NAS

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik heb ook nog een probleempje..
Ik heb zo een Western Digital NAS van 500Gb.
Als ik deze aansluit via LAN en tooltje installeer, dan krijg ik alles mooi te zien.
Als ik deze echter meeneem naar iemand of andere pc, of zelfs mijn eigen pc en aansluit via USB2, zijn ineens alle ISO's mapjes geworden met een file 1 en 2 en dus onbruikbaar.
Sluit ik ze weer via lan aan, zijn de ISO weer normale ISO's..


iemand id?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Maar kan ik op zo een NAS dan bv een torrentclient draaien?
wwdj
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 dec 2007, 17:07

Devilex schreef:Maar kan ik op zo een NAS dan bv een torrentclient draaien?


bij synology lukt dit zonder probs
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

wwdj schreef:bij synology lukt dit zonder probs

Sterker nog: dat zit er vanuit de fabriek bij !
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

mijn NAS/server is een NSLU2 met een 500GB usb harddisk aan. het ding draait debian lenny arm vanop een usb-stick. het sharet files via nfs. torrenten gaat via rtorrent. ssh via dropbear. webserver heb ik er nog niet op gezet, maar aangezien het debian is moet dat niet echt een probleem zijn. met cups kan je er een printserver van maken. en ik denk dat een scanserver ook wel moet lukken.

voordelen:
- flexibel
- gebruikt bijna 0 stroom
- erg stil (wel handig als dat ding staat waar je ook slaapt)
- zo gebruiksvriendelijk als je het zelf kan maken
- veilig (dagelijkse updates)

nadelen:
- te weinig ram (32MB) voor een echte server te zijn, maar je kan er zelf bij solderen 8)
- setup is nogal ongebruikelijk (firmware flashen, debian installeren over ssh, rtorrent installen om een directory te watchen, etc)
- als het ding breekt is het moeilijk te fixen, maar je moet het tenminste niet naar de winkel doen.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik voel me toch enigzinds geremd om een NAS met externe usb harddisks te beginnen aanschaffen. Bestaat er echt geen oplossing waarbij je bv een case hebt waarin je 4 sata schijven kan plaatsen en waarop je een simpele linux distributie kan draaien.
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

Devilex schreef:Ik voel me toch enigzinds geremd om een NAS met externe usb harddisks te beginnen aanschaffen. Bestaat er echt geen oplossing waarbij je bv een case hebt waarin je 4 sata schijven kan plaatsen en waarop je een simpele linux distributie kan draaien.

ik weet het niet exact, maar volgens http://www.nslu2-linux.org kan je minstens al linux draaien op de volgende NASsen:
Linksys NSLU2, the Synology DS101, the Iomega NAS100d, the D-Link DSMG600, and other ixp4xx-based devices

even doorklikken in de wiki breidt dat onmiddellijk uit tot een lijstje van om en bij de 20 machines. dus als je het wil proberen, zeker daar je licht eens opsteken.

tweede, nog nuttigere link: http://www.debonaras.org/
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

http://buffalo.nas-central.org/index.ph ... tationLive

draait standaard blijkbaar een deftig linux-systeem. is uitbreidbaar via ipkg packages. tof ding! :-)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Devilex schreef:Ik voel me toch enigzinds geremd om een NAS met externe usb harddisks te beginnen aanschaffen. Bestaat er echt geen oplossing waarbij je bv een case hebt waarin je 4 sata schijven kan plaatsen en waarop je een simpele linux distributie kan draaien.

Ja dat noemt een pc ;)
Neen serieus, waarom zou je zelf niets bouwen en er een linux opzetten? Als het om de webinterface gaat voor beheer ga je met 'webmin' al ver komen.
(srry als dat al vermeld is, niet echt tijd om over het hele topic te gaan)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

ik ben intussen gevallen voor de dLink DNS-313, met een Western Digital 500GB. Snel en betrouwbaar (tot nu toe).
Alleen krijg ik ftp niet bereikbaar van buitenaf via m'n usr 9108 router.
Ik heb er een poortje(21) opengezet via Virtual Servers, een DyDns account gemaakt en den updater geïnstalleerd, maar als ik het adres van mijn account(of extern ip-adres) in m'n adresbalk tik, krijg ik het loginscherm voor m'n router...(ftp-server in DNS-313 is geactiveerd)
Via DyDns kon ik testen dat m'n poort 21 wel degelijk openstaat...
Kan iemand zeggen wat er fout loopt? Hoe moet ik van buitenaf bij m'n NAS geraken?
Heb al heel wat gegoogled, maar ben er nog niet wijzer uit geworden...
Heeeeeeelp!
Alvast bedankt!
Greetz,


Elrocco 8)
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

elrocco schreef:ik ben intussen gevallen voor de dLink DNS-313, met een Western Digital 500GB. Snel en betrouwbaar (tot nu toe).
Alleen krijg ik ftp niet bereikbaar van buitenaf via m'n usr 9108 router.
Ik heb er een poortje(21) opengezet via Virtual Servers, een DyDns account gemaakt en den updater geïnstalleerd, maar als ik het adres van mijn account(of extern ip-adres) in m'n adresbalk tik, krijg ik het loginscherm voor m'n router...(ftp-server in DNS-313 is geactiveerd)
Via DyDns kon ik testen dat m'n poort 21 wel degelijk openstaat...
Kan iemand zeggen wat er fout loopt? Hoe moet ik van buitenaf bij m'n NAS geraken?
Heb al heel wat gegoogled, maar ben er nog niet wijzer uit geworden...
Heeeeeeelp!
Alvast bedankt!
Greetz,


Elrocco 8)


Port 20 en 21 gefwd op de router naar ip van DNS-313 ?
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Luke schreef:
elrocco schreef:ik ben intussen gevallen voor de dLink DNS-313, met een Western Digital 500GB. Snel en betrouwbaar (tot nu toe).
Alleen krijg ik ftp niet bereikbaar van buitenaf via m'n usr 9108 router.
Ik heb er een poortje(21) opengezet via Virtual Servers, een DyDns account gemaakt en den updater geïnstalleerd, maar als ik het adres van mijn account(of extern ip-adres) in m'n adresbalk tik, krijg ik het loginscherm voor m'n router...(ftp-server in DNS-313 is geactiveerd)
Via DyDns kon ik testen dat m'n poort 21 wel degelijk openstaat...
Kan iemand zeggen wat er fout loopt? Hoe moet ik van buitenaf bij m'n NAS geraken?
Heb al heel wat gegoogled, maar ben er nog niet wijzer uit geworden...
Heeeeeeelp!
Alvast bedankt!
Greetz,


Elrocco 8)


Port 20 en 21 gefwd op de router naar ip van DNS-313 ?


Yep, heb via website portfoward.com step by step beide poortjes geforward...
Maar nog steeds krijg ik login voor m'n router... :?
Wat kan ik nog nakijken?
Greetz,

Elrocco 8)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

NuKeM schreef:
Misschien dat FreeNAS en anderen al in de buurt komen, maar het zal toch niet hetzelfde zijn :)


Hoe brand je die img file? (nero geeft foutmelding van blokgrootte, andere programma's branden een lege cd(onder windows)), livecd werkt wel.

De embedded versie moet je die mss toevoegen aan je (unix) bestuirngssysteem?

Kan je van de livecd installeren?

Kan het ook met minder dan 96MB ram? (waarom heeft het zoveel nodig :s)
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

laurens7 schreef:
NuKeM schreef:
Misschien dat FreeNAS en anderen al in de buurt komen, maar het zal toch niet hetzelfde zijn :)


Hoe brand je die img file? (nero geeft foutmelding van blokgrootte, andere programma's branden een lege cd(onder windows)), livecd werkt wel.

De embedded versie moet je die mss toevoegen aan je (unix) bestuirngssysteem?

Kan je van de livecd installeren?

Kan het ook met minder dan 96MB ram? (waarom heeft het zoveel nodig :s)

zomaar uit het hoofd dus zonder op te zoeken (lees:kan fout zijn). een image is niet per se om op een cd te branden. wss moet je deze image met dd naar een harddisk dumpen.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

jbeckers schreef:
laurens7 schreef:
NuKeM schreef:
Misschien dat FreeNAS en anderen al in de buurt komen, maar het zal toch niet hetzelfde zijn :)


Hoe brand je die img file? (nero geeft foutmelding van blokgrootte, andere programma's branden een lege cd(onder windows)), livecd werkt wel.

De embedded versie moet je die mss toevoegen aan je (unix) bestuirngssysteem?

Kan je van de livecd installeren?

Kan het ook met minder dan 96MB ram? (waarom heeft het zoveel nodig :s)

zomaar uit het hoofd dus zonder op te zoeken (lees:kan fout zijn). een image is niet per se om op een cd te branden. wss moet je deze image met dd naar een harddisk dumpen.

Heb enkele pc's bijeen geknutseld; resultaat pentium3 450mhz 196MB ram,dvd rom,...
Draait zalig, waarvoor die andere cd dient is mij echter een raadsel, via de livecd kan je alles installeren.
Het draaien van cd duurt echt wel lang! reken op een 10-15min, van harde schijf is hij er erg snel!

Nog een vraag: nadat mijn schijven en harddisken gevonden zijn door het bios opstartscherm wacht de pc 30s-60s voordat hij gaat booten, hoe komt dat? hoe kan ik dit evt. oplossen?
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

ok, tot vorige week raakte ik al tot op m'n gateway/router.
Vandaag, na heel wat gegoogle, werd ergens geschreven, dat het mogelijk is dat m'n bepaalde routers ervoor zouden zorgen dat ik niet vanachter mijn eigen router zelf kan ftp'en op m'n eigen HD.
Ik heb intussen ook DMZ geactiveerd op m'n gateway...vandaag dan geprobeerd om via het werk om de externe HD te raken...en zoals verwacht wordt door DMZ de weg opengezet naar die HD...
Alleen, ik krijg het loginscherm om de HD te beheren, geen toegang tot m'n bestanden, die via de aanwezige ftp server zouden moeten te bereiken zijn...
Heb het adres zowel via http://ip-adres als ftp://ipadres geprobeerd.
Alleen http://ip-adres is, zoals hierboven vermeld, toegankelijk.
Wat doe ik nog verkeerd? Hoe kom ik toch bij m'n bestanden?
Anyone? :?

Greetz,
Elrocco 8)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

elrocco schreef:ok, tot vorige week raakte ik al tot op m'n gateway/router.
Vandaag, na heel wat gegoogle, werd ergens geschreven, dat het mogelijk is dat m'n bepaalde routers ervoor zouden zorgen dat ik niet vanachter mijn eigen router zelf kan ftp'en op m'n eigen HD.
Ik heb intussen ook DMZ geactiveerd op m'n gateway...vandaag dan geprobeerd om via het werk om de externe HD te raken...en zoals verwacht wordt door DMZ de weg opengezet naar die HD...
Alleen, ik krijg het loginscherm om de HD te beheren, geen toegang tot m'n bestanden, die via de aanwezige ftp server zouden moeten te bereiken zijn...
Heb het adres zowel via http://ip-adres als ftp://ipadres geprobeerd.
Alleen http://ip-adres is, zoals hierboven vermeld, toegankelijk.
Wat doe ik nog verkeerd? Hoe kom ik toch bij m'n bestanden?
Anyone? :?

Greetz,
Elrocco 8)


Ik heb een volgend probleem: hoe kan ik vanaf een ander ip (op een ander netwerk) toch nog aan mijn files?
geef je dan je dyndns in met achteraan:21 ?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

net gemerkt na veel vloeken dat je freenas 96MB moet gunnen bij de installatie of je krijgt de foutmelding root mount !!!!

Daarna mag het minder zijn (run het als Virtual image)

Kan iemand uitleggen waarvoor de embedded versie dient?
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik heb de D-link DNS-323 en op deze wiki-site staat uitgelegd hoe je deze kunt uitbreiden met andere functionaliteiten. Ik heb het echter nog niet geprobeerd omdat ik het nog niet nodig had.

Het grootste nadeel van dit toestel vind ik dat de powerknop geen 1/0-switch is. Dat betekent dat als je de stroom van het toestel haalt (stroompanne, of uitzetten met tijdschakelaar op de stekker of zo) dat deze niet opnieuw ingeschakeld wordt van zodra er opnieuw stroom is.
Hierdoor kan je dus geen energie besparen om er dmv een tijdschakelaar (of via domotica-geschakelde stopcontacten) voor te zorgen dat er 's nachts geen spanning op het toestel staat omdat ik dan toch niet aan de pc zit.
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

elrocco schreef:ok, tot vorige week raakte ik al tot op m'n gateway/router.
Vandaag, na heel wat gegoogle, werd ergens geschreven, dat het mogelijk is dat m'n bepaalde routers ervoor zouden zorgen dat ik niet vanachter mijn eigen router zelf kan ftp'en op m'n eigen HD.
Ik heb intussen ook DMZ geactiveerd op m'n gateway...vandaag dan geprobeerd om via het werk om de externe HD te raken...en zoals verwacht wordt door DMZ de weg opengezet naar die HD...
Alleen, ik krijg het loginscherm om de HD te beheren, geen toegang tot m'n bestanden, die via de aanwezige ftp server zouden moeten te bereiken zijn...
Heb het adres zowel via http://ip-adres als ftp://ipadres geprobeerd.
Alleen http://ip-adres is, zoals hierboven vermeld, toegankelijk.
Wat doe ik nog verkeerd? Hoe kom ik toch bij m'n bestanden?
Anyone? :?

Greetz,
Elrocco 8)


Ok, intussen al tot aan m'n HD geraakt...van buitenaf, wel te verstaan.
Enkele opmerkingen/vragen ter reactie
* is het normaal dat ik met m'n urs router binnen het netwerk niet kan ftp'en?
* van buitenaf(bijvoorbeeld het werk) geraak ik dus intussen wel al op m'n HD, MAAR alleen maar aan de directories. De bestanden zie ik er wel in staan, maar ik kan ze niet openen/downloaden. Heeft iemand enig idee hoe dit dan mogelijk is? Ik heb (ne keer lees, en onder een andere naam schrijf-)rechten gegeven om toegang te krijgen tot de folder Volume_1(=niet root). Voor mij blijft het voor het ogenblik nog een raadsel...
* binnenin het netwerk werkt de NAS prima

Graag een beetje meer duidelijkheid... :?
Alvast bedankt!

Greetz,
Elrocco 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

elrocco schreef:* is het normaal dat ik met m'n urs router binnen het netwerk niet kan ftp'en?


Nee, binnen je eigen LAN moet je normaal alles kunnen.

elrocco schreef:* van buitenaf(bijvoorbeeld het werk) geraak ik dus intussen wel al op m'n HD, MAAR alleen maar aan de directories. De bestanden zie ik er wel in staan, maar ik kan ze niet openen/downloaden. Heeft iemand enig idee hoe dit dan mogelijk is?


FTP gebruikt twee poorten... het effect dat je kan aanloggen en niets kan downloaden wordt vaak veroorzaakt door slechte configuratie van de poorten/forwarding.
yasol
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 maa 2008, 14:32

Iemand ervaring met een Synology Disk Station DS107 ?
Waar hebben jullie deze aangekocht ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb een 106e, héél content van en aangekocht in Duitsland (kijk eens op preistrend.de) of Nederland (kijk eens op de pricewatch van tweakers.net).
ooh. shiny.
wwdj
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 dec 2007, 17:07

cloink schreef:Ik heb een 106e, héél content van en aangekocht in Duitsland (kijk eens op preistrend.de) of Nederland (kijk eens op de pricewatch van tweakers.net).


Ah nog ene die er heel tevreden van is,
De mijne heb ik aangekocht via codima.be

En als ze het niet in hun aanbod hebben kan je toch altijd mailke sturen en dan kijken ze of ze er toch niet kunnen aan geraken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

wwdj schreef:Ah nog ene die er heel tevreden van is,

Zeer zekers, prijs/kwaliteit toch een van de betere me dunkt. Gisteren nog nieuwe firmware op gesmeten en nu ziet de interface er nog sexy uit ook. :D
ooh. shiny.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

deej schreef:By the way, wil je de bad boys onder de NASsen, dan is de Thecus 5200 Pro het doosje voor je. Het is echt de top qua snelheid, mogelijkheden en gebruiksgemak.

Ik heb er ééntje in bestelling met 5 1TB schijven van Samsung. Dank u eindejaarsbonus 8).

Heb ik een tijdje geleden ook gekocht maar dan met 5 1TB schijven van Western Digital en ontzettend tevreden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Daar ik "on a budget" ben, heb ik me gisteren de 207+ gekocht van Synology (en 2 Samsung 750GB schijven). Ter vervanging van mijn 106e, die klaarblijkelijk niet krachtig genoeg meer is om een goed werkend SqueezeCenter te draaien. Waarmee ik nogmaals uit hoe tevreden ik van Synology ben!

De 106e staat dan ook te koop. :D
ooh. shiny.
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Gek dat niemand hier iets gezegd heeft over Drobo ...
http://www.drobo.com/
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Vind ik niet zo gek, een drobo kan je alleen aansluiten via usb 2.0. Een nas kan je het dus niet noemen. Voor een netwerk aansluiting moet je nog eens een aparte adapter kopen.
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Klopt inderdaad, maar het is wel mogelijk -zoals je reeds zei- met een adapter.
In deze aflevering van Tekzilla (aan te raden programma trouwens) hebben ze een volledig segment over "NAS vs. Drobo"
http://revision3.com/tekzilla/plaid
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:Heb ik een tijdje geleden ook gekocht maar dan met 5 1TB schijven van Western Digital en ontzettend tevreden.


Ja ik vind het echt een dijk van een bakje. Heb er nu ook SSH en Twonky Media server op draaien, werkt super.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tequila schreef:In deze aflevering van Tekzilla (aan te raden programma trouwens) hebben ze een volledig segment over "NAS vs. Drobo"


Volledig segment... ze hebben er gewoon niets zinnigs over te vertellen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.drobo.com/products_demo.html
Is best wel leuk product.

ps: tekzilla is voor de iets doorwinterde it'r een grote grap eingelijk. Ik ben recent terug beginnen kijken omwille van de nieuwe co host :p
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

crapiecorn schreef:http://www.drobo.com/products_demo.html
Is best wel leuk product.


Jup is een super product, het doet echt wat het beweert te doen. Alleen vrij duur :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

crapiecorn schreef:tekzilla is voor de iets doorwinterde it'r een grote grap eingelijk.

Inderdaad, maar buiten die voor sommigen redundante how-to's, ed. is het wel plezant om naar te kijken. Tegenwoordig lijkt het meer de gadget-talk weg in te slaan en dat bevalt mij eigenlijk beter.

crapiecorn schreef:Ik ben recent terug beginnen kijken omwille van de nieuwe co host :p

Het zal nog nie :p
Kende haar pas van Mahalo, maar plezante ... tech-host :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

crapiecorn schreef:ps: tekzilla is voor de iets doorwinterde it'r een grote grap eingelijk. Ik ben recent terug beginnen kijken omwille van de nieuwe co host :p


OMG wat is dat voor een programma?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

deej schreef:
crapiecorn schreef:ps: tekzilla is voor de iets doorwinterde it'r een grote grap eingelijk. Ik ben recent terug beginnen kijken omwille van de nieuwe co host :p


OMG wat is dat voor een programma?

Tech voor de gemiddelde 16 jarige en eyecandy voor de meerderjarige ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”