Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%

Nieuws omtrent telecom
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

hollebolle werkt bij Belgacom, ik ken hem/haar niet persoonlijk, maar volgens topicstarter is dit bericht door hollebolle bevestigd ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fieldoxide schreef:Dat is het eerste wat ik er van hoor , ik heb een dommel cityconnect formule en gebruik een discovery line van belgacom voor adsl te kunnen ontvangen,ben benieuwd of ik ook een mail ga krijgen van hun want op hun site vind ik er nog niet iets van terug. :roll:


Zal wel op je volgende factuur staan :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Och, 'k zou er niet van verschieten moest over 2 jaar zeggen: 't is gedaan met de discovery line.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Dat krijg je nu van een arrogant bedrijf die vanuit de historische monopolie positie de markt controleert. Het mag nu toch wel heel duidelijk zijn dat Belgacom hierbij terug een volledig gebrek aan innovatie tentoon spreidt. Men doet er dus alles maar dan ook alles aan om de broze markt in dit land volledig kapot en mond dood te maken. Niet te veel hopen op wat er volgende week te gebeuren staat met hun ADSL2+ aanbod. Op vlak van prijzen en op vlak van snelheden. In de rest van Europa worden snelheden bepaalt voor ADSL2+ aan 20 tot maximum 24Mbits en met wat komt Belgacom voor de dag, opnieuw met een minderwaardig product tegen een veel te hoge prijs met opnieuw harde datalimieten. Belgacom is een ziekelijk bedrijf op zoek naar alleenheerschappij zodat ze dit land verder kunnen duwen in de oertijd op telecom gebied.

Die verhoging van 45% verantwoord niet de gestegen levensduurte van de voorbije maanden. het loon is de voorbije maanden maar twee keer met 2% gestegen, dat is dus in het totaal 4%. Dat betekent dat de heren en dames opnieuw 41% in de eigen zakken steken en zullen gebruiken om hun oorlogskassa aan te vullen om elke vorm van concurentie verder mond dood te maken in dit land.

Het is heel dringend nodig dat de regering en Europa hier ingrijpen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nouja dan schakel ik binnen een paar maand wel over naar homeconnect.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:
TomG schreef:Met deze politiek zijn ze duidelijk een kruistocht gestart tegen de alternatieve DSL providers.

Ik ben benieuwd welke concrete limieten (snelheden staan al min of meer vast) ze gaan bieden vanaf 1 juli op hun eigen aanbod...


limieten worden min of meer verdubbeld.



Op kosten van discovery klanten? Ordinaire smeerlappen ginder. Dit vraagt echt om wraak... Iemand zin om mee eieren te gaan gooien op de hoofdzetel?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... abo_nl.pdf

hier staat de Discovery line toch niet tussen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ljd schreef:http://www.belgacom.be/private/gallery/content/documents/tariffs/abo_nl.pdf

hier staat de Discovery line toch niet tussen.
de aanpassing gaat in op 1 augustus 2008...
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

TomG schreef:Uiteindelijk is het wel een positief gebeuren: van een verouderde technologie naar de nieuwste VDSL2 technologie die zelfs in het buitenland nog maar z'n intrede maakt of moet maken...


In Nederland zijn ze toch al volop Glasvezel aan het uitrollen. Eindhoven en Best zijn de plaatsen waarvan ik het zeker weet dat het zeer binnenkort klaar is en operationeel. Maar er zijn vast veel meer plaatsen waar ze hier ook mee bezig zijn. Helaas hebben wij op het werk dit nog niet tot onze beschikking, maar vanaf september/oktober mogen wij ook gaan genieten van een 100Mbit glasvezel lijn!!!

Dus ik denk niet dat VDSL2 zo nieuw is.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

ik wou dat ik veel geld had, dan ging ik zelf kabels leggen en bgc kloten ... :twisted:
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

amai amai,

Das nu eens een goed truukje om meer te verdienen. Iedereen loopt nu weg naar OLO met all-in-one producten en Belgacom incasseert 11 euro (ex. BTW) ipv 6.85 (in. BTW).

De consumenten hebben de indruk dat ze van Belgacom van af zijn en minder betalen, terwijl in de realiteit verdient Belgacom bij 2x meer.

tsss
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als de zaken blijven zoals ze nu zijn ga ik ook overschakelen naar HomeConnect, ik kom van NetConnect.

NETCONNECT:

- 34,95 €
- 9,95 € vanaf 1 augustus
- VoipBuster abonnement
- 100 GB datalimiet
- 99,00 € op 1 juli voor verhoogde snelheid

HOMECONNECT:

- 48,95 €
- geen 9,95 € meer
- geen VoipBuster meer
- ik kan mijn huidige routers nog verkopen
- 1ste maand is gratis
- gratis activatie
- 12 mbit standaard
- wel 129 € voor de Gigaset te kopen

Volgens de algemene voorwaarden kunnen we inderdaad opzeggen:

In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Zelete schreef:
In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.


hmmm, dat wil dus zeggen, dat ik minimum 1keer een te hoge prijs zal moeten betalen. Een prijs waar ik niet voor gekozen heb. Of lees ik het verkeerd?
de koe zegt boe
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Siglo schreef:
hollebollegijs schreef:
TomG schreef:Met deze politiek zijn ze duidelijk een kruistocht gestart tegen de alternatieve DSL providers.

Ik ben benieuwd welke concrete limieten (snelheden staan al min of meer vast) ze gaan bieden vanaf 1 juli op hun eigen aanbod...


limieten worden min of meer verdubbeld.



Op kosten van discovery klanten? Ordinaire smeerlappen ginder. Dit vraagt echt om wraak... Iemand zin om mee eieren te gaan gooien op de hoofdzetel?


De ruime (toekomstige) ontslagvergoeding van Bellens en co moet betaald worden hé, wie kunnen ze beter daarvoor uitzuigen dan hun eigen klanten.
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

bambipower schreef:
Zelete schreef:
In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.


hmmm, dat wil dus zeggen, dat ik minimum 1keer een te hoge prijs zal moeten betalen. Een prijs waar ik niet voor gekozen heb. Of lees ik het verkeerd?

Geen idee, er staat enkel "uiterlijk" dus.

Maar in ieder geval ga ik morgen ofzo HomeConnect bestellen en Dommel de opzeg laten doen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vraag mij af of het BIPT hiervan al op de hoogte is gesteld????
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

En BIPT gaat wat doen als ze er niet mee akoord zijn ?
BIPT zijn koorknaapjes die hunne mond niet kunnen/willen opentrekken.

In Nederland gaat dat met de OPTA er veel heviger aan toe.
Belgacom doet waar ze zin in hebben.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zelete schreef:- geen VoipBuster meer
Oh jawel hoor :-)
Alleen kan je het niet instellen in de gigaset, je kan dan bvb wel X-Lite gebruiken op je pc zelf. Ik gebruik nu X-Lite voor beide Homeconnect telefonie en Voipbuster :-) Werkt zoals het moet!
En mijn huidige router behoud ik zodat er hier nog wat QoS is en dat VoIP prioriteit krijgt. Moet het nu alleen nog instellen...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

coop,ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.
Ik wil eigelijk weten of Belgacom EERST het BIPT op de hoogte moet stellen voor ze die (fomidable) prijsverhoging kan/mag doorvoeren.
Messchien moet de reaktie van het BIPT zo nog komen?????
(men moet zich niet te vlug neerleggen bij zulke prijsverhogingen(45%)
Ik denk niet dat dit zulks een normale'prijsverhoging' is,kijk maar eens in andere sectoren.
Messchien komt er zelfs een klacht van adere internet providers(EDPnet ,DXadsl,Yabu,adsl20,enz) want dit zijn toch de grootste slachtoffers,want die hebben geen internet plus telefoon abbo's.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

zeer Bizar!

Juni was nochtans niet 'aangekondigd' als BELGACOM maand...
Everything that has a beginning has an end.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

fluppie schreef:coop,ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.
Ik wil eigelijk weten of Belgacom EERST het BIPT op de hoogte moet stellen voor ze die (fomidable) prijsverhoging kan/mag doorvoeren.
Messchien moet de reaktie van het BIPT zo nog komen?????
(men moet zich niet te vlug neerleggen bij zulke prijsverhogingen(45%)
Ik denk niet dat dit zulks een normale'prijsverhoging' is,kijk maar eens in andere sectoren.
Messchien komt er zelfs een klacht van adere internet providers(EDPnet ,DXadsl,Yabu,adsl20,enz) want dit zijn toch de grootste slachtoffers,want die hebben geen internet plus telefoon abbo's.


BIPT heeft het zelfs goedgekeurd.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Augustus weer Belgacommaand dus :twisted:
En Jan Marginaal weet er weer een leuk verhaaltje rond te breien.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische kl**tzakken !!!
Het wordt tijd dat de politiek ervoor zorgt dat BGC netwerkbeheerder AF is want dit is je reinste concurrentievervalsing.
Een prijsstijging van 45 % en internet wordt hier meteen nog ééns ongeveer 10% duurder tegenover het buitenland. Als de politiek dit laat passeren dan weet ik ook op wie ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen.
Afbeelding
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Wat een onvoorstelbare gangsters! Terwijl in de telecomsector de prijzenslag volop aan de gang is lappen zij er ongegeneerd 45% bij :evil:
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Special_K schreef:Augustus weer Belgacommaand dus :twisted:
En Jan Marginaal weet er weer een leuk verhaaltje rond te breien.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische kl**tzakken !!!
Het wordt tijd dat de politiek ervoor zorgt dat BGC netwerkbeheerder AF is want dit is je reinste concurrentievervalsing.
Een prijsstijging van 45 % en internet wordt hier meteen nog ééns ongeveer 10% duurder tegenover het buitenland. Als de politiek dit laat passeren dan weet ik ook op wie ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen.


internet wordt niet duurder.
bij belgacom blijven de prijzen hetzelfde voor internet en bij de andere providers is er een prijsafspraak. en ook al is belgacom netwerkbeheerder af, die prijzen voor de alternatieve providers blijven hetzelfde. dus daar zal niets veranderen hoor.

met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

ik dacht het artikel ook op tweakers submitten maar dit was blijkbaar al gebeurd :)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Rafken schreef:internet wordt niet duurder.


Vertel geen onzin. Internet wordt onrechtsreeks duurder door die € 9.95 Belcacomtax die ik nu moet iedere maand moet gaan betalen omdat ik WEL een provider heb die me een aanvaardbare limiet geeft.

Rafken schreef:met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.


€42 voor 20 GB wauw. Jij kan al meteen aan de slag als assistent van Jan Marginaal
Laatst gewijzigd door Special_K 24 jun 2008, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Rafken schreef:met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.


Minder weinig bedoel je? En omdat ze opnieuw schaamteloos het aanbod van Telenet kopieren moet de klant happy zijn?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

De maat is voor mij nu wel helemaal vol.
Uiteindelijk heb ik momenteel een classic-lijn, dus geen probleem.
Maar ik vind het gewoon concurrentievervalsing!

Ik zou graag iets willen beginnen, een actiegroep, iets anders...

Maarja, meestal is het toch niet haalbaar.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Waar zit hollebolle om Belgacom te komen verdedigen en die 45% met mooie verhaaltjes goed te praten? :roll:
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Aanpassing vooral nadelig voor klanten bij alternatieve internetproviders

Belgacom verhoogt de tarieven van zijn Discovery Line met 45 procent. De goedkope telefoonlijn die momenteel 6,85 euro per maand kost, gaat vanaf 1 augustus naar 9,95 euro per maand. De aanpassing is vooral nadelig voor alternatieve providers. Zij lijken zo een stukje duurder, terwijl hun prijzen ongewijzigd blijven.

Volgens Belgacom zijn er meerdere redenen voor de nieuwe prijs. Zo hoort de verhoging eigenlijk bij de algemene prijsaanpassing die het eerder bekendmaakte. "Het tarief moest wel aangepast worden", verklaart woordvoerder [b]Jan Margot. "We moeten kostengeoriënteerd blijven en het zat te dicht bij de kost aan."[/b]In de brief of e-mail die elke klant een van de komende dagen ontvangt, informeert het bedrijf wel over de mogelijkheid om al dan niet af te zien van de lijn.

Nadelig
De verhoging is vooral een slechte zaak voor klanten bij alternatieve providers. Zij moeten bij hun internetabonnement een telefoonlijn bij Belgacom nemen. Tot nu toe kostte dat iets meer dan zes euro per maand. Het nieuwe Belgacom-tarief verhoogt zo de totaalprijs voor deze klanten, waardoor het alternatief aanbod minder voordelig wordt.

Het alternatief voor de goedkope lijn is een verbinding voor raw copper huren, al kost die bij de meeste alternatieve providers nog net ietsje meer. Aangezien de kleine spelers deze speciale aansluiting niet met winst doorverkopen, raden verschillende alternatieve providers de goedkope lijn aan. Al is die vanaf volgende maand een pak duurder, waardoor de totaalprijs van een alternatief internetabonnement toeneemt ten voordele van Belgacom.


bron: zdnet
Afbeelding
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

laat een ding duidelijk zijn dat ik het ook nie goed vind.
Maar het staat iedereen vrij zijn tarieven te bepalen.
Infeite moet belgacom toch geen rekening houden met anderen.
Dat is nu eenmaal concurentie.
Als vtm begon zette de toenmalige brt voetbal tegenover hun openingsschow.
Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

proxiboyke schreef:Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.


Ik kan mijn dxADSL abo de eerste 9 maand niet opzeggen dus ben ik wel verplicht om die € 9.95 BGC tax te blijven betalen. Jij praat alleen ook maar zo omdat je bij Scarlet zit dacht ik zo :roll:
Afbeelding
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja maar da weet ge !
dat zijn de risicos als je bij een provider gaat waar ge zo een belgacomlijn nodig hebt .
In mijn vorige post heb ik dikwijls gezegd ik wil niets met belgacom te maken hebben, gewoon om me tegen zoiets te wapenen, enja belgacom zal misschien scarlet overnemen, maar we zijn nog lang zover niet
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

proxiboyke schreef:niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.


en hoe wordt ik dan verondersteld adsl te nemen zonder raw copper ?

daar gaat het juist om, bgc weet goed genoeg dat veel mensen vast hangen aan die discovery line en willen zo de mensen die slim genoeg zijn om bij een alternatieve provider te gaan een hak zetten en verder uitmelken.

sms naar 4040 is al verzonden .. ben eens benieuwd ... bipt my ass Behoorlijk Incompetente Passieve Toekijkers
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Duh dat ze niet ontwettigs doen, maar arrogant, concurentievervalsend en dikke nekkerig doen ze zeer zeker wél.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

proxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.


Dit heeft geen bal te maken met concurrentie, dit is gewoon misbruik maken van hun monopoliepositie. Het enige wat ze gaan bereiken is dat mensen die de € 9.95 Belgacomtax moe zijn gaan overlopen naar.... Telenet :twisted:
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

proxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.


Gewoon misbruik maken van hun macht die ze hebben over alle alternatieve operatoren. Op die manier kunnen ze iedereen kapot spelen. gewoon schandalig dat dit nog kan gebeuren anno 2008. dit noem ik geen liberalisering van de markt maar eerder het omgekeerde, terug alle macht naar zich toetrekken en de markt verstoren. Ze hebben nota bene een oorlogskassa van 10 miljard, dus ze kunnen ervoor zorgen dat we het enige land in Europa worden zonder ook maar 1 enkele vorm van concurentie, alleenheerschappij noemt men dat of terug keren naar de tijd van de PTT en de RTT.

Het wordt dringend tijd dat Europa komt ingrijpen, daar onze regering toch geen oog heeft voor de gewone werkmens.
Gebruikersavatar
GeneraalHoningpoes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2006, 21:32

proxiboyke schreef:laat een ding duidelijk zijn dat ik het ook nie goed vind.
Maar het staat iedereen vrij zijn tarieven te bepalen.
Infeite moet belgacom toch geen rekening houden met anderen.
Dat is nu eenmaal concurentie.
Als vtm begon zette de toenmalige brt voetbal tegenover hun openingsschow.
Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.


Idd, niemand is verplicht en er is keuze genoeg: er is altijd Telenet en een alternatieve adsl provider... hmm, die laatste valt misschien dan weg, maar er is altijd telenet...

Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...

Er zijn ook wellicht goede redenen waarom België zo'n duur internet land is, redenen die niets te maken hebben met een monopolie op telefoonaansluitingen...

bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... tland.html
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

GeneraalHoningpoes schreef:Idd, niemand is verplicht en er is keuze genoeg: er is altijd Telenet en een alternatieve adsl provider... hmm, die laatste valt misschien dan weg, maar er is altijd telenet...

Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...

Er zijn ook wellicht goede redenen waarom België zo'n duur internet land is, redenen die niets te maken hebben met een monopolie op telefoonaansluitingen...

bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... tland.html


Jij hebt de laatste jaren in de brousse gezeten zeker? Of ben je ook een BelgaComical ALI?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”