Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Zal wel op je volgende factuur staanfieldoxide schreef:Dat is het eerste wat ik er van hoor , ik heb een dommel cityconnect formule en gebruik een discovery line van belgacom voor adsl te kunnen ontvangen,ben benieuwd of ik ook een mail ga krijgen van hun want op hun site vind ik er nog niet iets van terug.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Och, 'k zou er niet van verschieten moest over 2 jaar zeggen: 't is gedaan met de discovery line.
Dat krijg je nu van een arrogant bedrijf die vanuit de historische monopolie positie de markt controleert. Het mag nu toch wel heel duidelijk zijn dat Belgacom hierbij terug een volledig gebrek aan innovatie tentoon spreidt. Men doet er dus alles maar dan ook alles aan om de broze markt in dit land volledig kapot en mond dood te maken. Niet te veel hopen op wat er volgende week te gebeuren staat met hun ADSL2+ aanbod. Op vlak van prijzen en op vlak van snelheden. In de rest van Europa worden snelheden bepaalt voor ADSL2+ aan 20 tot maximum 24Mbits en met wat komt Belgacom voor de dag, opnieuw met een minderwaardig product tegen een veel te hoge prijs met opnieuw harde datalimieten. Belgacom is een ziekelijk bedrijf op zoek naar alleenheerschappij zodat ze dit land verder kunnen duwen in de oertijd op telecom gebied.
Die verhoging van 45% verantwoord niet de gestegen levensduurte van de voorbije maanden. het loon is de voorbije maanden maar twee keer met 2% gestegen, dat is dus in het totaal 4%. Dat betekent dat de heren en dames opnieuw 41% in de eigen zakken steken en zullen gebruiken om hun oorlogskassa aan te vullen om elke vorm van concurentie verder mond dood te maken in dit land.
Het is heel dringend nodig dat de regering en Europa hier ingrijpen.
Die verhoging van 45% verantwoord niet de gestegen levensduurte van de voorbije maanden. het loon is de voorbije maanden maar twee keer met 2% gestegen, dat is dus in het totaal 4%. Dat betekent dat de heren en dames opnieuw 41% in de eigen zakken steken en zullen gebruiken om hun oorlogskassa aan te vullen om elke vorm van concurentie verder mond dood te maken in dit land.
Het is heel dringend nodig dat de regering en Europa hier ingrijpen.
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
hollebollegijs schreef:limieten worden min of meer verdubbeld.TomG schreef:Met deze politiek zijn ze duidelijk een kruistocht gestart tegen de alternatieve DSL providers.
Ik ben benieuwd welke concrete limieten (snelheden staan al min of meer vast) ze gaan bieden vanaf 1 juli op hun eigen aanbod...
Op kosten van discovery klanten? Ordinaire smeerlappen ginder. Dit vraagt echt om wraak... Iemand zin om mee eieren te gaan gooien op de hoofdzetel?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... abo_nl.pdf
hier staat de Discovery line toch niet tussen.
hier staat de Discovery line toch niet tussen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
de aanpassing gaat in op 1 augustus 2008...ljd schreef:http://www.belgacom.be/private/gallery/content/documents/tariffs/abo_nl.pdf
hier staat de Discovery line toch niet tussen.
In Nederland zijn ze toch al volop Glasvezel aan het uitrollen. Eindhoven en Best zijn de plaatsen waarvan ik het zeker weet dat het zeer binnenkort klaar is en operationeel. Maar er zijn vast veel meer plaatsen waar ze hier ook mee bezig zijn. Helaas hebben wij op het werk dit nog niet tot onze beschikking, maar vanaf september/oktober mogen wij ook gaan genieten van een 100Mbit glasvezel lijn!!!TomG schreef: Uiteindelijk is het wel een positief gebeuren: van een verouderde technologie naar de nieuwste VDSL2 technologie die zelfs in het buitenland nog maar z'n intrede maakt of moet maken...
Dus ik denk niet dat VDSL2 zo nieuw is.
- xming
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
amai amai,
Das nu eens een goed truukje om meer te verdienen. Iedereen loopt nu weg naar OLO met all-in-one producten en Belgacom incasseert 11 euro (ex. BTW) ipv 6.85 (in. BTW).
De consumenten hebben de indruk dat ze van Belgacom van af zijn en minder betalen, terwijl in de realiteit verdient Belgacom bij 2x meer.
tsss
Das nu eens een goed truukje om meer te verdienen. Iedereen loopt nu weg naar OLO met all-in-one producten en Belgacom incasseert 11 euro (ex. BTW) ipv 6.85 (in. BTW).
De consumenten hebben de indruk dat ze van Belgacom van af zijn en minder betalen, terwijl in de realiteit verdient Belgacom bij 2x meer.
tsss
-
- Plus Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
- Locatie: Turnhout
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Als de zaken blijven zoals ze nu zijn ga ik ook overschakelen naar HomeConnect, ik kom van NetConnect.
NETCONNECT:
- 34,95 €
- 9,95 € vanaf 1 augustus
- VoipBuster abonnement
- 100 GB datalimiet
- 99,00 € op 1 juli voor verhoogde snelheid
HOMECONNECT:
- 48,95 €
- geen 9,95 € meer
- geen VoipBuster meer
- ik kan mijn huidige routers nog verkopen
- 1ste maand is gratis
- gratis activatie
- 12 mbit standaard
- wel 129 € voor de Gigaset te kopen
Volgens de algemene voorwaarden kunnen we inderdaad opzeggen:
NETCONNECT:
- 34,95 €
- 9,95 € vanaf 1 augustus
- VoipBuster abonnement
- 100 GB datalimiet
- 99,00 € op 1 juli voor verhoogde snelheid
HOMECONNECT:
- 48,95 €
- geen 9,95 € meer
- geen VoipBuster meer
- ik kan mijn huidige routers nog verkopen
- 1ste maand is gratis
- gratis activatie
- 12 mbit standaard
- wel 129 € voor de Gigaset te kopen
Volgens de algemene voorwaarden kunnen we inderdaad opzeggen:
In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
hmmm, dat wil dus zeggen, dat ik minimum 1keer een te hoge prijs zal moeten betalen. Een prijs waar ik niet voor gekozen heb. Of lees ik het verkeerd?Zelete schreef:In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.
de koe zegt boe
De ruime (toekomstige) ontslagvergoeding van Bellens en co moet betaald worden hé, wie kunnen ze beter daarvoor uitzuigen dan hun eigen klanten.Siglo schreef:hollebollegijs schreef:limieten worden min of meer verdubbeld.TomG schreef:Met deze politiek zijn ze duidelijk een kruistocht gestart tegen de alternatieve DSL providers.
Ik ben benieuwd welke concrete limieten (snelheden staan al min of meer vast) ze gaan bieden vanaf 1 juli op hun eigen aanbod...
Op kosten van discovery klanten? Ordinaire smeerlappen ginder. Dit vraagt echt om wraak... Iemand zin om mee eieren te gaan gooien op de hoofdzetel?
-
- Plus Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
- Locatie: Turnhout
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Geen idee, er staat enkel "uiterlijk" dus.bambipower schreef:hmmm, dat wil dus zeggen, dat ik minimum 1keer een te hoge prijs zal moeten betalen. Een prijs waar ik niet voor gekozen heb. Of lees ik het verkeerd?Zelete schreef:In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging.
Maar in ieder geval ga ik morgen ofzo HomeConnect bestellen en Dommel de opzeg laten doen.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Oh jawel hoorZelete schreef:- geen VoipBuster meer
Alleen kan je het niet instellen in de gigaset, je kan dan bvb wel X-Lite gebruiken op je pc zelf. Ik gebruik nu X-Lite voor beide Homeconnect telefonie en Voipbuster Werkt zoals het moet!
En mijn huidige router behoud ik zodat er hier nog wat QoS is en dat VoIP prioriteit krijgt. Moet het nu alleen nog instellen...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
coop,ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.
Ik wil eigelijk weten of Belgacom EERST het BIPT op de hoogte moet stellen voor ze die (fomidable) prijsverhoging kan/mag doorvoeren.
Messchien moet de reaktie van het BIPT zo nog komen?????
(men moet zich niet te vlug neerleggen bij zulke prijsverhogingen(45%)
Ik denk niet dat dit zulks een normale'prijsverhoging' is,kijk maar eens in andere sectoren.
Messchien komt er zelfs een klacht van adere internet providers(EDPnet ,DXadsl,Yabu,adsl20,enz) want dit zijn toch de grootste slachtoffers,want die hebben geen internet plus telefoon abbo's.
Ik wil eigelijk weten of Belgacom EERST het BIPT op de hoogte moet stellen voor ze die (fomidable) prijsverhoging kan/mag doorvoeren.
Messchien moet de reaktie van het BIPT zo nog komen?????
(men moet zich niet te vlug neerleggen bij zulke prijsverhogingen(45%)
Ik denk niet dat dit zulks een normale'prijsverhoging' is,kijk maar eens in andere sectoren.
Messchien komt er zelfs een klacht van adere internet providers(EDPnet ,DXadsl,Yabu,adsl20,enz) want dit zijn toch de grootste slachtoffers,want die hebben geen internet plus telefoon abbo's.
BIPT heeft het zelfs goedgekeurd.fluppie schreef:coop,ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.
Ik wil eigelijk weten of Belgacom EERST het BIPT op de hoogte moet stellen voor ze die (fomidable) prijsverhoging kan/mag doorvoeren.
Messchien moet de reaktie van het BIPT zo nog komen?????
(men moet zich niet te vlug neerleggen bij zulke prijsverhogingen(45%)
Ik denk niet dat dit zulks een normale'prijsverhoging' is,kijk maar eens in andere sectoren.
Messchien komt er zelfs een klacht van adere internet providers(EDPnet ,DXadsl,Yabu,adsl20,enz) want dit zijn toch de grootste slachtoffers,want die hebben geen internet plus telefoon abbo's.
Augustus weer Belgacommaand dus
En Jan Marginaal weet er weer een leuk verhaaltje rond te breien.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische kl**tzakken !!!
Het wordt tijd dat de politiek ervoor zorgt dat BGC netwerkbeheerder AF is want dit is je reinste concurrentievervalsing.
Een prijsstijging van 45 % en internet wordt hier meteen nog ééns ongeveer 10% duurder tegenover het buitenland. Als de politiek dit laat passeren dan weet ik ook op wie ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen.
En Jan Marginaal weet er weer een leuk verhaaltje rond te breien.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische kl**tzakken !!!
Het wordt tijd dat de politiek ervoor zorgt dat BGC netwerkbeheerder AF is want dit is je reinste concurrentievervalsing.
Een prijsstijging van 45 % en internet wordt hier meteen nog ééns ongeveer 10% duurder tegenover het buitenland. Als de politiek dit laat passeren dan weet ik ook op wie ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen.
internet wordt niet duurder.Special_K schreef:Augustus weer Belgacommaand dus
En Jan Marginaal weet er weer een leuk verhaaltje rond te breien.
Het zijn gewoon een stelletje monopolistische kl**tzakken !!!
Het wordt tijd dat de politiek ervoor zorgt dat BGC netwerkbeheerder AF is want dit is je reinste concurrentievervalsing.
Een prijsstijging van 45 % en internet wordt hier meteen nog ééns ongeveer 10% duurder tegenover het buitenland. Als de politiek dit laat passeren dan weet ik ook op wie ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen.
bij belgacom blijven de prijzen hetzelfde voor internet en bij de andere providers is er een prijsafspraak. en ook al is belgacom netwerkbeheerder af, die prijzen voor de alternatieve providers blijven hetzelfde. dus daar zal niets veranderen hoor.
met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.
Vertel geen onzin. Internet wordt onrechtsreeks duurder door die € 9.95 Belcacomtax die ik nu moet iedere maand moet gaan betalen omdat ik WEL een provider heb die me een aanvaardbare limiet geeft.Rafken schreef: internet wordt niet duurder.
€42 voor 20 GB wauw. Jij kan al meteen aan de slag als assistent van Jan MarginaalRafken schreef: met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.
Laatst gewijzigd door Special_K 24 jun 2008, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Minder weinig bedoel je? En omdat ze opnieuw schaamteloos het aanbod van Telenet kopieren moet de klant happy zijn?Rafken schreef: met de wijzigingen die op stapel staan in de residentiele adsl abonnementen, wordt het zelfs goedkoper, want je krijgt meer voor dezelfde prijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
De maat is voor mij nu wel helemaal vol.
Uiteindelijk heb ik momenteel een classic-lijn, dus geen probleem.
Maar ik vind het gewoon concurrentievervalsing!
Ik zou graag iets willen beginnen, een actiegroep, iets anders...
Maarja, meestal is het toch niet haalbaar.
Uiteindelijk heb ik momenteel een classic-lijn, dus geen probleem.
Maar ik vind het gewoon concurrentievervalsing!
Ik zou graag iets willen beginnen, een actiegroep, iets anders...
Maarja, meestal is het toch niet haalbaar.
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Aanpassing vooral nadelig voor klanten bij alternatieve internetproviders
Belgacom verhoogt de tarieven van zijn Discovery Line met 45 procent. De goedkope telefoonlijn die momenteel 6,85 euro per maand kost, gaat vanaf 1 augustus naar 9,95 euro per maand. De aanpassing is vooral nadelig voor alternatieve providers. Zij lijken zo een stukje duurder, terwijl hun prijzen ongewijzigd blijven.
Volgens Belgacom zijn er meerdere redenen voor de nieuwe prijs. Zo hoort de verhoging eigenlijk bij de algemene prijsaanpassing die het eerder bekendmaakte. "Het tarief moest wel aangepast worden", verklaart woordvoerder Jan Margot. "We moeten kostengeoriënteerd blijven en het zat te dicht bij de kost aan."In de brief of e-mail die elke klant een van de komende dagen ontvangt, informeert het bedrijf wel over de mogelijkheid om al dan niet af te zien van de lijn.
Nadelig
De verhoging is vooral een slechte zaak voor klanten bij alternatieve providers. Zij moeten bij hun internetabonnement een telefoonlijn bij Belgacom nemen. Tot nu toe kostte dat iets meer dan zes euro per maand. Het nieuwe Belgacom-tarief verhoogt zo de totaalprijs voor deze klanten, waardoor het alternatief aanbod minder voordelig wordt.
Het alternatief voor de goedkope lijn is een verbinding voor raw copper huren, al kost die bij de meeste alternatieve providers nog net ietsje meer. Aangezien de kleine spelers deze speciale aansluiting niet met winst doorverkopen, raden verschillende alternatieve providers de goedkope lijn aan. Al is die vanaf volgende maand een pak duurder, waardoor de totaalprijs van een alternatief internetabonnement toeneemt ten voordele van Belgacom.
bron: zdnet
Belgacom verhoogt de tarieven van zijn Discovery Line met 45 procent. De goedkope telefoonlijn die momenteel 6,85 euro per maand kost, gaat vanaf 1 augustus naar 9,95 euro per maand. De aanpassing is vooral nadelig voor alternatieve providers. Zij lijken zo een stukje duurder, terwijl hun prijzen ongewijzigd blijven.
Volgens Belgacom zijn er meerdere redenen voor de nieuwe prijs. Zo hoort de verhoging eigenlijk bij de algemene prijsaanpassing die het eerder bekendmaakte. "Het tarief moest wel aangepast worden", verklaart woordvoerder Jan Margot. "We moeten kostengeoriënteerd blijven en het zat te dicht bij de kost aan."In de brief of e-mail die elke klant een van de komende dagen ontvangt, informeert het bedrijf wel over de mogelijkheid om al dan niet af te zien van de lijn.
Nadelig
De verhoging is vooral een slechte zaak voor klanten bij alternatieve providers. Zij moeten bij hun internetabonnement een telefoonlijn bij Belgacom nemen. Tot nu toe kostte dat iets meer dan zes euro per maand. Het nieuwe Belgacom-tarief verhoogt zo de totaalprijs voor deze klanten, waardoor het alternatief aanbod minder voordelig wordt.
Het alternatief voor de goedkope lijn is een verbinding voor raw copper huren, al kost die bij de meeste alternatieve providers nog net ietsje meer. Aangezien de kleine spelers deze speciale aansluiting niet met winst doorverkopen, raden verschillende alternatieve providers de goedkope lijn aan. Al is die vanaf volgende maand een pak duurder, waardoor de totaalprijs van een alternatief internetabonnement toeneemt ten voordele van Belgacom.
bron: zdnet
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
laat een ding duidelijk zijn dat ik het ook nie goed vind.
Maar het staat iedereen vrij zijn tarieven te bepalen.
Infeite moet belgacom toch geen rekening houden met anderen.
Dat is nu eenmaal concurentie.
Als vtm begon zette de toenmalige brt voetbal tegenover hun openingsschow.
Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
Maar het staat iedereen vrij zijn tarieven te bepalen.
Infeite moet belgacom toch geen rekening houden met anderen.
Dat is nu eenmaal concurentie.
Als vtm begon zette de toenmalige brt voetbal tegenover hun openingsschow.
Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
Ik kan mijn dxADSL abo de eerste 9 maand niet opzeggen dus ben ik wel verplicht om die € 9.95 BGC tax te blijven betalen. Jij praat alleen ook maar zo omdat je bij Scarlet zit dacht ik zoproxiboyke schreef: Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja maar da weet ge !
dat zijn de risicos als je bij een provider gaat waar ge zo een belgacomlijn nodig hebt .
In mijn vorige post heb ik dikwijls gezegd ik wil niets met belgacom te maken hebben, gewoon om me tegen zoiets te wapenen, enja belgacom zal misschien scarlet overnemen, maar we zijn nog lang zover niet
dat zijn de risicos als je bij een provider gaat waar ge zo een belgacomlijn nodig hebt .
In mijn vorige post heb ik dikwijls gezegd ik wil niets met belgacom te maken hebben, gewoon om me tegen zoiets te wapenen, enja belgacom zal misschien scarlet overnemen, maar we zijn nog lang zover niet
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
en hoe wordt ik dan verondersteld adsl te nemen zonder raw copper ?proxiboyke schreef:niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
daar gaat het juist om, bgc weet goed genoeg dat veel mensen vast hangen aan die discovery line en willen zo de mensen die slim genoeg zijn om bij een alternatieve provider te gaan een hak zetten en verder uitmelken.
sms naar 4040 is al verzonden .. ben eens benieuwd ... bipt my ass Behoorlijk Incompetente Passieve Toekijkers
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Duh dat ze niet ontwettigs doen, maar arrogant, concurentievervalsend en dikke nekkerig doen ze zeer zeker wél.proxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Dit heeft geen bal te maken met concurrentie, dit is gewoon misbruik maken van hun monopoliepositie. Het enige wat ze gaan bereiken is dat mensen die de € 9.95 Belgacomtax moe zijn gaan overlopen naar.... Telenetproxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Gewoon misbruik maken van hun macht die ze hebben over alle alternatieve operatoren. Op die manier kunnen ze iedereen kapot spelen. gewoon schandalig dat dit nog kan gebeuren anno 2008. dit noem ik geen liberalisering van de markt maar eerder het omgekeerde, terug alle macht naar zich toetrekken en de markt verstoren. Ze hebben nota bene een oorlogskassa van 10 miljard, dus ze kunnen ervoor zorgen dat we het enige land in Europa worden zonder ook maar 1 enkele vorm van concurentie, alleenheerschappij noemt men dat of terug keren naar de tijd van de PTT en de RTT.proxiboyke schreef:maar het is toch geen lefdadigheidsinstelling ook.
Ze concureren, weliswaar op een verkeerde manier, maar toch volgens mij doen ze niets onwettigs wille ze allen hun producten beter doen verkopen.
Het wordt dringend tijd dat Europa komt ingrijpen, daar onze regering toch geen oog heeft voor de gewone werkmens.
- GeneraalHoningpoes
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 maa 2006, 21:32
Idd, niemand is verplicht en er is keuze genoeg: er is altijd Telenet en een alternatieve adsl provider... hmm, die laatste valt misschien dan weg, maar er is altijd telenet...proxiboyke schreef:laat een ding duidelijk zijn dat ik het ook nie goed vind.
Maar het staat iedereen vrij zijn tarieven te bepalen.
Infeite moet belgacom toch geen rekening houden met anderen.
Dat is nu eenmaal concurentie.
Als vtm begon zette de toenmalige brt voetbal tegenover hun openingsschow.
Zo werkt het nu eenmaal en niemand is verplicht van bij belgacom te blijven.
Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...
Er zijn ook wellicht goede redenen waarom België zo'n duur internet land is, redenen die niets te maken hebben met een monopolie op telefoonaansluitingen...
bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... tland.html
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Jij hebt de laatste jaren in de brousse gezeten zeker? Of ben je ook een BelgaComical ALI?GeneraalHoningpoes schreef:Idd, niemand is verplicht en er is keuze genoeg: er is altijd Telenet en een alternatieve adsl provider... hmm, die laatste valt misschien dan weg, maar er is altijd telenet...
Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...
Er zijn ook wellicht goede redenen waarom België zo'n duur internet land is, redenen die niets te maken hebben met een monopolie op telefoonaansluitingen...
bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... tland.html