hallo allen,
ik heb 15 maand geleden een smile tariefplan bij proximus gesloten.
dit is een contract voor bepaalde duur, nl 18 maand.
Dit wordt echter stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur als het niet 1 maand op voorhand wordt opgezegd.
Wat zet ik in die opzeg brief? Ik wil absoluut vermijden dat men dit ziet als het verbreken van het contract gezien je dan schadevergoeding moet betalen. Ik wil van het contract gewoon de 18 maand gebruik maken.
Of heeft iemand een voorbeeld brief?
alle tips meer dan welkom!
Lisa
opzeggen contract proximus
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
Ik weet nu nog niet welke provider ik na afloop zal kiezen.
Ik zou willen ff de kat uit de boom kijken en dan de juiste tariefformule kiezen.
Lisa.
Ik zou willen ff de kat uit de boom kijken en dan de juiste tariefformule kiezen.
Lisa.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dan gewoon de klantendienst bellen, duidelijk vermelden dat je het contract niet wilt verlengen en vragen dat ze een bevestiging sturen dat je het contract niet wilt verlengen.
Als ze dat niet willen dan eventueel een fax nummer vragen zodat je de opzeg kunt faxen.
Geven ze dat ook niet dan kom je maar terug naar dit forum en zal ik je een faxnummer geven.
Als ze dat niet willen dan eventueel een fax nummer vragen zodat je de opzeg kunt faxen.
Geven ze dat ook niet dan kom je maar terug naar dit forum en zal ik je een faxnummer geven.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
okee, tnx zal ik proberen !
Maar fax of brief verandert niet zo veel.
Wat zet ik erin qua juiste formulering?
Maar fax of brief verandert niet zo veel.
Wat zet ik erin qua juiste formulering?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Eh, kan vrij kort denk ik...
Dus zeker vermelden:
Code: Selecteer alles
Woonplaats, Datum
Geachte Mevrouw, Mijnheer,
Gelieve te noteren dat we besloten hebben ons contract (eventueel naam vermelden)
met nummer (zal wel ergens op een factuur staan) niet wensen te verlengen.
Met vriendelijke groet,
Lisa xxxxxxxxx
Adres
GSM nummer
- Datum van schrijven
Contractnummer
Volledige naam en adres
GSM nummer
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
super!!!!
heel erg bedankt Astralon voor alle hulp!!
Lisa
heel erg bedankt Astralon voor alle hulp!!
Lisa
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En tegelijk van provider veranderen, anders ben je je nummer kwijt niet?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
kan leuk zijn, een nieuw GSM nummerAstralon schreef:Ja, maar ze wil eerst even de kat uit de boom kijken
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
hi,
bedoel je dat ik mijn nummer dan definitief kwijt ben na afloop van het contract?
Lisa
bedoel je dat ik mijn nummer dan definitief kwijt ben na afloop van het contract?
Lisa
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Als je opzegt: ja.
Als je éérst een nummeroverdracht doet (via een andere provider -- en dat moet dus op tijd in orde zijn!) en daarna je abonnement opzegt zou je safe moeten zitten. Je zit dus met een periode dat je 2x abonnement betaalt.
Als je éérst een nummeroverdracht doet (via een andere provider -- en dat moet dus op tijd in orde zijn!) en daarna je abonnement opzegt zou je safe moeten zitten. Je zit dus met een periode dat je 2x abonnement betaalt.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
mijn contract loop af 15 september.
Als ik nu al aangeef dat ik het contract niet wens te verlengen na 15 september, maar begin september een nieuw abonnement bv bij mobistar vind, zal dat dan niet meer lukken?
Als ik nu al aangeef dat ik het contract niet wens te verlengen na 15 september, maar begin september een nieuw abonnement bv bij mobistar vind, zal dat dan niet meer lukken?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
2 weken op voorhand zou goed moeten zijn. 1 week is ietsje te krap...meon schreef:Ik zou uw mobistar-abo eerder laten ingaan om nummeroverdracht mogelijk te maken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Proximus-contract wordt automatisch van onbepaalde duur. Waarom zou je dan een brief sturen om te vragen dat dit gebeurt?
Stel dat je bv. tot 15 september vast hangt bij Proximus, dan schakel je op 15 september over met nummeroverdracht naar een concurrent met nummerbehoud.
Het enige waar je tot die datum moet op letten is dat je steeds duidelijk zegt als ze je enkele weken op voorhand opbellen om te verlengen dat je dit niet wenst. Krijg je toch een korting aangeboden op je factuur waarbij aan een contractverlenging gerefereerd wordt, dan bel je zo snel mogelijk terug naar proximus om te zeggen dat je dat niet wil.
Stel dat je bv. tot 15 september vast hangt bij Proximus, dan schakel je op 15 september over met nummeroverdracht naar een concurrent met nummerbehoud.
Het enige waar je tot die datum moet op letten is dat je steeds duidelijk zegt als ze je enkele weken op voorhand opbellen om te verlengen dat je dit niet wenst. Krijg je toch een korting aangeboden op je factuur waarbij aan een contractverlenging gerefereerd wordt, dan bel je zo snel mogelijk terug naar proximus om te zeggen dat je dat niet wil.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45
Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
iemand die weet hoe dat zit?
iemand die weet hoe dat zit?
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
ja, als je het een maand (of zoiets) hen op voorhand meldt; staat normaal gezien op de algemene voorwaarden van uw contract