uitbreiding beschikbaarheid ADSL20

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Scarlet ADSL20 is vanaf nu blijkbaar op veel meer plaatsen/steden
beschikbaar, ook in West-Vlaanderen!

Eerste tekenen van de openstelling van het Belgacom ADSL2 netwerk?!

http://www.scarlet.be/nl/adsl20/

(onderaan de pagina klikken op beschikbaarheid)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Een goede zaak, zou het te maken hebben met de verplichting voor Belgacom om hun ADSL2+ netwerk open te stellen? Betekent ook naar prijssetting dat het maximaal iets van om en bij de 30Euro mag gaan kosten. Wat nog steeds veel te duur zal zijn in vergelijking met de rest van Europa waar je voor die prijs ook onbeperkt kan bellen en digitale tv mee inbegrepen is. Dus Belgacom er is nog heeeeel veeeel werk aan de winkel voor jullie.

Maar alvast een dikke pluim voor de mensen van Scarlet (hopelijk worden ze dan ook niet overgenomen door de nummer 1)
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tis niet omdat het op de site staat dagget kunt krijgen.
Woon in kortrijk ben vandaag aangesloten.
Volgens de site beschikbaar volgens de helpdesk niet beschikbaar
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb nu Scarlet One 6, en ik kan niet upgraden, ik _moet_ een nieuw contract nemen ...

Misschien eens tijd om die GSM abbo's bij Scarlet buiten te gooien en iets goedkopers te nemen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Man, das zowat gans België ... hopelijk volgt dxADSL ook :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proxiboyke schreef:tis niet omdat het op de site staat dagget kunt krijgen.
Woon in kortrijk ben vandaag aangesloten.
Volgens de site beschikbaar volgens de helpdesk niet beschikbaar

We zijn nog geen 1 juli, zal dan vermoedelijk wel beschikbaar worden.

Pico schreef:Eerste tekenen van de openstelling van het Belgacom ADSL2 netwerk?!

http://www.scarlet.be/nl/adsl20/

(onderaan de pagina klikken op beschikbaarheid)

WooW leuk, de eerste keer dat ik mijn gemeente zie staan
betekent dat het zal beschikbaar worden, met de openstelling 1 juli
(vroeger stond mijn gemeente en andere west vlaamse er niet tussen)
Laatst gewijzigd door Patje op 09 jun 2008, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mischien patje
Maar als ik kijk in de dikke vandaele naar de uitleg NU dan staat daar nie bij over 20 dagen staat een andere uitleg voor da woord :-D
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proxiboyke wees blij dat je niet bij dommel bent, als ze daar zeggen nu_ dan is het daar 4 maanden wachten :wink: .... haha
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
rubenpiepers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:07

Eindelijk staat ook mijn gemeente in de lijst.

Hoe kan je checken welke je snelheid je maximaal kan halen ?
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

saffie schreef:Man, das zowat gans België ...:)


Tja, inderdaad, maar als je verdergaat krijg je :

'Proficiat, u bent aansluitbaar op Scarlet ADSL 20. Deze verbinding zal u tijdelijk opgeleverd worden met een snelheid van max. 6 Mbps, de maximum snelheid die nu beschikbaar is in uw zone. Dit betekent dat u in de toekomst wellicht van een nog hogere snelheid zal kunnen genieten. Na controle van uw lijn en een aantal technische parameters, verhogen we - zonder kosten voor u - uw lijn tot een maximumsnelheid van 20 Mbits. Wij zullen u verwittigen van zodra we deze verhoging uitvoeren'

En da's logisch, want heel het land moet 'in theorie' vanaf 1 juli op ADSL2+ aansluitbaar zijn, maar 't kan nog ff duren :wink:
Goede truuk, nu al klanten lokken met het 20 Mbps profiel :!:
Tegen dat zij hier kunnen leveren, kan waarschijnlijk elke provider dat.
Street54
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:17

howla, dit wordt intressant. Mijn gemeente staat er niet tussen, maar wel de gemeente die hier zo'n 4-5 km verder is. Als ik zie echter op hun site om adsl20 te bestellen en dus gecontroleerd wordt op beschikbaarheid via mijn telefoonnummer en adres, dan zeggen ze dat het beschikbaar is maar ze mij maar 6 Mbps kunnen aanbieden momenteel, maar dat in de toekomst waarschijnlijk hogere snelheden zullen kunnen aangeboden worden. Tot nu toe als ik keek voor adsl konden ze mij altijd maar 1 mbps aanbieden omdat ik te ver van de centrale woon. Nu ineens volgens hun site 6, daar kan ik wel mee leven met 6
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

puur boerenbedrog als je het mij vraagt:

ADSL20=
ADSL2+ waar ze hun eigen centrales hebben
6Mbps over de rest van het land

niet moeilijk dat al de gemeentes erin staan
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb ook one6 woon 900 meter van de centrale en krijg 3.2 :???:
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Dfrog schreef:puur boerenbedrog als je het mij vraagt:

ADSL20=
ADSL2+ waar ze hun eigen centrales hebben
6Mbps over de rest van het land

niet moeilijk dat al de gemeentes erin staan


Man, wat een misleidende campagne is dat ...

Mag dat eigenlijk wel? Nuja, domme vraag, in België mag alles op internet gebied :s
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blankenberge staat er ook tussen en ik denk nu niet dat ze speciaal hier in een boerengat aan de kust een dure ADSL2+ DSLAM gaan installeren voor een handvol klanten.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Lord Utopia schreef:Blankenberge staat er ook tussen en ik denk nu niet dat ze speciaal hier in een boerengat aan de kust een dure ADSL2+ DSLAM gaan installeren voor een handvol klanten.


80% van België zeggen ze vanaf 1 juli, dus veel kans dat Blankenberghe daartussen zit denk ik.

Belgacom heeft toch al jaren alles klaar volgens ze vertellen op het BIPT.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jaja, maar ADSL20 heeft toch unieke specificaties? Alee, zo gaat niemand meer 20 Mb halen he...
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Hoe rapper het 1 juli is, hoe beter :)

examens voorbij en meer info over dat adsl2+ gedoe ...

laat de tijd maar vliegen
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??
Hercules
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 nov 2007, 15:13
Contacteer:

Ik zie dat je met ADSL20 maar 60GB Traffic hebt...
Ik hou het lekker bji 6Mbs, mij snel genoeg, de trafic pe rmaand is voor mij de bottleneck, niet de surfsnelheid.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Manmanman, wij zij weer in ons gat gebeten :(. Asse: adsl2+, ternat: adsl2+. Daartussen ligt mijn gemeente zijnde affligem. 3x raden wie er geen adsl2+ heeft <_<. bah!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

SantaSCSI schreef:Manmanman, wij zij weer in ons gat gebeten :(. Asse: adsl2+, ternat: adsl2+. Daartussen ligt mijn gemeente zijnde affligem. 3x raden wie er geen adsl2+ heeft <_<. bah!

is affligem niet aangesloten op één van deze twee (asse of ternat) ?
dan is het brute pech, mss eens proberen te weten komen op welke centrale je aangesloten bent.
deelgemeenten vallen onder de hoofdgemeente
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Affligem is de fusiegemeente, ik woon in de deelgemeente essene die het dichts bij ternat ligt. Het is wel een heel eind, maar ik zal eens via via vragen waar we aangesloten zijn.
Street54
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:17

SantaSCSI schreef:Manmanman, wij zij weer in ons gat gebeten :(. Asse: adsl2+, ternat: adsl2+. Daartussen ligt mijn gemeente zijnde affligem. 3x raden wie er geen adsl2+ heeft <_<. bah!

Ik woon in roosdaal pamel, ninove heeft adsl2, pamel niet.
Volgens de site van tele2 kan ik zelfs maar 1 mbit adsl krijgen pfff.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Vraag gewoon eens aan Belgacom of je aansluitbaar bent voor hun tv. Indien ja, dan is de kans heel groot dat je vanaf 1 juli ook aansluitbaar bent voor ADSL2+ via een alternatieve provider.
Street54
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:17

lithion schreef:Vraag gewoon eens aan Belgacom of je aansluitbaar bent voor hun tv. Indien ja, dan is de kans heel groot dat je vanaf 1 juli ook aansluitbaar bent voor ADSL2+ via een alternatieve provider.

Volgens hun site zou ik 2 tv's kunnen aansluiten
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

fluppie schreef:Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??


Iedereen die aansluitbaar is zal ook aangesloten worden, bestaande 6 Mb zullen kosteloos worden geüpgraded. Dus in orde van tijd komt iedereen aan de beurt. Als 1 van de meest kritische klanten van Scarlet moet ik zeggen dat ze momenteel heel wat moeite doen om mee te spelen, en dat doen ze reeds voor een deel. Het kan nu alleen maar beter gaan. Zelfs al zijn er af en toe nog snelheidproblemen.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Scarlet is inderdaad bezig, maar ze moeten toch nog steeds uit een ZEEr diepe put kruipen. Verouderd netwerk, schulden, ... . Ze zijn nog maar een schim van wat ze vroeger waren tot de "incidenten". Maar de uitbreiding van hun 20 gamma is zeker al een goed begin :).

Na rondvragen zijn wij trouwens hier in affligem aangesloten op de centrale wambeek (ternat). Te vroeg gerant dus van mijn kant :p.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Rudi.$ schreef:
fluppie schreef:Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??


Iedereen die aansluitbaar is zal ook aangesloten worden, bestaande 6 Mb zullen kosteloos worden geüpgraded. Dus in orde van tijd komt iedereen aan de beurt. Als 1 van de meest kritische klanten van Scarlet moet ik zeggen dat ze momenteel heel wat moeite doen om mee te spelen, en dat doen ze reeds voor een deel. Het kan nu alleen maar beter gaan. Zelfs al zijn er af en toe nog snelheidproblemen.
Toch niet alleen degene die al 6 mbit hebben? De rest toch ook? Welke profielen zijn er trouwens voor adsl2+ ?
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

C1nder schreef:
Rudi.$ schreef:
fluppie schreef:Ben al meer dan 1 jaar klant bij Scarlet(one6) en woon 500meter v.d. centrale,en ik kan je verzekeren,dat er bij mij al van dag 1 geschreven stond dat ze mijn lijn gaan versnellen tot one 20.(zonder bijkomende kosten voor mij)
Dit is dus al van Maart verleden jaar,ik weet niet of er toen al sprake van was v.h. openstellen v.h. adsl2+ netwerk.
Volgens mij is dit gewoon een soort type-brief die iedereen nu blijkbaar krijgt,Scarlet heeft wel nog niet off. laten weten wat ze van plan zijn als het adsl2+ netwerk opengaat (Dommel wel) messchien zijn dit de eerste tekenen,en is er nieuws op komst??


Iedereen die aansluitbaar is zal ook aangesloten worden, bestaande 6 Mb zullen kosteloos worden geüpgraded. Dus in orde van tijd komt iedereen aan de beurt. Als 1 van de meest kritische klanten van Scarlet moet ik zeggen dat ze momenteel heel wat moeite doen om mee te spelen, en dat doen ze reeds voor een deel. Het kan nu alleen maar beter gaan. Zelfs al zijn er af en toe nog snelheidproblemen.
Toch niet alleen degene die al 6 mbit hebben? De rest toch ook? Welke profielen zijn er trouwens voor adsl2+ ?


Wat bedoel je met de rest?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Hoe zal scarlet ADSL2+ implementeren.. ik ben geen techneut (spijtig genoeg) maar als de huidige snelheidsproblemen te maken hebben met het feit dat de backbone van centrale naar het eigen scarlet netwerk volzet is ... maakt het dan wel uit dat er meer mensen adsl2+ kunnen krijgen?

Correct me als ik verkeerd ben

Sommige huidige scarlet DSLAMS zijn reeds ADSL2+ (zeer beperkt)
-> klant -> scarlet DSLAM in BGC centrale -> backbone (broba) netwerk van scarlet

Waar er nog geen scarlet adsl2+ dslam staat of daar waar scarlet poorten huurt op een belgacom ADSL(2+) DSLAM
-> klant -> BGC ADSL2+ DSLAM vanaf 1 Juli -> backbone naar netwerk van scarlet ...

Maar als dat laatste voor de snelheidsvertraging zorgt ..... gaat het dan wel iets uitmaken in de regio's die nu reeds vertragingen hebben? Is wholesale dan niet de enige oplossing ? Of zie ik iets verkeerd;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Fluppeke schreef:Hoe zal scarlet ADSL2+ implementeren.. ik ben geen techneut (spijtig genoeg) maar als de huidige snelheidsproblemen te maken hebben met het feit dat de backbone van centrale naar het eigen scarlet netwerk volzet is ... maakt het dan wel uit dat er meer mensen adsl2+ kunnen krijgen?

Correct me als ik verkeerd ben

Sommige huidige scarlet DSLAMS zijn reeds ADSL2+ (zeer beperkt)
-> klant -> scarlet DSLAM in BGC centrale -> backbone (broba) netwerk van scarlet

Waar er nog geen scarlet adsl2+ dslam staat of daar waar scarlet poorten huurt op een belgacom ADSL(2+) DSLAM
-> klant -> BGC ADSL2+ DSLAM vanaf 1 Juli -> backbone naar netwerk van scarlet ...

Maar als dat laatste voor de snelheidsvertraging zorgt ..... gaat het dan wel iets uitmaken in de regio's die nu reeds vertragingen hebben? Is wholesale dan niet de enige oplossing ? Of zie ik iets verkeerd;)


Ja ik ook ben geen techneut, maar ik zie dat je tikmedewerker ben, stel die vraag eens aan de leiding van Scarlet, zij moeten daar antwoord op kunnen geven, feit is wel als Scarlet zelf de zeggenschap krijgt over het Belgacom stuk dat ze nu nog moeten missen, kan het volgens mij alleen maar beteren, en ook de positie tenopzichte van Belgacom, met de nog steeds niet actieve overname (waar ieder bang voor is, maar waar ik eerder voorstander van ben, na het bekijken van de gevolgen) kan alleen maar positief werken, je hebt geen twintig concurrenten nodig. Twee concurrenten die het tegen elkaar opnemen is genoeg voor een gevoelige verbetering naar de klanten toe. Want 1 moet/wil de beste zijn (Een ambetant gegeven in het kapitalisme maar waar ze alleen met prijsafspraken op kunnen reageren, wat verboden is)
camille
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:02
Locatie: antwerpen

Deze morgen is een Belgacom-installateur mijn lijn komen activeren. Ik heb perfecte binnenhuisbekabeling. Modem staat op het eerste verdiep en de intro is in de kelder.

Hij heeft een (BIC)test gedaan en wat bleek ? Blijkbaar is mijn lijn niet in orde en moeten de lassers langskomen. Ik heb bij wijze van test de modem aangesloten en geconfigureerd. (Scarletbox). Ik had direct sync. Terwijl de technieker had gezegd:"ge gaat geen sync hebben".

Ik heb een ADSL 20 abonnement en ik vind de snelheid echt prima. De modem synct op ongeveer 10Mbit. Beter dan m'n Express abo (telenet) die ik nu nog heb. Voorlopig is de Local SNR Margin wel slecht:

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 19.0 dB

Toch een tevreden klant !
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Fluppeke schreef:Hoe zal scarlet ADSL2+ implementeren.. ik ben geen techneut (spijtig genoeg) maar als de huidige snelheidsproblemen te maken hebben met het feit dat de backbone van centrale naar het eigen scarlet netwerk volzet is ... maakt het dan wel uit dat er meer mensen adsl2+ kunnen krijgen?


Omdat het bij die snelheidsproblemen echt wel regionaal gebonden is, denk ik dat het eerder de verbindingen tussen de lokale centrales de bottleneck is. Lang niet alle centrales zitten op het scarlet-netwerk en moeten dus gevoed worden met (dure) huurlijnen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Camille,zwijg me van die lassers van Belgacom.
De technieker van Telenet had,jaren geleden de koperdraad te kort bij de muur afgesneden,een technieker van BC had dit bevestigd.
4 dagen later zijn er twee mannen van BC geweest,die met behulp van enkele staafjes,die je moet toeknijpen met een tang een verlenging van de kabel tot stand gebracht,zodat alles zonder problemen kon aangesloten worden,daarna werd alles met tape goed ingepakt.
Dat noemt men bij Belgacom dus lassen,ik vraag mij nog altijd af waarom de eerste technieker dit niet gedaan heeft.
En ze waren dan nog met twee man.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Slechte zaak, arbeiders die elkaar gaan controleren, hier zit de fout bij het beleid, nergens anders.
camille
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:02
Locatie: antwerpen

fluppie,

Bij mij moeten ze de stoep openbreken en een nieuwe lijn leggen (denk ik) naar de intro in de kelder. Ik zal die mannen maar in het oog houden dat ze
me niet op een lager profiel laten zetten.

Momenteel is m'n verbinding heel stabiel ondanks die SNR van 6dB dus voor mij is het ok zo.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Camille,bij mij zijn ze ook gekomen met een grote camionette,plus trekker om zogezegd een nieuwe lijn te leggen,maar aangezien er een binnen de muur was hebben ze de draad 'gelast'.
Het heeft al bij al,Maximum zo een 40 minuten geduurd,er heeft een man de aansluiting (het lassen) gedaan,de andere heeft staan kijken.
Daarna hebben ze,met hun laptop de lijn geactiveerd,zo hebben ze het uitgelegd.
Al met al zo een 90 min. werk.
En dan zijn ze met hun twee in de camionette gaan zitten,de volgende 3 uren,dit kwam,omdat ze voorzien hadden dat er een koperdraad moest getrokken worden,maar dit was dus niet het geval geweest,en nu moesten ze de volgende 3 uren uitrusten,anders kwam hun tijdsschema in de war.
Toch had ik na enkele dagen nog geen internet,de twee techniekers zijn dan nog even langs geweest,om mij te zeggen dat ze de eerste keer vergeten waren dat er hier,500meter verder een baby centrale stond.
En hebben daar het nodige gedaan.(ze zijn daar wel de hele voormiddag blijven staan heb ik gehoord,waarschijnlijk om hun schema niet in de war te brengen)
Dit zijn zo de dingen waar je je kunt aan verwachten,leg de kalmeerpilletjes maar al klaar.
Nu,een goed jaar later kan ik je wel zeggen dat ik zeer tevreden ben,ik heb een stabiele en snelle internetlijn.down 5211kbps or 651 kb/sec, up 534 kbps or 67 kb/sec
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Opletten hé, hoe RTT erhm ik bedoel Belgacom medewerkers hun werktijd indelen is hun zaak. Het is overduidelijk dat het hier een koffiepauze betreft en wat medewerkers doen tijdens hun koffiepauze gaat dus niemand aan...

Maar goed ik verplicht mijzelf er bij te vertellen dat ik dergelijke tafferelen meestal niet zie. Dus het zal wel een uitzondering geweest zijn. De meesten doen plichtsgetrouw hun werk en zelfs nog redelijk snel.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

fluppie schreef:Camille,bij mij zijn ze ook gekomen met een grote camionette,plus trekker om zogezegd een nieuwe lijn te leggen,maar aangezien er een binnen de muur was hebben ze de draad 'gelast'.
Het heeft al bij al,Maximum zo een 40 minuten geduurd,er heeft een man de aansluiting (het lassen) gedaan,de andere heeft staan kijken.
Daarna hebben ze,met hun laptop de lijn geactiveerd,zo hebben ze het uitgelegd.
Al met al zo een 90 min. werk.
En dan zijn ze met hun twee in de camionette gaan zitten,de volgende 3 uren,dit kwam,omdat ze voorzien hadden dat er een koperdraad moest getrokken worden,maar dit was dus niet het geval geweest,en nu moesten ze de volgende 3 uren uitrusten,anders kwam hun tijdsschema in de war.
Toch had ik na enkele dagen nog geen internet,de twee techniekers zijn dan nog even langs geweest,om mij te zeggen dat ze de eerste keer vergeten waren dat er hier,500meter verder een baby centrale stond.
En hebben daar het nodige gedaan.(ze zijn daar wel de hele voormiddag blijven staan heb ik gehoord,waarschijnlijk om hun schema niet in de war te brengen)
Dit zijn zo de dingen waar je je kunt aan verwachten,leg de kalmeerpilletjes maar al klaar.
Nu,een goed jaar later kan ik je wel zeggen dat ik zeer tevreden ben,ik heb een stabiele en snelle internetlijn.down 5211kbps or 651 kb/sec, up 534 kbps or 67 kb/sec


Typische mentalitiet van een staatsbedrijf alla RTT of Belgacom zoals ze nu heten.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”