edpnet met momenten zeer traag
om toch maar noges wat tijd te vullen
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 994 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Fri Apr 18 2008 at 18:15:33 UTC+0200
Gemiddelde van 3 tests via ispmonitor: 78 kbyte ...
Klagen helpt niet, ik weet het, maar het laten zien kan af en toe wel es opluchten
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 994 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Fri Apr 18 2008 at 18:15:33 UTC+0200
Gemiddelde van 3 tests via ispmonitor: 78 kbyte ...
Klagen helpt niet, ik weet het, maar het laten zien kan af en toe wel es opluchten
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16
WOW shit man, dat is echt zeer bedroevend die cijfers
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt aan dit verhaal anders moeten we ons mss gaan groeperen en voor last gaan zorgen.
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt aan dit verhaal anders moeten we ons mss gaan groeperen en voor last gaan zorgen.
je hebt in principe geen poot om op te staan. Edpnet is nergens contractueel verplicht je 6mbits te garanderen.
Anderzijds betaal je natuurlijk wel voor een werkend product, wat het ook doet: ik kan surfen. De manier waarop is een ander verhaal.
Vanaf juli gaat adsl2+ netwerk open, ik hoop op beterschap.
Anderzijds betaal je natuurlijk wel voor een werkend product, wat het ook doet: ik kan surfen. De manier waarop is een ander verhaal.
Vanaf juli gaat adsl2+ netwerk open, ik hoop op beterschap.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Vaak gaat het over de vrijmaking van de ADSL2+ door BGC.
EDPnet zit op het Scarlet-netwerk.
Zal die vrijmaking van BelgacomADSL2+ dan iets veranderen aan het aanbod/snelheid van EDPnet? Ik vermoed dat EDPnet langlopende contracten heeft met Scarlet en niet zomaar van "provider" kan overschakelen.
EDPnet zit op het Scarlet-netwerk.
Zal die vrijmaking van BelgacomADSL2+ dan iets veranderen aan het aanbod/snelheid van EDPnet? Ik vermoed dat EDPnet langlopende contracten heeft met Scarlet en niet zomaar van "provider" kan overschakelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Pffff ik ken er maar weinig van maar weet na hjet lezen van massa”s threads hier dat EDPnet een broertje doood heeft aan het tijdig upgraden van VP’s waar er speedproblemen zijn…m.a.w de klant kan de pot op…zeggen dan dat het er een goede helpdesk is waar je massa’s speedtesten mag mailen maar scheelt dan meestal aan de binnenbekabeling, modem ect volgens hen…
Man ga op turboline of adsl2+ (als ’t kan) bij dommel, of T2 of scarlet (resellers ) waar ze momenteel tijdig de VP’s upgraden (dxadsl b.v)
Hell deze provider concurreert niet eens meer….
Man ga op turboline of adsl2+ (als ’t kan) bij dommel, of T2 of scarlet (resellers ) waar ze momenteel tijdig de VP’s upgraden (dxadsl b.v)
Hell deze provider concurreert niet eens meer….
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16
Ik kan mij vinden in wat bmattijs verteld.
Ze moeten idd niet tot de laatste bit / byte gaan afleveren per seconde.
Dat zou onredelijk zijn van ons (als klant) uit.
Maar anderzijds zijn ze wel verplicht mijn inziens een deugdelijke en afdoende product af te leveren. Waar de grens te vinden is moet ik mijn raadsheer over raadplegen.
even een metafoor::
Nu vergelijk het met een wagen die je huurd bv.
Advertentie: type a, model b, vermogen 150Kwatt, topsnelheid 180.
Praktijk test: type a, model b (met roest), trekt op naar 100Km/h in +- 5 minuten, topsnelheid bergaf 60Km/h
(kom daar mee eens op een vergadering aan LOL)
Dit is exact wat ik nu heb: of 30% van wat beloofd werd in de advertentie.
Mijn inziens heb ik wel degelijk een punt en een poot om op te staan!
En wat die wagen uit de metafoor betreft, zet die maar op de schroot.
Als EDpnet mij hier geen afdoende service kan verlenen dan verliezen ze mij als klant.
Zoals reeds aangehaald, ADSL2+ is op komst, dat houden we wel nog even vol tot dan
Ze moeten idd niet tot de laatste bit / byte gaan afleveren per seconde.
Dat zou onredelijk zijn van ons (als klant) uit.
Maar anderzijds zijn ze wel verplicht mijn inziens een deugdelijke en afdoende product af te leveren. Waar de grens te vinden is moet ik mijn raadsheer over raadplegen.
even een metafoor::
Nu vergelijk het met een wagen die je huurd bv.
Advertentie: type a, model b, vermogen 150Kwatt, topsnelheid 180.
Praktijk test: type a, model b (met roest), trekt op naar 100Km/h in +- 5 minuten, topsnelheid bergaf 60Km/h
(kom daar mee eens op een vergadering aan LOL)
Dit is exact wat ik nu heb: of 30% van wat beloofd werd in de advertentie.
Mijn inziens heb ik wel degelijk een punt en een poot om op te staan!
En wat die wagen uit de metafoor betreft, zet die maar op de schroot.
Als EDpnet mij hier geen afdoende service kan verlenen dan verliezen ze mij als klant.
Zoals reeds aangehaald, ADSL2+ is op komst, dat houden we wel nog even vol tot dan
ja, ik heb het dan idd over andere providers. Edpnet heeft niet meer de waarde die het ooit voor mij had. Ik ben nu 5j klant en al lange tijd niet tevreden. Maar die limiet is voor mij wel geld waard. 12 gig per maand is voor mij niet voldoende.
Akkoord, er zijn alternatieven, maar ik wacht wel even op adsl2+. Ik wacht tenslotte al zo lang
Akkoord, er zijn alternatieven, maar ik wacht wel even op adsl2+. Ik wacht tenslotte al zo lang
hah.. eindelijk heb ik het ook zitten, 't moest er ooit van komen
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 343 kbit/s or 43 kbyte/s
- Upload speed : 518 kbit/s or 65 kbyte/s
Thu Apr 24 2008 at 18:04:27 UTC+0200
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 343 kbit/s or 43 kbyte/s
- Upload speed : 518 kbit/s or 65 kbyte/s
Thu Apr 24 2008 at 18:04:27 UTC+0200
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
t is wel opvallend dat die upload meestal wél in orde is (rond de 515 kbit/s). Je zou denken dat een vertraagde downloadsnelheid een vertraagde upload met zich meebrengt.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16
Wat mij opvalt is dat ik nooit problemen ondervonden heb TOT ik vorige maand even over mijn limiet ben gegaan (met 11G) zijnde voor 2 euro en iets dat op mjn factuur stond.
Vanaf dan zit ik op die "loopkrukken-band"
Is dat bij andere mensen (slachtoffers) ook zo?
Een ander feit is ook dat mijn vorige provider Scarlet was.
Hebben die mss ontdekt dat ik nu bij edp zit?
Is allemaal ff doemdenken maar zeker niet paranoia mijn inziens.
Belgie is een land waar mensen elkaar graag de duvel aandoen, en bedrijven zijn daar soms experts in.
Iemand anders die mij hier in kan volgen?
Vanaf dan zit ik op die "loopkrukken-band"
Is dat bij andere mensen (slachtoffers) ook zo?
Een ander feit is ook dat mijn vorige provider Scarlet was.
Hebben die mss ontdekt dat ik nu bij edp zit?
Is allemaal ff doemdenken maar zeker niet paranoia mijn inziens.
Belgie is een land waar mensen elkaar graag de duvel aandoen, en bedrijven zijn daar soms experts in.
Iemand anders die mij hier in kan volgen?
Nu ligt zelfs de mailserver plat *zucht*
EDIT: Doe daarbij ook maar de status-pagina, en de wiki.
@inetsurfer : Dit is zeker geen paranoia, tegenwoordig is alles mogelijk, het is zelfs meer regel dan uitzondering in ons "vrije" land.
EDIT: Doe daarbij ook maar de status-pagina, en de wiki.
@inetsurfer : Dit is zeker geen paranoia, tegenwoordig is alles mogelijk, het is zelfs meer regel dan uitzondering in ons "vrije" land.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
dit had ik dus geschreven op 5 maart. Vorige week was er plots, na maanden totale stilte, een nieuw bericht in de case: een wijkcentrale was geupgraded, en 't zou nu beter moeten zijn. Ik heb het nog niet kunnen testen in de piekuren. In daluren zijn mijn snelheden in elk geval wel goed.fred_be9300 schreef:hmmm, FWIW, ik heb krak hetzelfde voor... eind januari een ticket gemaakt over trage piekuur snelheden. Na een dagje in follow-up gegaan met een omschrijving "VPC 02/01 ..." en wat technische meting resultaten.cavecat schreef:Grmbl ... mijn ticket van begin januari had een follow up datum van 2/01 ... 1 Februari I Guess ?
Sindsdien vraag ik elke week of er nieuws is, en wat die omschrijving betekent in mensentaal. Maar er komt geen piep meer uit. Absoluut nihil.
omdat ik dit topic (bij gebrek aan...) maar als een algemeen 'problemen' topic beschouw :
nog mensen last van frequente disconnects ? gebeurd hier sinds gisteren regelmatig, aan binnenbekabeling niets veranderd...
zéér irritant
nog mensen last van frequente disconnects ? gebeurd hier sinds gisteren regelmatig, aan binnenbekabeling niets veranderd...
zéér irritant
Deze week heb ik ook al een paar keer tragere snelheden gehad (zojuist nog), maar meestal blijft het toch nog boven de 3Mbit zodat het niet echt merkbaar is bij het surfen.
In 't algemeen haal ik vrijwel altijd de 6Mbit, op een paar dagen per maand na, dus.
In 't algemeen haal ik vrijwel altijd de 6Mbit, op een paar dagen per maand na, dus.
-
- Pro Member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Inderdaad de laatste WEKEN al meerdere malen zeer traag.
Soms rond en onder de 100KB/s. 's nachts meestal wel goed.
Denk dat het tijd is om over te stappen want Edpnet begint stilletjesaan te sterven.
Hun support (bekabeling binnen antwoorden etc...), hun extra betalingen voor volume in verleden, hun soms zeer lage snelheden tijdens piekuren.
Als ze niets doen met het ADSL2+ aanbod, dan ben'k er weg
Soms rond en onder de 100KB/s. 's nachts meestal wel goed.
Denk dat het tijd is om over te stappen want Edpnet begint stilletjesaan te sterven.
Hun support (bekabeling binnen antwoorden etc...), hun extra betalingen voor volume in verleden, hun soms zeer lage snelheden tijdens piekuren.
Als ze niets doen met het ADSL2+ aanbod, dan ben'k er weg
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Ik heb het altijd gezegd edpnet is rommel
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
dat is dan uw mening, en niet meer dan datbrooklyn schreef:Ik heb het altijd gezegd edpnet is rommel
Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .
Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...
Dus "edpnet is rommel" slaat op nieveel
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Leuk voor jou, ik sinds ik overgeschakeld ben naar Dommel blijft alles wel stabiel. Bij EDPnet was het de laatste 2 jaar een ramp. In mijn geval natuurlijk.FlashBlue schreef: dat is dan uw mening, en niet meer dan dat
Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .
Met een SLA kan je wel meer verwachten ook éh...FlashBlue schreef:Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik ontken niet dat er probleemregio's zijn waar er te weinig capaciteit is, mr wil wel aangeven dat het geen algemeen probleem is, zijn genoeg regios waar er geen problemen zijn. Waar het probleem zit dat er niks aan gedaan word, laat ik in het midden, mijns inziens scarlet hun fout, anderen zullen het op edpnet steken.Ken schreef:Leuk voor jou, ik sinds ik overgeschakeld ben naar Dommel blijft alles wel stabiel. Bij EDPnet was het de laatste 2 jaar een ramp. In mijn geval natuurlijk.FlashBlue schreef: dat is dan uw mening, en niet meer dan dat
Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .
Misverstand wellicht - ik heb een standaard dsl lijntje, het was de lijn naar de bgc centrale toe die problemen had, half limburg ofzo zat toen zonder internet bij edpnet/scarlet/etc.Ken schreef:Met een SLA kan je wel meer verwachten ook éh...FlashBlue schreef:Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...
deze meer bepaald : Klik
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben 5 jaar heel tevreden klant geweest van EDPNet. Altijd volle snelheid gehaald, op vragen werd snel geantwoord en hun support was het beste wat ik al heb meegemaakt (voor die drie keer dat ik ze nodig heb gehad).
Maar toen Dommel met hun CityConnect in Leuven was er voor mij een veel beter abbo vermits Max24 niet in Leuven kwam opdagen. Vandaar de overstap.
Maar toen Dommel met hun CityConnect in Leuven was er voor mij een veel beter abbo vermits Max24 niet in Leuven kwam opdagen. Vandaar de overstap.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16
Your DOWNLOAD Speed:
520 kbps or 65 KB/sec
an efficiency of ~9%
Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec
PFFF een schande voor dit bedrijf gewoon. Belgacom vrijft al in zijn handen.
En telenet zal er ook veel deugd aan hebben dit te zien.
520 kbps or 65 KB/sec
an efficiency of ~9%
Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec
PFFF een schande voor dit bedrijf gewoon. Belgacom vrijft al in zijn handen.
En telenet zal er ook veel deugd aan hebben dit te zien.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
5047 DL
507 UL
84% EFF
07-05-2008 19:28
hier gaat het toch wel veel beter... de posts die jullie doen, zijn dat jammerlijke momentopnames of is het constant zo slecht?
507 UL
84% EFF
07-05-2008 19:28
hier gaat het toch wel veel beter... de posts die jullie doen, zijn dat jammerlijke momentopnames of is het constant zo slecht?
Eens ernstig overwegen om ook te veranderen.
1) Ben net gekicked op DoD-server waar ik alle dagen op speel, lagging .....
2) 2 maand geleden hebben ze een 40 euro teveel aangerekend. Er waren nog zo'n gevallen, was fout in hun systeem. Ging aangepast worden op de volgende factuur. Twee facturen later nog geen vergoeding of aanpassing gebeurd.
Nog maar eens een ticket aanmaken zeker .....
1) Ben net gekicked op DoD-server waar ik alle dagen op speel, lagging .....
2) 2 maand geleden hebben ze een 40 euro teveel aangerekend. Er waren nog zo'n gevallen, was fout in hun systeem. Ging aangepast worden op de volgende factuur. Twee facturen later nog geen vergoeding of aanpassing gebeurd.
Nog maar eens een ticket aanmaken zeker .....
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier hetzelfde.Op de stille uren geraak ik nog aan 500kb/sec maar vanaf 18 uur tot 23 uur is het huilen met de pet op.Een online filmje bekijken is er dan niet meer bij.
Dit is gewoon dat de servers het dan niet meer aan kunnen.
Op de tickets wordt niet meer geantwoord.
Ik heb er al drie open staan meer dan 2 weken.
Dit is gewoon dat de servers het dan niet meer aan kunnen.
Op de tickets wordt niet meer geantwoord.
Ik heb er al drie open staan meer dan 2 weken.
wat ik gewoon niet begrijp, is waarom edpnet niets van zich laat horen. Ik ben geen moeilijke klant, ik begrijp dat een "flawless" netwerk onmogelijk is. Maar de miserie die er momenteel onder de klanten heerst, moet toch op de een of andere manier ter hunner attentie gekomen zijn.
Ik begrijp het dan niet dat een bedrijf zoals edpnet, dat me in het verleden steeds correct en stipt behandeld heeft, plots zo de mist in gaat. Ik had zelf ook een probleem met verkeerde facturatie. Daarop een ticket geopend, gevraagd om terug te storten. Geen probleem, ik kreeg een creditnota. Echter een maand na het opmaken was er nog steeds geen "refund". Na ettelijke tickets kreeg ik een mail van de salesmanager (vermoed ik) dat de domiciliëring (die ik afgezegd had na hun grapje) niet meer werkte.
Maw, er ging geen belletje rinkelen van: aha, de domiciliëring is opgezegd, we zullen manueel moeten overschakelen. Nee, omgekeerd, ikzelf moest mijn komende factuur in vermindering brengen met de creditnota. Professioneel is anders, lijkt me.
Nuja, als dit het ergste van mijn problemen is, kom ik er nog goed vanaf. Maar de herhaaldelijk netwerk-technische problemen komen nu ook mijn strot uit. Jammer, want ik ben steeds tevreden geweest over edpnet
Ik begrijp het dan niet dat een bedrijf zoals edpnet, dat me in het verleden steeds correct en stipt behandeld heeft, plots zo de mist in gaat. Ik had zelf ook een probleem met verkeerde facturatie. Daarop een ticket geopend, gevraagd om terug te storten. Geen probleem, ik kreeg een creditnota. Echter een maand na het opmaken was er nog steeds geen "refund". Na ettelijke tickets kreeg ik een mail van de salesmanager (vermoed ik) dat de domiciliëring (die ik afgezegd had na hun grapje) niet meer werkte.
Maw, er ging geen belletje rinkelen van: aha, de domiciliëring is opgezegd, we zullen manueel moeten overschakelen. Nee, omgekeerd, ikzelf moest mijn komende factuur in vermindering brengen met de creditnota. Professioneel is anders, lijkt me.
Nuja, als dit het ergste van mijn problemen is, kom ik er nog goed vanaf. Maar de herhaaldelijk netwerk-technische problemen komen nu ook mijn strot uit. Jammer, want ik ben steeds tevreden geweest over edpnet
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wat betekent?Goztow schreef:Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...
Ik wacht nog steeds op een terugbetaling van edpnet van januari.
Op de eerste mails antwoorden ze nog met een paar valse beloftes, maar nu doen ze de moeite ook al niet meer. Ik vrees dat ik men geld nooit terug ga zien...
ps, ik ben inmiddels 4 maand tevreden dommelklant
Op de eerste mails antwoorden ze nog met een paar valse beloftes, maar nu doen ze de moeite ook al niet meer. Ik vrees dat ik men geld nooit terug ga zien...
ps, ik ben inmiddels 4 maand tevreden dommelklant
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Is dit een denkpiste van jou of is dit gebaseerd op feiten ?Goztow schreef:Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...