uitbreiding beschikbaarheid ADSL20

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Zambo schreef:
fluppie schreef:Camille,bij mij zijn ze ook gekomen met een grote camionette,plus trekker om zogezegd een nieuwe lijn te leggen,maar aangezien er een binnen de muur was hebben ze de draad 'gelast'.
Het heeft al bij al,Maximum zo een 40 minuten geduurd,er heeft een man de aansluiting (het lassen) gedaan,de andere heeft staan kijken.
Daarna hebben ze,met hun laptop de lijn geactiveerd,zo hebben ze het uitgelegd.
Al met al zo een 90 min. werk.
En dan zijn ze met hun twee in de camionette gaan zitten,de volgende 3 uren,dit kwam,omdat ze voorzien hadden dat er een koperdraad moest getrokken worden,maar dit was dus niet het geval geweest,en nu moesten ze de volgende 3 uren uitrusten,anders kwam hun tijdsschema in de war.
Toch had ik na enkele dagen nog geen internet,de twee techniekers zijn dan nog even langs geweest,om mij te zeggen dat ze de eerste keer vergeten waren dat er hier,500meter verder een baby centrale stond.
En hebben daar het nodige gedaan.(ze zijn daar wel de hele voormiddag blijven staan heb ik gehoord,waarschijnlijk om hun schema niet in de war te brengen)
Dit zijn zo de dingen waar je je kunt aan verwachten,leg de kalmeerpilletjes maar al klaar.
Nu,een goed jaar later kan ik je wel zeggen dat ik zeer tevreden ben,ik heb een stabiele en snelle internetlijn.down 5211kbps or 651 kb/sec, up 534 kbps or 67 kb/sec


Typische mentalitiet van een staatsbedrijf alla RTT of Belgacom zoals ze nu heten.


Ben je dan zoveel beter in een bedrijf waar de stress van de arbeiders hun gezicht druipt?
Iedereen wil een goede job, alleen kan het niet dat die andere dat heeft. Vraag eens aan je baas hoe hard hij werkt tussen de recepties door.

Voor de rest stop ik met dit Off topic gedoe,je hoort niks anders meer dan het steeds verder devalueren van de arbeid, door gewoonlijk nog eigen mensen, en dit alleen doordat ze wat langer mochten studeren denken ze dat het bedrijf hun bedrijf is, Als werknemer verkoop je je arbeid zo goed mogelijk punt uit.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Rudi.$ schreef:
C1nder schreef:
Rudi.$ schreef:
fluppie schreef:Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??


Iedereen die aansluitbaar is zal ook aangesloten worden, bestaande 6 Mb zullen kosteloos worden geüpgraded. Dus in orde van tijd komt iedereen aan de beurt. Als 1 van de meest kritische klanten van Scarlet moet ik zeggen dat ze momenteel heel wat moeite doen om mee te spelen, en dat doen ze reeds voor een deel. Het kan nu alleen maar beter gaan. Zelfs al zijn er af en toe nog snelheidproblemen.
Toch niet alleen degene die al 6 mbit hebben? De rest toch ook? Welke profielen zijn er trouwens voor adsl2+ ?


Wat bedoel je met de rest?
Ik bedoelde dus mensen die nog op een lager profiel zitten (zoals ik, 3.3 mbit terwijl ik maar 1.6 km van de centrale woon). Ik veronderstel dat je dus bedoelde dat Scarlet (One) 6 abonnees gratis overgeschakeld worden op Scarlet (One) 20. Ik vraag me af of we dit zelf gaan moeten vragen of ze het direct gaan doen?
Weet er echt niemand welke profielen er gaan mogelijk zijn? Ik veronderstel iets van 6, 9, 12, 16 en 20 mbit? Allemaal met 1 mbit upload?
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

C1nder schreef:
Rudi.$ schreef:
C1nder schreef:
Rudi.$ schreef:
fluppie schreef:Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??


Iedereen die aansluitbaar is zal ook aangesloten worden, bestaande 6 Mb zullen kosteloos worden geüpgraded. Dus in orde van tijd komt iedereen aan de beurt. Als 1 van de meest kritische klanten van Scarlet moet ik zeggen dat ze momenteel heel wat moeite doen om mee te spelen, en dat doen ze reeds voor een deel. Het kan nu alleen maar beter gaan. Zelfs al zijn er af en toe nog snelheidproblemen.
Toch niet alleen degene die al 6 mbit hebben? De rest toch ook? Welke profielen zijn er trouwens voor adsl2+ ?


Wat bedoel je met de rest?
Ik bedoelde dus mensen die nog op een lager profiel zitten (zoals ik, 3.3 mbit terwijl ik maar 1.6 km van de centrale woon). Ik veronderstel dat je dus bedoelde dat Scarlet (One) 6 abonnees gratis overgeschakeld worden op Scarlet (One) 20. Ik vraag me af of we dit zelf gaan moeten vragen of ze het direct gaan doen?
Weet er echt niemand welke profielen er gaan mogelijk zijn? Ik veronderstel iets van 6, 9, 12, 16 en 20 mbit? Allemaal met 1 mbit upload?


Scarlet 6 abonees worden automatisch overgeschakeld, je moet daar niks voor doen, wat uiteindelijk je snelheid zal zijn kan ik niet op antwoorden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik hoop het,het is inderdaad zo dat Scarlet iets moet ondernemen,want het Dommel abbo(tel + internet) is nu zonder limieten,ook de snelheid word 9mbps ,de extra's bij de vaste tel. zijn gratis(ken je beller,doorschakeling,enz)
Het is vrij normaal dat Scarlet daar iets moet tegenover stellen,het zal dus een snelheidsaanpassing worden.(20mbps) waardoor ze hun duurdere abbo t.o.v. Dommel proberen te verantwoorden.
Bij mij is er in ieder geval nog niets veranderd,zijn er hier al klienten die een (gratis) snelheidsverhoging gekregen hebben??
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

fluppie schreef:Bij mij is er in ieder geval nog niets veranderd,zijn er hier al klienten die een (gratis) snelheidsverhoging gekregen hebben??
We zullen wel tot 1 juli moeten wachten. Als er niet snel daarna iets verandert hier, dan ga ik ze zeker contacteren. Mijn gemeente staat in de lijst voor adsl2+ en ik zit op 1.6 km van de centrale.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mijn gemeente staat nog niet op de lijst,maar ik woon maar 500meter van de centrale.
Ik denk als het adsl2+ netwerk open gaat ik wel een goede kans maak om aangesloten te worden.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

momenteel is hier adsl2+ nog niet beschikbaar. maar moest het beschikbaar worden kan dan onze modem dit aan copperjet 816-2p ik denk namelijk niet dat deze adsl2+ ondersteunt maar ik ben er niet zeker van.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als de snelheid van uw internetlijn verhoogd word,dan zal Scarlet wel contakt met u opnemen en alles regelen.(ik heb net gebeld naar de helpdesk)bij mij ook nog geen One20,de man aan de tel. wist niet of het er ooit van ging komen.
Ik heb een HLF 1616 2PEU box.
Gebruikersavatar
Chewie
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 mar 2003, 09:55
Locatie: Leopoldsburg

Een vraagje aan de techneuten hier,wat zou ik met deze waarden die ik nu heb het maximum kunnen uithalen met ADSL2+? Ik heb nu Scarlet ONE 6 mbit

Tx Bit Rate 384000
Rx Bit Rate 3328000
Rx Attn DR 8164000

Local SNR Margin 24.5 dB
Local Line Attn 36.5 dB

Raw Attn 36.5 dB
Local Tx Power 10.9 dB
Remote Tx Power 19.3 dB
Remote Line Attn 19.0 dB
Remote SNR Margin 24 dB
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Chewie schreef:Een vraagje aan de techneuten hier,wat zou ik met deze waarden die ik nu heb het maximum kunnen uithalen met ADSL2+? Ik heb nu Scarlet ONE 6 mbit

Tx Bit Rate 384000
Rx Bit Rate 3328000
Rx Attn DR 8164000

Local SNR Margin 24.5 dB
Local Line Attn 36.5 dB

Raw Attn 36.5 dB
Local Tx Power 10.9 dB
Remote Tx Power 19.3 dB
Remote Line Attn 19.0 dB
Remote SNR Margin 24 dB


Je attn waarde duiden op een afstand van een dikke 3 km.
Max 10mbit (laagste profiel dat scarlet heeft voor adsl2 geloof ik)
, maar ik twijfel eerlijk gezegd of dat haalbaar is.
Een snelheidsupgrade van 3.3 -> 4 of mss zelfs 6 op adsl moet wel haalbaar zijn, de rest van je waardes zijn wel goed.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Ik wil geen roet in het eten gooien maar volgens mij doet scarlet niet mee aan de ADSL2+ upgrade op 1 juli. Scarlet heeft namelijk zijn eigen netwerk remember. :cry:
De steden die nu staan bij beschikbaarheid zijn steden waar ze 'misschien' adsl2+ DSLAMS gaan bijzetten in de toekomst vertelde de technische dienst mij. Ofwel zijn ze enorm slecht ingelicht...

Dus broba2 wordt allemaal adsl2+, maar bruo? nog geen 10% van bruo heeft adsl2+ dslams, dus ik vrees ervoor...
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Scarlet zal ook gebruik maken van ADSL2+ via BRUO. Waar Belgacom haar klanten ADSL2+ kan aanbieden, zal ook Scarlet dit kunnen via de DSLAMS van Belgacom. Belgacom is vanaf 1 juli trouwens verplicht dit open te stellen.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Scarlet kán vanaf 1 juli ook adsl2+ afhuren van belgacom ja maar ik heb nog nergens gehoord dat ze dit van plan zijn. Ik snap niet waar jullie je op baseren. Morgen zullen we wel zien wat het wordt zeker? Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik vrees ervoor.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

dikken danny schreef:Scarlet kán vanaf 1 juli ook adsl2+ afhuren van belgacom ja maar ik heb nog nergens gehoord dat ze dit van plan zijn. Ik snap niet waar jullie je op baseren. Morgen zullen we wel zien wat het wordt zeker? Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik vrees ervoor.

Al eens naar de beschikbaarheid van ADSL20 gekeken? Het is enkel mogelijk via ADSL2+-infrastructuur van Belgacom om zo'n grote dekking te geven.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Al eens de kleine lettertjes gelezen? Adsl20 is gewoon de nieuwe verzamelnaam voor hun internet: zowel 6 en 20. Waar ze kunnen zullen ze 20 Mbit aanbieden (leuven, antwerpen,... overal waar ze eigen dslams hebben gezet of nog zelf gaan zetten) en de rest krijgt gewoon 6 Mbit. Eigenlijk valse reclame om alles 20 te noemen.

Dus nog steeds kan 'helaas' niemand zeggen wat scarlet nu eigenlijk van plan is.
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

telefoon naar scarlet en 2 verschillende uitleggen:
- naar 02 275 27 27
Als "oude" klant met scarlet one 6 moet ik een nieuwe aanvraag doen voor scarlet one 20

- naar 0800 84 000
De omschakeling zou automatisch gaan.
Voor de streek Brugge zou ik in de loop van de maand een brief krijgen

maar op de site van http://www.dxadsl.be/adsl-adsl2-beschikbaarheid
Staat er nog altijd niet veel in over West vlaanderen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb ook al gebeld naar de helpdesk van Scarlet,bij mij zal het niet meer voor dit jaar zijn,indien het er uiteindelijk toch van komt zullen ze met mij kontact nemen,mijn gemeente komt nergens voor in een lijst.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

hobbit schreef:telefoon naar scarlet en 2 verschillende uitleggen:
- naar 02 275 27 27
Als "oude" klant met scarlet one 6 moet ik een nieuwe aanvraag doen voor scarlet one 20

- naar 0800 84 000
De omschakeling zou automatisch gaan.
Voor de streek Brugge zou ik in de loop van de maand een brief krijgen

maar op de site van http://www.dxadsl.be/adsl-adsl2-beschikbaarheid
Staat er nog altijd niet veel in over West vlaanderen


Ha hier is weer duidelijk een Scarlet antwoord, de ene zegt dit en de andere iets anders, dus wat weten we nu meer, niks zoals gewoonlijk.

Ik snap niet waarom men in dit bedrijf geen fatsoenlijke communicatie heeft, zowel tussen de diensten als tussen de diensten en klant.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld en krijg dit antwoord:

Code: Selecteer alles

Als U wil genieten van de ADSL2+ aanbieding moet U een nieuw contract afsluiten. Het huidige abonnement kunnen wij niet upgraden naar een ADSL2+ abonnement. Als U een nieuw abonnement ADSL2+ aangaat is dit ook altijd onder voorbehoud, als de infrastructuur aanwezig is de wijkcentrale dan is het afhankelijk van dat er nog plaatsen vrij op die ADSL2+ blokken. Als dat niet zou zijn, word U in de toekomst wel automatisch overgezet worden naar een hoger signaal van zodra er positie's bijkomen of vrijkomen.
Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


Ik heb Scarlet One 6 Unlimited en mijn woonplaats staat bij de beschikbaarheid van adsl20. Waarom kunnen ze dat nu niet gewoon upgraden?
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

C1nder schreef:Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld en krijg dit antwoord:

Code: Selecteer alles

Als U wil genieten van de ADSL2+ aanbieding moet U een nieuw contract afsluiten. Het huidige abonnement kunnen wij niet upgraden naar een ADSL2+ abonnement. Als U een nieuw abonnement ADSL2+ aangaat is dit ook altijd onder voorbehoud, als de infrastructuur aanwezig is de wijkcentrale dan is het afhankelijk van dat er nog plaatsen vrij op die ADSL2+ blokken. Als dat niet zou zijn, word U in de toekomst wel automatisch overgezet worden naar een hoger signaal van zodra er positie's bijkomen of vrijkomen.
Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice


Ik heb Scarlet One 6 Unlimited en mijn woonplaats staat bij de beschikbaarheid van adsl20. Waarom kunnen ze dat nu niet gewoon upgraden?


Van zodra beschikbaar wordt je geupgraded, wat de helpdesk daar ook uit zijn mouw schud heb ik al lang een plaatsje gegeven onder fictie, want de ene hand weet niet wat de andere doet.

Dus geduld, er zijn nog miljoenen hongerlijdende medemensen, die hebben pas reden tot klagen (sceptisch bedoelt hoor)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb er mij allang bij neergelegd,na een zes tal e-mails,zonder antwoord,en een tweetal telefoontjes waar zowat van alles gezegd word,weet ik het niet meer met die snelheidsverhoging van Scarlet.
Gelukkig heb ik en goed 'One6' abbo, . Maar de 'One 20' van Scarlet zou echt super goed zijn,en daardoor blijf er toch (ongeduldig) op wachten.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

fluppie schreef:Als de snelheid van uw internetlijn verhoogd word,dan zal Scarlet wel contakt met u opnemen en alles regelen.(ik heb net gebeld naar de helpdesk)bij mij ook nog geen One20,de man aan de tel. wist niet of het er ooit van ging komen.

zelfde antwoord hier. Ben nog geen klant, maar wilde weten of ik een 20 Mbit lijn zou krijgen...kon ze ook niet op antwoorden...'hebben de agenda van BGC niet'....maar mijn gemeente staat op de lijst van beschikbaar!

Dan moeten ze dit toch niet op hun site zetten? is misleiding! voor hetzelfde geld, krijg je pas 2 jaar lateren een ADSL2 verbinding.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 11 aug 2008, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Bha, ik woon 3,5 km van de centrale.
Na verschillende metingen via verschillende bronnen zal het 4 Mb blijven bij mij ook al wordt de lijn ADSL2+.
En voor VDSL2+ kan BGC geen richtdatum geven.
Bij het ingeven op de site komt enkel de melding niet beschikbaar, bel 0800/....
En na het mailen naar BGC krijg ik enkel het antwoord: af en toe eens controleren op de site ...
Hehe, dus zal het nog een paar jaren duren voor mij...
En ik vermoed dat er heel veel in hetzelfde schuitje zitten.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:
fluppie schreef:Als de snelheid van uw internetlijn verhoogd word,dan zal Scarlet wel contakt met u opnemen en alles regelen.(ik heb net gebeld naar de helpdesk)bij mij ook nog geen One20,de man aan de tel. wist niet of het er ooit van ging komen.
quote]
zelfde antwoord hier. Ben nog geen klant, maar wilde weten of ik een 20 Mbit lijn zou krijgen...kon ze ook niet op antwoorden...'hebben de agenda van BGC niet'....maar mijn gemeente staat op de lijst van beschikbaar!

Dan moeten ze dit toch niet op hun site zetten? is misleiding! voor hetzelfde geld, krijg je pas 2 jaar lateren een ADSL2 verbinding.


Mijn gemeente stond ook als adsl2+ beschikbaar. Ik dacht ik ga profiteren van die actie 25€ per maand, 1ste maand gratis, activatie gratis. Tijdens de online bestelling moest ik mijn straatnaam en huisnummer ingeven en deze gaf aan dat er voorlopig nog geen 20 Mbps kon geleverd worden maar 6 Mbps. Ik heb de bestelling afgebroken en werd de dag nadien opgebeld door scarlet om te vragen wat de reden was dat ik afzag van de bestelling. Heb hen dan gezegd dat het was omdat eerst mijn gemeente vermeld staat als adsl2+ met een snelheid van 20 Mbps en dat mijn straat nog niet aangesloten was en maar 6 mbps zou halen. Ze hebben bevestigd dat het één van de weken/maanden aangesloten zou worden. Ik heb het toch besteld in de hoop dat het spoedig in orde zou komen. En duur is het nu ook niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

nonkie schreef:
satsurfer schreef:
fluppie schreef:Als de snelheid van uw internetlijn verhoogd word,dan zal Scarlet wel contakt met u opnemen en alles regelen.(ik heb net gebeld naar de helpdesk)bij mij ook nog geen One20,de man aan de tel. wist niet of het er ooit van ging komen.
quote]
zelfde antwoord hier. Ben nog geen klant, maar wilde weten of ik een 20 Mbit lijn zou krijgen...kon ze ook niet op antwoorden...'hebben de agenda van BGC niet'....maar mijn gemeente staat op de lijst van beschikbaar!

Dan moeten ze dit toch niet op hun site zetten? is misleiding! voor hetzelfde geld, krijg je pas 2 jaar lateren een ADSL2 verbinding.


Mijn gemeente stond ook als adsl2+ beschikbaar. Ik dacht ik ga profiteren van die actie 25€ per maand, 1ste maand gratis, activatie gratis. Tijdens de online bestelling moest ik mijn straatnaam en huisnummer ingeven en deze gaf aan dat er voorlopig nog geen 20 Mbps kon geleverd worden maar 6 Mbps. Ik heb de bestelling afgebroken en werd de dag nadien opgebeld door scarlet om te vragen wat de reden was dat ik afzag van de bestelling. Heb hen dan gezegd dat het was omdat eerst mijn gemeente vermeld staat als adsl2+ met een snelheid van 20 Mbps en dat mijn straat nog niet aangesloten was en maar 6 mbps zou halen. Ze hebben bevestigd dat het één van de weken/maanden aangesloten zou worden. Ik heb het toch besteld in de hoop dat het spoedig in orde zou komen. En duur is het nu ook niet.


Hallo,
Vervang "weken/maanden" maar door "jaren", dat zeiden ze tegen mij ook, dat ik binnen enkele weken die 20 mbit zou hebben. Gewoon om meer klanten te lokken. U bent er met uw 2 voeten ingetrapt...

Groetjes,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind dit ook zeer misleidende reklame.Waarschijlijk kunnen ze nu (messchien) 20% van hun klanten bedienen met 20mbps,terwijl ze doen alsof het een uitzondering zou zijn als je maar 6mbps krijgt.
Het openstellen v.h. Belgacom netwerk heeft hier nog niet veel resultaat gegeven.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

fluppie schreef:Ik vind dit ook zeer misleidende reklame.Waarschijlijk kunnen ze nu (messchien) 20% van hun klanten bedienen met 20mbps,terwijl ze doen alsof het een uitzondering zou zijn als je maar 6mbps krijgt.
Het openstellen v.h. Belgacom netwerk heeft hier nog niet veel resultaat gegeven.

De mensen die ze niet kunnen aansluiten op hun eigen DSL netwerk zullen ze aansluiten via Broba op 12Mbps.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Blade schreef:Hallo,
Vervang "weken/maanden" maar door "jaren", dat zeiden ze tegen mij ook, dat ik binnen enkele weken die 20 mbit zou hebben. Gewoon om meer klanten te lokken. U bent er met uw 2 voeten ingetrapt...

Groetjes,

Ik weet wat ik doe en ben nergens met mijn voeten ingetrapt. :wink:
6 Mbps voor 25€ per maand (gratis activatie, gratis modem/router, gratis eerste maand) vind ik niet duur. Als ze mij binnen dit jaar geen 20 Mbps kunnen leveren zeg ik het op voor ik meer dan 25€/maand moet betalen. Het is een jaar contract.
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

lithion schreef:
fluppie schreef:Ik vind dit ook zeer misleidende reklame.Waarschijlijk kunnen ze nu (messchien) 20% van hun klanten bedienen met 20mbps,terwijl ze doen alsof het een uitzondering zou zijn als je maar 6mbps krijgt.
Het openstellen v.h. Belgacom netwerk heeft hier nog niet veel resultaat gegeven.

De mensen die ze niet kunnen aansluiten op hun eigen DSL netwerk zullen ze aansluiten via Broba op 12Mbps.


Maar de afstand van uw huis tot de wijkcentrale blijft dezelfde hé.
Dus hier gaan ook nog veel het deksel op hun neus krijgen.
Bij iemand anders laten testen bij EDPNet.
2,5 Km van de centrale.
Kwaliteit van de kabel in de straat is slecht.
Kan zelfs nog niets eens upgraden van 4 naar 6, laat staan naar 12...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”