Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

DarthStijn schreef:Hier geen CD probleem.
Het enige wat hier niet werkt in de homlink software is het telefoon gedeelte...

Wil je hiermee zeggen dat de homelink software probleemloos afgerond wordt, maar dat je telefoon gewoon nog niet werkt?

Welke firmwareversie heb jij op je siemens sx762? (ik heb 2.3.52.3_100.0)
En wanneer heb jij je activatie geprobeerd? (na 18h?)
En welk operatingsysteem heb je?

Alvast bedankt
Sikk
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.


Heb het programmatje dicht gedaan, en opnieuw opengedaan, kreeg mijn inlogginggegevens direct te zien, had het eerder aangekruist, en zodus kon ik in mijn gegevens: mijn gegevens, email, telefooninstellingen. Heb dus mijn 'oude' dommelemail overgebracht naar het nieuwe. Je hebt een nieuwe lognummer. Door mijn 'oude' emailadres te deleten op 'crm-panel' kon ik die gebruiken op mijn nieuwe. Ben daarna nog even gaan zijn naar mijn packages info op de oude crm-panel, onder de 'i' van info is mijn vorige netconnect unavailbe.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

probleem, vanaf ik mijn activatie code ingeef en op bevestig klik zegt hij direct dat 'kan geen verbinding maken met server' en that's it.
ik heb geen enkele actieve internet verbinding meer kom van telenet. Is het noodzakelijk om nog een connectie te hebben? Ik kan wel op de siemens surfen, heb alles fabrieksmatig gezet. Heb sinds vandaag ook adsl, aangesloten op modem en het lichtje van adsl brand constant, dus allemaal goed.... Het login en paswoord in de brief is dat het login en paswoord dat nodig is voor de adsl verbinding in de siemens? Probeer het manueel aan de praat te krijgen maar ken de settings niet voor de rest...
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Jippe schreef:Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.


Kan jij je internet settings van je siemens even delen? Je paswoord en login niet uiteraard , ik probeer het manueel in te stellen want software lukt niet hier.... Thnx
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wanneer dat gebeurt, moet je op 'annuleren' klikken of 'vorige' of 'terug' of zoiets. Dan kom je op een ander scherm waarop je drie keuzes kan maken. Een van die keuzes is zoiets als "ik heb al een activatieaanvraag gedaan en wil nu mijn aansluiting activeren". (uit het blote hoofd :oops:)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

<-> inderdaad te snel gelezen
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 23 jun 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Z'n modem sync't dus hij zal wel een actieve lijn hebben, zeker?
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007, 18:01

kan ik een gewoon dect draadloze telefoon aansluiten op de dommel router voor homeconnect ?
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007, 18:01

sorry vraag verkeerd gepost
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ok ben online nu, misschien handig voor in het problemen topic: als je de meling krijgt :'cannot connect to server, please try again later' vlak nadat je je activatiecode hebt ingegeven da moet je hetvolgende doen:

naar je homlink directory gaan via verkenner bij mij is dat
c:\program files\dommel.com\dommel.com homelink\

en de twee volgende DAT bestanden verwijderen:
hdf.dat
hds.dat

en dan de software opnieuw starten... nu lukte het wel en ben online, eindelijk na bijna drie weken!!

verder heb ik nu ook de dataset error, en wanneer ik op die pagina mijn logingegevens invul zegt hij dat ik verplicht een update moet uitvoeren. Dat doe ik, hij download deze volledig en krijg dan de error dat er een onverwachte bewerking werd gedaan, nl 'dit bestand bestaat al' klik op doorgaan om dit te negeren. Als ik dat dan doe loopt hij vast, er gebeurt niets meer.
op de helpdesk weten ze het niet, wachten op de update van vanavond of morgen zeiden ze mij. dus nog geen telefoon of email....
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

sikk schreef:Wil je hiermee zeggen dat de homelink software probleemloos afgerond wordt, maar dat je telefoon gewoon nog niet werkt?
Welke firmwareversie heb jij op je siemens sx762? (ik heb 2.3.52.3_100.0)
En wanneer heb jij je activatie geprobeerd? (na 18h?)
En welk operatingsysteem heb je?
Alvast bedankt
Sikk

Firmware Siemens: 2.3.52.3_100.0
Alles draait hier onder vista.
De software bij de router geleverd had ik al geinstalleerd een maand geleden, tot aan het punt waar hij de activatie code vroeg. Eens de enveloppe van dommel binnen, de nodige update gedaan vanaf de cd die er bij zat. Daarna heb ik de dll moeten aanpassen zodat deze niet meer enkel lezen is. Daarna voerde hij de update probleemloos uit met op het einde de foutmelding dat het bestand reeds bestaat! Oplossing hiervoor kan bijvoorbeeld zijn dat je voordat de update download je het oorspronkelijke "dommel.com homelink.exe" bestand van naam veranderd. Als je dat niet gedaan hebt voor de update, dan heeft hij waarschijnlijk een "homelink.exe" bestand erbij gezet welk je nu kan gebruiken voor je homelink software te starten.
Verder kan ik telefoneren maar in de homelink software geeft het telefoon gedeelte een foutmelding, dit zal waarschijnlijk wel opgelost geraken in een volgende update. Het CRM gedeelte op de site kan ik niet in.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik krijg ook de error get dataset melding zoals in het problemen en oplossingen topic.

Moet ik nu gewoon wachten tot dommel de updat heeft uitgevoerd deze avond alvorens ik meer kan doen? (En moet mijn computer hiervoor aan blijven staan?)

Momenteel ben ik via mijn eigen draadloos netwerk verbonden met het internet, kon geen andere manier vinden :oops:
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

zoals...? printscreen?
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


is bij mij ook gelukt, die update. Ik moest idd ook wel het originele homelink exe bestand hernoemen, anders geeft de update een foutmelding. Daarna de homelink software opstarten. Maar als ik nu wil inloggen met mijn paswoord krijg ik de melding 'u kan niet inloggen zolang uw adsl signaal niet actief is', vreemd, want ik kan surfen. Bellen gaat ook al, alleen gebeld worden lukt nog niet. Ik vermoed dat dit nog een tijdje duurt.

bij het opnieuw opstarten van homelink vlak na de update heb ik voor optie twee gekozen, anders configureert hij mijn siemens weer opnieuw.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


Binnen gehaald van waar?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

broli schreef:
DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


Binnen gehaald van waar?


HFS bestanden verwijderen en procedure opnieuw volgen. Dan download 'm de update en kan je verder. Alleen geeft 'm bij mij nu die error "u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal niet geinstalleerd is".

Heb nu een ticket aangemaakt met de vraag hoe ik nu verder kan...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

Bij mij gaat usenet niet met mijn nieuwe logingegevens (bestaande dommel klant), wel nog met mijn oude login. :? :?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Volgens mij blokkeerd die firewall nogal veel :p
MSN ging daarnet ook al niet meer en IRC evenmin...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

pfff
kzal nog maar wat wachten om me op homeconnect te abonneren zekers...:/
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

digitalboy schreef:pfff
kzal nog maar wat wachten om me op homeconnect te abonneren zekers...:/
Best ffkes ja :p 't Is voor de early adopters éh voorlopig... Ge zult het wel horen als het beter is :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

zijn er hier nog homeconnecters die kunnen bellen maar niet opgebeld kunnen worden?
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik kan nog niet eens bellen :roll: , straks maar eens naar dommel bellen, heb gelukkig mijn belgacom lijn nog.

Ik kom nog steeds terug in het inlogscherm na de update, als ik optie 2 kies zegt hij dat ik niet kan inloggen zolang mijn adsl signaal niet geinstalleerd is.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Iemand de foutmelding "error get dataset" al opgelost?
Mijn homelink software doet geen update? (wat volgens dommel wel automatisch moet gebeuren?!)
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb bij de het scherm me de "error get dataset" gewoon in het bovenste veld mijn e-mailadres en in het onderste veld mijn wachtwoord ingevuld. Dan op de knop geduwd en dan heeft hij een update gedownload en vervolgens had ik internet :-)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Ja internet heb ik ook!
Maar ging het programma toen ook verder met instellingen zodat je telefonie goed ingesteld is? (bij mij dus niet / blijft gewoon ophetzelfde scherm na vragen achter de update en doet verder niks)

Want de internet die je krijgt tijdens de homeconnect software is maar een tijdelijk account hoor. (iets van tempdsl@schedom) Je kan dit wel oplossen door je eigen inloggegevens door te spelen aan je router...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zijn de brieven nog aan het rond gaan of zijn ze daarmee gestopt ?
En de mensen die vandaag eentje moesten ontvangen hebben , zijn met de installatie nog problemen ? Met andere woorden hebben jullie andere software ?
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Zelete schreef:Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?


bij geavanceerd
onder internet staat er 'Dynamische DNS'
dus vermoedelijk wel.. (kan er niet in omdat er geen 'actieve' internetlijn is)
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

gozothegreat schreef:zijn er hier nog homeconnecters die kunnen bellen maar niet opgebeld kunnen worden?


ondertussen kan ik bellen en gebeld worden en werkt internet ! so far so good.

newsserver met nieuwe login, email, webmail, en aanloggen op dommel met nieuwe account werken nog niet...
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:
Zelete schreef:Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?


bij geavanceerd
onder internet staat er 'Dynamische DNS'
dus vermoedelijk wel.. (kan er niet in omdat er geen 'actieve' internetlijn is)

Bedankt alvast, dat zal wel werken dan :)
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Op de brief staat morgen na 18.00 uur,maar kan dit niet vroeger werken? :p
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

dendielie schreef:Op de brief staat morgen na 18.00 uur,maar kan dit niet vroeger werken? :p


Op mijn brief stond ook 18.00, maar het werkte vanaf belgacom technieker mijn aansluiting in orde had gebracht. (9u smorgens)
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Ik heb het geprobeerd en alles ging goed,tot ik die error get database kreeg.Ik had mijn e-mailadres en wachtwoord daar ingevuld en op de knop geklikt en dan sloot het ineens af en krijg ik die homelink wizard terug?Voor die update te downloaden moet je de pc dan op uw huidige internet aansluiting hangen?
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

zijn er dan zoveel problemen met homeconnect? Als ik hem nu bestel, zou alles dat vlot moeten gaan?
:banana:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Uloga schreef:zijn er dan zoveel problemen met homeconnect? Als ik hem nu bestel, zou alles dat vlot moeten gaan?


wacht nog een weekje.. alle bestel uw modem maar wacht ff met activeren .. :p
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vrijdag krijg ik de uitslag van men examens,

Code: Selecteer alles

If uitslag = positive then

I'll get Dommel and i'll go to IB

Else

We'll stay with Telenet :(

End If

Dus cross-your fingers!
:banana:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uloga schreef:Vrijdag krijg ik de uitslag van men examens,

Code: Selecteer alles

If uitslag = positive then

I'll get Dommel and i'll go to IB

Else

We'll stay with Telenet :(

End If

Dus cross-your fingers!
in welke programmeertaal is dat? :"D
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

VBA :D
:banana:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”