haha in real life ontmoeten zou niet echt een voordeel zijn

nee ik ontvang dan 25 euro per nieuwe collega.
@r2504 sorry dat ik het wou uitleggen. Blijkbaar wil je enkel bevestiging horen dat het schandalig is en dat het dieven zijn, uitpersers, ze zouden ze moeten opsluiten, iedereen zou direct van leverancier moeten veranderen. Lijkt je dit een beter antwoord? Ik gaf je een uitleg hoe de berekening is. Of het nu terecht is of niet dat zal je pas volgend jaar zien en bij sommigen zal het niet kloppen en bij anderen wel. Dat maakt mijn rekening niet. Van mijn part betaal je niets en betaal je alles op het einde mijn zorg niet. Maar je redenering van 28% prijsstijging klopt gewoon niet en blijkbaar wil je dit niet inzien. Ok je forfait is met 28% gestegen maar dit wil niet zeggen dat me een prijsstijging van 28% verwacht. Daarin zit de prijsstijging van vorig jaar, komende prijsstijgingen, weersverwachtingen, ...
Ik dacht je een inzicht te kunnen verschaffen zodat je de denkwijze snapt maar blijkbaar wil je dit niet. Als je echt denkt dat ze de forfaits verhogen om meer geld te hebben dan overschat je grondig je aandeel als klant. Een residentiële klant is peanuts, de bedrijven dat brengt op maar residentiële klanten kosten veel tov wat ze opbrengen. Een telefoontje naar Electrabel kost hun al vlug 15 euro aan call center kosten, komt er nog verwerking bij dan stijgt dit nog wat verder. Dus als ze je verhogen en je belt om te verlagen hebben ze bijna niets meer aan je over als klant. Waarom denk je dat electrabel klanten die niet veel verbruiken geen contract meer geven of klanten die teveel bellen of schrijven? Ze kosten meer dan ze opbrengen. Dat is ook vrije markt, de leverancier kan ook zijn klanten kiezen.