Dat is juist het probleem, die mast staat aan een voetbalveld en dient bovendien als 1 van de 4 lichtmasten!
Er ligt een huis binnen de 50 meter.
En bovendien de Hoofdtribune en kleedkamers liggen binnen de 50 meter.
Inderdaad eronder geen probleem.
Nu kan het mij niet bijzonder schelen dat die mast er staat, maar je komt makkelijk tot op 3 meter van die paal.
Ja dat van die straling weet ik, nog veel leuker als je een Yagi gebruikt....deed dat vroeger wel eens toen ik nog radio piraat was, effe richten op de mensen die altijd zeuren en floep effe de speakers middels AM of SSB laten spelen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Met zo'n Yeasu FT100B (Was zo'n blauwe mobile doos) dacht dat het ding zo heette, andere kristallen erin en fijn op 27 MHz met 100W bulderen.
Was niet altijd verstandig, maar ja, toendertijd mocht je in Nederland helemaal niks buiten een Licentie halen en wachten tot je 16 was.
Ik heb dat trouwens niet lang gedaan, veel leuker was zelf zenders bouwen met een Stereo-encoder op 3 meter en dan kijken hoever je kan komen met verbeterde antennes en radio-ontvangers.
Je moest toch wat.
Mijn vader was overigens de reden dat ik mijn Licentie ben gaan halen, die zei dat ik niks kende en het maar eens moest bewijzen.
Hij was mijn piraterij meer dan grondig beu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)