belgacom geeft mij gratis volume packs na klagen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:Uh, ja, in België, heel normaal ze. Maar dat is Belgacom-mentaliteit. Ge moogt daar tegen zeggen wat je wil, dat zit daarin en die ouwe RTT-gedachte zal nooit verdwijnen. Laten we gewoon zwijgen tegen de RTT-medewerkers, redeneren kun je niet met de RTT.


lordje, dit wijst erop dat je belgacom totaal niet kent en dat je totaal niet weet hoe het in belgacom eraan toegaat in het telecomwereldje in belgie.
en je mag nog zoveel het tegendeel beweren, je hebt ongelijk.

Spijtig, ik had je hoog ingeschat maar blijkbaar heb ik mij dik in je vergist.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:ge kunt het gewoon niet hebben dat belgacom het goed doet en blijft doen.
Maar of het zal blijven duren? De dag dat Europa zich moeit dan is het gedaan met Belgacom.

hollebollegijs schreef:en dat prijzen stijgen is normaal. alle prijzen stijgen nu eenmaal.
Met 45%?


hollebollegijs,

Ik begrijp dat je Belgacom hier verdedigt. Ik wil het zelfs even niet hebben over prijzen maar puur over technologie.

Hier op het forum is internet al vaak vergeleken met auto's, meer in het bijzonder met Ferrari.
Kan je mij eens uitleggen waarom Belgacom het onmogelijk maakt om die Ferrari in Belgie te kopen? Geef mij eens 1 goede reden waarom Belgacom bvb. de uploadsnelheden zo beperkt houdt.
Pas recent zijn ze naar redelijk normale waardes gegaan voor ADSL, nu voor ADSL2 zijn ze ook weer beperkt en ja bij VDSL daar is het helemaal een lachertje.

De techniek is er (zeker bij Belgacom) maar wordt gewoon zelfs niet ter beschikking gesteld. En daar maakt Belgacom wel misbruik van zijn monopoliepositie want een internetlijn of telefoonlijn kan ik niet over de grens gaan halen.

Geef mij de last mile aan kostprijs en ik concureer Belgacom dood.
Belgacom heeft geld nodig, veel geld, om de concurrentie te kunnen aangaan met Telenet en dan meer in het bijzonder op gebied van Televisie.
En ondanks de enorme investeringen (denk maar aan de voetbalecontracten en VDSL2) is BelgacomTV niet rendabel en krijgen de klanten een minderwaardig product.

En dan toch maar een stukje over prijzen...

Daar waar er wel concurrentie is, bvb mobiele telefonie en internet heeft Belgacom (Proxmius) het veel moeilijker.
Op het moment dat Mobistar met zijn Mobile Internet diensten kwam heeft Belgacom het volgende gedaan:
- volume verdubbeld
- 5 uur langer per maand
- prijs gedaald met 5 EUR / maand
- prijs nog eens met 5 EUR / maand gedaald indien je een Belgacom internet verbinding hebt.

Dit is concurrentie en als Europa Belgacom verplicht het VDSL2 netwerk volledig open te stellen dan wordt Belgacom gedegradeerd tot een meeloper want Belgacom is niet gewoon om met concurrentie om te gaan (kijk maar naar de ontevredenheid bij de Proximusmedewerkers).
Laatst gewijzigd door Astralon 25 jun 2008, 09:03, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:lordje, dit wijst erop dat je belgacom totaal niet kent en dat je totaal niet weet hoe het in belgacom eraan toegaat in het telecomwereldje in belgie.
en je mag nog zoveel het tegendeel beweren, je hebt ongelijk.

Spijtig, ik had je hoog ingeschat maar blijkbaar heb ik mij dik in je vergist.
Hollebolle, de mentalliteit is bekend. Belgacom is alleen uit op winst. Ok, daar heb ik geen probleem mee, Belgacom is geen liefdadigheidsinstelling en als bedrijf moet je ook winst genereren. Maar als je ziet dat ze miljarden per jaar maken, de grote baas een ontslagpremie krijgt van 8 miljoen euro (omdat hij slecht/onvoldoende werk leverde !!!), dan nog eens die baas die zegt dat de klant 42 EUR wilt betalen. We geven het u op een blaadje, verlaag die prijs naar 30 EUR, met dezelfde specificaties en inhoud, de klant gaat veel blijer zijn met zijn factuur. Jullie zijn gewoon arrogant, die indruk krijg ik. Jullie werken concurentie vervalsend (6,85 -> 9,95 dankzij succes alternatieve providers), beste maatjes met het BIPT (hell, jullie zijn van hetzelfde overheidsorgaan), dan nog eens een technologie installeren en in gebruik nemen, maar ze niet ten volle benutten . Al die punten die opstapelen, it adds up.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:There are no American infidels in Baghdad. Never!

.
ooh. shiny.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ik heb zelden zo'n idiote praat gezien als de van hollebollegijs
even een paar denkpistes samenvatten

hollebollegijs schreef:limieten moeten er volgens mij persoonlijk zijn. om zo misbruik tegen te gaan


Misbruik van internet:
Alles wat niet http is is per definitie illegaal. Diegenen die het netwerk van belgacom misbruiken en verkrachten zouden moeten gestenigd worden en publiekelijk op de brandstapel gegooid moeten worden.
Het zal ze leren om multimedia als youtube ten onrechte te gebruiken. Dat mag niet! :( Onze infrastructuur kan het wel aan maar we gunnen het de klant niet. Hij betaalt ons wel, maar wij willen meer! MEER! Wij zijn immers baas over de klant. Wij zijn de beste.


hollebollegijs schreef:Belgacom is niet duur. Belgacom is ook niet goedkoop, maar je moet nagaan wat je allemaal krijgt voor die prijs.


Het verschil tussen een stream bits van merk x en een stream bits van SUPER BELGACOM: ze zijn even snel, merk x is goedkoper en je krijgt meer bits van merk x.
Conclusie: SUPER BELGACOM is het beste.


hollebollegijs schreef:Bij de meeste providers krijg je een verbinding, mailboxen en wat webruimte maar bij Belgacom krijg je veel meer. Dat is hier in topcis al meermaals vermeld.


Als je in de supermarkt een biefstuk koopt, verwacht je toch ook dat je er een schoenlepel en 4 wasknijpers bijkrijgt? Je moet er wel voor bijbetalen, maar die extra's maken het allemaal zoveel meer waard. Als ik die schoenlepel en die wasknijpers niet wil, kost het wel evenveel, maar toch blijft deze biefstuk het BESTE. Want hij is van SUPER BELGACOM.


hollebollegijs schreef:en dat prijzen stijgen is normaal. alle prijzen stijgen nu eenmaal.


Twee koperdraden die gewoon in de grond liggen en waar niets mee gebeurt zijn duurder dan twee koperdraden waar je mee kan bellen. Of nee, hier klopt iets niet. We zullen de prijs van die telefoondraden wat verhogen. Het blijft goedkoper, maar we hebben het geprobeerd. En we verdienen er meer aan. Wat zijn we toch goed.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

roebenofski schreef:Het staat vandaag ook in de krant:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=JJ1THOU0&ref=front


De volgende quote zegt alles : "Minister van ICT Vincent Van Quickenborne (Open VLD) heeft al gezegd dat hij de concurrentie op de breedbandmarkt wil aanwakkeren, maar heeft in de praktijk weinig armslag."

Als de overheid meer dan 50% van de aandelen in handen heeft van BGC, dan zou BGC toch naar de pijpen moeten dansen van de overheid en niet omgekeerd ? Enfin, ik zal wel weer te simpel geredeneerd hebben :smash2:

Ik moet echter wel toegeven dat BGC op die manier goed bezig is om zijn producten concurentieel te maken voor 95% van de bevolking. In plaats van je eigen prijs te verlagen, verhoog je gewoon de prijs voor derde aanbieders. Voeg daarbij nog een redelijke snelheid en een deftige limietverhoging (dat leid ik althans af uit de woorden van Hollebollegijs) en zelfs ik overweeg een overstap naar BGC. Afwachten wat volgende maandag geeft.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

hollebollegijs schreef:Spijtig, ik had je hoog ingeschat maar blijkbaar heb ik mij dik in je vergist.


Hij is weer bezig ze :roll: , en dan sebiets gaan klagen bij de moderators...


hollebollegijs schreef:limieten moeten er volgens mij persoonlijk zijn. om zo misbruik tegen te gaan


De vraag is dan wat persoonlijk misbruik is? Ik heb bijvoorbeeld al mijn computers via hamachi in één groot netwerk staan. Dit was pas recent mogelijk omdat voordien de uploadsnelheden te laag waren.
Verder plan ik ook dat al mijn pc's automatisch gesynchroniseerd worden, wat waarschijnelijk nu en dan de transfer van een paar GB zal inhouden. (wat ook maar mogelijk zal worden danzij hogere upload)

Is dit dan misbruik? Als ik straks naar amerika moet ben ik zelfs verplicht om mijn laptop te formatteren en nadien alle gegevens terug te uploaden, hoe moet ik dat gaan doen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:zeg zambo, ge zijt ook een gefrusteerd manneke zulle.
ge kent er de ballen van.
ge kunt het gewoon niet hebben dat belgacom het goed doet en blijft doen.
en dat prijzen stijgen is normaal. alle prijzen stijgen nu eenmaal.


Je mag dan nog posten in persoonlijke naam, de arrogantie die van je uitgaat stijgt met de dag (en ik versta zeker dat een bedrijf niet gratis werkt, en dat limieten aangewezen zijn), niet in het minste gesterkt door de zeer betwistbare praktijken van je werkgever.

Ik kan alléén hopen dat wat ik de laatste maanden van BGC (en trouwens TN ook) lees gewoon de eerste stuiptrekkingen zijn van BGC in een markt die vroeg of laat toch open moet. Ik vraag me alléén af hoe laag je nog zal gaan als de concurrentie echt start.

Trouwens in telecom is het normaal dat prijzen DALEN... niet stijgen(daarvoor zijn ze al veel jaren veel te hoog) !
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

hollebollegijs schreef:
Arrigi schreef:
hellsnake schreef:De topicstarter heeft nu 52GB. Kan dit mss een teken zijn dat de limieten naar 50GB zullen gaan? Of ben ik gewoon veel te positief ingesteld?


Veel te positief. De vorige keer hebben ze met ocharme 2GB (nuja, 20%!!) verhoogd.


en wat zou je zeggen als het nu 100% meer is?


Waarom niet meteen 600%, er is toch maar een marginale groep van ocharme 6% die ooit mogelijks van dat volume gebruik maakt.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

hollebollegijs schreef:Belgacom is niet duur. Belgacom is ook niet goedkoop, maar je moet nagaan wat je allemaal krijgt voor die prijs. Bij de meeste providers krijg je een verbinding, mailboxen en wat webruimte maar bij Belgacom krijg je veel meer. Dat is hier in topcis al meermaals vermeld.


"Veel" meer waar geen mens in geïnteresseerd is, trouwens die lulkoek vertelt jullie Jan Marginaal iedere keer

hollebollegijs schreef:En wat is er mis mee om concurrentie aan te gaan met de andere providers en ze het moeilijk te maken. Dat is juist de bedoeling van concurrentie. Zo zit de markt nu eenmaal in elkaar.


Dit is geen concurrentie, dit is gewoon misbruik van hun monopoliepositie.
Door de prijs van de raw copper verbindingen hoog te houden en door het disco abo met 50% te verhogen sinds begin dit jaar wil men gewoon de altenatieve providers en hun klanten treffen. Dit moet voor de officiële instanties genoeg zijn om komaf te maken met het feit dat BGC tegelijk netwerkbeheerder en ISP is.

hollebollegijs schreef:En wat de limieten betreft. Klant kan zich toch informeren. Als hij zomaar een abonnement neemt, zonder zich te informeren, dan is het zijn dikke eigen schuld. En dat is bij alles zo.


Jullie zullen het ook wel goed verborgen houden dat jullie eigenlijk het minste te bieden hebben. Ik langs mijn kant doe graag de moeite om mensen te informeren over jullie "kwaliteiten"
Laatst gewijzigd door Special_K 25 jun 2008, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:
hollebollegijs schreef:Bij de meeste providers krijg je een verbinding, mailboxen en wat webruimte maar bij Belgacom krijg je veel meer. Dat is hier in topcis al meermaals vermeld.


Als je in de supermarkt een biefstuk koopt, verwacht je toch ook dat je er een schoenlepel en 4 wasknijpers bijkrijgt? Je moet er wel voor bijbetalen, maar die extra's maken het allemaal zoveel meer waard. Als ik die schoenlepel en die wasknijpers niet wil, kost het wel evenveel, maar toch blijft deze biefstuk het BESTE. Want hij is van SUPER BELGACOM.


Heerlijke analogie! :lol:
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

hollebollegijs schreef:
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
Special_K schreef:
THDBASED schreef:Je kan toch geen reclame maken met limieten? Je maakt meestal alleen reclame met de positieve punten.


In geval van BGC ben je dan ook wel heel snel uitgepraat.

Of het moest zo iets zijn:
Wij zijn de duurste, geven het minste en als er concurrenten zijn die toch iets meer geven dan proberen we ze het leven zuur te maken want we vinden dat internet niet duur genoeg kan zijn in België :twisted:


Belgacom is niet duur. Belgacom is ook niet goedkoop, maar je moet nagaan wat je allemaal krijgt voor die prijs. Bij de meeste providers krijg je een verbinding, mailboxen en wat webruimte maar bij Belgacom krijg je veel meer. Dat is hier in topcis al meermaals vermeld.

En wat is er mis mee om concurrentie aan te gaan met de andere providers en ze het moeilijk te maken. Dat is juist de bedoeling van concurrentie. Zo zit de markt nu eenmaal in elkaar.

En wat de limieten betreft. Klant kan zich toch informeren. Als hij zomaar een abonnement neemt, zonder zich te informeren, dan is het zijn dikke eigen schuld. En dat is bij alles zo.


De situatie met Belgacom is dat men niet gewoon de concurentie aangaat als bedrijf tegenover bedrijf. Integendeel zelfs ze hebben alles in handen op ADSL niveau, doordat iedereen aan de kassa van Belgacom moet passeren. Met andere woorden Belgacom speelt de regels van eerlijke concurentie vals en gaat de concurentie niet aan, ze chanteren en vermoorden elke vorm van concurentie doordat ze zowel aanbieder van telecom zijn en beheerder van reeds jaren lang afbetlaalde lijnen door de Belgen in het verleden. Ik vraag mij af waaromwe nu nog altijd moeten betalen voor lijnen die in het verleden reeds dubbel en dik werden afbetaald door iedere burger van dit land.

Concurentie zorgt dat de prijzen gelijk blijven en dalen maar niet dat ze plots met 45% stijgen.

Belgacom is bezig in zijn eentje alles dood te doen van telecom in dit land en is bezig iedere klant uit te zuigen tot de laatste cent.

Stop dus astublieft met uw Belgacom foefkes over dat bedrijf.


zeg zambo, ge zijt ook een gefrusteerd manneke zulle.
ge kent er de ballen van.
ge kunt het gewoon niet hebben dat belgacom het goed doet en blijft doen.
en dat prijzen stijgen is normaal. alle prijzen stijgen nu eenmaal.


Natuurlijk zijn we gefrustreerd, we zien immers hoe het internet landschap in vlaanderen compleet omzeep is.(en dat belgacom dit zo wil houden is wel duidelijk door die nieuwe prijsverhoging op de discovery lijn)

45% normaal? en toevallig voor dat soort product dat men nodig heeft om bij een alternatieve provider te gaan ? DONT THINK SO. Iedereen die dat leest snapt onmiddellijk dat dit een steek is naar de alternatieve providers.

Ik snap overigens nog steeds niet dat een raw-copper lijn meer kan kosten dan een discovery. Is dat niet een klein beetje raar?
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

adsl plus zal ook 60GB worden
ze apen dus gewoon na
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

proxiboyke schreef:adsl plus zal ook 60GB worden
ze apen dus gewoon na

We zouden naïef moeten zijn om iets anders te verwachten, net zoals die 12 GB ook gewoon naar 20 gaat.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Dit wordt dus de zoveelste grap he :-D
Wel grappig dat ze ook nu juist hun discovery lijnen van prijs doen opslaan.
Ik ben het eens met de meerderheid van de mensen hier: de limieten die gehanteerd worden door belgacom zijn belachelijk. Zelfs al wordt het 25gb is het nog belachelijk, zeker voor het geld dat ze ervoor vragen...
Vermits ik voor een bedrijf werk uit de belgacom groep kan ik die shit gratis krijgen, maar het sop is de kolen niet waard in mijn ogen...
Ier telefoonlijn laten leggen, elke maand 10 eur betalen voor discovery lijn, ne modem kopen, etc etc... En da allemaal voor 12 GB? of binnenkort 25gb? Jongens jongens toch... Ik zal opt werk wel leechen via de belgacom-lijn :P
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

Go --> 25 GB
plus -- > 60 GB
light -- > 4 GB
The world is not enough!
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Genghis schreef:Ier telefoonlijn laten leggen, elke maand 10 eur betalen voor discovery lijn, ne modem kopen, etc etc... En da allemaal voor 12 GB? of binnenkort 25gb? Jongens jongens toch... Ik zal opt werk wel leechen via de belgacom-lijn :P

Als je bij belgacom internet neemt, heb je geen telefoonlijn nodig, dus die €10 (die je bij alternatieve providers wel betaald) moet je bij belgacom niet betalen.
En dan mogen we niet spreken van concurrentievervalsing zeker? :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

tomg1804 schreef:Als je bij belgacom internet neemt, heb je geen telefoonlijn nodig, dus die €10 (die je bij alternatieve providers wel betaald) moet je bij belgacom niet betalen.
En dan mogen we niet spreken van concurrentievervalsing zeker? :roll:


Natuurlijk niet, je kan toch ook raw copper nemen :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”