Margaas/ceurrix/whatever, put a stop to it ..

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef: Punt was dat zeggen da je andere oudere, product moet gebruiken geen oplossing biedt
Dat kan natuurlijk altijd, maar aangezien het nieuwere product erg onstabiel is en het vaak laat afweten, kan je het best eens verifiëren met het oudere product of je het daar ook voor hebt.

Kijk als bv je ADSL modem niet goed wilt werken, dan hang je er toch een ander aan van een ander merk waarvan je weet dat hij goed is.
Zelfde met Windows, doet Vista het niet goed, kijk dan met XP of het daar ook zo is want van XP is geweten dat het goed en stabiel is.

Je kan problemen nu eenmaal niet oplossen door enkel naar het probleem te kijken, immers je moet een referentie hebben van iets dat WEL goed is.
Vandaar dus, of het oudere product nu wel of niet je voorkeur heeft dat heeft geen belang.
Het gaat erom te zien of het een software dan wel hardware probleem is, want als het hardware is, dan kan je blijven rotzooien maar vind je het probleem nooit of veel en veel later.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kom kom, gaan we met de term "censuur" beginnen en "vrijheid van meningsuiting"? We hebben het hier over "ruis". Boodschappen die niemand wilt lezen en niemand op wilt reageren, ze veroorzaken enkel ergernis. Het kan wel zijn dat iemand zijn of haar probleem wilt kenbaar maken, maar we verwachten dan op zijn minst dat die persoon in staat is een gegronde vraag te hebben, deze duidelijk te formuleren en te structureren en de openheid van geest te hebben dat andere mensen het beter weten dan hem/haarzelf. Dat laatste is namelijk de functie van een forum: er moet repliek op mogelijk zijn. Anders moet die persoon maar een open brief laten publiceren in een dagblad of krant.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Kom kom, gaan we met de term "censuur" beginnen en "vrijheid van meningsuiting"? We hebben het hier over "ruis". Boodschappen die niemand wilt lezen en niemand op wilt reageren, ze veroorzaken enkel ergernis. Het kan wel zijn dat iemand zijn of haar probleem wilt kenbaar maken, maar we verwachten dan op zijn minst dat die persoon in staat is een gegronde vraag te hebben, deze duidelijk te formuleren en te structureren en de openheid van geest te hebben dat andere mensen het beter weten dan hem/haarzelf. Dat laatste is namelijk de functie van een forum: er moet repliek op mogelijk zijn. Anders moet die persoon maar een open brief laten publiceren in een dagblad of krant.
Dat ben ik met je eens, maar het probleem is: Wat is ruis?
Iedereen maakt zich daar schuldig aan....ook jij en ik...
Waar begint ruis?
Bovendien, als je de ruis weet te beoordelen, denk je niet dat het forum erg saai gaat worden als mensen lollige boodschappen posten.
Want ook dat is ruis.
Immers, wat voor de een lollig is kan voor de ander bijzonder hinderlijk zijn.
Zie, zo begint ruis verwijdering ineens op censuur te lijken, want dat is het feitelijk ook.

Het probleem is: Waar is het begin maar vooral waar is het einde?

Een forum als dit is niet bepaald een techneuten forum waar je strikte regels kan handhaven.
Iedereen post hier, techneuten en leken (en natuurlijk alles er tussen in).
Want een leken vraag kan voor een Techneut erg hinderlijk zijn, maar omgekeerd ook.
Ik heb het zelf al vaker gezien, je gaat er te diep op in en bepaalde mensen beginnen zich eraan te storen want ze begrijpen het niet meer (of kan ook, ze weten het nog beter :lol: )
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds de komst van enkele van die clowns heb ik in ieder geval veel minder zin om iets te posten. En dat zal er niet op beteren vrees ik. Een jaar geleden was het veel leuker en interessanter hier. Toen kon je tenminste nog eens hard maar wel to the point discussiëren met Goendi, Mr T. en nog een paar anderen. OK soms was het op het randje maar het bleef binnen de perken. Nu heb je enkel nog wat clowns.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:Sinds de komst van enkele van die clowns heb ik in ieder geval veel minder zin om iets te posten. En dat zal er niet op beteren vrees ik. Een jaar geleden was het veel leuker en interessanter hier. Toen kon je tenminste nog eens hard maar wel to the point discussiëren met Goendi, Mr T. en nog een paar anderen. OK soms was het op het randje maar het bleef binnen de perken. Nu heb je enkel nog wat clowns.
Noem dan eens namen, ik zit er ook vast wel tussen :-D

Sorry hoor, maar veel mensen roepen dat "vroeger alles beter was" wel in praktijk is dat niet zo.

Geef eens wat voorbeelden en namen, dan heb je direct een heftige discussie :lol:

Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Geef eens wat voorbeelden en namen, dan heb je direct een heftige discussie :lol:
Op hun niveau... Nee dank je. Als ik mijn brein echt op nul wil zetten kijk ik wel naar de VTM.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:
BasMSI schreef:Geef eens wat voorbeelden en namen, dan heb je direct een heftige discussie :lol:
Op hun niveau... Nee dank je. Als ik mijn brein echt op nul wil zetten kijk ik wel naar de VTM.
Maar welk nivo zoek je dan?
Ik beschouw dit forum als een gezellig klets forum en als ik iemand kan helpen zal ik het niet nalaten.
Maar om nu te zeggen dat het hier louter techniek is, niet echt.

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

BasMSI schreef:Sorry hoor, maar veel mensen roepen dat "vroeger alles beter was" wel in praktijk is dat niet zo.
Het feit alleen dat jij er niet was maakte het een stuk beter.

To succeed in the world it is not enough to be stupid, you must also be well-mannered.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb niks gezegd van posts deleten. Het is eigenlijk eenvoudig: in moderator forum een sticky maken met daarin namen en topic url's en een eden waarom dit tegen de regels is. Telkens je iemand hierin moet toevoegen, stuur je hem/haar een waarschuwing via PM of in de betrokken topic. Eens je er genoeg hebt, ban je die persoon.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Ik heb niks gezegd van posts deleten. Het is eigenlijk eenvoudig: in moderator forum een sticky maken met daarin namen en topic url's en een eden waarom dit tegen de regels is. Telkens je iemand hierin moet toevoegen, stuur je hem/haar een waarschuwing via PM of in de betrokken topic. Eens je er genoeg hebt, ban je die persoon.
Dat idee zit mooi verwerkt in phpBB3.
Een eerste stap naar een upgrade van het forum hebben jullie zonet meegemaakt (thx to airzimmy): er zijn weer wat upgrades van de software gebeurd waardoor nieuwe software weer tot de mogelijkheden behoort :)
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben moderator op een forum met +- 46000 leden, wij hanteren de "3 strikes rule" gekoppeld aan een waarschuwingsmodule, waarbij iedereen kan volgen op welk niveau iemand staat.
1é waarschuwing = een verhoging naar 33% en een PB in the offender zijn bus.
2é waarschuwing = een verhoging naar 66% + een ban van 7 dagen en een mail in te offender zijn bus.
3é Waarschuwing = een verhoging naar 100% + een Liftime ban en een mail naar de offender zijn bus.

Dit systeem blijkt zeer effectief te zijn, en geen nood zelfs al komen de reeds gebande offenders terug ze vallen steeds terug door de mand door hun gedrag en zo niet dan heeft de "therapie" succes gehad.

Greetz
deej
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben volledig voor het systeem van Xedion!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Nja, dat komt indd op hetzelfde neer :). Alleen heb je dan wel heel duidelijke regels nodig. De waarschuwingen moeten ook beperkt zijn in de tijd zodat iemand kan leren uit zijn fouten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Goztow schreef:De waarschuwingen moeten ook beperkt zijn in de tijd zodat iemand kan leren uit zijn fouten.
Dat zie ik ook zo, constructieve bijdragen worden altijd op prijs gesteld.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik ben zowat de enigste die zich niet aan Ceurrix heeft geergerd. Misschien heb ik wel wat stukjes gemist, die echt niet door de beugel konden van hem.

Nochtans is het een van de weinige die ik nooit heb zien vloeken, beledigen, ... etc. Der zijn er andere die dat wel gaan doen, voor het minste.

Ik denk dat ik zowat de eerste was, die de problemen van Ceurrix volgde. Niet dat ik hem hielp ofzo, dat niet, want dat kan ik niet.

Misschien evalueer ik het verkeerd, heb ik dingen in andere volgordes gelezen als jullie, ik weet het niet. Maar ik heb Ceurrix zijn eerste postings nog weten maken op Telenet forum. Wat een beetje storend was, waren zijn vele prentjes en het veel quoten van zijn eigen teksten. Iedereen begon te zeuren tegen Ceurrix (Haha, wie is dan Zeurrix :-) ) vanaf het eerste moment op een onvriendelijke manier.

Als ik dan zo alles een beetje op afstand bekijk, dan heb ik het gevoel, dat Ceurrix zich alleen voelde, zelf wat uitgelachen. Nergens vond hij geen steun, dus ging hij maar proberen op Tik forum en dan ook hier.

Weer zijn slecht gequot, veel prentjes ...etc... en nu ook op meerdere forums en natuurlijk als tegenreactie van de lezers veel gezeur naar hem op een onvriendelijke manier. Op den duur zelf zo onvriendelijk, dat - mocht ik hem zijn - ik ook boos zou worden. En mijn ongenoegen met of tegen sommige hun zin toch zou zeggen.

Ik heb - omdat ik voelde dat het niet goed kwam - Ceurrix gevraagd om van zijn probleem een Blog te maken. Zodat hij niet overal en opnieuw op elk forum moet gaan quoten wat hij al een paar keer had verteld, maar dat hij gewoon de lezers kon verwijzen naar zijn blog. Hij heeft dat ook gedaan... maar misschien te laat ... zijn imago was al om zeep.

Soms kwam ik ook wel op topics uit, waar door zijn veel gequote alles maar onduidelijker werd, ipv duidelijker. En zijn prentjes natuurlijk.... maar, ik ben ervan overtuigd mocht Ceurrix eens op een vriendelijke manier zijn aangesproken daarover, dat hij daar zeker rekening mee zou gehouden hebben.

Misschien kan ik zelf redelijk goed relativeren, ik weet het niet. Lastig om te lezen was alles wel... maar daarom is dat geen lastig persoon.

Ik ga me pas ergeren aan beledigingen en vernederingen. Iets wat ik van hem nooit gezien heb - maar van vele andere wel (en wsl heb ik het zelf ook wel eens gedaan).
de koe zegt boe
margaaas
Plus Member
Plus Member

Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Margaaas,

Ook ik stoor me niet aan Uw berichten.
Maar er lopen nu eenmaal een boel kleine kinderen rond die niets liever doen dan mensen afzeiken.
Daarom ben ik het op Tik afgebold en naar hier gekomen, helaas zitten er hier ook een paar.
Gewoon negeren, want tussen die paar kleuters zitten een heleboel normale mensen.
Ik ben op Tik eens heel boos geworden, helpt niks.
Gelukkig is het hier beter, ik noem geen namen, maar ze kennen zichzelf wel.
Het enige wat die lui doen is je constant lastig vallen met negatieve opmerkingen.
Gewoon laten kletsen en verder typen met de mensen die wel aardig vindt, enige oplossing.

Kijk gewoon rond in deze topic, je haalt de pubers er zo uit. :lol:

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Naja, dat is omdat u niet al te vriendelijke woorden gebruikte op het TIK-forum. Geef nu zelf toe, u was daar net zo min puber als de andere.
U werd daar (en ook hier :"D) betrapt op leugens, en u kon dat niet verkroppen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Naja, dat is omdat u niet al te vriendelijke woorden gebruikte op het TIK-forum. Geef nu zelf toe, u was daar net zo min puber als de andere.
Voilá, puber 1 heeft zich gemeld :lol:
Je moet er niet eens moeite voor doen.

En ik hoef geen antwoord van je, nergens voor nodig.

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef:

Ja kan niet tegen de waarheid ^^
't is zo'n beetje bij u: "You're with us, or against us".
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
BasMSI schreef:

Ja kan niet tegen de waarheid ^^
't is zo'n beetje bij u: "You're with us, or against us".
niks van aantrekken, lord utopia, de meesten op ub staan achter je, net zoals ik.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Maar er lopen nu eenmaal een boel kleine kinderen rond die niets liever doen dan mensen afzeiken.
en BasMSI staat op nummer 1 :banana:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
Lord Utopia schreef:Naja, dat is omdat u niet al te vriendelijke woorden gebruikte op het TIK-forum. Geef nu zelf toe, u was daar net zo min puber als de andere.

Of we antwoorden op jouw posts bepalen we nog altijd zelf dikke nek!

Waarom antwoord je trouwens niet op mijn posts waar ik je een leugenaar noem? Te moeilijk om te ontkennen?
Je bent gewoon een nul, niemand, niets, iemand die de aandacht nodig heeft.

Gebrek aan affectie?
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

BasMSI schreef:Margaaas,

Ook ik stoor me niet aan Uw berichten.
Maar er lopen nu eenmaal een boel kleine kinderen rond die niets liever doen dan mensen afzeiken.
Daarom ben ik het op Tik afgebold en naar hier gekomen, helaas zitten er hier ook een paar.
Gewoon negeren, want tussen die paar kleuters zitten een heleboel normale mensen.
Ik ben op Tik eens heel boos geworden, helpt niks.
Gelukkig is het hier beter, ik noem geen namen, maar ze kennen zichzelf wel.
Het enige wat die lui doen is je constant lastig vallen met negatieve opmerkingen.
Gewoon laten kletsen en verder typen met de mensen die wel aardig vindt, enige oplossing.

Kijk gewoon rond in deze topic, je haalt de pubers er zo uit. :lol:
Het was op het Tik-forum dan ook een beetje "mijn antwoord is het juiste" van jouw kant. Ik zie dat hier ook gebeuren :roll:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zonder een kant te willen kiezen : de laatste paar weken, lijkt het hier wel op de inquisitie :cry:
If you can't beat them, confuse them.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Ik bied me aan voor de ,:

http://images.google.be/images?um=1&hl= ... ne&spell=1

Als degene die op mijn lijstje staan me volgen, Margot en consoorten + een paar forummers staan er ook bij.
Op mijn grafschrift mag staan"

"Hij probeerde de downloadlimieten af te laten schaffen en de burger op een met een vergelijkbare prijs,als de ons omringende te laten surfen."
grts.
Laatst gewijzigd door margaaas 08 jun 2008, 18:14, in totaal 1 gewijzigd.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef: Of we antwoorden op jouw posts bepalen we nog altijd zelf dikke nek!
En daar hebben we puber nummer 2 :lol:
Namen noemen is overbodig, ze doen het zelf :lol:

Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

margaaas schreef:Ik bied me aan voor de ,:

http://images.google.be/images?um=1&hl= ... ne&spell=1

Als degene die op mijn lijstje staan me volgen, Margot en consoorten + een paar forummers staan er ook bij.
ik bied me aan als beul.
Diod
Plus Member
Plus Member

Kvind deze topic nogal... nutteloos :|

Dit helpt niks en niemand, er wordt alleen maar meer en meer geflamed...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

voodoodoll schreef: Het was op het Tik-forum dan ook een beetje "mijn antwoord is het juiste" van jouw kant. Ik zie dat hier ook gebeuren :roll:
Het is hier gelukkig geen Tik, en laat dat maar lang zo blijven.

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
Astralon schreef: Of we antwoorden op jouw posts bepalen we nog altijd zelf dikke nek!
En daar hebben we puber nummer 2 :lol:
Namen noemen is overbodig, ze doen het zelf :lol:
Waat maakt mij meer een grotere puber dan jijzelf?
Iets posten zonder argumentatie is wel heel erg gemakkelijk hé.

Ik dacht dat we voor mensen zoals jij instellingen hadden :eek:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
voodoodoll schreef: Het was op het Tik-forum dan ook een beetje "mijn antwoord is het juiste" van jouw kant. Ik zie dat hier ook gebeuren :roll:
Het is hier gelukkig geen Tik, en laat dat maar lang zo blijven.
Keep on dreamin'. Nog een paar weken...
Dus ga maar al op zoek naar een ander forum waar je mensen kan beledigen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Diod schreef:Kvind deze topic nogal... nutteloos :|

Het helpt eigenlijk wel, de pubers hebben zich gemeld.
En dat zijn precies de lui die zich storen aan alles en iedereen, maar bovendien hun best doen een forum als dit tot een vervelend gebeuren om te toveren.

Zo vind ik het zelf bijzonder vervelend dat bepaalde Tik personen me hier achtervolgen en me blijven lastigvallen, waar trouwens anderen ook last van hebben.
Voor het gemak zal ik namen noemen: Astralon en Lord Utopia

Die beiden doen hun best om alles wat ik zeg in het negatieve te brengen.
Kijk zelf maar, en hetzelfde doen ze ook bij Margaaas.

Kijk gewoon naar hun posts, je weet genoeg.

Afbeelding
margaaas
Plus Member
Plus Member

Diod schreef:Kvind deze topic nogal... nutteloos :|

Na een paar bepaalde antwoorden van een paar bepaalde personen met een bepaalde reputatie die sommige bepaalden niet goed vinden.
En hiermee word er niemand in het bijzonder aangeduidt door niet bepaalde personen.
Maar de begrijpers snappen het wel en zullen wijselijk zwijgen omdat er al iemand voor hen spreekt .
grts.
Laatst gewijzigd door margaaas 08 jun 2008, 18:30, in totaal 3 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb niets met TIK te maken, alleen kan ik niet tegen arrogante klootzakken en leugenaars.

Trouwens je hebt nogal niet geantwoord op mijn topic waarin ik je een leugenaar noem. Does it hurt?
BasMSI schreef:Voor het gemak zal ik namen noemen: Astralon en Lord Utopia

Toon mij één post waar ik Margaaas aanval :eek:

Moderators, gelieve mijn posts niet meer te wijzigen.
Of je bant mij of je laat de tekst staan zoals ik hem geschreven heb.

Bedankt,
Laatst gewijzigd door Astralon 08 jun 2008, 18:25, in totaal 1 gewijzigd.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel Astralon, leg mij eens uit waarom je zo op mij gefocusseerd bent, al heel lang.

Heb ik jou iets misdaan? Niet dat ik weet.

Om een of andere reden vind jij het nodig mij van alles en nog wat te noemen, waarom?

Sorry, maar ik heb geen idee wat ik je heb aangedaan dat jij me moet aanvallen.
Je kent me niet eens, of wel?

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

margaaas schreef:Na een paar bepaalde antwoorden van een paar bepaalde personen met een bepaalde reputatie die sommige bepaalden niet goed vinden.
En hiermee word er niemand in het bijzonder aangeduidt door niet bepaalde personen.
Maar de begrijpers snappen het wel en zullen wijselijk zwijgen omdat er al iemand voor hen spreekt .
grts.
Wel ik wil weten waarom ze het doen, want ik heb hetzelfde aan de hand zoals je kan lezen....
Ik ken ze niet, maar toch vinden ze het nodig om raar te doen.
Hetzelfde als jij aan de hand hebt.
Ben wel benieuwd de antwoorden te kennen.

Afbeelding
margaaas
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
BasMSI schreef:Voor het gemak zal ik namen noemen: Astralon en Lord Utopia

Toon mij één post waar ik Margaaas aanval :eek:
Dat zal hij niet kunnen,maar zou je ook niet (vul maar in) worden als men tegen u bezig was, zoals men tegen BasMSI bezig is ? ?
Laatst gewijzigd door margaaas 08 jun 2008, 18:43, in totaal 2 gewijzigd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
margaaas schreef:Na een paar bepaalde antwoorden van een paar bepaalde personen met een bepaalde reputatie die sommige bepaalden niet goed vinden.
grts.
Wel ik wil weten waarom ze het doen, want ik heb hetzelfde aan de hand zoals je kan lezen....
met alle respect, je zit hier pas 3 weken met je huidige nick, en je hebt al rond de 400 berichten gepost. met een gemiddelde van 18 per dag. niemand hier haalt dat. heb je niks beter te doen?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
margaaas
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:
BasMSI schreef:
grts.
met alle respect, je zit hier pas 3 weken met je huidige nick, en je hebt al rond de 400 berichten gepost. met een gemiddelde van 18 per dag. niemand hier haalt dat. heb je niks beter te doen?
Antwoorden met vragen naast de kwestie waarom het draait ,krijg je op vragen als de uwe .
Vraag waarom, en ze kunnen morgen niet gaan werken. :angel:

Een vraag om een slotje mag je in zo'n geval ook verwachten
Laatst gewijzigd door margaaas 08 jun 2008, 18:57, in totaal 3 gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”