België is duur internetland
Ze zitten eigenlijk constant te kappen op Belgacom ... maar eigenlijk zijn het enkele diegene die willen die erbij blijven, wie een beetje kijkt kan overstappen en minder betalen, dus daar zit geen probleem.
Belgacom is heel groot, doet vele investeringen en daar kunnen de kleintjes ook van mee profiteren (mss wel onder dwang, maar das extra plezant niet ), dus zo loopt het goed toch ... enkel hun vdsl nog delen ... dan is het helemaal fijn
Verder wordt het nu serieus tijd dat Telenet z'n kabel gaat delen, dan wordt het helemaal goed, want die muizen er altijd vanonder ... op Telenet kappen dus , hun kabel delen, en af en toe een VDSL laten vallen
Belgacom is heel groot, doet vele investeringen en daar kunnen de kleintjes ook van mee profiteren (mss wel onder dwang, maar das extra plezant niet ), dus zo loopt het goed toch ... enkel hun vdsl nog delen ... dan is het helemaal fijn
Verder wordt het nu serieus tijd dat Telenet z'n kabel gaat delen, dan wordt het helemaal goed, want die muizen er altijd vanonder ... op Telenet kappen dus , hun kabel delen, en af en toe een VDSL laten vallen
Een heel tevreden dxADSL klant!
Misschien,:
http://forums.zita.be/showpost.php?p=19 ... tcount=540
nog eens vanonder het stof halen en een beetje aan de huidige toestand aanpassen.
En het plan toejuichen (al is het tegen uw zin)zal ook meer baat voor de gebruiker brengen ,dan het plan af te breken.
Geef ze de indruk alles te willen doen om van die limieten en dure prijzen af te geraken
zoals zij de indruk willen geven ongenaakbaar te zijn.
http://forums.zita.be/showpost.php?p=19 ... tcount=540
nog eens vanonder het stof halen en een beetje aan de huidige toestand aanpassen.
En het plan toejuichen (al is het tegen uw zin)zal ook meer baat voor de gebruiker brengen ,dan het plan af te breken.
Geef ze de indruk alles te willen doen om van die limieten en dure prijzen af te geraken
zoals zij de indruk willen geven ongenaakbaar te zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Zou het kunnen zijn dat in Vlaanderen door Belgacom dik meer verdiend wordt (kosten/baten) dan in Wallonië? (regio Brussel buiten beschouwing latend)hollebollegijs schreef:dat is nu een stomme opmerking. vlaanderen is even belangrijk als wallonie hoor voor belgacom.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Stap gewoon op, da's veel effectiever dan zo'n fratsen uit je mouw te schudden. De geen datalimiet petitie haalde nog geen 100000 handtekeningen, wat wil jij nu plots zoveel betaalstakers gaan vinden?margaaas schreef:Misschien,:
http://forums.zita.be/showpost.php?p=19 ... tcount=540
nog eens vanonder het stof halen en een beetje aan de huidige toestand aanpassen.
En het plan toejuichen (al is het tegen uw zin)zal ook meer baat voor de gebruiker brengen ,dan het plan af te breken.
Geef ze de indruk alles te willen doen om van die limieten en dure prijzen af te geraken
zoals zij de indruk willen geven ongenaakbaar te zijn.
Als TN en BC gelijk hebben ,als ze zeggen dat de klanten tevreden zijn,
is het inderdaad een illusie zoveel kandidaat betaalstakers bijeen te willen krijgen.
Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
is het inderdaad een illusie zoveel kandidaat betaalstakers bijeen te willen krijgen.
Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Das een strijd die bijna onmogelijk is.margaaas schreef:Als TN en BC gelijk hebben ,als ze zeggen dat de klanten tevreden zijn,
is het inderdaad een illusie zoveel kandidaat betaalstakers bijeen te willen krijgen.
Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
Je hebt ook de winkelketens zoals GB (duur) en ALDI (goedkoop).
Het is je eigen keuze welke keten je binnenstapt ...
Zolang de keuze er is op de internetmarkt is er geen probleem, zoals ik al zei, VDSL en kabel delen en dan zijn we rond denk ik.
Laatst gewijzigd door saffie 28 mei 2008, 13:37, in totaal 1 gewijzigd.
Een heel tevreden dxADSL klant!
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben bewust nooit klant geweest van Belgacom noch Telenet en raad de mensen die ik ken aan over te stappen. Wat wil je nog meer? Er is ook nog zoiets als economische logica...margaaas schreef:Niks doen en alleen naar uzelve kijken is wel het gemakkelijkst
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ja dat weet ik, dat weet jij, maar die gedachte schijnt bij de Belgacom top te leven en dat verklaart ook veel:hollebollegijs schreef:dat is nu een stomme opmerking. vlaanderen is even belangrijk als wallonie hoor voor belgacom.qless schreef:Dat komt omdat er op de dienst daar 2 nederlandstalige werken, en 15 franstalige... Franstalige directeur hebben biedt zo wat "voordelelen....". (en binnen een groot deel van belgacom gaat de gedachte dat Vlaanderen minder belangrijk is omdat daar Telenet een grote speler is)_rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is
- Meer walen dan vlamingen op de telefoon
- Geen vlaamse support meer op de belgacom forums, wel waalse support
- Reclame schermen in folders zijn bijna altijd in het frans
- Schermen op Belgacom TV e.d. zijn crappy vertaald.
Zo'n petities schieten hun doel altijd voorbij en worden telkenmale eenvoudig gecountered door Telenet/Belgacom die de "illigale downloads" kaart trekken telkenmale die discussie te boven komt.deej schreef: Stap gewoon op, da's veel effectiever dan zo'n fratsen uit je mouw te schudden. De geen datalimiet petitie haalde nog geen 100000 handtekeningen, wat wil jij nu plots zoveel betaalstakers gaan vinden?
Ik hoop dat de volgende acties dan ook meer zullen richten op "meer concurrentie" en dan volgen die hogere downloads en lagere prijzen vanzelf. Dat laatste is iets trouwens waar je in een klap veel meer mensen mee zult kunnen aanspreken.
Zet dan maar eens een actie op alla "een dag van de concurrentie" en laat het beide bedrijven dan eens de rationele argumentatie weerleggen. Het zal alleszins niet zo gemakkelijk zijn als hoe ze eigenlijk heel die "dag van de download" hebben gecountered.
En denk dat jan met de pet heel geboeit zal zijn wanneer die weet dat die voor zijn internet abonnement 10 a 20 euro te veel betaald terwijl hogere limieten hem misschien in de eerste plaats niet veel zegt.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
De prijs van de grootste commercialisten krijgen ze in ieder geval jaar na jaar._rEuTeL_ schreef:ik vraag me echt af hoe de bgc helpdesk die zogenoemde prijzen kan winnen
ik heb ettelijke keren met de pro helpdesk aan de lijn gehangen: "druk op 1 voor Nederlands" en dan krijg je daar één of andere waal aan de lijn die geen drie woorden Nederlands achter mekaar kan zeggen, laat staan dat ze weten wat een ping is
Ik heb nog nooit anders geweten dan wanneer ik voor een probleem bel, ik tot 6 maal naar een nog ander nummer moet bellen om het uiteindelijk na een aantal telefoonuren, en een compleet Eurosongfestival aan wachtmuziekjes tot een ietwat bevredigende oplossing te komen, maar allen hanteren ze dezelfde truc, in plaats van daadwerkelijk naar je probleem te luisteren proberen ze stuk voor stuk ALLEMAAL u ondertussen nog een van hun nieuwe 'promotietjes' aan te smeren.....
tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.
Maargoed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
Maargoed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
-officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.Caey schreef:tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.
Maar goed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. . Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
en wat die service betreft...
wat je hier op ub tegenkomt, zijn enkel diegene die problemen hebben gehad met de klanten - of technische diensten.
hoeveel procent zou dat zijn van het aantal totale klanten dat belt. Nog geen 1 procent. Dus daar kan je totaal niet op voortgaan.
Trouwens, externe enquetes tonen aan dat 80% van de belgacom klanten tevreden is over de service en dat is gewoonweg schitterend.
wat je hier op ub tegenkomt, zijn enkel diegene die problemen hebben gehad met de klanten - of technische diensten.
hoeveel procent zou dat zijn van het aantal totale klanten dat belt. Nog geen 1 procent. Dus daar kan je totaal niet op voortgaan.
Trouwens, externe enquetes tonen aan dat 80% van de belgacom klanten tevreden is over de service en dat is gewoonweg schitterend.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Al waren ze nog allemaal tevreden over BC. Ik ben daar weg, en dat is voor mij het belangrijkste. Geen maffia in mijn huis. Wat de rest doet, kan me geen zak schelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
kijk, elk zijn keus. ben je niet tevreden, dan ga je op een ander en stop je met zagen. maar blijkbaar blijven de meesten, ook al zijn ze geen klant bij belgacom, zagen en klagen. De wereld zit soms raar in elkaar.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Leg het dan eens uit met feiten en cijfers, want ik zie totaal geen verschil met bvb. Nederland of Frankrijkhollebollegijs schreef:[
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
oh ffs niet weer heduizend schreef:Leg het dan eens uit met feiten en cijfers, want ik zie totaal geen verschil met bvb. Nederland of Frankrijkhollebollegijs schreef:[
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
.
andere land -> adnere markt -> andere concurenten
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dit is net de bedoeling van dit topic, Vergelijken met andere landen.
Overal goedkoper en van hollebolle zouden we niet mogen vergelijken, vind het zever in pakjes. waarom kunnen de tarieven in andere landen wel goedkoper? Kom niet af van het is een compleet andere markt, het is in ieder land een andere markt en toch kunnen hun prijzen lager zijn!
Alleen Belgie is weer het specialleke met hun hoge prijzen ........
Overal goedkoper en van hollebolle zouden we niet mogen vergelijken, vind het zever in pakjes. waarom kunnen de tarieven in andere landen wel goedkoper? Kom niet af van het is een compleet andere markt, het is in ieder land een andere markt en toch kunnen hun prijzen lager zijn!
Alleen Belgie is weer het specialleke met hun hoge prijzen ........
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Uhu. Vroeger stond er zelfs nog een vergelijking met het buitenland op de website van Telenet. Rara, waar is dat heen gegaan ^^KK schreef:We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
-
- Pro Member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ah ja? hebben we al veel van gemerkt hé.hollebollegijs schreef: -belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
nog aan 4mb profiel surfen.erg innoverend...
En begin nu niet dat ze het gaan gebruiken voor tv en alle zevers hé.
Want wat de internetters merken van Belgacom is dat ze juist NIET innoverend zijn.
Al jaren 4mb profielke met 10Gb download? (sorry 12 nu) wat een vooruitgang...
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
-het is opgebouwd met belastinggeld, als je dat zou terugvorderen is Belgacom failliethollebollegijs schreef: -officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. . Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
-vergelijken met het buitenland gaat perfect, Liberty doet dat ook bij Telenet als ze de schuld verder uitbouwen
-service moet betaalbaar zijn, 20 euro per maand per klant is absurd
-belgacom is hyperconservatief: vdsl2 introduceren met snelheden beneden adsl2+ is de technologie belachelijk maken. Zelfs het stokoude adsl moet het nog steeds met berperkte profielen stellen.
-belgacom tv zal het niet lang meer goed doen, aangezien het hoe langer hoe kreupeler wordt gemaakt. De beperkte flexibiliteit die ik in mijn decoder had ingebouwd wordt compleet verknoeid met de laatste firmware. Klantje pesten is daar intussen ook ingebouwd met betalende pauze knop, verplichte nag screens in de menu's, opgedrongen opstartscherm, vastlopende en verdwijnende opnames, encryptie op kanalen, schending van privacy met watermerken, schending van gpl licentie,...
Laatst gewijzigd door Siglo 28 mei 2008, 20:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
VDSL2 was noodzakelijk wilden ze HDTV ondersteunen
Zonder Telenet en HDTV, had er waarschijnlijk nooit in VDSL2 geinvesteerd geweest.
Zonder Telenet en HDTV, had er waarschijnlijk nooit in VDSL2 geinvesteerd geweest.
1. Als staatsbedrijf doet men er alles aan om zijn sociaal en maatschappelijke functie te ontlopen (zie de onderhandlingen met Base voor de sociale abonnementen over te nemen - wegens voor Belgacom te duur - waar is de sociaal en maatschappelijke visie dan naartoe die bij een staatsbedrijf hoort - hier kiest Belgacom resoluut voor de harde centen - voor in Bellens zijn zakken???)hollebollegijs schreef:-officieel is het een staatsbedrijf maar Belgacom draait niet meer op belastingsgeld. De staat int enkel geld van de aandelen.Caey schreef:tjah das het leuke aan hollebollegijs zijn verhaal, hij zegt enkel dat er een 'service' is en dat deze goed is. Nergens worden garanties gegeven ofzo.
Maar goed vaag is nu eenmaal iets dat het hele Belgacomverhaal kenmerkt:
- is het nu een staatsbedrijf of niet
- zijn we nu echt zo verschillend van het buitenland
- kan een service die je eigenlijk niet zou mogen nodig hebben een maandelijks bedrag (=verzekering) waard zijn
- heeft Belgacom weet van het doen en laten van zijn medewerkers
- is het nu eigenlijk wel een innovatief bedrijf
- doet belgacom tv het nu eigenlijk wel goed
...
-vergelijken met het buitenland gaat niet op. al meermaals uitgelegd.
-service is altijd nodig. je moest het maar eens nodig hebben, dan is het gratis. Technische problemen of vragen ivm het produkt. Jij neemt de term verzekering in de mond. Het is toch best dat je die hebt.
-domme opmerking. ik weet waar je het op wil aansturen hoor, deugniet. . Ik doe wat ik wil en wanneer, waar en hoe. En het zijn jouw zaken niet. Trouwens, weet je waar ik nu zit. Thuis of op het werk?
-belgacom is zeker innovatief, om 1 voorbeeld te geven uit de velen : vdsl2.
-ja, belgacom tv doet het goed, zelfs zeer goed.
2. Vergelijken met het buitenland kan wel. Waarom zou dit land dan zo speciaal zijn in vergelijking met de rest van Europa. Het is gewoon een feit dat Belgacom er alles aan doet om de prijzen zo hoog mogelijk te houden met de laagste limieten in Europa. Dit heeft als gevolg dat we verder wegzakken op de ranglijst van innoverende internet landen binnen Europa.
3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.
4. Innovatief. heel grote vraagtekens. In de rest van Europa is ADSL2+ reeds jaren beschikbaar, in Duitsland is VDSL2 ook reeds beschikbaar. In veel landen is er ook al glasvezel voor de consument beschikbaar.
Belgacom verkoopt nog altijd het ADSL1 product aan 4Mbits aan prijzen die dubbel zo hoog zijn als in de rest van Europa met pré-historische limieten waar men overal elders FUP of limietloos toepast. Tja, blijkbaar is men zo arrogant te denken dat 4Bits met 12GB limieten gezien wordt als innoverend zijn.
5. De vraag is nog altijd wat de verdeling van penetratie is van BelgacomTv (Vlaanderen vs Wallonie). Ook nog altijd de harde nuance maken dat BelgacomTv staat tegenover 10 Miljoen Belgen en Telenet tegen 2/3 van Vlaanderen
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Mja, waarom Belgacom hamert voor BGCTV in Wallonië, is gewoon omdat ze niet kunnen opboxen tegen Telenet. De strijd hebben ze hier al verloren. In Wallonië moet alles nog beginnen. Waarom wil Tele2 daar gaan vechten? Juist, in Vlaanderen is Telenet té sterk, ook Belgacom doet niet onder.
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 34 keer
De manier waarop ze bij BGC en TN hun "rode knop" perfect afgemeten rond de "1" toets van de afstandsbediening zetten getuigd van een goed doorgronde studie, er zijn zelfs geometrische- en orthopedische experts aan te pas gekomen om de mensen zoveel mogelijk (ongewild) op die "rode knop" te laten drukken, op dergelijk vlak staan de Belgische mediagiganten op kop in de wereld, daar is géén twijfel over mogelijk.
Moesten ze zo hun best doen om de klanten iets te gunnen, we zouden hier nogal glunderen...
Moesten ze zo hun best doen om de klanten iets te gunnen, we zouden hier nogal glunderen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zo immens loopt het aantal digitale klanten ook niet uit elkaar bij BGC en TN (zeker gezien de voorsprong van TN). Moest BGC dus echt innovatief zijn en een beetje lef hebben dan was men nu volop bezig met FTTH (wat in Nederland dus wel volop gedaan wordt) en laat men TN compleet achter zich. (het broadcast model van TN is namelijk heel wat minder bandbreedte vriendelijk als IPTV).Lord Utopia schreef:Mja, waarom Belgacom hamert voor BGCTV in Wallonië, is gewoon omdat ze niet kunnen opboxen tegen Telenet. De strijd hebben ze hier al verloren.
Kortom, als monopolist en met de berg geld die men heeft is het zeer droevig met BGC.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik beweer niet dat het niet lager kan. Ik zeg gewoon dat het voor beide spelers gunstiger is om NIKS te doen momenteel.Patje schreef:Dit is net de bedoeling van dit topic, Vergelijken met andere landen.
Overal goedkoper en van hollebolle zouden we niet mogen vergelijken, vind het zever in pakjes. waarom kunnen de tarieven in andere landen wel goedkoper? Kom niet af van het is een compleet andere markt, het is in ieder land een andere markt en toch kunnen hun prijzen lager zijn!
Alleen Belgie is weer het specialleke met hun hoge prijzen ........
Waarom is dat niet zo in andere landen? Ze hebben geen 2 monopolisten -> 1op tele lijn andere op kabel.
Trouwens we hebben al betere oplossingen, toch zie ik niet iedereen massaal overschakelen, dus nog eens doen de 2 grote niks.
Kijk er wordt altijd gevragd hier "waarom bij ons niet?", ik zal antwoorden met een vraag: Waarom zouden zij hun prijzen verlagen//limieten verhogen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.
Dat moet nogal een aangepast arbeidscontract zijn dan, meestal is er een verplichting tot informatiebehoud tot wanneer deze via de officiële kanalen werd vrijgegeven.Goendi schreef:Bij Belgacom zullen ze allesinds wel op de hoogte zijn van fenomeen Zambo, die her en der aan Belgacom bashing doet. En nu genoeg, het zijn niemands zaken wie waar wanneer en hoe op een forum post.3. Goede vraag, is Belgacom op de hoogte van het aanwezig zijn op fora van een eigen medewerker en de uitspraken en visie die door deze persoon wordt verkondigt. Plus de schade die het bedrijf hierdoor oploopt.
In de praktijk komt dat er meestal op neer dat men zijn ideeën en interne informatie mag verkondigen zolang dit "in het voodeel is" (wat niet gelijk is aan positief van het bedrijf.
Dusja dat maakt het hele discussie wel heel voorspelbaar natuurlijk, en de toegevoegde waarde is door het informatiebehoud daarmee onmiddellijk gereduceerd tot nul.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Boeit niet, het is en blijft u zaak niet, en zeker niet op een internetforum. Wederom: wat iemand waar wanneer en hoe doet, doet niet terzake voor een topic op een forum! Ik zal het zelfs verder drijven, ik vind dat dit zo naderhand een schending van hollebollegijs zijn privacy begint te worden. Als hij daar dus ooit op eender welke manier schade van ondervind, zal ik met plezier elk van de leeghoofden die denken dat ze zich moeten bemoeien met wanneer hij waar posts plaatst helpen aanklagen.
Dat was wel in de tijd dat ze nog fier mochten zijn en konden stoefen met het feit dat ze bij de beste waren.Lord Utopia schreef:Uhu. Vroeger stond er zelfs nog een vergelijking met het buitenland op de website van Telenet. Rara, waar is dat heen gegaan ^^KK schreef:We mogen niet vergelijken met het buitenland omdat dat niet goed uitkomt voor Belgacom. Dat is de ENIGE reden. Moest het omgekeerd zijn (Belgacom goedkoper dan in andere landen), dan zou hollebolle de eerste zijn om zelf te vergelijken met het buitenland.
Toen die mogelijkheid verdween ,door de vooruitgang van de providers in andere landen (of was het de achteruitgang van Telenet en Belgie?) verdwenen de nutteloze en ondertussen zelfs ergerlijk geworden tariefvergelijken plots.
En gingen ze andere maatstaven(marginaal,illegaal,extra blokken,dode mussen,luipaarden,en tegenwoordig zelfs lekkere zalmen en dergelijke) gebruiken om aan te tonen dat zij superieur zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
BGC en service valt toch ook zwaar tegen als het voor alternatieve providers is.
Ik heb al enkele jaren ADSL (altijd bij alternatieve providers) na telenet op gezegd te hebben en iedere keer er een belgacom technieker voor iets aan te pas moet komen is het minimum een week wachten. Momenteel is het weer van dat, er is iets misgelopen bij de overschakeling van netconnect -> cityconnect (het ADSL signaal is van de lijn af) en BGC ging deze week een technieker sturen. Ten eerste vind ik het al erg dat men nog geen juiste dag+uur kan specifieren en 1 kans op 10 is het vrijdag om 16h in orde ofwel 9 kansen op 10 deze week niet.
Zo laag zijn de verwachtingen van BGC service voor mij en zo slecht heb ik ze steeds ervaren.
BGC als monopolist op de koperdraad zou dringend strengere SLA's met hoge boetes qua dienstverlening naar de alternatieve providers mogen worden opgelegd.
Ik heb al enkele jaren ADSL (altijd bij alternatieve providers) na telenet op gezegd te hebben en iedere keer er een belgacom technieker voor iets aan te pas moet komen is het minimum een week wachten. Momenteel is het weer van dat, er is iets misgelopen bij de overschakeling van netconnect -> cityconnect (het ADSL signaal is van de lijn af) en BGC ging deze week een technieker sturen. Ten eerste vind ik het al erg dat men nog geen juiste dag+uur kan specifieren en 1 kans op 10 is het vrijdag om 16h in orde ofwel 9 kansen op 10 deze week niet.
Zo laag zijn de verwachtingen van BGC service voor mij en zo slecht heb ik ze steeds ervaren.
BGC als monopolist op de koperdraad zou dringend strengere SLA's met hoge boetes qua dienstverlening naar de alternatieve providers mogen worden opgelegd.
A post without a signature is like a fish without a bike
Iemand dit gezien bij Belgacom?
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband
De producten met of zonder vaste lijn zijn even duur!!!!
Mij lijkt het dat Belgacom zichzelf ineens bevoordeeld want bij andere providers moet je minimaal een discolijn betalen (al dan niet direct aan Belgacom!)
Onderaan staan ze, de boeven bij Belgacom!
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _broadband
De producten met of zonder vaste lijn zijn even duur!!!!
Mij lijkt het dat Belgacom zichzelf ineens bevoordeeld want bij andere providers moet je minimaal een discolijn betalen (al dan niet direct aan Belgacom!)
Onderaan staan ze, de boeven bij Belgacom!
Ik vind het schandalig wat Belgacom doet.
Ze verplichten elke andere ISP een Raw of Discolijn, maar voor hunzelf maakt dat allemaal niet uit.
Eigenlijk blijkt uit deze actie dus wel dat ze iedereen in België een gratis Raw-copper kunnen geven, immers ze geven het ook gratis aan hun eigen klanten.
Werkelijk, dit is het toppunt van misbruik, KPN deed dit vroeger ook en dat soort praktijken is precies waarom de Nederlandse staat KPN opgesplitst heeft.
Ze verplichten elke andere ISP een Raw of Discolijn, maar voor hunzelf maakt dat allemaal niet uit.
Eigenlijk blijkt uit deze actie dus wel dat ze iedereen in België een gratis Raw-copper kunnen geven, immers ze geven het ook gratis aan hun eigen klanten.
Werkelijk, dit is het toppunt van misbruik, KPN deed dit vroeger ook en dat soort praktijken is precies waarom de Nederlandse staat KPN opgesplitst heeft.