant.


Klopt. Ik heb zelfs een mail gestuurd naar "http://www.deredactie.be" met daarin een kopie van het artikel op de standaard.

Maar er wordt geen gehoor aangegeven.
Bizar...

Als de prijzen van Diesel om de zoveel weken stijgen, melden ze dit wel.

Ik gok omdat er zo'n 4 tot 5 miljoen auto's rondrijden in België, terwijl er maar 100.000 Discovery-klanten zijn. ;).

Wat niets afdoet van de schandalige prijsverhoging natuurlijk.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

voor zo'n marginale hoop klanten gaan ze dat niet in het journaal zetten hoor.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Het journaal is idd wat hoog gegrepen :-)

Maar op de website van de VRT (waarvoor ik de mail gestuurd had) zou ik wel leuk gevonden hebben. Tenslotte staat het ook op de website van de Gazet van Antwerpen, De Standaard, etc...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hollebollegijs schreef:waarom moet nu vermeld worden?
er gebeuren belangrijker dingen in ons landje en de wereld.

Misschien omdat een prijsstijging van 45% even relevant is voor de koopkracht (of de koopkrachthysterie als je wil) als een stijging van 2cent per liter op een liter diesel...
If you can't beat them, confuse them.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zou nu een en ander willen uitklaren:
Na wat ik hier allemaal lees,zullen alleen de mensen die een Disco. lijn betalen aan Belgacom hievan de slachtoffers zijn.
De anderen die bij een provider een abbo hebben,telefoon plus internet (en dus maar 1 rekening betalen) zullen hier nu niets van merken,omdat de andere providers langlopende kontracten hebben bij Belgacom.
Is dit juist,of heb ik hier iets gemist???
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Fkuppie, dat klopt want die andere mensen zitten allemaal op raw copper.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
netzak
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:11

Anthony schreef:Ik gok omdat er zo'n 4 tot 5 miljoen auto's rondrijden in België, terwijl er maar 100.000 Discovery-klanten zijn. ;).

net zoals wij kiezen voor de discovery lijn kiest een mens er voor om met de wagen te rijden, dus wat mij betreft even relevant. het openbaar vervoer is echter geen alternatief voor de eigen wagen (tijd, gebruiksgemak) en voor de discovery lijn geldt dit ook. deze prijsstijging is compleet ongepast, net alsof het hoofd prijsstijgingen plots uit een coma ontwaakt is en ijlt "discovery moet duurder, duurder zeg ik je!!". waarop een ander leeghoofd bij belgacom die waarschijnlijk zelf geen vaste telefoon heeft de boel bevestigt.

als klant sta je machteloos, dat is waar het op neer komt. belgacom krijgt op deze manier maar eventjes 3,6 miljoen euro per jaar extra binnen waaruit we kunnen afleiden dat dit inderdaad de pensioenrekening is van onze lieve mijnheer bellens.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ooit al eens bij stilgestaan dat al die mensen die nu staan te roepen dat ze naar dommel gaan, bgc nog meer gaan betalen dan voor hun disc. line ?

Want afaik gebruikt dommel voor een aantal producten raw copper, wat infeite bgc meer winst oplevert dan een disc line, en minder issue's want klanten kunnen niet meer rechstreeks naar hun bellen maar moeten via dommel suppor passeren.

uit business standpunt dus een zeer goeie zet om die prijzen van disc line te verhogen.

Enneuh face it, waar disc line infeite bedoeld was om een goedkope lijn te voorzien voor mensen die sporadisch bellen, hebbe veel mensen daar misbruik van gemaakt door die aan te vragen voor internet access en te bellen via voip.

Dus zo bizar is die prijsstijging niet, gewoon businessreasons, en belgacom is geen vzw he mensen ...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ok, maar de bedoeling blijft toch om het internet in Belgie (in vergelijking met de buurlanden) goedkoper te maken, of niet ?

In dat opzicht is dit een "rare" zet van Belgacom.

Ik zit nu al meer dan een jaar bij Dommel. En daar zie ik voor dezelfde prijs (of kleine stijging wegens duurdere energie-prijzen) altijd maar dat je meer krijgt. Snelheid gaat omhoog, limieten omhoog. Het regent de ene kadoo na de andere voor ons.

En wat doet Belgacom ? De prijs van de discovery line verhogen.
En de snelheid + limieten van hun abbo's gelijk stellen met telenet.

Ik weet niet... Dit is geen 'dank u klant', maar meer een 'zuig je maar verder leeg klant' politiek, vind ik..

Maar is maar mijn opinie.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wordt tijd dan BIPT eens de werkelijke kosten van een RAW copper uitzoekt en dan de prijs laat aanpassen. Als een discovery lijn met 6,85 net winstgevend is, dan is een raw copper aan 13 euro zeker een melkkoe!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”