Firefox 3 in Guinness Book Of Records!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Peterken
Premium Member
Premium Member

Zowel bij RC1 als RC2 stond er gewoon "version 3.0"
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik moet zeggen daar ik vroeger zeer moeilijk kon verschil voelen tussen verschillende snelheiden met ff3 is dat merkbaar. Wrs doordat alles nu sneller wordt gerendeert?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Dfrog schreef:minimeter werkt niet meer :?
Werkt perfect hier.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

ziet er inderdaad mooi uit nieuwe versie.
en natuurlijk geholpen voor record hé.
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Op mijn PC en de laptop van het werk geïnstalleerd, er zijn wel een paar extenties die niet werken. Vooral de proxy switcher mis ik.

Zal wel in orde komen zeker.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

TL@ schreef:Vooral de proxy switcher mis ik.
Ik gebruik FoxyProxy, werkt prima!
ooh. shiny.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Wat een miserie dat ik gehad heb na het installeren van deze nieuwe versie. Het installeren zelf ging vlot en probleemloos, maar bij de eerste opstart zag ik al meteen dat zo goed als al mijn bookmarks verdwenen waren. Het rare is dat ik er nog 4 over had, al de rest was weg.
Na veel gevloek toch nog een bestand bookmarks.html gevonden in 'Application data' folder, en die gebruikt om te importeren. Na wat schikken heb ik nu toch al mijn bookmarks terug.

Volgende probleem: al mijn opgeslagen paswoorden ook kwijt. Dan maar naar elke site terug login en paswoord gaan intikken, en Firefox die terug laten onthouden. Maar blijkbaar werkt dit niet zo goed als in Firefox 2, want voor sommige sites vraagt Firefox 3 gewoonweg niet om de login gegevens te bewaren (eentje ervan is fragland.be).

Kortom: niet echt tevreden over deze nieuwe versie. Blijkbaar veel te snel released en daarom nog verschillende bugs.
liger
Elite Poster
Elite Poster

ik denk dat bij een "nieuwe" gebruiker werd aangemaakt
je kan firefox started zodat je kan kiezen uit beschikbare gebruikers
je moet -profilemanager toevoegen
in ieder geval wordt uw oude gebruiker gewoon bewaard ergens in roaming :P
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:
Dfrog schreef:minimeter werkt niet meer :?
Updaten geblazen dan, hier werkt dat nl. prima. :)
ik krijg de melding "not connected to the internet", k draai versie 1.0.8.8; welke versie gebruiken jullie?
matx5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ook versie 1.0.8.8 en deze werkt perfect hier met ff3
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

liger schreef:ik denk dat bij een "nieuwe" gebruiker werd aangemaakt
Eigenlijk moet de installer je dit vragen en FF opstarten in de juiste modus...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
liger
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:
liger schreef:ik denk dat bij een "nieuwe" gebruiker werd aangemaakt
Eigenlijk moet de installer je dit vragen en FF opstarten in de juiste modus...
Dit gebeurd dan ook niet bij iedereen en is maar een god van wat er misgegaan is
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb terug naar FF2 geswitched. FF3 vind ik traag, onstabiel en slokt enorm veel resources. Lijkt meer op een beta dan op een afgewerkte versie.
liger
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Ik heb terug naar FF2 geswitched. FF3 vind ik traag, onstabiel en slokt enorm veel resources. Lijkt meer op een beta dan op een afgewerkte versie.
WA? echt? heb je enige extensies lopen? Ik weet dat sommige doen ff3 crashen
I experienced an alarming number of Firefox application crashes--sometimes on an average of over once per day--which I eventually linked back to the use of the Hide Menubar extension
komt van http://www.winsupersite.com/reviews/firefox3.asp
KK
Elite Poster
Elite Poster

Crashes heb ik niet gehad, maar bv. FF3 opstarten net na een reboot duurde meer dan 60 seconden. Scrollen op sites met een fixed achtergrond was enorm traag (bv. op 9lives.be), regelmatig bij het opstarten van FF3 was mijn PC 20 tot 30 seconden zo goed als onbruikbaar, terwijl de harddisk volop aan het draaien was.

Ik heb nochtans geen verouderde PC: AMD Athlon X2 4800+, 2 GB DDR II, Geforce 8600 GTS en als OS Windows XP Home.

Sinds ik terug FF2 draai is het mij opgevallen dat het surfen een heel pak vlotter werkt dan met FF3. En tegelijkertijd ben ik ook van enkele vervelende bugs (of features) vanaf, zoals o.a. password manager die op sommige sites niet werkt.

Voorlopig blijf ik dus bij FF2, tot de kinderziektes in FF3 verholpen zijn.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

KK schreef:Crashes heb ik niet gehad, maar bv. FF3 opstarten net na een reboot duurde meer dan 60 seconden. Scrollen op sites met een fixed achtergrond was enorm traag (bv. op 9lives.be), regelmatig bij het opstarten van FF3 was mijn PC 20 tot 30 seconden zo goed als onbruikbaar, terwijl de harddisk volop aan het draaien was.

Ik heb nochtans geen verouderde PC: AMD Athlon X2 4800+, 2 GB DDR II, Geforce 8600 GTS en als OS Windows XP Home.

Sinds ik terug FF2 draai is het mij opgevallen dat het surfen een heel pak vlotter werkt dan met FF3. En tegelijkertijd ben ik ook van enkele vervelende bugs (of features) vanaf, zoals o.a. password manager die op sommige sites niet werkt.

Voorlopig blijf ik dus bij FF2, tot de kinderziektes in FF3 verholpen zijn.
echt wat een miserie; cpu 50%, 6 tabbladen= tussen de 100 000 en 135 000 kb... we zouden toch geen spamfox gedownload hebben (heb h'm van nl.mozilla...)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sjans da'k FX3 NAAST FX2 heb geïnstalleerd. De enige reden waarom ik Firefox gebruikte blijkt nu niet meer te werken: Firebug. Exit Firefox 3 ...
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Nuja lang gaat het niet meer duren voor dat er daar een stable van uit is, nu is er al een derde beta:
Firebug 1.2 requires Firefox 3. Firefox 2 users should install the older 1.05 version of Firebug.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1843
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik wou net zeggen... Firebug draait hier netjes onder FF3.
ooh. shiny.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Hoe zou het komen dat we met z'n 10,3 milj. inwoners maar 88.378 downloads hebben tov de nederlanders die met 16,4 milj FF3 234.755 keer hebben gedownload?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
liger
Elite Poster
Elite Poster

Peterken schreef:Hoe zou het komen dat we met z'n 10,3 milj. inwoners maar 88.378 downloads hebben tov de nederlanders die met 16,4 milj FF3 234.755 keer hebben gedownload?
Minder gekend//minder populair?
yuan_lee86
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

liger schreef:
Peterken schreef:Hoe zou het komen dat we met z'n 10,3 milj. inwoners maar 88.378 downloads hebben tov de nederlanders die met 16,4 milj FF3 234.755 keer hebben gedownload?
vermits de meerderheid van de Belgen bij Telenet/belgacom zitten met hun o-zo lage downloadlimiet, moeten ze oppassen met wat ze downloaden; elke MB kost hen geld
gertd
Plus Member
Plus Member

yuan_lee86 schreef: vermits de meerderheid van de Belgen bij Telenet/belgacom zitten met hun o-zo lage downloadlimiet, moeten ze oppassen met wat ze downloaden; elke MB kost hen geld
om even de woorden van een moderator te hertalen

de ondergang van het tik forum kan te maken hebben met het eindigen van elk topic als een limietentopic

ik hou het op onbekend/niet geïnformeerd over de actie
Peterken
Premium Member
Premium Member

En dan zeggen dat de nederlanders niet zo 'vooruitstrevend' zijn en nog win9x gebruiken omdat dat ook nog werkt....
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Peterken schreef:En dan zeggen dat de nederlanders niet zo 'vooruitstrevend' zijn en nog win9x gebruiken omdat dat ook nog werkt....
FF3 werkt prolly ook op Win9X
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Peterken
Premium Member
Premium Member

|T-J| schreef:FF3 werkt prolly ook op Win9X
nope, werkt niet win9x
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

meon schreef:Sjans da'k FX3 NAAST FX2 heb geïnstalleerd. De enige reden waarom ik Firefox gebruikte blijkt nu niet meer te werken: Firebug. Exit Firefox 3 ...
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1843 :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

*kuch*
t-town schreef:Nuja lang gaat het niet meer duren voor dat er daar een stable van uit is, nu is er al een derde beta:
Firebug 1.2 requires Firefox 3. Firefox 2 users should install the older 1.05 version of Firebug.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1843
cloink schreef:Ik wou net zeggen... Firebug draait hier netjes onder FF3.
:lol:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
Typische belgenmentaliteit. Blijven zitten met wat ge kent tov hollanders, altijd op zoek naar iets beters.
Please help, looking for a way to get rich and fast
KK
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij staat FF3 in het Guiness Book of Records als de browser die het snelst terug van mijn PC gegooid werd :P
liger
Elite Poster
Elite Poster

BungaMan schreef:
liger schreef:
Typische belgenmentaliteit. Blijven zitten met wat ge kent tov hollanders, altijd op zoek naar iets beters.
Bwah das int algemeen typisch menselijke kwaliteit zou ik zeggen
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Hollanders zijn dan ook zo zuinig as hell :p.

Het klopt wel dat veel mensen vastroesten aan 1 bepaald product. dit komt voornameklijk door 2 factoren: ze weten niet dat er iets anders is, en ze hebben bang van het nieuwe.

Gisteren op de sportclub tijdens een praatje moeten vaststellen dat er heel veel mensen gewoon aannemen dat er enkel windows is ("linux, wat is dat voor een beest"). En zo zijn er vele voorbeelden.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

SantaSCSI schreef: Gisteren op de sportclub tijdens een praatje moeten vaststellen dat er heel veel mensen gewoon aannemen dat er enkel windows is ("linux, wat is dat voor een beest"). En zo zijn er vele voorbeelden.
Ik merk dat ook regelmatig. Iemand vraagt hoe iets moet ingesteld worden om mail te filteren o.i.d. en gaat er gewoon van uit dat je dan weet dat dit over OE gaat. Ik speel meestal het spel mee en geef de procedure zoals dat in Pegasus moet. Binnen de kortste keren gaat het dan van "Bij mij staat sat icoontje er niet" of "ik heb dat niet in mijn menu" :twisted:

FF3 draait hier ondertussen op een WIN200, XP SP3 en Vist SP1. Geen enkel probleem in deze configuraties met verschillende hoeveelheden RAM. Ik hoop alleen nog op enkele updates van add-ons (o.a. FEBE mis ik wel).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Download Day 2008

We did it!

We set a Guinness World Record for the most software downloads in 24 hours. With your help we reached 8,002,530 downloads. :-D

You are now part of a World Record and the proud owner of the best version of Firefox yet! 8)

Don't forget to download your very own certificate for helping set a Guinness World Record.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”