E-Leven problemen
E-Leven heeft nu al meer dan een week de snelheid omlaag gegooid van een veel gebruikers waaronder ik.
Hun helpdesk is altijd moeilijk te bereiken, en de emails beantwoorden ze niet.
Hun vertelden dat er problemen waren aan de lijnen van Scarlet, en dat daarom de snelheid omlaag is gegaan, het zou einde de week weer in orde zijn. Echter als ik Scarlet spreek, hebben hun geen problemen en ligt het toch echt bij E-Leven.
Dit is voor mij een beetje de druppel.
De aansluiting was namelijk ook al een drama.
Nooit een contract ontvangen/getekend. Pas een maand dat ik online was kreeg ik een papier met de inloggegevens.
Ik zou graag onder het abonnement uit willen, maar heb d.m.v. de volgende redenen een poot om op te staan?
- internet nu al een week langzaam, zonder enig bericht. (bij meerdere klanten)
- Word niet geantwoord op mails, die naar de helpdesk worden verstuurd.
- Vertellen aan de telefoon dat het aan de lijnen ligt van de maatschappij waar ze de lijnen gebruiken, echter zegt deze maatschappij (scarlet) dat er geen enkele problemen zijn.
- geen contract opgestuurd.
- Algemene voorwaarden niet beschikbaar in het Nederlands/Engels.
- Als de download limiet wordt bereikt, zullen ze de downloadsnelheid omlaag brengen, als dit het geval zou zijn, staat er in de voorwaarden dat ze je eerst waarschuwen via de mail. Dit is ook nooit gebeurd.
Helaas zijn de algemene voorwaarden in het frans, en dat spreek ik helaas niet.
http://www.e-leven.be/pdf/cond_gen_res.pdf
Kan iemand mij wat tips geven, of zijn er andere hier met dezelfde problemen?
Alvast bedankt!
Hun helpdesk is altijd moeilijk te bereiken, en de emails beantwoorden ze niet.
Hun vertelden dat er problemen waren aan de lijnen van Scarlet, en dat daarom de snelheid omlaag is gegaan, het zou einde de week weer in orde zijn. Echter als ik Scarlet spreek, hebben hun geen problemen en ligt het toch echt bij E-Leven.
Dit is voor mij een beetje de druppel.
De aansluiting was namelijk ook al een drama.
Nooit een contract ontvangen/getekend. Pas een maand dat ik online was kreeg ik een papier met de inloggegevens.
Ik zou graag onder het abonnement uit willen, maar heb d.m.v. de volgende redenen een poot om op te staan?
- internet nu al een week langzaam, zonder enig bericht. (bij meerdere klanten)
- Word niet geantwoord op mails, die naar de helpdesk worden verstuurd.
- Vertellen aan de telefoon dat het aan de lijnen ligt van de maatschappij waar ze de lijnen gebruiken, echter zegt deze maatschappij (scarlet) dat er geen enkele problemen zijn.
- geen contract opgestuurd.
- Algemene voorwaarden niet beschikbaar in het Nederlands/Engels.
- Als de download limiet wordt bereikt, zullen ze de downloadsnelheid omlaag brengen, als dit het geval zou zijn, staat er in de voorwaarden dat ze je eerst waarschuwen via de mail. Dit is ook nooit gebeurd.
Helaas zijn de algemene voorwaarden in het frans, en dat spreek ik helaas niet.
http://www.e-leven.be/pdf/cond_gen_res.pdf
Kan iemand mij wat tips geven, of zijn er andere hier met dezelfde problemen?
Alvast bedankt!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Enkel de taalwetgeving kan je helpen, denk ik. Gegarandeerde snelheid zal wsl 1 mbit zijn, alles erboven is "luxe".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Contracten kan je enkel tekenen in de talen die van kracht zijn in het land waar je je bevindt.
Als je als Vlaming een contract in het Frans tekend dan is dat jou probleem het mag gewoon. Maar als je een Engels contract tekend in België dan is dat gewoonweg ongeldig en niet van kracht, alhoewel dit betwist kan worden naargelang het product/dienst.
Ik spreek nu enkel voor het binnenland.
Als je als Vlaming een contract in het Frans tekend dan is dat jou probleem het mag gewoon. Maar als je een Engels contract tekend in België dan is dat gewoonweg ongeldig en niet van kracht, alhoewel dit betwist kan worden naargelang het product/dienst.
Ik spreek nu enkel voor het binnenland.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je kan alstijd de ombudsman Telecom contacteren en vragen om de betalingen te mogen opschorten tot er een uitspraak is.
Ben je lid bij testaankoop?
Wat taalwetgeving betreft kan je het Ministerie van economische zaken eens contacteren (mineco.fgov.be).
Ben je lid bij testaankoop?
Wat taalwetgeving betreft kan je het Ministerie van economische zaken eens contacteren (mineco.fgov.be).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat (eentalig) Franse contract was nét de reden waarom mijn gesprekken (nouja!) met e-leven zijn afgesprongen en ik in extremisch voor Dommel gekozen heb. Onbegrijpelijk eigenlijk, wat kan het kosten om dat eens te laten vertalen?
ooh. shiny.
Ze zijn nu een dossier bij de ombudsman Telecom aan het maken.
Ben benieuwd.
Maar hun hebben nu al bijna 3 weken de snelheid drastisch verlaagd, dit kan toch niet zomaar?
Ze zeggen 3mbit abbo, daar moet toch wel een minimale snelheid aanhangen wat ze moeten waarmaken?
Ben benieuwd.
Maar hun hebben nu al bijna 3 weken de snelheid drastisch verlaagd, dit kan toch niet zomaar?
Ze zeggen 3mbit abbo, daar moet toch wel een minimale snelheid aanhangen wat ze moeten waarmaken?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Cordoso, geef is uw IP+timestamp of username ofzo...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dan kan ik laten uitvogelen wat er aan de hand is tiens.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Mijn ADSL2+ snelheid is ook verlaagd, van 17Mbit tot 10Mbit. Sinds gisteren heb ik zelfs geen verbinding meer. Heb net mail gestuurd (telefoonlijn was bezet) en kreeg dit 15min later terug.
SOME DAYS! WTF!!!
Hi,
Since yesterday we have a major problem with the servers of internet connexions and that it could take some days to be fixed.
As soon as I get feedback from our technician on site I’ll inform you.
Sorry for this inconvenience.
Kind regards.
Adil.Ghazli
Second Line Support
-------------------
Tel: 02/709.08.70
Bd Barthélemy, 20
B-1000 Bruxelles.
Laatst gewijzigd door keethar 08 mei 2008, 14:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vanaf dag één dat ik hun beloftes zag kreeg ik meteen zo'n A2F, RealDSL gevoel bij deze provider. Laat ons hopen dat het niet zo is voor de klanten, maar "some days" is in ieder geval onaanvaardbaar.keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hahaha, pure kolder, ik heb mijn portie gelach weer gehad vandaag.keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!
Ben al blij dat ik op het laatste nippertje heb afgezien van een E-Leven connectie (wel jammer dat ik het aan mijn schoonbroer eerst had aangeraden en dat die er wél op ingegaan is, goed voor de familierelaties, zoiets...).
ooh. shiny.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
mja, geen zin om alles te vertalen ... dus in't frans:
Source: http://astel.be/Tous-les-clients-ADSL2- ... oupes_2945Nous apprenons cet après-midi que tous les clients ADSL2+ (20 Mbps) de l’opérateur E-leven ont eu hier la désagréable surprise de se voir coupés net. Bon nombre de ceux-ci sont situés à Louvain-la-Neuve. Les clients ADSL 3 et 6 Mbps ne seraient pas affectés.
D’après E-leven, il s’agit d’un gros problème technique de réseau qui devrait rentrer dans l’ordre dans les prochains jours.
D’après Belgacom, c’est Belgacom qui a délibérément coupé tous les clients ADSL2+ d’E-leven, pour cause de non paiement de ses factures par E-leven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ze zijn bijna dood.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Jammer voor de klanten... Waarschijnlijk echter niet veel Nederlandstalige klanten, gezien hun totaal gebrek aan kennis van de taal van Vondel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
Je geld terugzien, moeilijk te voorspellen.keethar schreef:Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
Je kunt het eventueel aankaarten bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie .
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Update: effe de Franstalige variant van userbase doorgelezen: het lijkt erop dat meerdere e-leven werknemers opstappen. Alle adsl2+ cliënten van 11 zitten nu blijkbaar zonder Internet omdat BGC zou afgesloten hebben omwille van niet betaling van de facturen.
De officiële info van 11 is dat er een algemeen technisch probleem is maar meer en meer bronnen spreken van een betalingsachterstand.
De officiële info van 11 is dat er een algemeen technisch probleem is maar meer en meer bronnen spreken van een betalingsachterstand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
je mag dit vergeten.keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Vanwaar haal je die informatie?Rafken schreef:je mag dit vergeten.keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik kijk enkele personen die er werken, allee werkten , want ze zitten nu zonder job, helaas.deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Beter een provider die het rustig aan doet...
Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.Rafken schreef: je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.
Just my 2cents
Trivial
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.Trivial schreef: Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen, dataverbruik is niet noodzakelijk de grootste factor.r2504 schreef:Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
Beter een provider die het rustig aan doet...
Damn, moest je daar per jaar betalen mss?keethar schreef:k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. *lost*
Een heel tevreden dxADSL klant!