Mandrake 9.2: Internetsharing

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Miles
Plus Member
Plus Member

Hoi

Ik heb 2 pc's...Eentje heeft win2k en de andere sinds eergisteren Mandrake 9.2. Ze staan in verbinding met elkaar en de linux werkt perfect. Ook de internet, die via de win2k pc binnekomt, wordt probleemloos gedeeld maar ik moet altijd via het Madrake control center in linux naar mijn instellingen gaan onder "DrakConnect helpt u met het opzetten van uw netwerk- en internetverbinding" Hierna krijg ik mijn instelling van mijn netwerk en bij status staat voor 5 sec "down" Hierna springt het op up en is er geen probleem... Maar zodra ik de pc opnieuw opstart krijg ik weer hetzelfde probleem.
Het is niet zo een erg probleem maar het begint wel irritant te worden :wink:
Thanks
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Was die verbinding er ook al bij het installeren? Ik heb hier ongeveer dezelfde setup, met het verschil dat ik Mandrake 9.1 gebruik. Ik heb in elk geval nog geen enkel internet-connectie gerelateerd probleem mogen vaststellen bij mij ...
Miles
Plus Member
Plus Member

Ja die connectie was er al...

Het lijkt me gewoon één of andere service die moet worden opgestart ofzo...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Waarom laat je niet gewoon je internet binnenkomen op linux pc en verdeel je het verder naar je win2k pc?
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ik he dus ook een probleem met internet sharing onder mandrake 9.2
De sharing gaat wel geautomatiseerd maar ik krijg het internet niet geinstaleert (telenet) terwijl di op red hat gemaakelijk was (daar is sharing net het moeilijke) en op mandrake 8.2 dit zelfs voorzover ik weet automatische ging.
Dus mijn vraag is kan ze mijn iepmand vertellen wat ik juist allemaal moet instellen voor telenet ??

BTW Like the x-mas look, realy nice
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

misterjo schreef:Waarom laat je niet gewoon je internet binnenkomen op linux pc en verdeel je het verder naar je win2k pc?

Waarom wel? :P
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”