HomeConnect zonder starterkit (geen nieuwe router nodig)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben al 2 jaar trouwe en tevreden Dommel klant met een Netconnect abonnement. Voorlopig hebben wij dus nog een actieve Belgacom lijn en een Tele2 abonnement.

Ik zou eventueel willen overschakelen naar VoIP om de kost te drukken en dan is Dommel HomeConnect uiteraard zeer interessant. Ik heb echter een Linksys WRT54GL router met DD-WRT firmware die ik veel te goed vind en echt niet wil wegdoen, dus die starterkit met die Siemens modem/router wil ik echt niet hebben. Ik koop dan liever zo een apparaatje om tussen mijn analoge telefoons en router te zetten, dat kost toch zo veel niet.

Enkele vraagjes dus:

1) Kan je HomeConnect bestellen zonder de starterkit?

2) Ik ken niet veel van VoIP, is dat bij Dommel met een SIP provider dan?

3) Bij Netconnect kan je je Belgacom abonnement laten vallen, maar dan betaal je €13,31 extra per maand aan Dommel. Bij HomeConnect heb je dat blijkbaar niet meer nodig? Is dat dan omdat je telefoons gericht aan jou telefoonnummer zogezegd toekomen bij de Dommel centrale en niet meer rechtstreeks bij je thuis?

4) Wat zijn de tarieven naar mobiele nummers bij HomeConnect? Ik vind die nergens terug...

Sorry, maar ik ben echt een VoIP noob en de Dommel info ivm HomeConnect op hun site vind ik niet zo duidelijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

1) Ik denk het niet, de box is trouwens niet zó duur, de activatiekost en eerste maand HomeConnect zijn inbegrepen in de kit
3) Omdat het VOIP is, heb je geen vaste lijn meer nodig. Alles gaat direct naar je starterkit.
4) mobiel nummer 0.1494, 't staat daar in die tabel...
Gebruikersavatar
cookie monster
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:34

C :) :) kie M :p nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

je kunt je linksys wel gebruikenmaar dan moet je het zo doen

lijn => Gigaset in Bridge mode (alles forwarden dus) -> Linksys..->pc1,pc2,3...
telefonie moet uiteraard wel@ gigaset..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:je kunt je linksys wel gebruikenmaar dan moet je het zo doen

lijn => Gigaset in Bridge mode (alles forwarden dus) -> Linksys..->pc1,pc2,3...
telefonie moet uiteraard wel@ gigaset..

Maar dan werkt je telefonie toch niet meer? Of wel? :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ken schreef:
icekiller2k6 schreef:je kunt je linksys wel gebruikenmaar dan moet je het zo doen

lijn => Gigaset in Bridge mode (alles forwarden dus) -> Linksys..->pc1,pc2,3...
telefonie moet uiteraard wel@ gigaset..

Maar dan werkt je telefonie toch niet meer? Of wel? :)



lees je wat ik schrijf? uw telefoons moet je aansluiten op uw gigaset..

de bridge forwarden betekend gewoon dat je gigaset port1 alles doorstuurt naar uwlinksys en dat uw linksys de rest moet afhandelen..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat betekend niet dat telefonie zal werken. Je forward immers alles naar de Linksys.

Volgens mij zal je dus niet kunnen bellen omdat de Gigaset dan naar de WAN kant voor voip niet kan verbinden.

Ik heb hetzelfde ondervonden met een Zyxel router in bridge met een WRT54GL met Tomato firmware erop.

Telefonie ging dan niet meer op de Zyxel.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Omgekeerd zou wel lukken normaal gezien:

Code: Selecteer alles

Speedtouch Home -> Linksys WRT54GL -> Siemens Gigaset (als DHCP client) -> Telefoon
                                    -> PC
                                    -> laptop


Zo moet ik ook niet constant port forwards instellen op 2 routers.

En hoe ik over die lijst met tarieven heen heb kunnen kijken weet ik ook echt niet haha. Sorry :P Alvast bedankt voor de replies. Ik ga toch eens bellen volgende week als ik HomeConnect kan activeren zonder starterkit.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

HyperBaton schreef:Omgekeerd zou wel lukken normaal gezien:

Code: Selecteer alles

Speedtouch Home -> Linksys WRT54GL -> Siemens Gigaset (als DHCP client) -> Telefoon
                                    -> PC
                                    -> laptop


Zo moet ik ook niet constant port forwards instellen op 2 routers.

En hoe ik over die lijst met tarieven heen heb kunnen kijken weet ik ook echt niet haha. Sorry :P Alvast bedankt voor de replies. Ik ga toch eens bellen volgende week als ik HomeConnect kan activeren zonder starterkit.


Ik gebruik deze setup voor mijn Voip al geruime tijd zonder enig probleem, met een Okiconnect ATA box.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

En wat is dat dan wel, zo een Okiconnect ATA?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

HyperBaton schreef:Omgekeerd zou wel lukken normaal gezien:

Code: Selecteer alles

Speedtouch Home -> Linksys WRT54GL -> Siemens Gigaset (als DHCP client) -> Telefoon
                                    -> PC
                                    -> laptop


Zo moet ik ook niet constant port forwards instellen op 2 routers.

En hoe ik over die lijst met tarieven heen heb kunnen kijken weet ik ook echt niet haha. Sorry :P Alvast bedankt voor de replies. Ik ga toch eens bellen volgende week als ik HomeConnect kan activeren zonder starterkit.


Of je kan één van je routers in DMZ zone van de andere plaatsen. Dan hoef je ook maar eenmaal portforwarding toe te passen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik bezit reeds over een deftige 'grandstream sip' adapter. Kan ik deze samen met men eigen router dan gebruiken ipv die siemens box?
De vraag is dus of ik ergens aan die sip gegevens kan (staan die voorgeprogrammeerd in router of krijg je die op papier) en of je die kan uitlezen en op je eigen sip adapter kan gebruiken.
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Of je kan één van je routers in DMZ zone van de andere plaatsen. Dan hoef je ook maar eenmaal portforwarding toe te passen.

Goeie tip, onthou ik.

Ik bezit reeds over een deftige 'grandstream sip' adapter. Kan ik deze samen met men eigen router dan gebruiken ipv die siemens box?
De vraag is dus of ik ergens aan die sip gegevens kan (staan die voorgeprogrammeerd in router of krijg je die op papier) en of je die kan uitlezen en op je eigen sip adapter kan gebruiken.

Dat is dus ook wat ik het liefst zou doen. Ik gok dat de SIP gegevens in de handleiding staan die bij de starterkit zit. Op de site heb ik ze alleszins nog niet gevonden...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

in het boekje staat niets van sip's gegevens..

dus krijg je pas als je geactiveerd wordt in de mail..
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ah okay... Hopelijk krijg ik snel antwoord van Dommel.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

icekiller2k6 schreef:dus krijg je pas als je geactiveerd wordt in de mail..

Ik hoop dan wel dat mijn netconnect gegevens niet op hetzelfde moment verwijderd worden (want anders kan ik niet meer op internet om die mail te lezen)
Het zou wel handig zijn moesten uw gegevens(lees: huidige inloggegevens) gewoon hetzelfde blijven en dat je bijv. de rest gewoon bij moet instellen in uw router
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

BBB schreef:
icekiller2k6 schreef:dus krijg je pas als je geactiveerd wordt in de mail..

Ik hoop dan wel dat mijn netconnect gegevens niet op hetzelfde moment verwijderd worden (want anders kan ik niet meer op internet om die mail te lezen)
Het zou wel handig zijn moesten uw gegevens(lees: huidige inloggegevens) gewoon hetzelfde blijven en dat je bijv. de rest gewoon bij moet instellen in uw router

sorry mail => per post ;)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

:-)
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Ik heb een soortgelijke vraag..
Hier thuis zijn ze ook sterk geinteresseerd in homeconnect, maar ik zit met een paar technische vraagjes..

Hier thuis hebben we 2 pc's. 1 op de gelijkvloers en 1die 2 verdiepen hoger op mijn kamer (zolder) staat. Geen van beide heeft draadloze connectors.. Verder werken we bij Skynet waar maar 1 pc tegelijk verbinding kan maken. Hierdoor moet ik als ik op internet wil, mijn modem aanzetten en die van beneden uitzetten zodat slechts 1 van de 2 modems aanstaat..

1) Is het mogelijk om Homeconnect te gebruiken via dit systeem, want persoonlijk ze ik het ook nie echt zitten om in 2 PC's draadloos te beginnen werken over 2 verdiepingen?

2) We hebben zowel op het gelijkvloers, het 1e en het 2e verdiep een telefoon, hoe kunnen wij die dan aansluiten op de gigaset?..

Ik dacht eerder dat het eerder een tussenbox was die op een bepaald punt van binnenkomst van de telefoonlijn moest aangesloten worden, maar het blijkt gewoon een draadloze router te zijn.. Hierdoor zit ik nogal verward..

Hopelijk krijg ik snel antwoord
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je zal netwerkkabels moeten voorzien tot aan die pc's, wireless werken of via stroomnet (powerplug?).

Waar uw telefoon binnenkomt, daar zet/sluit je uw modem aan. Vanaf daar vertrek je dan ook voor de andere telefonie die via homeconnect gaat.
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Effe situatie schetsen, want ik lees mijn post en die was nogal onduidelijk :p

Benedenverdieping, bureau van moeders zaak.
* Hier staat een PC en 1 telefoon.

1e verdieping : living en woonruimte
* 1 telefoon

2e verdieping : zolder/mijn kamer
* 1 PC, en 1 telefoonaansluiting die een verlengde is van de telefoonaansluiting van in de living. Deze is 2 jaar geleden naar mijn kamer doorgetrokken..

In de gigaset zit dan een draadloze router, (hopelijk geraakt die tot boven) en dan hoef ik eventueel enkel voor mijn PC draadloos te gaan, maar de telefoon in de living, hoe moet ik die dan aansluiten? die staat de andere kant van het huis 1 verdieping hoger..

(BTW, dat Powerplug gedoe, werkt dat wat deftig?)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Wacko Santa schreef:Effe situatie schetsen, want ik lees mijn post en die was nogal onduidelijk :p

Benedenverdieping, bureau van moeders zaak.
* Hier staat een PC en 1 telefoon.

1e verdieping : living en woonruimte
* 1 telefoon

2e verdieping : zolder/mijn kamer
* 1 PC, en 1 telefoonaansluiting die een verlengde is van de telefoonaansluiting van in de living. Deze is 2 jaar geleden naar mijn kamer doorgetrokken..

In de gigaset zit dan een draadloze router, (hopelijk geraakt die tot boven) en dan hoef ik eventueel enkel voor mijn PC draadloos te gaan, maar de telefoon in de living, hoe moet ik die dan aansluiten? die staat de andere kant van het huis 1 verdieping hoger..

(BTW, dat Powerplug gedoe, werkt dat wat deftig?)


powerplug werkt meer als redelijk.
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

En voor die ene telefoon in de living? Of gaat dat ook via powerplug?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Wacko Santa schreef:En voor die ene telefoon in de living? Of gaat dat ook via powerplug?


De kabel van de intro (de binnenkomende telefoonlijn, te herkennen aan de dikkere isolatie) met het adsl signaal naar de modem laten gaan.

Dan kan je de rest van de binnenbekabeling loskoppelen en deze aansluiten op de telefoonuitgang van de modem. Zo kan je de rest van de stopcontacten in huis gewoon gebruiken en moet je geen distributed splitters steken.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik denk niet dat het mogelijk is om dommel zonder gigaset te bestellen. Of anders zou het op de website gestaan hebben. Of als upgrade in de crm.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wacko Santa schreef:Effe situatie schetsen, want ik lees mijn post en die was nogal onduidelijk :p
Overal CAT5 of CAT6 UTP of FTP kabel trekken zodat je die ouwe telefoonkabel kan vervangen. Het is even werken voor je electricien maar dan heb je betere snelheden en heb je meteen ook een heel netwerk in je huis!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Als da van mij zou afhangen ligt da der al lang.. Maja, maakt da een redelijk conservatieve moeder wijs :p
HyperBaton
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

broli schreef:Ik denk niet dat het mogelijk is om dommel zonder gigaset te bestellen. Of anders zou het op de website gestaan hebben. Of als upgrade in de crm.


Inderdaad niet, ik heb deze mail teruggekregen van Dommel:

Geachte,



Jammer genoeg is dit niet mogelijk.

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,

Kort en goed :P Of Kort en slecht eerder... Best stom. Ik wacht wel nog wat af.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

De betere vraag is, kan je homeconnect zonder siemens router gebruiken? Dus de router wel kopen, maar dan de instellingen in je eigen hardware zetten. Voor het internet lijkt het me wel mogelijk, maar de vraag is of je die sip gegevens van de telefoon krijgt. Wat ik heb een beetje de indruk dat dommel alles vanop afstand in je router aanpast.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Avenger 2.0 schreef:Wat ik heb een beetje de indruk dat dommel alles vanop afstand in je router aanpast.
kan iemand dit bevestigen voor homeconnect? ik heb nu netconnect met een fritzbox van hen en hierin hebben ze inderdaad op afstand vanalles aangepast (kon er de eerste dag na installatie nog in maar derna niemeer)
Kristal_be
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2008, 14:38

Edit
Laatst gewijzigd door Kristal_be op 22 jun 2008, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

darkzero schreef:
Avenger 2.0 schreef:Wat ik heb een beetje de indruk dat dommel alles vanop afstand in je router aanpast.
kan iemand dit bevestigen voor homeconnect? ik heb nu netconnect met een fritzbox van hen en hierin hebben ze inderdaad op afstand vanalles aangepast (kon er de eerste dag na installatie nog in maar derna niemeer)


Ik betwijfel het. De modem heeft geen waarborg ofzo dus is hij van jouw. De instellinge die je via de cd moet instellen blijken ook de modem niet te verzegelen. Dus kan je je eigen paswoord gebruiken en gerust slapen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Kristal_be schreef:En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.

Iets als uwnaam.be dat naar uw dommel webspace wijst neem ik aan.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

broli schreef:
darkzero schreef:
Avenger 2.0 schreef:Wat ik heb een beetje de indruk dat dommel alles vanop afstand in je router aanpast.
kan iemand dit bevestigen voor homeconnect? ik heb nu netconnect met een fritzbox van hen en hierin hebben ze inderdaad op afstand vanalles aangepast (kon er de eerste dag na installatie nog in maar derna niemeer)


Ik betwijfel het. De modem heeft geen waarborg ofzo dus is hij van jouw. De instellinge die je via de cd moet instellen blijken ook de modem niet te verzegelen. Dus kan je je eigen paswoord gebruiken en gerust slapen.

Maar dan kan je waarschijnlijk niet aan het SIP wachtwoord (onleesbaar in router).
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Avenger 2.0 schreef:
broli schreef:
darkzero schreef:
Avenger 2.0 schreef:Wat ik heb een beetje de indruk dat dommel alles vanop afstand in je router aanpast.
kan iemand dit bevestigen voor homeconnect? ik heb nu netconnect met een fritzbox van hen en hierin hebben ze inderdaad op afstand vanalles aangepast (kon er de eerste dag na installatie nog in maar derna niemeer)


Ik betwijfel het. De modem heeft geen waarborg ofzo dus is hij van jouw. De instellinge die je via de cd moet instellen blijken ook de modem niet te verzegelen. Dus kan je je eigen paswoord gebruiken en gerust slapen.

Maar dan kan je waarschijnlijk niet aan het SIP wachtwoord (onleesbaar in router).


alles gaat.. 't is gewoon de vraag of het de moeite is. ik kan het pas testen als ik mijn siemens ding ga configgen.. maar achterhalen zou mogelijk moeten zijn als je het echt echt wilt..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”