De Ombudsman

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Zou een thread gewijd aan alles in verband met de Ombudsman geen goed idee zijn ?
Men zou er alles in moeten terugvinden over de - en ervaringen met de ombudsman.
zoals welke klacht werd aanvaard,geweigerd,hoe verliep de behandeling en afloop van de klacht.
Raadgevingen bij klachten,reacties van providers bij klachten enzomeer.
mijn ervaringen ga ik er niet in zetten ,die zijn al genoeg vermeld,maar tips en antwoorden geven waar kan ,zal ik wel doen.
Het is misschien ook raadzaam om enkel onderwerpen over providers en hun producten te behandelen.

Of toch minstens andere onderwerpen waarvoor men bij de ombudsman terecht kan ,in een apart vak te bespreken.

Ombudsman voor Telecommunicatie
Elke gebruiker met een klacht over telecommunicatiediensten (vaste of mobiele telefonie, internet, telefoongidsen, slachtoffer van kwaadwillige oproepen) kan kosteloos een beroep doen op de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Onze opdrachten
Elke klant die ontevreden is over zijn telecomoperator kan de ombudsdienst gratis vragen om tussen te komen. De ombudsman is bevoegd voor de volledige telecommunicatiesector.

De Ombudsdienst is een laatste toevlucht. Aangezien deze dienst niet tot doel heeft om de plaats van de klantendienst van de telecomoperatoren in te nemen, kan hij alleen optreden als een klant geen bevredigende oplossing heeft kunnen bereiken naar aanleiding van zijn contacten met zijn telecomaanbieder.

De Ombudsdienst, die door de wet van 21 maart 1991 werd ingericht bij het BIPT (Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie), werkt volledig onafhankelijk van de telecomoperatoren en krijgt, binnen de grenzen van zijn bevoegdheden, van geen enkele overheid instructies.

Elk jaar legt de dienst een verslag van zijn activiteiten voor.

Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie mag weigeren een klacht te behandelen wanneer die klacht meer dan een jaar geleden werd ingediend bij de betrokken telecommunicatie-onderneming of indien die klacht vexatoir is.

Indien de klacht van een gebruiker door de Ombudsdienst ontvankelijk wordt verklaard, wordt de inningsprocedure door de operator opgeschort tot een maximale periode van vier maanden vanaf de indiening van de klacht bij de Ombudsdienst of totdat de Ombudsdienst een aanbeveling heeft geformuleerd of totdat een minnelijke schikking is bereikt.

Het onderzoek van een klacht wordt beëindigd wanneer daartegen beroep is aangetekend bij de rechtbank.

Na bemiddeling door de Ombudsdienst is steeds een verdere gerechtelijke procedure mogelijk.

De Ombudsman kan zich tot de telecomoperator wenden om elke noodzakelijke inlichting betreffende uw klacht te bekomen.

Elke informatie zowel door u als door de telecomoperator overgemaakt aan de ombudsdienst wordt als vertrouwelijk beschouwd.
De ombudsdienst voor telecommunicatie is onafhankelijk van alle telecommunicatie operatoren.
De heer Luc Tuerlinckx

Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel.: 02/223 09 09 Fax: 02/219 86 59
E-mail: [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be

De Ombudsman,: http://www.ombudsman.be/home.aspx

Klacht voor bemiddeling,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html

voorbeelden,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-43-.html
margaaas
Plus Member
Plus Member

mooi voorbeeld van wat mis kan gaan,:

Vrijdag 23/5/2008 om 05.13 uur,melde ik dat mijn antwoord naar de Ombudsman vertrokken was.:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=120407#p120407

Daarstraks las ik het antwoord op mijn gemak,dat de Ombudsman me opstuurde op 21/5/2008 en op 23/5/2008 rond 10.00 uur in mijn brievenbus tussen de reclame terecht kwam

Hierin staat,:
Met deze brief sluiten wij uw klacht af bij de Ombudsdienst.Wij brachten u op de hoogte van het standpunt van Telenet.

Hierbij heeft u van ons de gelegenheid gekregen om uw standpunt uiteen te zetten en eventueel nieuwe argumenten bij te brengen,die in uw voordeel pleiten. In de huidige stand van zaken van uw klachtendossier bij de Ombudsdienst gaan wij ervan uit dat u zich akkoord verklaart met het gevolg dat aan uw klacht werd gegeven.

Wij hopen u als onafhankelijke Ombudsdienst alleszins met onze bemiddeling van dienst geweest te zijn.Hierna vindt u een beknopt overzicht van uw dossier zoals het op de Ombudsdienst werd behandeld.Indien u nog verdere vragen of opmerkingen heeft,dan mag u die overmaken aan ***** of de ombudsdienst
Hieronder vindt u een kort samenvatting van de gevoerde procedure
De korte samenvatting volgt dan op 11 bladzijden en eindigt met wat u op,:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=119397#p119397

vind en waarvan ik enkel
pakliterke schreef:Net in m'n mailbox gevallen.

TN geeft eindelijk (na 6 jaar)zijn fout toe.

Mogen wij u vragen om uw standpunt hieromtrent te mogen kennen

vóór 27/05/08

Zou ne mens nu niet ontploffen ? ?
Hun antwoord is daar vertrokken voor ik mijn standpunt naar hen had verstuurt
Ik denk dat ze daar ook serieus personeelstekort hebben met hoge werkdruk en foutjes als dit tot gevolg.

Spijtig voor hen en voor mij.

Toch kan deze fout possitieve gevolgen hebben als men wat optimisme gebruikt.

Seffens een mailtje en morgen een telefoontje en het komt wel in orde zonder dat er tijd verloren is.

Haast en spoed is zelden goed,
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

hoe vaak ga je dat verhaal nog herhalen?
margaaas
Plus Member
Plus Member

Hoe kan ik iets herhalen dat juist gebeurt is ? ?
preve schreef:Heb jij een probleem-magneet in je broek zitten of wa ? :?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

margaaas schreef:Hoe kan ik iets herhalen dat juist gebeurt is ? ?
Blijkbaar heeft margaas dat wel ja :lol:
Goed voor u, zo kunnen we er voor de zoveelste keer nog eens mee lachen :lol:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Voor mij klinken al jou verhalen hetzelfde, lees die epistels dan ook niet meer. :lol:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Op zich is het idee niet slecht, maar ik vrees dat dit dan gewoon in een klaag-en-bash-topic verandert, zoals margaaas zelf al bewezen heeft.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik vind het alleszins geen slecht idee.
Ikzelf heb tot nu toe 4 keer klacht ingediend, meestal in naam van klanten.
2 keer tegen belgacom wegens onrechtmatig overzetten van CPS zonder dat de klant dat gevraagd had. Belgacom had een klachtnummer gegeven, maar na 2 maanden stonden die dossiers nog altijd even ver. Ze hadden zogezegd ook een handtekening van de klant. Bewijs hiervan kon echter niet opgestuurd worden naar de klant.
Dan maar contact genomen met de ombudsdienst. Heeft wat voeten in de aarde gehad. Na maanden wachten hebben de klanten uiteindelijk een schadevergoeding gekregen van +- 30 euro.
Verder heb ik nog 3 keer onterechte omschakelingen van CPS via belgacom meegemaat, maar die klanten wensten geen klacht in te dienen uit schrik dat belgacom hun lijn zou afsluiten of klacht tegen hen zou neerleggen.
Een keer klacht ingediend bij VRD Engineering ook wegens het onrechtmatig omzetten van CPS. Dat heeft bijna 8 maanden geduurd eer dat dat was opgelost. Zij trokken zich blijkbaar niets aan van de ombudsdienst en stuurden brieven van incasso-bureau's en dreigden met deurwaarder. Van de boete die ze moesten betalen aan de klant voor de geleden schade is uiteindelijk niets in huis gekomen.
2 maanden geleden nog klacht ingediend wegens onrechtmatig overzetten van CPS van TELE2. Dat laatste is nog in behandeling.
Al bij al toch nog blij dat er iets dergelijk is als een ombudsdienst.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Voor mensen met minder geduld die het zelf willen proberen op te lossen.:

http://www.just.fgov.be/cgi_justice/pub ... g.pl?lg=nl

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... df/163.pdf

Voor de zwaardere gevallen,:

http://www.ecops.be/webforms/Default.aspx
Laatst gewijzigd door margaaas 26 mei 2008, 13:10, in totaal 1 gewijzigd.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Ik beloof in ieder geval ,van zo weinig mogelijk te reageren op uitspraken als
Petrikske schreef:hoe vaak ga je dat verhaal nog herhalen?
Maglor schreef:Op zich is het idee niet slecht, maar ik vrees dat dit dan gewoon in een klaag-en-bash-topic verandert, zoals margaaas zelf al bewezen heeft.
of soortgelijke uitspraken.

En over de 2 zaken van mij,die lopen bij de Ombudsman zal ik enkel de nieuwe
gebeurtenissen melden,want de rest weet iedereen al te vinden.

Ik denk ook dat slimme mensen niet zullen gaan schelden en het doel van de thread kan bereikt worden.

De mensen helpen door ze zoveel mogelijk informatie over het onderwerp te bezorgen,
.
ik heb m'n olifantenvel nog een goed ingevet zodat alles er vlot afglijdt
en een extra kaarsje ontstoken.
Dat helpt.
Laatst gewijzigd door margaaas 30 mei 2008, 06:29, in totaal 4 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

margaaas schreef:Zou een thread gewijd aan alles in verband met de Ombudsman geen goed idee zijn ?
Men zou er alles in moeten terugvinden over de - en ervaringen met de ombudsman.
zoals welke klacht werd aanvaard,geweigerd,hoe verliep de behandeling en afloop van de klacht.
Raadgevingen bij klachten,reacties van providers bij klachten enzomeer.
mijn ervaringen ga ik er niet in zetten ,die zijn al genoeg vermeld,maar tips en antwoorden geven waar kan ,zal ik wel doen.
Het is misschien ook raadzaam om enkel onderwerpen over providers en hun producten te behandelen.

Of toch minstens andere onderwerpen waarvoor men bij de ombudsman terecht kan ,in een apart vak te bespreken.

Ombudsman voor Telecommunicatie
Elke gebruiker met een klacht over telecommunicatiediensten (vaste of mobiele telefonie, internet, telefoongidsen, slachtoffer van kwaadwillige oproepen) kan kosteloos een beroep doen op de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Bovenstaande was je OP zeurrix.
Dacht zelfs nog, "altijd interessant als mensen hun wedervaren met de ombudsdienst melden in dit topic"
Tijdje later kwam de zeurrix aap dan toch weer uit de mouw.
Zielig hoor, je blijft dit ganse forum maar volspammen met je levensverhaal.
Je word gebanned en tijdje later kan het verhaaltje opnieuw beginnen zij het onder een andere nick.

Bij deze een oproep aan de mods voor een ignore knop.
margaaas schreef: ik heb m'n olifantenvel nog een goed ingevet zodat alles er vlot afglijdt
Voor mijn part glij je rechtstreeks naar de uitgang.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Steven7 schreef:Verder heb ik nog 3 keer onterechte omschakelingen van CPS via belgacom meegemaakt, maar die klanten wensten geen klacht in te dienen uit schrik dat belgacom hun lijn zou afsluiten of klacht tegen hen zou neerleggen.
.
Dat kan zomaar?
Triestig,en dan verschiet men dat er zoveel mensen met een trauma rondlopen.
Men zou belgacom moeten aanklagen voor het bang maken van de burger.

Nog erger men zou TN, BC en consoorten + trawanten,moeten aanklagen voor het pesten
en nog andere soorten ergerlijke behandelingen van de klanten.
Laatst gewijzigd door margaaas 30 mei 2008, 06:34, in totaal 7 gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

margaaas schreef:Triestig,en dan verschiet men dat er zoveel mensen met een trauma rondlopen.
Een trauma van wat telefonie :lol:?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

margaaas schreef:Triestig,en dan verschiet men dat er zoveel mensen met een trauma rondlopen.
Margaas vertoond dan ook post-traumatische telecom verschijnselen. Het is niet aan te raden om zich in de buurt van mensen die daardoor aangetast zijn te vertoeven.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
margaaas
Plus Member
Plus Member

Ken schreef:
Blijkbaar heeft margaas dat wel ja :lol:
Goed voor u, zo kunnen we er voor de zoveelste keer nog eens mee lachen :lol:
margaaas schreef:
Met deze brief sluiten wij uw klacht af bij de Ombudsdienst.Wij brachten u op de hoogte van het standpunt van Telenet.

Mogen wij u vragen om uw standpunt hieromtrent te mogen kennen

vóór 27/05/08

Hun antwoord is daar vertrokken voor ik mijn standpunt naar hen had verstuurt
Ik denk dat ze daar ook serieus personeelstekort hebben met hoge werkdruk en foutjes als dit tot gevolg.

Seffens een mailtje en morgen een telefoontje en het komt wel in orde zonder dat er tijd verloren is.

grts
Vandaag email van Ombudsman ontvangen,:
"Geachte heer*******,

Het handelt hier inderdaad om een spijtig misverstand.

We zullen met uw opmerkingen van uw verzonden e-mails een nieuwe klacht opstarten om daarin het nodige te kunnen ondernemen naar Telenet toe.

Onze excuses voor het misverstand.

Met vriendelijke groeten,

Medewerker Ombudsdienst voor Telecommunicatie "
Ben al tevreden dat ik de énige niet ben die al eens een foutje maakt.

Er word ook direct gepland hoe de fout hersteld zal worden.

Hier mogen velen een voorbeeld aan nemen.

Zij maken nu mijn standpunt over aan TN en binnen de maand geeft TN daar een antwoord op.

Dit onderwerp zal waarschijnlijk een maand slapen en ondertussen plaats maken voor andere Ombudsman histories

grts.
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

De werking van de ombudsdienst is voor mij nogal onbegrijpelijk.
Op 21/03/07 stuur ik een klacht naar de Ombudsdienst ivm een dispuut met BGC. Ik ontvang keurig een antwoord dat de klacht in behandeling is genomen en doorgegeven naar BGC. Dan ontvang ik op 4/07/07 een een schrijven van de Ombudsdienst met de reactie van BGC en de vraag naar mijn standpunt hierop. Ik stuur op 13/07/07 een mail waarin ik mijn klacht herhaal en hoor verder niets.
Een beetje wanhopig stuur ik op 22/12/07 een brief naar de Ombudsdienst met een vraag naar de evolutie van mijn dossier en ontvang ....niets. Waar kan ik ergens klacht indienen tegen de Ombudsdienst?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
margaaas
Plus Member
Plus Member

Met klachten over de ombudsdienst kan je terecht bij,:

De heer Luc Tuerlinckx

Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel.: 02/223 09 09 Fax: 02/219 86 59
E-mail: [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be

Voor klachten tegen een mis handelende provider ga je als volgt te werk,:

Eerst leg je klacht neer met,: http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-52-.html

Als een klacht ontvankelijk word verklaard ontvang je een antwoord met uw klachtnummer,de naam van uw dossierbeheerder en de mededeling dat uw klacht is overgemaakt aan de aangeklaagde,en deze gevraagd word binnen de 30 dagen te reageren.

Die reactie word overgemaakt aan de klager,waarop deze 15 dagen de tijd krijgt zijn visie te geven.

Zo worden de standpunten van beide partijen over en weer uitgewisseld tot er duidelijkheid is over de klacht,en waarop uiteindelijk de aangeklaagde met een voorstel kan komen om de klacht recht te zetten en het tot een voor beide partijen aanvaardbare regeling zou moeten komen.
Dat gebeurt voor zover ik weet in de meeste gevallen.

Wat er juist gebeurt wanneer de partijen niet tot een vergelijk komen,daar heb ik nog geen zicht op omdat ik zo ver nog niet ben.
Maar ik dacht te weten dat de Ombudsman dan de beide partijen ging adviseren om tot een vergelijk te komen.
En verder weet ik het nog niet en zal de toekomst de gevolgen wel tonen.
Wat er gebeurt als de aangeklaagde niet antwoord weet ik ook nog niet,maar zal daarop waarschijnlijk een antwoord hebben rond 15/6/2008,als Dommel doet wat ik verwacht,:Niet Antwoorden.
Wat uw geval betreft,
Ik stuur op 13/07/07 een mail waarin ik mijn klacht herhaal en hoor verder niets.
U had gewoon de op 4/07/07 ontvangen email moeten beantwoorden
en er uw standpunt moeten geven in plaats van uw klacht te herhalen.
In die email staat ook uw klachtnummer die ze nodig om te weten over wat het gaat
Hebt u in uw brief van 22/12/07 naar het klachtnummer verwezen ?

Ik raad u aan gewoon naar hun algemeen nummer,: 02/223 09 09 te bellen
en er te vragen naar de u toegewezen dossierbeheerder
en met uw dossiernummer de door u gewenste inlichtingen op te vragen,
als u het telefoonnummer van uw dossierbeheerder niet hebt.

Opnieuw het invulformulier invullen en verwijzen naar uw vorige klacht
met vermelding van de klachtnummer
levert waarschijnlijk ook een voldoening gevend antwoord via een email en de herstart van uw klacht op.
grts

ps,: hou er rekening dat ze het druk hebben,maar u niet van het kastje naar de muur sturen zoals je van anderen gewoon bent,
eens ze de telefoon opnemen :|

Het verwondert mij ook een beetje dat u nu ,5 maand na het versturen van uw laatste wanhoopsbrief, vraagt waar u klacht kan neerleggen tegen de Ombudsdienst.
Een telefoontje naar de ombudsdienst had u veel hoofdbrekens kunnen besparen.
U zult daarvoor wel goede redenen hebben die niemand iets aangaan en geen uitleg door u nodig maken.
Laatst gewijzigd door margaaas 30 mei 2008, 09:03, in totaal 4 gewijzigd.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Oeps,het valt me nu pas op,dat het 3,5 maand heeft geduurd voor u antwoord kreeg.
De schuld van BGC die zich niet aan de overeengekomen termijn van 30 dagen gehouden heeft.
Wanneer u bij een klacht na 30 dagen geen antwoord hebt ontvangen ,
doe je er best aan een mailtje naar uw dossierbeheerder te sturen of hem even te bellen.
Ik weet dat ze hen direct bellen en ze even aanmanen ,
waarna hun antwoord snel en met hun excuses op de bestemming komt.

Gebeurt regelmatig bij zowel BC als TN,van de andere providers,weet ik het nog niet.
@ TanknaT
Ik hoop dat het al wat begrijpelijker begint te worden en je niet te laat bent om uw klacht bij,
inplaats van tegen de ombudsman te kunnen neerleggen,
in sommige gevallen worden klachten over feiten ouder dan 1 jaar,niet meer behandeld.
Je kan best,alles opnieuw uitleggen met vermelding van de dossierbeheerder en het klachtennummer.
Als je er ook nog bijzet dat het voor u nogal onbegrijpelijk was,
zullen ze wel begrip tonen en uw klacht alsnog behandelen volgens mij.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:Bij deze een oproep aan de mods voor een ignore knop.
Hint: phpbb3 ;-)
Weinig klachten nog bij ons, sinds mensen het vriend/vijand systeem kennen en gebruiken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
droopy
Pro Member
Pro Member

goed idee. Als het gestructureerd is. vb:

klacht: korte beschrijving van de klacht. Dit om vlug een beeld op de klacht te krijgen want meestal is die zo lang dat de meeste mensen die niet willen lezen en een korte beschrijving is handig

datum van aanvaarding:
datum van antwoord:

antwoord van de tegenpartij

beslissing van de ombudsdienst

volledige beschrijving van de klacht

Zo krijgen anderen een beter beeld wat er mogelijk is en mogelijke oplossingen. Als de mod's deze structuur opleggen en ingrijpen als er afgeweken wordt dan lijkt het me haalbaar en nuttig.
margaaas
Plus Member
Plus Member

localhost schreef:
Weinig klachten nog bij ons, sinds mensen het vriend/vijand systeem kennen en gebruiken.
De slimmere Rikken :thumbs:

:bang:
droopy
Pro Member
Pro Member

leest er wel een moderator dit onderwerp? Ik zie nergens een antwoord of een verklaring waarom wel of waarom niet? Wat is het nut van een suggestie forum als er geen reactie komt?
margaaas
Plus Member
Plus Member

Op ,:
http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=19

kan je zien dat het artikel sinds 25/5 al meer dan 600 keer bekeken is.
Als men niet weet wat te antwoorden,wat verwacht je dan ,
buiten wat commentaar van enkelen die alleen maar proberen zo'n thread naar de bliksem te helpen ,
omdat hij door een bepaald individu gestart is
en kan gebruikt worden om klachten neer te leggen over de wanpraktijken van hun lievelingsprovider.
En er zelfs threads worden verwijderd waarin een minister zegt dat er moet opgetreden worden tegen het cyberpesten en waarin word uitgelegd wat men kan doen tegen pesten op het internet.
Lees ook eens het reglement waarin staat ,dat men een moderator niet mag bekritieseren.
Tip,: Al een geluk dat nergens verboden word ,dat men pagina's per email mag versturen.
tuurke
Plus Member
Plus Member

margaaas de man die 2 stenen kan laten vechten
droopy
Pro Member
Pro Member

margaas, ik zou niet direct zo scherp oordelen anders bereik je nooit iets. Ik ben voor je suggestie en dat heb ik ook gemotiveerd. het enige wat ik graag zou hebben is een reactie van een mod om hun standpunt duidelijk te maken. Zien ze er iets is of niet en waarom. Anders blijft het open en zoals ik zei vraag ik me dan af wat het nut is van suggesties als je geen feedback krijgt of geeft.

Het argument van een klaagforum of bashing forum lijkt me niet gegrond als de mod's zien dat een post die richting uitgaat kunnen ze die bijsturen of afsluiten. Nu klaagt iedereen wel op het forum maar dit zou een forum kunnen zijn waar we iets uit kunnen leren ivm antwoorden. Iedreeen klaagt vb over dommel en de klantendienst uit posts ivm de ombudsdienst zou men kunnen zien wat de reactie van de ombudsman is en welke stappen er mogelijk zijn of welke niet.
margaaas
Plus Member
Plus Member

margaaas schreef:
deej schreef:Kunnen we die clown nu eindelijk bannen?
ljd schreef:Sorry maar nu kan je niet meer ontkennen dat je Ceurrixx bent.
margaaas himself, schrijft wat ceurrrix vraagt, Ceurrixx ken ik niet.
ditCh schreef:
margaaas schreef:Dommel heeft me tijdens m'n dutje weer wat nachtmerries bezorgd en me daarmee gedwongen om ,:

http://www.test-aankoop.be/public/nl/fo ... src=496812

op het internet te zetten :?
Zo begrijpt iedereen het

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/whiner
Whiner ...
If i only had a brain
Had als gevolg dat ik deze morgen een email kreeg van Dommel en wat later een van de ombudsman

Beide heb ik beantwoord en waaruit ik citeer,:
Dommel schreef:Aangezien u verwijst naar de "slechte" dienstverlening die een rechter niet zal appreciëren, wensen we u
erop te wijzen dat uzelf er rekening mee dient te houden dat u voor een rechtbank de waarheid dient te
vertellen!
U weet maar al te goed dat wat u verkondigt daar ver vanaf staat.
We vragen u dan ook nogmaals uitdrukkelijk om met dit soort latster te stoppen, zodat wij geen juridische
stappen dienen te ondernemen.

De betalingen die u niet uitvoert volgens het overeengekomen contract, dat door uzelf is ondertekend
alvorens u klant kan worden bij ons, worden niet automatisch verwerkt.
Op deze leugen word gereageerd met,:

In het contract dat ik ondertekend heb staat,:

3.3.a. betaling via overschrijving:
De verwerking van de betaling gebeurt automatisch indien de Klant de hiervoor op de pro forma faktuur voorziene gestructureerde mededeling op de juiste manier gebruikt bij de overschrijving van de betaling en indien het vermelde faktuurbedrag (incl. BTW) exact wordt overgeschreven.
Enkel in dit geval kan een automatische en snelle verwerking gegarandeerd worden en dit binnen de 24 uur na ontvangst van het overgeschreven bedrag op de rekening van SCHEDOM NV/SA.
Indien bij de betaling de juiste gestructureerde mededeling en/of het juiste bedrag niet werd gebruikt, zal SCHEDOM NV/SA proberen de betaling zo spoedig mogelijk te linken aan de juiste pro forma faktuur.
Doch in dit geval kan geen verwerkingstermijn worden voorop gesteld.

Dommel schreef:Als u weigert ons de nodige informatie te bezorgen teneinde deze op te sporen, is het voor ons niet mogelijk
om deze uit te zoeken, aangezien alle bedragen die we op onze rekening ontvangen ongeveer dezelfde zijn.
Op deze leugen word gereageerd met,:
Bij de 2é aanmaning die ik kreeg op 10/4/2008 heb ik Dommel een bericht gestuurd waarop ik hen attent maakte op de fout die ik begaan had en waaruit ik citeer,:

“Ik heb de fout bij de storting van mijn betaling gevonden.Gelieve het bedrag (€41.95) over te maken op bankrekening KBC 734-0028170-49 met vermelding "+++XXX/XXXX/XXXXX+++". Gebruik ENKEL deze gestructureerde referentie als mededeling bij de overschrijving zodat we uw betaling snel kunnen verwerken!

Op het stortingsformulier werd XXX/XXXX/XXXXX ingevuld ,wat resulteerde in,:
http://www.mediafire.com/imageview.php? ... lc&thumb=4

waar dan op het ontvangstbewijs xxx/xxxx/xxxxx komt

Nu is het goed ingevuld,en heb ik ,:

http://www.mediafire.com/imageview.php? ... e9&thumb=4

gekregen en staat er xxxxxxxxxxxx op het ontvangstbewijs wat overeen komt met mijn andere gedane betalingen, waar ook +++XXX/XXXX/XXXXX+++ ingevuld was”

Een tiental dagen geleden maakte iemand op een forum die mijn betalingsbewijs had gezien op het Internet er mij attent op dat er in de gestructureerde mededeling er maar 11 in plaats van 12 cijfers voorkwamen.
Hij giste dat er bij de laatst 4 cijfers een nul ontbrak,bij nazicht bleek hij gelijk te hebben.
Als Dommel het ticket had bekeken,was het hen die gewoon zijn er mee te werken,ook direct opgevallen en hadden ze , zal SCHEDOM NV/SA proberen de betaling zo spoedig mogelijk te linken aan de juiste pro forma faktuur.
Doch in dit geval kan geen verwerkingstermijn worden voorop gesteld Kunnen uitvoeren.
Ik stel me ook de vraag hoelang zo’n verwerkingtermijn kan duren.

Ik heb hen in het ticket van 10/4/2008 verwezen naar het betalingsbewijs.

Dommel heeft er 35 dagen niet naar omgekeken.

Be(ver)oordelen mag een rechter van mij zonder dat ik veel toe te voegen zal hebben.

Buiten nog wat verwijzingen die ik heb,naar nog andere klachten van Dommel klanten die in forums genoeg te vinden zijn.
Dommel schreef:Daarom vragen we u ons volgende informatie te voorzien mbt de betaling die u zegt gedaan te hebben voor
proforma faktuur 97269 die dateert van 15.03 met vervaldatum 05.04:
datum van betaling :
bedrag :
titularis van de rekening van de opdrachtgever :
gebruikte mededeling :

Ter informatie : dit is de procedure die geldt voor elke klant die niet via domiciliëring of overschrijving met
de juiste gestructureerde mededeling, betaalt.

Zodra we deze informatie ter beschikking hebben, sporen we uw betaling zo snel mogelijk op.

Zoals het standaard ook gebeurt in deze gevallen, werd uw account geheractiveerd voor een periode van 24
uur (dit is actief binnen iets meer dan 1 uur), om u de tijd te geven, indien nodig de juiste betalingen uit te
voeren en ons in reply de nodige informatie te voorzien.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Op het op door Dommel op 10/4/2008 geopende ticket werd geantwoord op 15/5/2008 zijnde 4 dagen nadat zij mijn internet hebben gedeactiveerd en 35 dagen na opening van het ticket ondanks het feit dat zij in hun email schrijven,:

“Uw email werd goed door ons ontvangen en geprocessed.
We zullen deze binnen de komende 5 werkdagen beantwoorden.”

Als Dommel doet wat ze beloven,en het ticket bekijkt voor 16/4/2008 en mij antwoord dat ze meer info nodig hebben en geef ik hun dat.

En dan moet ik ook niet schrijven,:

“7 - User Reply - Sunday, 20 April 2008, 12:51 p.m.
Het nog eens proberen,hé

Vootgaande op m'n ondervinding,verwacht ik , dat Uw automaat mij gaat wippen.

Ik vraag U dit te voorkomen en verwacht, indien dit gebeurt,een compensatie van
3 dagen voor elke dag dat ik van het net zou verwijderd worden.
Het niet binnen de 5 dagen beantwoorden van dit ticket, beschouw ik als een aanvaarding van mijn vraag.

Hoogachtend“

Door hierboven te schrijven,:

“om u de tijd te geven, indien nodig de juiste betalingen uit te
voeren en ons in reply de nodige informatie te voorzien. “

Toont Dommel nogmaals dat ik zou liegen als ik zeg dat ik op 2/4/2008 betaald heb.

Dommel,heeft volgens mij zijn onwil getoond het te willen in orde brengen.

Zij hebben zich door hun manier van handelen (niet antwoorden op mijn antwoord in het door hen geopend ticket) op 20/4/2008 dan ook akkoord verklaard mij 3 dagen compensatie te geven,per dag dat ik ten onrechte gedeactiveerd ben..

Ik antwoord daarom ook direct ,omdat ik die deactivatie zo snel mogelijk gedaan wil maken en de compensatie zo klein mogelijk wil houden.

Ik vraag ook de terugbetaling van de reeds 37,5 euro uitgegeven gedurende de 6 maand dat ik klant ben aan hun 070 helpdesktelefoonnummer waarvan er +/- 15 euro ging naar de muziek die ik te horen kreeg terwijl ik op hun antwoord moest wachten.
Dommel schreef:
“Aangezien u verwijst naar de "slechte" dienstverlening die een rechter niet zal appreciëren, wensen we u
erop te wijzen dat uzelf er rekening mee dient te houden dat u voor een rechtbank de waarheid dient te
vertellen!
U weet maar al te goed dat wat u verkondigt daar ver vanaf staat.
We vragen u dan ook nogmaals uitdrukkelijk om met dit soort latster te stoppen, zodat wij geen juridische
stappen dienen te ondernemen.
Dan mag voor mijn part de zaak voor de rechtbank komen,en mag de rechter oordelen, Ik ben er gerust in.
Ondertussen loopt de periode waarin ik gedeactiveerd ben ,door waarvoor ik compensatie eis.

Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte
van het standpunt van Schedom Dommel en neemt zelf nog geen standpunt in.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Margaas, hou ermee op. Dommel is niet bang om u een rechtspraak aan te doen, en quite frankly, ik denk dat Dommel gaat winnen :roll:
margaaas
Plus Member
Plus Member

Ik heb juist een email tegengekomen die op 29/5 /2008 gepost is van de Ombudsman in verband met Telenet en die door een misverstand al gesloten was.
Ombudsman schreef:Geachte heer ,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft uw klacht van 23/05/2008, handelend over "Facturatie Facturatie
algemeen" in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik uw klacht ontvankelijk verklaard en in
behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is *** *****.

Ik heb uw klacht op 29/05/2008 verstuurd naar de heer **** ****** van Telenet en heb gevraagd mij hun
standpunt te bezorgen ten laatste op 29/06/2008.
De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit
standpunt te willen reageren.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot ******.

Met bijzondere hoogachting,

Ombudsman
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

waarom wil je ons op de hoogte houden? of wil je herinnerd worden als margaas de man van de vele internetproblemen? ieder zijn ambitie natuurlijk.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@ margaaas, stop daar nu eens mee, je hebt al kansen genoeg gekregen.

Bovendien, maak niet opnieuw usernamen aan op voorraad.

Mod Blue-Sky
droopy
Pro Member
Pro Member

@blue-sky de posts van margaas achterwege gelaten. Ik blijf erbij dat ik het een goeie suggestie vind mits er regels zijn bij het posten. Die heb ik reeds gepost. Maar ik zie nergens een reactie ontopic van de mods over de suggestie. Zien jullie het zitten en indien niet waarom niet?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

margaaas schreef:
laurens7 schreef:waarom wil je ons op de hoogte houden? of wil je herinnerd worden als margaas de man van de vele internetproblemen? ieder zijn ambitie natuurlijk.
Vanmorgen een nieuwe factuur van Dommel ontvangen.
Ik hen dan maar de vraag gesteld,:

U hebt mij vandaag via email en mijn proforma fakturen een nieuwe
proforma factuur gestuurd.Ik had betaald voor de periode van
12/5/2008 tot 12/6/2008 en u hebt daar sinds 11 mei 2008 niets
voor geleverd u activeerd mijn internet voor 24 uur en wil me laten
betalen voor de periode 12/6/2008 tot 12/7/2008.
Welke garantie heb ik dat u me gaat leveren waarvoor ik ga betalen ??
Als jij correct betaald krijg je internet, zo moelijk is het ook niet hoor. Ik betaal altijd in tijd en dan krijg je deze problemen niet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

localhost schreef:
Hoe zit dat hier eigenlijk mee? Ik dacht dat UB al "testen" achter de rug had met phpbb3? C'mon guys... Want dit wordt inderdaad stevig irri.
ooh. shiny.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Jonges toch... al dat ge-email en ticketjes aanmaken. Pakt de telefoon en belt om het op te lossen ipv dagen, weken te zitten wachten op een antwoord dat niet gaat komen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
margaaas
Plus Member
Plus Member

Goed of slecht nieuws ?

Oordeel daar maar over terwijl je voor de spiegel staat.

Over alles wat ceurrrix betreft zal hier door margaaas niets meer geschreven worden.
Geintresseerden worden verwezen naar

http://www.test-aankoop.be/public/nl/fo ... src=496812

en

http://blog.seniorennet.be/ceurrrixsfavorieten/

Hierdoor krijg ik terug wat tijd om me met mijn intressses bezig te gaan houden.
Die conspiratietheorien boeien me nogal.

Maak er het beste van zonder ceurrrix en margaaas
ceurrrix wenst u toe ,wat jullie hem toewensen,maar dan in verbeterde vorm.

Ook dank aan de on- en bekende supporters.

ps,: ceurrrix zegt dat hem in zijne ,:

http://website.lineone.net/~jbonno/viol ... l-ball.jpg

heeft gezien dat voor zijn historie opgelost is,
er een paar fanaten wat gaan meemaken met hun troetel diertje ,:

http://images.google.be/images?um=1&hl= ... gen+zoeken

en verwijst daarbij naar,:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=9726 :angel:

en as em zoe begint heb ik er géén goe http://www.wenteltrap.be/images/eye_triangle.gif
in. :curt: :wink:

Langs deze weg nog een laatste voorstel,:

Voorstel aan Dommel Door: CEURVELTS HENRI Op: 06/06/2008
Ik betaal mijn volgende factuur aan een deurwaarder en als u het betaalde geleverd hebt, betaald de deurwaarder.U

Als er een paar 1000 mensen goesting hebben om ook zo te betalen spreek ik wel met die deurwaarder .
Als die deurwaarder per dommi betaald heeft ie al zo 1€ per liefhebber.
Een paar 1000 eurokens om de betalingen 'ffen door te sassen ieder maand is mooi meegepakt.
En wat kost deze service voor de liefhebber van deze betalingswijze?
Niets want de deurwaarder is betaald.
maar ik geraak :offtopic: en sluit daarom af :wink:

Die 10 :twisted: tjes doen me ook geen goe en ik stop ermee want word moe
margaaas
Plus Member
Plus Member

Mijn dank aan hen die me van ceurrrix hebben afgeholpen.

grts
margaaas
droopy
Pro Member
Pro Member

margaas je had een mooi voorstel maar door die off topic lange reacties verkracht je zelf je topic waardoor je zeker mag zijn dat ze er niets voor gaan doen. Jammer :cry:
margaaas
Plus Member
Plus Member

Ik heb u in een PM aangetoond ,hoe sommigen een goedbedoelde thread naar de bliksem kunnen helpen.
Per PM want moest het hier staan,het forum was te klein.
Zwijgen is het slimste.
En de toekomst laten bewijzen wie er domme praatjes heeft verkocht.
Geduld ( + wat bijkomstigheden hebben )
is iets wat niet iedereen meegekregen heeft
waarmee ik dan ook niet beweer (want wie ben ik ? ? )
dat de eer mij te beurt is gevallen.
grts
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

margaaas schreef: Zwijgen is het slimste.
Dat is je beste idee van de dag. Hou je er aub aan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
margaaas
Plus Member
Plus Member

Maglor schreef:
margaaas schreef: Zwijgen is het slimste.
Dat is je beste idee van de dag. Hou je er aub aan.
:angel:
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”