België is duur internetland

Nieuws omtrent telecom
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ze zitten eigenlijk constant te kappen op Belgacom ... maar eigenlijk zijn het enkele diegene die willen die erbij blijven, wie een beetje kijkt kan overstappen en minder betalen, dus daar zit geen probleem.

Belgacom is heel groot, doet vele investeringen en daar kunnen de kleintjes ook van mee profiteren (mss wel onder dwang, maar das extra plezant niet :) ), dus zo loopt het goed toch ... enkel hun vdsl nog delen ... dan is het helemaal fijn :)

Verder wordt het nu serieus tijd dat Telenet z'n kabel gaat delen, dan wordt het helemaal goed, want die muizen er altijd vanonder ... op Telenet kappen dus :) , hun kabel delen, en af en toe een VDSL laten vallen :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Misschien,:

http://forums.zita.be/showpost.php?p=19 ... tcount=540



nog eens vanonder het stof halen en een beetje aan de huidige toestand aanpassen.

:think:

En het plan toejuichen (al is het tegen uw zin)zal ook meer baat voor de gebruiker brengen ,dan het plan af te breken.

Geef ze de indruk alles te willen doen om van die limieten en dure prijzen af te geraken

zoals zij de indruk willen geven ongenaakbaar te zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:dat is nu een stomme opmerking. vlaanderen is even belangrijk als wallonie hoor voor belgacom.
Zou het kunnen zijn dat in Vlaanderen door Belgacom dik meer verdiend wordt (kosten/baten) dan in Wallonië? (regio Brussel buiten beschouwing latend)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

margaaas schreef:Misschien,:

http://forums.zita.be/showpost.php?p=19 ... tcount=540



nog eens vanonder het stof halen en een beetje aan de huidige toestand aanpassen.

:think:

En het plan toejuichen (al is het tegen uw zin)zal ook meer baat voor de gebruiker brengen ,dan het plan af te breken.

Geef ze de indruk alles te willen doen om van die limieten en dure prijzen af te geraken

zoals zij de indruk willen geven ongenaakbaar te zijn.
Stap gewoon op, da's veel effectiever dan zo'n fratsen uit je mouw te schudden. De geen datalimiet petitie haalde nog geen 100000 handtekeningen, wat wil jij nu plots zoveel betaalstakers gaan vinden?

:roll:
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Als TN en BC gelijk hebben ,als ze zeggen dat de klanten tevreden zijn,
is het inderdaad een illusie zoveel kandidaat betaalstakers bijeen te willen krijgen.
Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

margaaas schreef:Als TN en BC gelijk hebben ,als ze zeggen dat de klanten tevreden zijn,
is het inderdaad een illusie zoveel kandidaat betaalstakers bijeen te willen krijgen.
Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
Das een strijd die bijna onmogelijk is.

Je hebt ook de winkelketens zoals GB (duur) en ALDI (goedkoop).

Het is je eigen keuze welke keten je binnenstapt ...

Zolang de keuze er is op de internetmarkt is er geen probleem, zoals ik al zei, VDSL en kabel delen en dan zijn we rond denk ik.
Laatst gewijzigd door saffie 28 mei 2008, 13:37, in totaal 1 gewijzigd.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

margaaas schreef:Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
Ik ben bewust nooit klant geweest van Belgacom noch Telenet en raad de mensen die ik ken aan over te stappen. Wat wil je nog meer? Er is ook nog zoiets als economische logica...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
qless schreef:
_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is :roll:
Dat komt omdat er op de dienst daar 2 nederlandstalige werken, en 15 franstalige... Franstalige directeur hebben biedt zo wat "voordelelen....". (en binnen een groot deel van belgacom gaat de gedachte dat Vlaanderen minder belangrijk is omdat daar Telenet een grote speler is)
dat is nu een stomme opmerking. vlaanderen is even belangrijk als wallonie hoor voor belgacom.
Ja dat weet ik, dat weet jij, maar die gedachte schijnt bij de Belgacom top te leven en dat verklaart ook veel:
- Meer walen dan vlamingen op de telefoon
- Geen vlaamse support meer op de belgacom forums, wel waalse support
- Reclame schermen in folders zijn bijna altijd in het frans
- Schermen op Belgacom TV e.d. zijn crappy vertaald.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

deej schreef: Stap gewoon op, da's veel effectiever dan zo'n fratsen uit je mouw te schudden. De geen datalimiet petitie haalde nog geen 100000 handtekeningen, wat wil jij nu plots zoveel betaalstakers gaan vinden?
:roll:
Zo'n petities schieten hun doel altijd voorbij en worden telkenmale eenvoudig gecountered door Telenet/Belgacom die de "illigale downloads" kaart trekken telkenmale die discussie te boven komt.

Ik hoop dat de volgende acties dan ook meer zullen richten op "meer concurrentie" en dan volgen die hogere downloads en lagere prijzen vanzelf. Dat laatste is iets trouwens waar je in een klap veel meer mensen mee zult kunnen aanspreken.

Zet dan maar eens een actie op alla "een dag van de concurrentie" en laat het beide bedrijven dan eens de rationele argumentatie weerleggen. Het zal alleszins niet zo gemakkelijk zijn als hoe ze eigenlijk heel die "dag van de download" hebben gecountered.

En denk dat jan met de pet heel geboeit zal zijn wanneer die weet dat die voor zijn internet abonnement 10 a 20 euro te veel betaald terwijl hogere limieten hem misschien in de eerste plaats niet veel zegt.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is :roll:
De prijs van de grootste commercialisten krijgen ze in ieder geval jaar na jaar.

Ik heb nog nooit anders geweten dan wanneer ik voor een probleem bel, ik tot 6 maal naar een nog ander nummer moet bellen om het uiteindelijk na een aantal telefoonuren, en een compleet Eurosongfestival aan wachtmuziekjes tot een ietwat bevredigende oplossing te komen, maar allen hanteren ze dezelfde truc, in plaats van daadwerkelijk naar je probleem te luisteren proberen ze stuk voor stuk ALLEMAAL u ondertussen nog een van hun nieuwe 'promotietjes' aan te smeren.....
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.

Maargoed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Caey schreef:tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.

Maar goed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
-officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. :-D. Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

en wat die service betreft...

wat je hier op ub tegenkomt, zijn enkel diegene die problemen hebben gehad met de klanten - of technische diensten.
hoeveel procent zou dat zijn van het aantal totale klanten dat belt. Nog geen 1 procent. Dus daar kan je totaal niet op voortgaan.

Trouwens, externe enquetes tonen aan dat 80% van de belgacom klanten tevreden is over de service en dat is gewoonweg schitterend.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Al waren ze nog allemaal tevreden over BC. Ik ben daar weg, en dat is voor mij het belangrijkste. Geen maffia in mijn huis. Wat de rest doet, kan me geen zak schelen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

kijk, elk zijn keus. ben je niet tevreden, dan ga je op een ander en stop je met zagen. maar blijkbaar blijven de meesten, ook al zijn ze geen klant bij belgacom, zagen en klagen. De wereld zit soms raar in elkaar.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

hollebollegijs schreef:[
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
.
Leg het dan eens uit met feiten en cijfers, want ik zie totaal geen verschil met bvb. Nederland of Frankrijk
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

duizend schreef:
hollebollegijs schreef:[
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
.
Leg het dan eens uit met feiten en cijfers, want ik zie totaal geen verschil met bvb. Nederland of Frankrijk
oh ffs niet weer he
andere land -> adnere markt -> andere concurenten
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

LoSeR schreef:oh ffs niet weer he
andere land -> adnere markt -> andere concurenten
Yep! En in la Belgique: géén concurrenten!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dit is net de bedoeling van dit topic, Vergelijken met andere landen.
Overal goedkoper en van hollebolle zouden we niet mogen vergelijken, vind het zever in pakjes. waarom kunnen de tarieven in andere landen wel goedkoper? Kom niet af van het is een compleet andere markt, het is in ieder land een andere markt en toch kunnen hun prijzen lager zijn!
Alleen Belgie is weer het specialleke met hun hoge prijzen ........
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KK schreef:We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
Uhu. Vroeger stond er zelfs nog een vergelijking met het buitenland op de website van Telenet. Rara, waar is dat heen gegaan ^^
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef: -belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
Ah ja? hebben we al veel van gemerkt hé.
nog aan 4mb profiel surfen.erg innoverend...:-o
En begin nu niet dat ze het gaan gebruiken voor tv en alle zevers hé.
Want wat de internetters merken van Belgacom is dat ze juist NIET innoverend zijn.
Al jaren 4mb profielke met 10Gb download? (sorry 12 nu) wat een vooruitgang...
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef: -officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. :-D. Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
-het is opgebouwd met belastinggeld, als je dat zou terugvorderen is Belgacom failliet
-vergelijken met het buitenland gaat perfect, Liberty doet dat ook bij Telenet als ze de schuld verder uitbouwen
-service moet betaalbaar zijn, 20 euro per maand per klant is absurd
-belgacom is hyperconservatief: vdsl2 introduceren met snelheden beneden adsl2+ is de technologie belachelijk maken. Zelfs het stokoude adsl moet het nog steeds met berperkte profielen stellen.
-belgacom tv zal het niet lang meer goed doen, aangezien het hoe langer hoe kreupeler wordt gemaakt. De beperkte flexibiliteit die ik in mijn decoder had ingebouwd wordt compleet verknoeid met de laatste firmware. Klantje pesten is daar intussen ook ingebouwd met betalende pauze knop, verplichte nag screens in de menu's, opgedrongen opstartscherm, vastlopende en verdwijnende opnames, encryptie op kanalen, schending van privacy met watermerken, schending van gpl licentie,...
Laatst gewijzigd door Siglo 28 mei 2008, 20:42, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VDSL2 was noodzakelijk wilden ze HDTV ondersteunen :roll:

Zonder Telenet en HDTV, had er waarschijnlijk nooit in VDSL2 geinvesteerd geweest.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:
Caey schreef:tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.

Maar goed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
-officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. :-D. Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
1. Als staatsbedrijf doet men er alles aan om zijn sociaal en maatschappelijke functie te ontlopen (zie de onderhandlingen met Base voor de sociale abonnementen over te nemen - wegens voor Belgacom te duur - waar is de sociaal en maatschappelijke visie dan naartoe die bij een staatsbedrijf hoort - hier kiest Belgacom resoluut voor de harde centen - voor in Bellens zijn zakken???)

2. Vergelijken met het buitenland kan wel. Waarom zou dit land dan zo speciaal zijn in vergelijking met de rest van Europa. Het is gewoon een feit dat Belgacom er alles aan doet om de prijzen zo hoog mogelijk te houden met de laagste limieten in Europa. Dit heeft als gevolg dat we verder wegzakken op de ranglijst van innoverende internet landen binnen Europa.

3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.

4. Innovatief. heel grote vraagtekens. In de rest van Europa is ADSL2+ reeds jaren beschikbaar, in Duitsland is VDSL2 ook reeds beschikbaar. In veel landen is er ook al glasvezel voor de consument beschikbaar.
Belgacom verkoopt nog altijd het ADSL1 product aan 4Mbits aan prijzen die dubbel zo hoog zijn als in de rest van Europa met pré-historische limieten waar men overal elders FUP of limietloos toepast. Tja, blijkbaar is men zo arrogant te denken dat 4Bits met 12GB limieten gezien wordt als innoverend zijn.

5. De vraag is nog altijd wat de verdeling van penetratie is van BelgacomTv (Vlaanderen vs Wallonie). Ook nog altijd de harde nuance maken dat BelgacomTv staat tegenover 10 Miljoen Belgen en Telenet tegen 2/3 van Vlaanderen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mja, waarom Belgacom hamert voor BGCTV in Wallonië, is gewoon omdat ze niet kunnen opboxen tegen Telenet. De strijd hebben ze hier al verloren. In Wallonië moet alles nog beginnen. Waarom wil Tele2 daar gaan vechten? Juist, in Vlaanderen is Telenet té sterk, ook Belgacom doet niet onder.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

De manier waarop ze bij BGC en TN hun "rode knop" perfect afgemeten rond de "1" toets van de afstandsbediening zetten getuigd van een goed doorgronde studie, er zijn zelfs geometrische- en orthopedische experts aan te pas gekomen om de mensen zoveel mogelijk (ongewild) op die "rode knop" te laten drukken, op dergelijk vlak staan de Belgische mediagiganten op kop in de wereld, daar is géén twijfel over mogelijk.

Moesten ze zo hun best doen om de klanten iets te gunnen, we zouden hier nogal glunderen... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Mja, waarom Belgacom hamert voor BGCTV in Wallonië, is gewoon omdat ze niet kunnen opboxen tegen Telenet. De strijd hebben ze hier al verloren.
Zo immens loopt het aantal digitale klanten ook niet uit elkaar bij BGC en TN (zeker gezien de voorsprong van TN). Moest BGC dus echt innovatief zijn en een beetje lef hebben dan was men nu volop bezig met FTTH (wat in Nederland dus wel volop gedaan wordt) en laat men TN compleet achter zich. (het broadcast model van TN is namelijk heel wat minder bandbreedte vriendelijk als IPTV).

Kortom, als monopolist en met de berg geld die men heeft is het zeer droevig met BGC.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Voo staat toch even sterk als Telenet?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Patje schreef:Dit is net de bedoeling van dit topic, Vergelijken met andere landen.
Overal goedkoper en van hollebolle zouden we niet mogen vergelijken, vind het zever in pakjes. waarom kunnen de tarieven in andere landen wel goedkoper? Kom niet af van het is een compleet andere markt, het is in ieder land een andere markt en toch kunnen hun prijzen lager zijn!
Alleen Belgie is weer het specialleke met hun hoge prijzen ........
Ik beweer niet dat het niet lager kan. Ik zeg gewoon dat het voor beide spelers gunstiger is om NIKS te doen momenteel.

Waarom is dat niet zo in andere landen? Ze hebben geen 2 monopolisten -> 1op tele lijn andere op kabel.

Trouwens we hebben al betere oplossingen, toch zie ik niet iedereen massaal overschakelen, dus nog eens doen de 2 grote niks.

Kijk er wordt altijd gevragd hier "waarom bij ons niet?", ik zal antwoorden met een vraag: Waarom zouden zij hun prijzen verlagen//limieten verhogen?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.
Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Goendi schreef:
3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.
Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.
Dat moet nogal een aangepast arbeidscontract zijn dan, meestal is er een verplichting tot informatiebehoud tot wanneer deze via de officiële kanalen werd vrijgegeven.

In de praktijk komt dat er meestal op neer dat men zijn ideeën en interne informatie mag verkondigen zolang dit "in het voodeel is" (wat niet gelijk is aan positief van het bedrijf.
Dusja dat maakt het hele discussie wel heel voorspelbaar natuurlijk, en de toegevoegde waarde is door het informatiebehoud daarmee onmiddellijk gereduceerd tot nul.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Boeit niet, het is en blijft u zaak niet, en zeker niet op een internetforum. Wederom: wat iemand waar wanneer en hoe doet, doet niet terzake voor een topic op een forum! Ik zal het zelfs verder drijven, ik vind dat dit zo naderhand een schending van hollebollegijs zijn privacy begint te worden. Als hij daar dus ooit op eender welke manier schade van ondervind, zal ik met plezier elk van de leeghoofden die denken dat ze zich moeten bemoeien met wanneer hij waar posts plaatst helpen aanklagen.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Kan(mag,wil) je zeggen ,waar men terecht kan met zulke klachten?
Ik denk dat het antwoord,voor velen wel eens ooit,nuttig kan zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Lord Utopia schreef:
KK schreef:We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
Uhu. Vroeger stond er zelfs nog een vergelijking met het buitenland op de website van Telenet. Rara, waar is dat heen gegaan ^^
Dat was wel in de tijd dat ze nog fier mochten zijn en konden stoefen met het feit dat ze bij de beste waren.

Toen die mogelijkheid verdween ,door de vooruitgang van de providers in andere landen (of was het de achteruitgang van Telenet en Belgie?) verdwenen de nutteloze en ondertussen zelfs ergerlijk geworden tariefvergelijken plots.
En gingen ze andere maatstaven(marginaal,illegaal,extra blokken,dode mussen,luipaarden,en tegenwoordig zelfs lekkere zalmen en dergelijke) gebruiken om aan te tonen dat zij superieur zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

BGC en service valt toch ook zwaar tegen als het voor alternatieve providers is.
Ik heb al enkele jaren ADSL (altijd bij alternatieve providers) na telenet op gezegd te hebben en iedere keer er een belgacom technieker voor iets aan te pas moet komen is het minimum een week wachten. Momenteel is het weer van dat, er is iets misgelopen bij de overschakeling van netconnect -> cityconnect (het ADSL signaal is van de lijn af) en BGC ging deze week een technieker sturen. Ten eerste vind ik het al erg dat men nog geen juiste dag+uur kan specifieren en 1 kans op 10 is het vrijdag om 16h in orde ofwel 9 kansen op 10 deze week niet.
Zo laag zijn de verwachtingen van BGC service voor mij en zo slecht heb ik ze steeds ervaren.

BGC als monopolist op de koperdraad zou dringend strengere SLA's met hoge boetes qua dienstverlening naar de alternatieve providers mogen worden opgelegd.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Iemand dit gezien bij Belgacom?

http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband

De producten met of zonder vaste lijn zijn even duur!!!!
Mij lijkt het dat Belgacom zichzelf ineens bevoordeeld want bij andere providers moet je minimaal een discolijn betalen (al dan niet direct aan Belgacom!)

Onderaan staan ze, de boeven bij Belgacom!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Dat is al gemeld, & idd, het is infeite oneerlijke concurrentie.
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Dat bewijst nogmaals de arrogantie van Belgacom. Nu ben ik wel eens benieuwd welke onzinnige argumenten hollebolle deze keer uit zijn duim gaat zuigen om deze praktijken goed te praten...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Ik vind het schandalig wat Belgacom doet.
Ze verplichten elke andere ISP een Raw of Discolijn, maar voor hunzelf maakt dat allemaal niet uit.
Eigenlijk blijkt uit deze actie dus wel dat ze iedereen in België een gratis Raw-copper kunnen geven, immers ze geven het ook gratis aan hun eigen klanten.
Werkelijk, dit is het toppunt van misbruik, KPN deed dit vroeger ook en dat soort praktijken is precies waarom de Nederlandse staat KPN opgesplitst heeft.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”