Electrabel voorziet een prijsstijging van 28% in 2009

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

Dan mag je droopy in real life ontmoeten :twisted: :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

droopy schreef:28% is niet een stijging voor volgend jaar. Zoals ik al uitgelegd heb is een prijsstijging voelbaar tot het jaar erna. Dus ook de prijsstijging van vorig jaar zit in deze 28%. En natuurlijk de komende stijgingen.
Nogmaals... mijn maandelijks voorschot is gestegen met 28%... hoe men dit berekend laat me gewoon koud. Het enige wat belangrijk is, is de conclusie... en ofwel stijgt de prijs inderdaad met 28% (maar dan is er duidelijk iets fout), ofwel niet en in dat geval is men gewoon "feest" aan het vieren met mijn centen.

Aangezien de vorige jaren de verhoging van mijn voorschot steeds onterecht was is het dus het laatste... Electrabel verhoogt bewust de voorschotten met een te hoog bedrag zodat het een enorm kapitaal krijgt om mee te spelen.

Alle andere verhaaltjes over warmtedagen doen hier gewoon niet terzake.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

haha in real life ontmoeten zou niet echt een voordeel zijn :) nee ik ontvang dan 25 euro per nieuwe collega.

@r2504 sorry dat ik het wou uitleggen. Blijkbaar wil je enkel bevestiging horen dat het schandalig is en dat het dieven zijn, uitpersers, ze zouden ze moeten opsluiten, iedereen zou direct van leverancier moeten veranderen. Lijkt je dit een beter antwoord? Ik gaf je een uitleg hoe de berekening is. Of het nu terecht is of niet dat zal je pas volgend jaar zien en bij sommigen zal het niet kloppen en bij anderen wel. Dat maakt mijn rekening niet. Van mijn part betaal je niets en betaal je alles op het einde mijn zorg niet. Maar je redenering van 28% prijsstijging klopt gewoon niet en blijkbaar wil je dit niet inzien. Ok je forfait is met 28% gestegen maar dit wil niet zeggen dat me een prijsstijging van 28% verwacht. Daarin zit de prijsstijging van vorig jaar, komende prijsstijgingen, weersverwachtingen, ...

Ik dacht je een inzicht te kunnen verschaffen zodat je de denkwijze snapt maar blijkbaar wil je dit niet. Als je echt denkt dat ze de forfaits verhogen om meer geld te hebben dan overschat je grondig je aandeel als klant. Een residentiële klant is peanuts, de bedrijven dat brengt op maar residentiële klanten kosten veel tov wat ze opbrengen. Een telefoontje naar Electrabel kost hun al vlug 15 euro aan call center kosten, komt er nog verwerking bij dan stijgt dit nog wat verder. Dus als ze je verhogen en je belt om te verlagen hebben ze bijna niets meer aan je over als klant. Waarom denk je dat electrabel klanten die niet veel verbruiken geen contract meer geven of klanten die teveel bellen of schrijven? Ze kosten meer dan ze opbrengen. Dat is ook vrije markt, de leverancier kan ook zijn klanten kiezen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

droopy schreef:@r2504 sorry dat ik het wou uitleggen. Blijkbaar wil je enkel bevestiging horen dat het schandalig is en dat het dieven zijn, uitpersers, ze zouden ze moeten opsluiten, iedereen zou direct van leverancier moeten veranderen.
Het probleem is net dat je het niet uitlegt... je komt met een gans verhaal (hetzelfde verhaaltje waar Electrabel trouwens mee afkomt) dat gewoon niet terzake doet. Zoals ik al meerdere keren heb geschreven is het voorschot 28% verhoogt (da's een FEIT)... en ieder jaar moet ik vaststellen dat (indien ik het niet terug had laten verlagen) ik teveel zou hebben betaald (da's evenzeer een FEIT) op het einde van het jaar... en daar gaat geen enkel verhaal iets aan veranderen.

Zoals iemand anders al schreef lijk je net op Hollebollegijs die ook tracht te verklaren waarom BGC zo duur is zonder argumenten (en dan heb ik het niet over virtuele service die beter zou zijn) te geven.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

man man man blijkbaar heb je ofwel niets van mijn posts gelezen ofwel snap je gewoon niet wat ik heb geschreven.

Feit zoals je zelf zo mooi zegt is dat je forfait 28% gestegen is. Als je mijn post gaat lezen leg ik je stap voor stap uit waarom en hoe die 28% te verklaren is. Dat is geen verhaaltje dat is een uitleg. Het is een FEIT dat je het verschil niet snapt of is het een FEIT dat je het niet wil snappen omdat je dan zou moeten toegeven dat er een logica achter zit die je niet snapt.

Feit dat als je het vorig jaar niet verlaagd had je nu teveel zou betaald hebben... heb ik ooit gezegd dat het niet zo was. Dat is goed mogelijk maar kon net zogoed omgekeerd geweest zijn en dan had je hier waarschijnlijk komen klagen dat je een grote faktuur hebt gekregen en dat dit niet kon volgens je verbruik van de afgelopen jaren, dat je nooit zoveel kan verbruiken, ze moeten mis zijn de dieven, 'k heb nog nooit zoveel betaald....

Feit is heel eenvoudig dat men regels voorop heeft gesteld die elke leverancier gebruikt of het nu electrabel, luminus, ecopower,... elk heeft zijn regels van forfait bepaling en die werken bijna allemaal hetzelfde. Als je een regel toepast voor een grote groep gaan er altijd zijn die buiten deze regel vallen. Maar durf gewoon eens toegeven dat je de FEITEN verkeerd interpreteert. Er komt geen prijsstijging van 28% zoals je al de hele tijd zegt en electrabel voert geen bewuste verhoging van het forfait uit om met je geld te kunnen spelen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

ik wil gerust mensen helpen met vragen ivm hun fakturen of ivm de energiesector maar dan wel als ze open staan voor antwoorden. Je moet niet geloven wat ik zeg en wees kristisch ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Maar kom niet af met vragen of klachten op het forum als het enige wat je wil bevestiging is van je eigen frustratie ipv antwoorden en oplossingen.
margaaas
Plus Member
Plus Member
Provider

Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

ja er kunnen altijd fouten zijn maar als ze hetzelfde gezegd hebben is het toch een teken dat het klopt. Het blijft een voorspelling en de vervelende eigenschap is dat die kunnen afwijken maar 't is berekende voorspelling.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat is een goed alternatief voor een grootverbruiker?(4personen)
Hier een verbruik van 24.645Wh=+-2500€.
droopy
Pro Member
Pro Member
Provider

met een groot verbruik kan je best persoonlijk contact opnemen met de leveranciers en vragen of ze je een offerte kunnen maken. Grote verbruikers zijn gewild dus is er kans dat ze iets extra doen.

Je kan ook kijken om minder te verbruiken :-D
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

laurens7 schreef:Wat is een goed alternatief voor een grootverbruiker?(4personen)
is dat voor elek of voor gas?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dfrog schreef:
laurens7 schreef:Wat is een goed alternatief voor een grootverbruiker?(4personen)
is dat voor elek of voor gas?
elek.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

er zit een verschil van 819 euro tussen de goedkoopste en de duurste in uw geval. Welke leverancier(s) zijn vaak voordelig? Dat raakt een beetje afgezaagd. Ga daarvoor naar www.vreg.be en maak de vergelijking zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”