Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:het is de echte brief.. ;) kan paar woorden lezen.. :)

heb je een duidelijkere versie gestuurd...
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:het is de echte brief.. ;) kan paar woorden lezen.. :)

heb je een betere versie gemaild... Ff met de laptop op straat gaan staan :-)

Sorry voor dubbele post, verrekte gsm...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ghehe dank je hm leuk dat verkort _gratis_ nummer voor de helpdesk.

wat ik me wel afvraag... waarom moet je resetten..? configureert de software toch uw router opnieuw? aka geen toegang meer?
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 19 jun 2008, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:ghehe dank je hm leuk dat verkocht _gratis_ nummer voor de helpdesk.

wat ik me wel afvraag... waarom moet je resetten..? configureert de software toch uw router opnieuw? aka geen toegang meer?


Volgens mij gaat die installatie de router gewoon instellen voor gebruik, voip en adsl instellingen enzo. Maar ik denk niet dat de soft de siemens ontoegankelijk zal maken om zelf aanpassingen te doen, zoals forwarding of firewall. Voor dat die software alles invult zal hij fabrieksmatig gezet moeten worden om problemen te vermijden denk ik. Ik wacht in ieder geval tot maandag voor ik iets probeer
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

glenner05 schreef:
icekiller2k6 schreef:ghehe dank je hm leuk dat verkocht _gratis_ nummer voor de helpdesk.

wat ik me wel afvraag... waarom moet je resetten..? configureert de software toch uw router opnieuw? aka geen toegang meer?


Volgens mij gaat die installatie de router gewoon instellen voor gebruik, voip en adsl instellingen enzo. Maar ik denk niet dat de soft de siemens ontoegankelijk zal maken om zelf aanpassingen te doen, zoals forwarding of firewall. Voor dat die software alles invult zal hij fabrieksmatig gezet moeten worden om problemen te vermijden denk ik. Ik wacht in ieder geval tot maandag voor ik iets probeer


Waarom niet nu?
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

broli schreef:
glenner05 schreef:
icekiller2k6 schreef:ghehe dank je hm leuk dat verkocht _gratis_ nummer voor de helpdesk.

wat ik me wel afvraag... waarom moet je resetten..? configureert de software toch uw router opnieuw? aka geen toegang meer?


Volgens mij gaat die installatie de router gewoon instellen voor gebruik, voip en adsl instellingen enzo. Maar ik denk niet dat de soft de siemens ontoegankelijk zal maken om zelf aanpassingen te doen, zoals forwarding of firewall. Voor dat die software alles invult zal hij fabrieksmatig gezet moeten worden om problemen te vermijden denk ik. Ik wacht in ieder geval tot maandag voor ik iets probeer


Waarom niet nu?


Staat uitdrukkelijk zo in brief... Wil een of ander activatie signaal niet om zeep helpen...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

glenner05 schreef:Volgens mij gaat die installatie de router gewoon instellen voor gebruik, voip en adsl instellingen enzo. Maar ik denk niet dat de soft de siemens ontoegankelijk zal maken om zelf aanpassingen te doen, zoals forwarding of firewall. Voor dat die software alles invult zal hij fabrieksmatig gezet moeten worden om problemen te vermijden denk ik. Ik wacht in ieder geval tot maandag voor ik iets probeer
Hey kan je eens die scan van je brief (zonder je account info natuurlijk) eens doorsturen of online zetten op imageshack of je hosting? Zo zie ik wat me te wachten staat :) Thx.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

'k Ben ook wel benieuwd naar die brief, gewoon met paint je eigen gegevens en het gratis nummer doorstrepen is genoeg :)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Lord Utopia schreef:'k Ben ook wel benieuwd naar die brief, gewoon met paint je eigen gegevens en het gratis nummer doorstrepen is genoeg :)

ik zit zelf al twee weken zonder internet, dus ik zit op mijn iphone te surfen... Maar ik heb daarstraks al een scan genomen en met paint aangepast en mezelf een onbeveiligde hotspot gezocht op straat :-) en zo heb ik met mijn laptop op straat die scan naar icekiller doorgestuurd, hij gaat hem online zetten...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gratis nummer werkt enkel met de voip van dommel :p

http://hnboekhouding.be/rss/dommelbrief.jpg

aub

edit: je moet glenner05 bedanken!
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 19 jun 2008, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:gratis nummer werkt enkel met de voip van dommel :p

http://hnboekhouding.be/rss/dommelbrief.jpg

aub


Thanks, nu is het duidelijk hoe ze tewerk gaan! Nog even wachten dus hier...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, danku wel !
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

bedankt doorvoor glen

ps) als je box ontvangt cd instaleren (heeft deze iets met de modem te maekn?)
dan met de brief komt een cd mee die moet je ook instaleren...
wat moet je dan nog zelf doen?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec schreef:bedankt doorvoor glen

ps) als je box ontvangt cd instaleren (heeft deze iets met de modem te maekn?)
dan met de brief komt een cd mee die moet je ook instaleren...
wat moet je dan nog zelf doen?


modem aansluiten...

als je telenet hebt na activering van uw adsl telenet opzeggen...
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

joehoe, ook hier brief ontvangen : activatie op 23/06/2008 :-D :-D :-D
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

icekiller2k6 schreef:gratis nummer werkt enkel met de voip van dommel :p

http://hnboekhouding.be/rss/dommelbrief.jpg



Je krijgt dus blijkbaar de sip gegevens (username en password) voor de telefoon niet :?
Ben je dan verplicht die siemens te gebruiken en kan je geen eigen voip adapter gebruiken?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Avenger 2.0 schreef:
Je krijgt dus blijkbaar de sip gegevens (username en password) voor de telefoon niet :?
Ben je dan verplicht die siemens te gebruiken en kan je geen eigen voip adapter gebruiken?
Inderdaad, je bent verplicht om die te gebruiken. Nja, als ze zo support moeten leveren op 101 toestellen. Das zoals een beetje bij Telenet he.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sniffie schreef:( admin misschien iets dat je kan doen ? )


Niemand verbied je om zelf zo een topic te starten hoor :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:
Sniffie schreef:( admin misschien iets dat je kan doen ? )


Niemand verbied je om zelf zo een topic te starten hoor :)

Is wel zo maar misschien beter een soort support topic dat sticky is .

Maar geen paniek , we zullen er wel eentje maken als ik alles kan in dienst nemen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

het enige wat me nog doet twijfelen om over te gaan is;

-hoe sluit ik mn telefoon aan op die siemens zonder een kabel door het hele huis te leggen (het is een telefoon die nu met een stekker met 6uitsteksels is aangesloten)

de modem zou aan pc1 staan en de telefoon staat er zo en 10tal meter vandaan

kan iemand dit verduidelijken of binnen een paar dagen zijn ervaringen neerschrijven?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Zou dat ook willen weten (qtec)! Ik ben gewoon even niet mee hoe dat nu zit met homeconnect..

Telefoonkabel --> aansluiten op siemsens set --> draadloos 12 mbps naar 3 laptops en 1 pc

De telefoon staat nu op een heel andere plaats dan de modem/router (gang-living). Wil dat dan zeggen dat je de telefoon sowieso moet aansluiten op die siemens set?

Cava?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ik heb snap jullie problemen echt niet..


waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Je kunt ook altijd een 2de wireless router 'erboven' zetten die dan een 'bridge' maakt met de siemens.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Best de Siemens gigaset bij de bron plaatsen en aan een kennis elektriciën vragen of 'm nie alles zou kunnen aansluiten op de gigaset van telefoons.

Niet speciaal éh, best altijd vanaf de roots in je huis beginnen. Al is dat in de kelder. Nu ja niet iedereen heeft een moderne setup van een netwerk in z'n huis.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

icekiller2k6 schreef:ik heb snap jullie problemen echt niet..


waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Je kunt ook altijd een 2de wireless router 'erboven' zetten die dan een 'bridge' maakt met de siemens.
Wij hebben geen zwart kastje, wij hebben wel een telefoonaansluiting. 'k Heb eens dat plaatje los gevezen en der zitten wel degelijk draden in. Waar moet ik die siemens gigaset dan aansluiten?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
icekiller2k6 schreef:ik heb snap jullie problemen echt niet..


waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Je kunt ook altijd een 2de wireless router 'erboven' zetten die dan een 'bridge' maakt met de siemens.
Wij hebben geen zwart kastje, wij hebben wel een telefoonaansluiting. 'k Heb eens dat plaatje los gevezen en der zitten wel degelijk draden in. Waar moet ik die siemens gigaset dan aansluiten?


eh? waar komen die draden dan vandaan...?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

icekiller2k6 schreef:
eh? waar komen die draden dan vandaan...?
Ik heb totáál geen idee. Ik en een onze tuinman waren aan het graven naast zo'n distributiedoos voor uw tv, ik vraag hem waar de koperdraad toekomt voor de telefoon, die antwoordt "aan de andere kant van het huis". Klopt wel, hier in living in de hoek zit dat stopcontact waar jeje telefoon in plugt, die met zes pinnen. Maar geen zwart doosje, ook niet in de garage.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
icekiller2k6 schreef:
eh? waar komen die draden dan vandaan...?
Ik heb totáál geen idee. Ik en een onze tuinman waren aan het graven naast zo'n distributiedoos voor uw tv, ik vraag hem waar de koperdraad toekomt voor de telefoon, die antwoordt "aan de andere kant van het huis". Klopt wel, hier in living in de hoek zit dat stopcontact waar jeje telefoon in plugt, die met zes pinnen. Maar geen zwart doosje, ook niet in de garage.


als je niet zo verwoonde kwam ik langs.. hmm normaal moet dat langs de straat kant binnen komen meestal via de kelder... hebben jullie een kelder..?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

icekiller2k6 schreef:
als je niet zo verwoonde kwam ik langs.. hmm normaal moet dat langs de straat kant binnen komen meestal via de kelder... hebben jullie een kelder..?
Hm nee, geen kelder. Onze living is langs de straatkant, zou die telefoonlijn op het huisplan staan? Aleeja, dat ligt wel in de kluis, 'k zou een heel goeie reden moeten nodig hebben om dat eens te bezien :P
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Lord Utopia schreef:
icekiller2k6 schreef:
eh? waar komen die draden dan vandaan...?
Ik heb totáál geen idee. Ik en een onze tuinman waren aan het graven naast zo'n distributiedoos voor uw tv, ik vraag hem waar de koperdraad toekomt voor de telefoon, die antwoordt "aan de andere kant van het huis". Klopt wel, hier in living in de hoek zit dat stopcontact waar jeje telefoon in plugt, die met zes pinnen. Maar geen zwart doosje, ook niet in de garage.


Elke huisinstallatie is anders. Ik kom heel veel in huizen en moet veel aan telefoonaansluitingen werken, vanwege mijn job als alarminstallateur. Het gebeurt dus ook dat de binnenkomende kabel rechtstreeks in een stopcontact zit, meestal bij oudere woningen. Soms wordt hij verdeeld in een kruipkelder, soms garage, altijd weer anders. Er kan een mooi belgacom kastje zitten, soms is het ook prulwerk. Kleuren van draden schelen ook nogal...

Als ik terug online ben zal ik eens wat schema en tekeningen posten over hoe je best de siemens aansluit en waar, en wat te doen met de bestaande telefoonlijnen... Hopelijk is dat vanaf maandag
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

en idd de binnenkomende lijn zit bijna altijd aan de straatkant...
klopt dat met de plaats van je stopcontact lord utopia?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hier zit alles in de elektriciteitkast.... en ergens zit zo een klein zwart bakje waar opstaat "adsl"

dus de gigaset zou in de kast moeten...

***iemand die in de buurt van gent woont die alles weet en snapt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

glenner05 schreef:en idd de binnenkomende lijn zit bijna altijd aan de straatkant...
klopt dat met de plaats van je stopcontact lord utopia?
Yup, dat klopt.
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zijn er nog mensen waarbij de huidige provider de lijn toe gezet heeft?
Ik ben bij edpnet en heb homeconnect aangevraagd en vandaag ineens geen internet meer. Ik ga dan bij mijn vriendin kijken wat er aan de hand is en blijkbaar heeft de lijn de status "in afwachting tot goedkeuring verwijdering" of iets dergelijks. Dus ik bel naar de edpnet helpdesk en daar zeggen ze dat belgacom hun eraf heeft gegooid omdat ze een aanvraag tot activatie bij een andere provider gekregen hebben...

Ondertussen heb ik dus thuis geen internet meer maar ik betaal er wel voor...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ja , ken ook zo iemand die bij BGC klant was en dommel de opzeg heeft laten doen . Begin van de week brief in de bus dat vandaag z'n abbo wordt stopgezet .
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

icekiller2k6 schreef:ik heb snap jullie problemen echt niet..


waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Je kunt ook altijd een 2de wireless router 'erboven' zetten die dan een 'bridge' maakt met de siemens.


Dankje, is al duidelijker. Nog 1 extra vraag:

Moet je de telefoons aansluiten op die gigaset of kan je perfect de telefoons laten zitten waar ze nu zitten: namelijk op verschillende plaatsen in het huis waar een telefoonlijn uit de muur komt?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Lord Utopia schreef:
icekiller2k6 schreef:ik heb snap jullie problemen echt niet..


waar is uw telefoon momenteel aangesloten? DAAR moet de siemens router komen, vaak heb je in de kelder waar de kabel binnenkomt een zwart kastje waar de buitenkabel naar de binnenkabel gaat. (soort clusterklemmetje).
Je kunt daar perfect de siemens router tussen doen. Dan moet je enkel nog de UTP naar de pc krijgen.. of uiteraard wireless gebruiken.

Je kunt ook altijd een 2de wireless router 'erboven' zetten die dan een 'bridge' maakt met de siemens.
Wij hebben geen zwart kastje, wij hebben wel een telefoonaansluiting. 'k Heb eens dat plaatje los gevezen en der zitten wel degelijk draden in. Waar moet ik die siemens gigaset dan aansluiten?


Achter (of in) uw eerste aansluitingspunt zitten verscheidene kabels als het uw intro is.

Eén met dikke isolatie, dat is degene die uw signaal binnenbrengt.
Meestal zit het signaal op de witte/blauwe draad.
Vanaf daar moet je een connectie maken met de adsl ingang van uw modem.

De andere draden, meestal vvt of utp, gaan naar de stopcontacten van je telefoon. Als je deze aansluit op de telefoonuitgang(en) van je modem, kan je zo het telefoonsignaal distribueren over het huis.
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

Bij ons komt de kabel van belgacom ook gewoon "opeens" binnen uit de muur. Oudere woningen hebben daar vaak "last" van. Normaal moet je daar gewoon je gigabox op aansluiten. Altijd zo dicht mogelijk bij de bron werken, om storingen tegen te gaan.

Als je dan ergens in je huis nog telefoonaansluitingen hebt, moeten die ergens vertrekken... Meestal is dat bij de binnenkomst van de telefoonkabel en staan die daar gewoon parallel op (alle gelijke draadjes hangen aan elkaar). Dan moet je gewoon een kop (RJ12) aansluiten derop. Best vraag je daar inderdaad een (bevriende) elektricien voor. Vermits je waarschijnlijk zelf niet zo'n tang hebt...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Pegasuz schreef:Bij ons komt de kabel van belgacom ook gewoon "opeens" binnen uit de muur. Oudere woningen hebben daar vaak "last" van. Normaal moet je daar gewoon je gigabox op aansluiten. Altijd zo dicht mogelijk bij de bron werken, om storingen tegen te gaan.

Als je dan ergens in je huis nog telefoonaansluitingen hebt, moeten die ergens vertrekken... Meestal is dat bij de binnenkomst van de telefoonkabel en staan die daar gewoon parallel op (alle gelijke draadjes hangen aan elkaar). Dan moet je gewoon een kop (RJ12) aansluiten derop. Best vraag je daar inderdaad een (bevriende) elektricien voor. Vermits je waarschijnlijk zelf niet zo'n tang hebt...


tangkost 15 euro ;)

heb vandaag mijn brief ontvangen, volgens de stempel is het verzonden de 18de.. woensdag dus pas... (kan natuurlijk al dinsdag op de post gedaan zijn geweest).

hier ook 25/06
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 20 jun 2008, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Heb vandaag ook mijn brief gekregen. Lijn wordt geactiveerd op woensdag (25/6)... I'm happy. :-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

FullHD schreef:Heb vandaag ook mijn brief gekregen. Lijn wordt geactiveerd op woensdag (25/6)... I'm happy. :-)

Mag ik weten wanneer je uw contract juist hebt opgestuurd?
Het is om ongeveer te weten wanneer ik mijn brief zal krijgen (ik heb het daarjuist doorgemaild)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”