opzeggen contract proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

hallo allen,

ik heb 15 maand geleden een smile tariefplan bij proximus gesloten.
dit is een contract voor bepaalde duur, nl 18 maand.
Dit wordt echter stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur als het niet 1 maand op voorhand wordt opgezegd.

Wat zet ik in die opzeg brief? Ik wil absoluut vermijden dat men dit ziet als het verbreken van het contract gezien je dan schadevergoeding moet betalen. Ik wil van het contract gewoon de 18 maand gebruik maken.

Of heeft iemand een voorbeeld brief?

alle tips meer dan welkom!

Lisa
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als je van plan bent om naar een andere provider over te stappen dan kunnen die dat voor jou regelen.
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

Ik weet nu nog niet welke provider ik na afloop zal kiezen.
Ik zou willen ff de kat uit de boom kijken en dan de juiste tariefformule kiezen.

Lisa.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dan gewoon de klantendienst bellen, duidelijk vermelden dat je het contract niet wilt verlengen en vragen dat ze een bevestiging sturen dat je het contract niet wilt verlengen.

Als ze dat niet willen dan eventueel een fax nummer vragen zodat je de opzeg kunt faxen.

Geven ze dat ook niet dan kom je maar terug naar dit forum en zal ik je een faxnummer geven.
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

okee, tnx zal ik proberen !
Maar fax of brief verandert niet zo veel.
Wat zet ik erin qua juiste formulering?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Eh, kan vrij kort denk ik...


Code: Selecteer alles

                                                                    Woonplaats, Datum

Geachte Mevrouw, Mijnheer,

Gelieve te noteren dat we besloten hebben ons contract (eventueel naam vermelden)
met nummer (zal wel ergens op een factuur staan) niet wensen te verlengen.

Met vriendelijke groet,
Lisa xxxxxxxxx
Adres
GSM nummer


Dus zeker vermelden:
    Datum van schrijven
    Contractnummer
    Volledige naam en adres
    GSM nummer
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

super!!!!
heel erg bedankt Astralon voor alle hulp!!
Lisa
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En tegelijk van provider veranderen, anders ben je je nummer kwijt niet?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ja, maar ze wil eerst even de kat uit de boom kijken :-o
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Astralon schreef:Ja, maar ze wil eerst even de kat uit de boom kijken :-o
:eek: kan leuk zijn, een nieuw GSM nummer :idea:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

hi,
bedoel je dat ik mijn nummer dan definitief kwijt ben na afloop van het contract?

Lisa
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je opzegt: ja.
Als je éérst een nummeroverdracht doet (via een andere provider -- en dat moet dus op tijd in orde zijn!) en daarna je abonnement opzegt zou je safe moeten zitten. Je zit dus met een periode dat je 2x abonnement betaalt.
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

mijn contract loop af 15 september.
Als ik nu al aangeef dat ik het contract niet wens te verlengen na 15 september, maar begin september een nieuw abonnement bv bij mobistar vind, zal dat dan niet meer lukken?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zou uw mobistar-abo eerder laten ingaan om nummeroverdracht mogelijk te maken.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

meon schreef:Ik zou uw mobistar-abo eerder laten ingaan om nummeroverdracht mogelijk te maken.
2 weken op voorhand zou goed moeten zijn. 1 week is ietsje te krap...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Proximus-contract wordt automatisch van onbepaalde duur. Waarom zou je dan een brief sturen om te vragen dat dit gebeurt?
Stel dat je bv. tot 15 september vast hangt bij Proximus, dan schakel je op 15 september over met nummeroverdracht naar een concurrent met nummerbehoud.
Het enige waar je tot die datum moet op letten is dat je steeds duidelijk zegt als ze je enkele weken op voorhand opbellen om te verlengen dat je dit niet wenst. Krijg je toch een korting aangeboden op je factuur waarbij aan een contractverlenging gerefereerd wordt, dan bel je zo snel mogelijk terug naar proximus om te zeggen dat je dat niet wil.
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

Eens het van onbepaalde duur is (in casu dus na 15 sept), bedoel je dan dat ik op elk moment een ander abonnement kan nemen? En zonder schadevergoeding?
iemand die weet hoe dat zit?
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ja, als je het een maand (of zoiets) hen op voorhand meldt; staat normaal gezien op de algemene voorwaarden van uw contract
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”