hollebollegijs schreef:ge kunt het gewoon niet hebben dat belgacom het goed doet en blijft doen.
Maar of het zal blijven duren? De dag dat Europa zich moeit dan is het gedaan met Belgacom.
hollebollegijs schreef:en dat prijzen stijgen is normaal. alle prijzen stijgen nu eenmaal.
Met 45%?
hollebollegijs,
Ik begrijp dat je Belgacom hier verdedigt. Ik wil het zelfs even niet hebben over prijzen maar puur over technologie.
Hier op het forum is internet al vaak vergeleken met auto's, meer in het bijzonder met Ferrari.
Kan je mij eens uitleggen waarom Belgacom het onmogelijk maakt om die Ferrari in Belgie te kopen? Geef mij eens 1 goede reden waarom Belgacom bvb. de uploadsnelheden zo beperkt houdt.
Pas recent zijn ze naar redelijk normale waardes gegaan voor ADSL, nu voor ADSL2 zijn ze ook weer beperkt en ja bij VDSL daar is het helemaal een lachertje.
De techniek is er (zeker bij Belgacom) maar wordt gewoon zelfs niet ter beschikking gesteld. En daar maakt Belgacom wel misbruik van zijn monopoliepositie want een internetlijn of telefoonlijn kan ik niet over de grens gaan halen.
Geef mij de last mile aan kostprijs en ik concureer Belgacom dood.
Belgacom heeft geld nodig, veel geld, om de concurrentie te kunnen aangaan met Telenet en dan meer in het bijzonder op gebied van Televisie.
En ondanks de enorme investeringen (denk maar aan de voetbalecontracten en VDSL2) is BelgacomTV niet rendabel en krijgen de klanten een minderwaardig product.
En dan toch maar een stukje over prijzen...
Daar waar er wel concurrentie is, bvb mobiele telefonie en internet heeft Belgacom (Proxmius) het veel moeilijker.
Op het moment dat Mobistar met zijn Mobile Internet diensten kwam heeft Belgacom het volgende gedaan:
- volume verdubbeld
- 5 uur langer per maand
- prijs gedaald met 5 EUR / maand
- prijs nog eens met 5 EUR / maand gedaald indien je een Belgacom internet verbinding hebt.
Dit is concurrentie en als Europa Belgacom verplicht het VDSL2 netwerk
volledig open te stellen dan wordt Belgacom gedegradeerd tot een meeloper want Belgacom is niet gewoon om met concurrentie om te gaan (kijk maar naar de ontevredenheid bij de Proximusmedewerkers).