-> afstand tot centrale ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Fozzy
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2003, 12:26

Hey folks,



hoe kan je zonder een ADSL lijn te bezitten toch te weten komen hoe ver je van de centrale zit ? Kan je die kasten in het straatbeeld herkennen ?
Wil eerst zeer goed geïnformeerd zijn, wil ik een tweede provider in huis halen :wink:



Thanx Fozz
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kasten in de straat... Zo zou ik het niet direct noemen. Zo een centrale is eerder een klein huisje :) Je kan ze moeilijk herkennen als je het niet weet. Maar meestal staat er nog een antenne op van Proximus enzo. Je moet maar eens goed rondkijken.

Je kan altijd eens naar de storingen bellen en vragen waar de dichtsbijzijnde centrale is, misschien weten ze het zo ook, of bel van bij een buur ofzo die wel BGC heeft :)

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat zijn niet altijd losstaande gebouwen eh .. Hier is dat bvb gewoon een gebouw in de binnenstad. Als je binnenpiept zie je allemaal siemens-schakelkasten en het oude RTT-logo in de deur verraadt ook wel iets :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Fozzy,

Er is hier reeds al eens over gesproken. Meer bepaald over Nukem zijn centrale zoektocht ;-).

IVm die Belgacom/RTT gebouwen, is niet altijd gezegd dat dit een centrale is.. en is trouwens niet gezegd dat dat de LEX is waarop jouw lijn is aangesloten...hier in de buurt is ook een BGC gebouw (tamelijk groot, technieker van BGC dacht ook direct dat ik daarop zat.. maar was niet waar... was een gsm centrale die ze dan uitgebreid hebben tot nieuwe centrale...ik zit nog ergens anders op..)

Nu, simpelste manier om dit even te doen is simpelweg even bellen naar 0800/22700 (BGC storingen) en daar vraag je vriendelijk of ze even een paar metingen willen doen, dan weet je direct hoe goed je zit. normaal gezien - als je een vriendelijk persoon hebt - zal die u wel de afstand geven. En als gij ook vriendelijk zijt.. misschien nog meer details (ruis etc op de lijn > binnenhuisinstallatie)

Op de klantendienst 080022800 zien ze enkel een code: goed, probleemsector, niet goed. Geen exacte waarde naar het schijnt. Beetje te vergelijken met de test op de BGC site.

Nu, een adsl lijn heb je er niet voor nodig, maar liefst wel een bgc actieve tel.lijn ;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”