edpnet met momenten zeer traag

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

om toch maar noges wat tijd te vullen

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 994 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Fri Apr 18 2008 at 18:15:33 UTC+0200

Gemiddelde van 3 tests via ispmonitor: 78 kbyte ...

Klagen helpt niet, ik weet het, maar het laten zien kan af en toe wel es opluchten :)
inetsurfer
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16

WOW shit man, dat is echt zeer bedroevend die cijfers :x
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt aan dit verhaal anders moeten we ons mss gaan groeperen en voor last gaan zorgen.
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

je hebt in principe geen poot om op te staan. Edpnet is nergens contractueel verplicht je 6mbits te garanderen.

Anderzijds betaal je natuurlijk wel voor een werkend product, wat het ook doet: ik kan surfen. De manier waarop is een ander verhaal.

Vanaf juli gaat adsl2+ netwerk open, ik hoop op beterschap.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Vaak gaat het over de vrijmaking van de ADSL2+ door BGC.

EDPnet zit op het Scarlet-netwerk.

Zal die vrijmaking van BelgacomADSL2+ dan iets veranderen aan het aanbod/snelheid van EDPnet? Ik vermoed dat EDPnet langlopende contracten heeft met Scarlet en niet zomaar van "provider" kan overschakelen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Pffff ik ken er maar weinig van maar weet na hjet lezen van massa”s threads hier dat EDPnet een broertje doood heeft aan het tijdig upgraden van VP’s waar er speedproblemen zijn…m.a.w de klant kan de pot op…zeggen dan dat het er een goede helpdesk is waar je massa’s speedtesten mag mailen maar scheelt dan meestal aan de binnenbekabeling, modem ect volgens hen…
Man ga op turboline of adsl2+ (als ’t kan) bij dommel, of T2 of scarlet (resellers ) waar ze momenteel tijdig de VP’s upgraden (dxadsl b.v)
Hell deze provider concurreert niet eens meer….
inetsurfer
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16

Ik kan mij vinden in wat bmattijs verteld.
Ze moeten idd niet tot de laatste bit / byte gaan afleveren per seconde.
Dat zou onredelijk zijn van ons (als klant) uit.

Maar anderzijds zijn ze wel verplicht mijn inziens een deugdelijke en afdoende product af te leveren. Waar de grens te vinden is moet ik mijn raadsheer over raadplegen.

even een metafoor::

Nu vergelijk het met een wagen die je huurd bv.
Advertentie: type a, model b, vermogen 150Kwatt, topsnelheid 180.

Praktijk test: type a, model b (met roest), trekt op naar 100Km/h in +- 5 minuten, topsnelheid bergaf 60Km/h
(kom daar mee eens op een vergadering aan LOL)

Dit is exact wat ik nu heb: of 30% van wat beloofd werd in de advertentie.
Mijn inziens heb ik wel degelijk een punt en een poot om op te staan!

En wat die wagen uit de metafoor betreft, zet die maar op de schroot.
Als EDpnet mij hier geen afdoende service kan verlenen dan verliezen ze mij als klant.
Zoals reeds aangehaald, ADSL2+ is op komst, dat houden we wel nog even vol tot dan ;-)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:Zal die vrijmaking van BelgacomADSL2+ dan iets veranderen aan het aanbod/snelheid van EDPnet?


Dit hangt van Scarlet/EDPnet af, belgacom zou als ik mij niet vergis ook zijn ADSL2+ netwerk moeten openstellen aan scarlet. Het zij niet het turboline-netwerk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

ja, ik heb het dan idd over andere providers. Edpnet heeft niet meer de waarde die het ooit voor mij had. Ik ben nu 5j klant en al lange tijd niet tevreden. Maar die limiet is voor mij wel geld waard. 12 gig per maand is voor mij niet voldoende.

Akkoord, er zijn alternatieven, maar ik wacht wel even op adsl2+. Ik wacht tenslotte al zo lang :)
holzer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 maa 2007, 18:52

hah.. eindelijk heb ik het ook zitten, 't moest er ooit van komen :(

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 343 kbit/s or 43 kbyte/s
- Upload speed : 518 kbit/s or 65 kbyte/s
Thu Apr 24 2008 at 18:04:27 UTC+0200
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

t is wel opvallend dat die upload meestal wél in orde is (rond de 515 kbit/s). Je zou denken dat een vertraagde downloadsnelheid een vertraagde upload met zich meebrengt.
inetsurfer
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16

Wat mij opvalt is dat ik nooit problemen ondervonden heb TOT ik vorige maand even over mijn limiet ben gegaan (met 11G) zijnde voor 2 euro en iets dat op mjn factuur stond.
Vanaf dan zit ik op die "loopkrukken-band"

Is dat bij andere mensen (slachtoffers) ook zo?

Een ander feit is ook dat mijn vorige provider Scarlet was.
Hebben die mss ontdekt dat ik nu bij edp zit?

Is allemaal ff doemdenken maar zeker niet paranoia mijn inziens.
Belgie is een land waar mensen elkaar graag de duvel aandoen, en bedrijven zijn daar soms experts in.

Iemand anders die mij hier in kan volgen?
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Nu ligt zelfs de mailserver plat *zucht*

EDIT: Doe daarbij ook maar de status-pagina, en de wiki. :roll:

@inetsurfer : Dit is zeker geen paranoia, tegenwoordig is alles mogelijk, het is zelfs meer regel dan uitzondering in ons "vrije" land. :wink:
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

fred_be9300 schreef:
cavecat schreef:Grmbl ... mijn ticket van begin januari had een follow up datum van 2/01 ... 1 Februari I Guess ?


hmmm, FWIW, ik heb krak hetzelfde voor... eind januari een ticket gemaakt over trage piekuur snelheden. Na een dagje in follow-up gegaan met een omschrijving "VPC 02/01 ..." en wat technische meting resultaten.

Sindsdien vraag ik elke week of er nieuws is, en wat die omschrijving betekent in mensentaal. Maar er komt geen piep meer uit. Absoluut nihil.


dit had ik dus geschreven op 5 maart. Vorige week was er plots, na maanden totale stilte, een nieuw bericht in de case: een wijkcentrale was geupgraded, en 't zou nu beter moeten zijn. Ik heb het nog niet kunnen testen in de piekuren. In daluren zijn mijn snelheden in elk geval wel goed.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

omdat ik dit topic (bij gebrek aan...) maar als een algemeen 'problemen' topic beschouw :

nog mensen last van frequente disconnects ? gebeurd hier sinds gisteren regelmatig, aan binnenbekabeling niets veranderd...

zéér irritant :?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Deze week heb ik ook al een paar keer tragere snelheden gehad (zojuist nog), maar meestal blijft het toch nog boven de 3Mbit zodat het niet echt merkbaar is bij het surfen.

In 't algemeen haal ik vrijwel altijd de 6Mbit, op een paar dagen per maand na, dus.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Vandaag alweer verschrikkelijk traag. Zone Gent.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 maa 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad terug traag vandaag.

Heb daarnet een speedtest gedaan, en ik haalde echter mijn volle snelheid (3.3mbit). Het surfen daarentegen is verschrikkelijk traag.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Inderdaad de laatste WEKEN al meerdere malen zeer traag.
Soms rond en onder de 100KB/s. 's nachts meestal wel goed.

Denk dat het tijd is om over te stappen want Edpnet begint stilletjesaan te sterven.
Hun support (bekabeling binnen antwoorden etc...), hun extra betalingen voor volume in verleden, hun soms zeer lage snelheden tijdens piekuren.
Als ze niets doen met het ADSL2+ aanbod, dan ben'k er weg
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

same here. Wachten op dommel en 1 juli :)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb het altijd gezegd edpnet is rommel
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

brooklyn schreef:Ik heb het altijd gezegd edpnet is rommel


dat is dan uw mening, en niet meer dan dat :-)

Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .

Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...

Dus "edpnet is rommel" slaat op nieveel :-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

FlashBlue schreef:dat is dan uw mening, en niet meer dan dat :-)

Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .
Leuk voor jou, ik sinds ik overgeschakeld ben naar Dommel blijft alles wel stabiel. Bij EDPnet was het de laatste 2 jaar een ramp. In mijn geval natuurlijk.
FlashBlue schreef:Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...
Met een SLA kan je wel meer verwachten ook éh...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ken schreef:
FlashBlue schreef:dat is dan uw mening, en niet meer dan dat :-)

Ik ben al sinds 2004 tevreden edpnet klant, limiet van 100gig komt ruim toe, ik haal altijd netjes mijn snelheden van 500 a 600 KB/s .
Leuk voor jou, ik sinds ik overgeschakeld ben naar Dommel blijft alles wel stabiel. Bij EDPnet was het de laatste 2 jaar een ramp. In mijn geval natuurlijk.


Ik ontken niet dat er probleemregio's zijn waar er te weinig capaciteit is, mr wil wel aangeven dat het geen algemeen probleem is, zijn genoeg regios waar er geen problemen zijn. Waar het probleem zit dat er niks aan gedaan word, laat ik in het midden, mijns inziens scarlet hun fout, anderen zullen het op edpnet steken.

Ken schreef:
FlashBlue schreef:Dit jaar weliswaar 2 akkefietjes gehad, 1 keer een leased line die nr de zak was tussen bgc centrale, niet edpnet hun fout, en 1 keer een probleem met dslam, ook nie echt hun fout...
Met een SLA kan je wel meer verwachten ook éh...

Misverstand wellicht - ik heb een standaard dsl lijntje, het was de lijn naar de bgc centrale toe die problemen had, half limburg ofzo zat toen zonder internet bij edpnet/scarlet/etc.
deze meer bepaald : Klik
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben 5 jaar heel tevreden klant geweest van EDPNet. Altijd volle snelheid gehaald, op vragen werd snel geantwoord en hun support was het beste wat ik al heb meegemaakt (voor die drie keer dat ik ze nodig heb gehad).

Maar toen Dommel met hun CityConnect in Leuven was er voor mij een veel beter abbo vermits Max24 niet in Leuven kwam opdagen. Vandaar de overstap.
inetsurfer
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2006, 02:16

Your DOWNLOAD Speed:
520 kbps or 65 KB/sec
an efficiency of ~9%


Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec

PFFF een schande voor dit bedrijf gewoon. Belgacom vrijft al in zijn handen.
En telenet zal er ook veel deugd aan hebben dit te zien.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zielig aant worden hier :(

Your DOWNLOAD Speed:
283 kbps or 35 KB/sec

an efficiency of ~5%

up
Your UPLOAD Speed:
523 kbps or 65 KB/sec
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

5047 DL
507 UL
84% EFF
07-05-2008 19:28

hier gaat het toch wel veel beter... de posts die jullie doen, zijn dat jammerlijke momentopnames of is het constant zo slecht?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Jammerlijke momentopnames, meestal elke avond zo :( af en toe disconnects ook :( overdag is snelheid perfect.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

:? moest ik dat elke avond voorhebben, dan bleef ik geen 12 maanden meer bij dezelfde...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 maa 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Eens ernstig overwegen om ook te veranderen.

1) Ben net gekicked op DoD-server waar ik alle dagen op speel, lagging .....

2) 2 maand geleden hebben ze een 40 euro teveel aangerekend. Er waren nog zo'n gevallen, was fout in hun systeem. Ging aangepast worden op de volgende factuur. Twee facturen later nog geen vergoeding of aanpassing gebeurd.
Nog maar eens een ticket aanmaken zeker .....
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Die trage snelheden zijn niet langer momentopnames, ze zijn permanent.

De goeie ouwe 640kB/sec's zijn voltooid verleden tijd bij EDPnet. :roll:
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Hier hetzelfde.Op de stille uren geraak ik nog aan 500kb/sec maar vanaf 18 uur tot 23 uur is het huilen met de pet op.Een online filmje bekijken is er dan niet meer bij.
Dit is gewoon dat de servers het dan niet meer aan kunnen.
Op de tickets wordt niet meer geantwoord.
Ik heb er al drie open staan meer dan 2 weken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tja, als je geen antwoord kan bieden, dan ga je op de duur niet meer antwoorden. Echt jammerlijk :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ga binnen 3 maand naar dommel ... Ik verlaat het zinkend? schip
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

wat ik gewoon niet begrijp, is waarom edpnet niets van zich laat horen. Ik ben geen moeilijke klant, ik begrijp dat een "flawless" netwerk onmogelijk is. Maar de miserie die er momenteel onder de klanten heerst, moet toch op de een of andere manier ter hunner attentie gekomen zijn.

Ik begrijp het dan niet dat een bedrijf zoals edpnet, dat me in het verleden steeds correct en stipt behandeld heeft, plots zo de mist in gaat. Ik had zelf ook een probleem met verkeerde facturatie. Daarop een ticket geopend, gevraagd om terug te storten. Geen probleem, ik kreeg een creditnota. Echter een maand na het opmaken was er nog steeds geen "refund". Na ettelijke tickets kreeg ik een mail van de salesmanager (vermoed ik) dat de domiciliëring (die ik afgezegd had na hun grapje) niet meer werkte.

Maw, er ging geen belletje rinkelen van: aha, de domiciliëring is opgezegd, we zullen manueel moeten overschakelen. Nee, omgekeerd, ikzelf moest mijn komende factuur in vermindering brengen met de creditnota. Professioneel is anders, lijkt me.

Nuja, als dit het ergste van mijn problemen is, kom ik er nog goed vanaf. Maar de herhaaldelijk netwerk-technische problemen komen nu ook mijn strot uit. Jammer, want ik ben steeds tevreden geweest over edpnet
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...
Wat betekent?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Niet meer innoveren en geld innen van bestaande klanten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Ik wacht nog steeds op een terugbetaling van edpnet van januari.
Op de eerste mails antwoorden ze nog met een paar valse beloftes, maar nu doen ze de moeite ook al niet meer. Ik vrees dat ik men geld nooit terug ga zien...

ps, ik ben inmiddels 4 maand tevreden dommelklant ;)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Het kan zijn dat één of twee personen daar weg gegaan zijn (hoge pieten) en de opvolgers beslist hebben een andere strategie te gaan volgen...


Is dit een denkpiste van jou of is dit gebaseerd op feiten ?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”