Blijven wij op het platteland de melkkoe van de kabelmaatschappij?
Na jarenlage frustratie tegenover de buurlanden die geen limieten kennen voor het gebruik van internet, is bij mij de druppel die de emmer doet overlopen, toch gekomen toen de CEO van Telenet met veel verve een limietverhoging aankondigde van de internetabonnementen op 1 augustus 2008 en dit amper 8GB per maand is.
Dit, volgens mij noodgedwongen, door de openstelling van de markt voor ADSL2+ op 01/07/2008 in enkele grote steden zoals Antwerpen, Hasselt, Gent, Oostende, Mechelen en nog wel enkele andere, om zo het klantenverlies te beperken aan enkele alternatieve internet providers van Belgacom, die van de ADSL2+ technologie gebruik maken en aan hun klanten snellere en goedkopere abonnementen aanbieden dan Telenet en die tevens limietloos zijn of een veelvoud hebben van de limieten die door Telenet ter beschikking gesteld worden.
Jammer genoeg is deze ADSL2+ technologie in de niet stedelijke gebieden nog niet beschikbaar zodat quasi snel internet, daar het monopolie blijft van Telenet.
Indien wij in de niet stedelijke gebieden, voor een Telenet expressnet abonnement 42,91 euro moeten betalen die amper de mogelijkheden heeft van een ADSL2+ abonnement aangeboden door alternatieve providers van Belgacom, ben ik van mening dat wij hierdoor als minderwaardige burgers of als melkkoeien uitgebuit worden door deze kabelmaatschappij zolang zij dit nog kunnen.
Daarom wil ik vragen aan alle mensen die kunnen overstappen op ADSL2+, een beetje prijsbewust zijn en limietloos gebruik willen maken van internet tegen een hogere snelheid dan Telenet biedt, dit zo snel mogelijk te doen, om zodoende door het klantenverlies, Telenet te doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn en wij (op het platteland) misschien, indien Telenet dit beseft, toch een hogere limiet zouden krijgen dan wat ze nu aangekondigd hebben en waaraan ze weer voor jaaaaaaaaaren zullen vastklampen als iedereen zich maar gedwee laat uitmelken.
PS mocht iemand zich geroepen voelen dit bericht te plaatsen in een of andere krant wil ik hierbij mededelen dat dit bericht copyright free is en 'k zou zeggen hoe rapper, hoe liever