Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dit topic is voorbehouden voor het beantwoorden van veelgestelde vragen en het oplijsten van problemen die gebruikers zijn tegengekomen bij het activeren van hun HomeConnect abonnement en de oplossingen voor die problemen.

Ik zal proberen de start post aan te passen als er nieuwe problemen en/of oplossingen worden gemeld.

Opmerking: Installeer zeker de laatste versie van de HomeConnect toepassing vooraleer te activeren. Download best de nieuwe setup (http://www.dommel.com/setup.zip) en voer die uit.

Lees dit stukje eerst goed door:
Nadat je je activatiecode hebt ingegeven en de HomeConnect toepassing je modem geconfigureerd heeft, krijg je een inlogscherm. Heel waarschijnlijk krijg je nu met probleem 1 te maken. GEDULD is de sleutel. Je modem wordt nu van op afstand door Dommel geconfigureerd en allerlei instellingen moeten in allerlei databases worden aangepast. Dit kan enkele uren duren of zelfs pas de volgende dag in orde komen. Je hoeft enkel de modem te laten aanstaan. De HomeConnect toepassing hoeft niet te draaien.

Vanaf het moment dat het VoIP ledje op je modem gaat branden, weet je dat je modem correct geconfigureerd is. Dit wil echter nog niet zeggen dat je kan bellen en opgebeld worden. Zie probleem 2. Ook hier moet je opnieuw gewoon GEDULDIG zijn.


Mini-FAQ
(met dank aan o.a. icekiller2k6)

Heb je tips voor het overschakelen van NetConnect naar HomeConnect?
Gebruik een ander e-mailadres en paswoord als je overschakelt van netconnect naar homeconnect. Anders geraak je niet in de homelinksoftware. Heb je dit toch voor, log dan in het met je oude gegevens en pas zelf je e-mail aan. Gebruik een paswoord van maximum 10 karakters!

Kan ik mijn (Telenet/Tele2/...) telefoonnummer overdragen?
Ja, dat kan. In de activatie-wizard wordt gevraagd of je een telefoonnummer hebt. Tijdens die stap geef je je huidige nummer in. Of je meldt het wanneer je naar het activatie-nummer belt.

Moet ik zelf mijn contract(en) opzeggen?
Je telefonie-abonnement bij Belgacom wordt door Dommel opgezegd. ADSL is niet zeker (zie opmerking van Teebee in post nummer 3).
Abonnementen bij andere providers moet je zelf opzeggen.
Let wel: als je voor het einde van de contractueel vastgelegde termijn (bvb 1 jaar) je contract opzegt, moet je mogelijk een vergoeding betalen!

Hoe weet ik hoe ver ik van een centrale zit?
Hiervoor kan je best naar Belgacom bellen (want dat is de infrastructuur die Dommel gebruikt). Belgacom weet best waar hun centrales staan.
Voor CityConnect (dus het eigen netwerk van Dommel dat beschikbaar is in Leuven, Sint Truiden, e.d.) moet je - uiteraard - naar Dommel bellen.

Ik heb geen actieve Belgacom lijn. Wat nu?
Meld dit in de HomeConnect wizard (of wanneer je naar het activatie-nummer belt) en dan zorgt Dommel voor de rest (een zogenoemde 'rawcopper' aansluiting).

Hoe moet ik mijn Siemens router aansluiten?
De Siemens router sluit je aan op de binnenkomende telefoonlijn, liefst zo dicht mogelijk bij de plaats waar de lijn binnenkomt.
Je (analoge) telefoons sluit je aan op de Siemens router (er zijn twee aansluitingen voorzien).

Kan ik een gewone draadloze telefoon aansluiten op de Siemens router?
Ja. Sluit het basisstation van de draadloze telefoon aan op de router net zoals je een vast telefoontoestel zou aansluiten op de router.

Kan ik faxen via HomeConnect?
Ja. Sluit je faxtoestel aan op de router net zoals je een vast telefoontoestel zou aansluiten.

Kan ik mijn eigen router gebruiken?
Je bent sowieso verplicht om het HomeConnect pakket met de Siemens router te kopen. Als je daarna je eigen router wil gebruiken, zal niemand je tegenhouden. Let wel, je SIP gegevens (voor VOIP) zijn niet vrij beschikbaar. Die worden door Dommel rechtstreeks in de Siemens router gedownload waarna dat gedeelte van de modem wordt afgeschermd.

Kan ik een USB harddisk aansluiten op de router?
Ja. Je kan die echter wel enkel via FTP bereiken. Dus het wordt geen NAS (waar je bvb via de Windows verkenner aan zou kunnen). Je kan de router ook gebruiken als webserver. Kijk daarvoor in dit topic.

Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.

Kan ik de instellingen van de router later zelf nog veranderen?
Ja, dat kan. Enkel het VOIP gedeelte (telefonie dus) wordt afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk.

Kan ik met een soft-phone (zoals bvb X-Lite) vanop mijn PC bellen en gebeld worden?
Ja. Je vindt X-Lite op de site van CounterPath (de makers van het product). Ofwel gebruik je deze rechtstreekse link.

Instellingen zijn als volgt (getest door BBB die de settings hier heeft gevonden):
    User Details
    * Display name: *3
    * User name: *3
    * Password: *3
    * Domain: 192.168.2.1
    Domain Proxy
    * Register with domain and receive incoming calls: AAN
    * Send Outbound via: PROXY: 192.168.2.1
    Dialing plan
    Ongewijzigd laten (default = #1\a\a.T;match=1;prestrip=2)
Als je software gebruikt die een "Realm"-instelling vraagt, laat je die LEEG.

Wat kan ik met de HomeConnect software zoal doen?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Problemen en Oplossingen

1. Als ik via HomeConnect probeer in te loggen met mijn email adres en paswoord, krijg ik de boodschap
u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is
of de boodschap
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De HomeConnect software updaten helpt niet. Je '.dat' files wissen ook niet. Op de Dommel server(s) moet worden aangegeven dat jouw ADSL lijn actief is. Pas dan kan je inloggen.


2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.


3. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding:

Afbeelding

Oplossing: rechts-klik op het bestand Dommel.Link.Siemens.dll in de folder "C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" (voor Vista 64bit is dit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder het vinkje bij "alleen lezen" (read-only). Doe hetzelfde voor "dommel.com homelink.exe".


4. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast, verschijnt het volgende scherm:

Afbeelding

Oplossing: dit zou volgens de helpdesk van Dommel dmv een automatische update opgelost moeten worden (vanavond 23/6).
Tijdelijke oplossing: in het eerste vak je email adres ingeven en in het tweede vak je wachtwoord. Dan op de blauwe knop klikken om door te gaan. De HomeConnect applicatie zal je nu toestemming vragen om een update te doen (indien nodig).


5. Mijn ADSL snelheid is nog dezelfde als vroeger

Oplossing: de snelheid zal pas verhoogd worden na 1 juli. Belgacom moet hiervoor de nodige aanpassingen aan zijn infrastructuur doen. Dit zal enkele dagen tot weken in beslag nemen. Je hoeft hiervoor echter niets te doen. Let wel: de reële snelheidsverhoging hangt af van de afstand van jouw aansluitpunt tot de centrale waarmee je verbonden bent.


6. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding: "Cannot connect to server, please try again later"

Oplossing: Ga via de verkenner naar je homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder de volgende twee bestanden: hdf.dat en hds.dat. Start dan de HomeConnect toepassing opnieuw op, kies je taal en selecteer de derde optie.


7. Na het downloaden van een software update via de HomeConnect toepassing, verschijnt de foutmelding dat het te updaten bestand reeds bestaat

Oplossing: Net voor je het downloaden van de update start (door op 'start' te klikken in de HomeConnect toepassing) ga je met je verkenner naar de homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en geef het bestand "dommel.com homelink.exe" een andere naam (eender wat, bvb "oude dommel.com homelink.exe").


8. De HomeConnect software geeft de volgende foutmelding:

Afbeelding

Oplossing: Verander het paswoord van je router niet! Laat het op de standaard waarde staan: "admin".


9. Nadat ik ben aangelogd, ziet mijn scherm er zo uit:

Afbeelding

Update: Met de automatische taal-update van 1/7 zou dit probleem niet meer mogen voorkomen.[/url]
Laatst gewijzigd door FullHD op 17 jul 2008, 14:04, 27 keer totaal gewijzigd.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Zojuist naar de helpdesk gebeld... er zou een update komen deze avond die het probleem "error get dataset" moet oplossen!
Ze hebben mij verteld dat dit automatisch moet gebeuren ?! :eek:
Of er zou ergens een knopje moete zijn voor te updaten :roll:
Mja ik heb wel gemerkt als ik die twee invulveldjes invul en op de knop "error get dataset" klik... dat hij een voorstel doet om te updaten!
Wat voor het moment nog niets doet...

Nu maar hopen dat dit opgelost geraakt! Ik zit zonder telefoon verdomme!
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Moet ik zelf mijn contract(en) opzeggen?
Je abonnement bij Belgacom wordt door Dommel opgezegd.


Ik heb zelf mijn abbonement bij skynet moeten opzeggen, want een maand nadat ik surfte via Dommel kreeg ik ineens een rekening voor de volgende 3 maanden. Was toen reeds 7 jaar adsl plus klant bij hun. Daarna hebben ze mijn inloggegevens bekeken en hebben ze de laatste 2 maanden laten vallen. Dus wordt het niet altijd volledig opgezegd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze enkel de telefoonlijn opzeggen (wat eigenlijk automatisch gebeurd)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

sikk schreef:Zojuist naar de helpdesk gebeld... er zou een update komen deze avond die het probleem "error get dataset" moet oplossen!
Ze hebben mij verteld dat dit automatisch moet gebeuren ?! :eek:
Teebee schreef:Ik heb zelf mijn abbonement bij skynet moeten opzeggen, want een maand nadat ik surfte via Dommel kreeg ik ineens een rekening voor de volgende 3 maanden. Was toen reeds 7 jaar adsl plus klant bij hun. Daarna hebben ze mijn inloggegevens bekeken en hebben ze de laatste 2 maanden laten vallen. Dus wordt het niet altijd volledig opgezegd.
dean3009 schreef:Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze enkel de telefoonlijn opzeggen (wat eigenlijk automatisch gebeurd)

Aangepast!
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

Opmerking: Installeer zeker de laatste versie van de HomeConnect software vooraleer te activeren!


hoe weet je of je de laatste versie hebt?

mijn starterpakket is eindelijk (na een bestelling van 2 weken) toegekomen

heb nog een vraagje.

je kan kiezen uit 2 soorten aansluitingen "met of zonder Belgacom".

je hebt Belgacom dan toch niet meer nodig????

of zou je beter eerst nog werken met Belgacom voor de telefoon totdat je geactiveerd wordt? want in de posten te lezen zou dat een tijdje kunnen duren
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

met of zonder betekend of je momenteel belgacom hebt
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

In je starterpakket zit een cd met de HomeConnect software. Nadat je je activatie-aanvraag hebt gedaan (telefonisch of via de HomeConnect software als je via je PC op internet kan) krijg je een brief thuis gestuurd met daarin je activatie- en login-gegevens. Bij die brief zit ook een cd waarmee je je HomeConnect software kan updaten. Nadat je dat hebt gedaan, heb je de laatste versie.
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007, 18:01

kan ik een gewone dect draadloze telefoon aansluiten op de router van dommel
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

als je de melding krijgt :'cannot connect to server, please try again later' vlak nadat je je activatiecode hebt ingegeven da moet je hetvolgende doen:

naar je homelink directory gaan via verkenner bij mij is dat
c:\program files\dommel.com\dommel.com homelink\

en de twee volgende DAT bestanden verwijderen:
hdf.dat
hds.dat

en dan de software opnieuw starten... na taalkeuze de derde optie selecteren en je bent vertrokken
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

Aan het einde van het downloaden van een nieuwe homelink update kan hij een foutmelding geven waarin staat dat het bestand reeds bestaat.
Een oplossing hiervoor is:
Net voor je op start klikt om het downloaden te starten even het "dommel.com homelink.exe" bestand hernoemen naar bijvoorbeeld "ouddommel.com homelink.exe".
Op die manier bestaat het bestand niet als hij het wil oplsaan :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

spider2 schreef:kan ik een gewone dect draadloze telefoon aansluiten op de router van dommel


Ja... de telefoonuitgang van de router is een normale "POTS" uitgang waarop je alle klassieke telefoontoestellen kan hangen, al dan niet draadloos (wel geen idee of er fax ondersteuning is).
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik blijf elke keer nadat de installatie is voltooid in het "aanmeld scherm" terug komen, als ik dan inlog gaat hij weer installeren en kom ik terug in het aanmeld scherm.
weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

Ik ben vandaag gaan kijken naar mijn nieuw appartementje, en jawel, een brief van dommel. Er stond echter in die brief dat er op 24/06 een technieker (belgacom?) gratis zou komen kijken.

Heeft er iemand enig idee wat de uren zijn dat ik dan aanwezig moet zijn ?

Btw de mensen die ook die dataset error krijgen, kunnen die dan al op internet , is mij in elk geval niet gelukt.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hanske schreef:ik blijf elke keer nadat de installatie is voltooid in het "aanmeld scherm" terug komen, als ik dan inlog gaat hij weer installeren en kom ik terug in het aanmeld scherm.
weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?


als hij terug wil installeren moet je na de taalkeuze voor de tweede optie kiezen, dan doet hij ht niet meer. Het rare is dat als ik nu wil aanloggen, ik de melding krijg, 'u kan niet inloggen zolang uw adsl signaal niet geinstalleerd is', dus kan nog altijd niet inloggen

ik kan al wel bellen, maar nog niet gebeld worden
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik kan hier enkel maar intern bellen. Belgacom discovery is nog actief hier...
Dit zal leuk worden, 'k zal dan overal X-Lite op de windows pc's smijten. Zo is er praktisch geen echte phone meer nodig :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kan iemand eens die 0800 nummer pmen, 'k heb 'm in feite nooit opgeschreven en 'k heb geen zin om die software terug te herinstalleren... Alvast bedankt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
spider2 schreef:kan ik een gewone dect draadloze telefoon aansluiten op de router van dommel
Ja...
glenner05 schreef:Als je de melding krijgt :'cannot connect to server, please try again later' vlak nadat je je activatiecode hebt ingegeven da moet je hetvolgende doen: ...
DarthStijn schreef:Aan het einde van het downloaden van een nieuwe homelink update kan hij een foutmelding geven waarin staat dat het bestand reeds bestaat. Een oplossing hiervoor is:...

Toegevoegd!
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Iemand de foutmelding "error get dataset" al opgelost?
Mijn homelink software doet geen update?!
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

sikk schreef:Iemand de foutmelding "error get dataset" al opgelost?
Mijn homelink software doet geen update?!

In de map van Dommel op je C schijf zit een bestandje "update wizard.exe"
Probeer dat eens?
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink --> daar vind ik geen update wizard? En onder C:\ vind ik geen dommelmap? :|
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij de "error get dataset" error gewoon je e-mailadres en wachtwoord invullen en dan op de knop klikken
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Ja al dikwijls geprobeerd... en dan vraag hij om een update te doen... maar bij mij doet dat dan verder niks! En blijft gewoon op hetzelfde scherm staan :roll:

Mss komt dit omdat ik Vista x64 gebruik?
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Mss komt dit omdat ik Vista x64 gebruik?


Bij vista moet je zeker het programma uitvoeren als 'administrator'. Ga hiervoor naar verkenner, naar de dommel map, en shift + rechts klikken op homelink.exe, uitvoeren als administrator.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ook hier wil het maar niet goedlopen
1)telefonie
Momenteel loopt er van de adsl splitter een kabel naar de adsl ingang van mijn siemens. Het internet werkt (al is mijn user dsltemp5@schedom, dat moet volgens mij nog veranderen) maar ik kan niet telefoneren via de poort van de modem. Stopt ik echter een telefoon op de splitter kan ik nogwel altijd bellen (via belgacom volgens mij).
Als ik de splitter vervang door een gewone telefoon stekker werkt het internet ook maar ik kan nog altijd niet bellen via de modem telefoon poort (poort 1 en 2 geprobeerd).
Tevens heb ik gistere avond de activatie code ingevuld dus ik veronderstel dat de 4 werkuren toch al voorbij zijn.

2) error get database
Ook ik heb nog altijd de error. Als ik mijn gegevens invul en op de knop klik craagt hij inderdaad om te updaten (had ik ook al gevonden ;)) maar er gebeurt niets.
Ik heb de groene cd geinstalleerd die bij de siemens zat alsook de update die bij de brief zat (een tdk cd). De bestanden worden door de update goed vervangen maar ik heb echter ook geen updater in de dommel map staan. (die heb ik volgens mij gisteren wel zien staan maar heb de boel al een paar keer opnieuw geinstalleerd).

Edit:
Als ik de TDK update niet doe krijg ik wel een inlog scherm, dan probeer ik in te loggen en wil hij updaten. Daarna krijg ik de error: file not found. Dit is logisch aangezien de updater er niet staat. Wil iemand die eventueel uploaden (met evt dll's die nodig zijn ?)
Bedankt !
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Laatst gewijzigd door FullHD op 24 jun 2008, 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

FullHD schreef:De update wizard staat hier:
http://sunlight.schedom-europe.net/upgr ... wizard.exe

Dank je !

Edit:
update geslaagd, nu heb ik echter hetzelfde probleem als bij glenner05. Ik krijg de melding dat ik niet kan aanmelden alvorens mijn ADSL signaal geactiveerd is. Echter kan ik niet bellen en ook niet gebeld worden.
Laatst gewijzigd door silentkiller op 24 jun 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

deze morgend belgacom technieker langsgeweest, en internet wertke dan onmiddellijk, en 4 uur later zoals in de brief ook staad werkte telefoon ook perfect. Zeer gek aangezien ik ook alemaal VB errors en dataset error kreeg etc.

Wat me wel nog altijd niet lukt is inloggen op het klanten gedeelte van de dommel site. bij lost pasword krijg ik idd mijn gegevens, maar hij blijft zeggen dat ze fout zijn bij poging tot inloggen.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Zondagavond heb ik mijn homeconnect geactiveerd, maandagmiddag is het me gelukt om de software te draaien, mijn gegevens kon ik aanpassen, mijn emails heb ik dan 'overgebracht van mijn netconnect door eerst de emailadressen te deleten op de crmpanel, en het daarna aan te maken in mijn homeconnect. Krijgt dus mijn emails binnen via homeconnect. Telefooninstellingen kon ik niet aanpassen. Later op de dag nog eens geprobeerd, diende een update uit te voeren. en nu krijg ik telkens als ik me wil inloggen de melding dat mijn adslsignaal eerst geactiveerd dient te worden. Mijn modem resetten? of beter eerst wachten tot een nieuwe update?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

anubis schreef:deze morgend belgacom technieker langsgeweest, en internet wertke dan onmiddellijk, en 4 uur later zoals in de brief ook staad werkte telefoon ook perfect. Zeer gek aangezien ik ook alemaal VB errors en dataset error kreeg etc.

Wat me wel nog altijd niet lukt is inloggen op het klanten gedeelte van de dommel site. bij lost pasword krijg ik idd mijn gegevens, maar hij blijft zeggen dat ze fout zijn bij poging tot inloggen.

Waarom is er bij jou een belgacom technieker langs geweest ? Ben je overgestapt van telenet ofzo ?
Anders heb ik iets over het hoofd gezien :P
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

anubis schreef:Wat me wel nog altijd niet lukt is inloggen op het klanten gedeelte van de dommel site. bij lost pasword krijg ik idd mijn gegevens, maar hij blijft zeggen dat ze fout zijn bij poging tot inloggen.

Volgens mij is de bedoeling dat je alles beheert vanuit de HomeConnect toepassing.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

silentkiller schreef:
anubis schreef:deze morgend belgacom technieker langsgeweest, en internet wertke dan onmiddellijk, en 4 uur later zoals in de brief ook staad werkte telefoon ook perfect. Zeer gek aangezien ik ook alemaal VB errors en dataset error kreeg etc.

Wat me wel nog altijd niet lukt is inloggen op het klanten gedeelte van de dommel site. bij lost pasword krijg ik idd mijn gegevens, maar hij blijft zeggen dat ze fout zijn bij poging tot inloggen.

Waarom is er bij jou een belgacom technieker langs geweest ? Ben je overgestapt van telenet ofzo ?
Anders heb ik iets over het hoofd gezien :P


zou het raar vinden hier heb ik ook telenet;.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

update geslaagd, maar ook hetzelfde probleem als bij glenner05 en silentkiller. Melding dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is!

Ik heb er stilaan wel genoeg van! Iemand al een oplossing?
Zo komen we niet verder :evil:
Kristal_be
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2008, 14:38

- Ik kan niet opgebeld worden.
- Het programma zegt dat mijn ADSL signaal is niet geïnstalleerd.

:evil: :-(
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Kristal_be schreef:- Ik kan niet opgebeld worden.
- Het programma zegt dat mijn ADSL signaal is niet geïnstalleerd.

:evil: :-(


hier nog steeds idem
daarstraks lukte het wel heel even om gebeld te worden, nu weer niet meer
al talloze keren helpdesk gebeld, neemt niemand op
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik heb ook geprobeerd te bellen, neemt idd niemand op :eek:

Maakt het nu uit of je bij het ingeven van je activatiecode de 2e of de 3e optie kiest?
Als ik de 3e kies kom ik steeds terug in het inlogscherm en dan begint alles weer opnieuw, als je de 2e kiest dan krijg je die melding melding dat je adsl signaal niet is geinstalleerd :evil:
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

De dommel homeconnect software vind zelfs mijn modem niet meer : zie attachment
Bijlagen
error.GIF
(8.91 KiB) 38 keer gedownload
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gozothegreat schreef:De dommel homeconnect software vind zelfs mijn modem niet meer : zie attachment


reset de modem opnieuw factory.. verbind de router met een utp rechtstreeks aan uw pc.. en probeer op nieuw
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

icekiller2k6 schreef:reset de modem opnieuw factory.. verbind de router met een utp rechtstreeks aan uw pc.. en probeer op nieuw


alles werkt hoor, ik kan op internet, telefonie werkt, enkel die homeconnect software vertikt het.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

heb je wachtwoord van uw router verandert...?
Gesloten

Terug naar “Dommel”