E-Leven problemen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

E-Leven heeft nu al meer dan een week de snelheid omlaag gegooid van een veel gebruikers waaronder ik.
Hun helpdesk is altijd moeilijk te bereiken, en de emails beantwoorden ze niet.
Hun vertelden dat er problemen waren aan de lijnen van Scarlet, en dat daarom de snelheid omlaag is gegaan, het zou einde de week weer in orde zijn. Echter als ik Scarlet spreek, hebben hun geen problemen en ligt het toch echt bij E-Leven.

Dit is voor mij een beetje de druppel.
De aansluiting was namelijk ook al een drama.
Nooit een contract ontvangen/getekend. Pas een maand dat ik online was kreeg ik een papier met de inloggegevens.

Ik zou graag onder het abonnement uit willen, maar heb d.m.v. de volgende redenen een poot om op te staan?

- internet nu al een week langzaam, zonder enig bericht. (bij meerdere klanten)
- Word niet geantwoord op mails, die naar de helpdesk worden verstuurd.
- Vertellen aan de telefoon dat het aan de lijnen ligt van de maatschappij waar ze de lijnen gebruiken, echter zegt deze maatschappij (scarlet) dat er geen enkele problemen zijn.
- geen contract opgestuurd.
- Algemene voorwaarden niet beschikbaar in het Nederlands/Engels.
- Als de download limiet wordt bereikt, zullen ze de downloadsnelheid omlaag brengen, als dit het geval zou zijn, staat er in de voorwaarden dat ze je eerst waarschuwen via de mail. Dit is ook nooit gebeurd.

Helaas zijn de algemene voorwaarden in het frans, en dat spreek ik helaas niet.
http://www.e-leven.be/pdf/cond_gen_res.pdf

Kan iemand mij wat tips geven, of zijn er andere hier met dezelfde problemen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Enkel de taalwetgeving kan je helpen, denk ik. Gegarandeerde snelheid zal wsl 1 mbit zijn, alles erboven is "luxe".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ik zit ruim onder die 1 mbit.

Weet je toevallig waar ik iets over die taalwetgeving van algemene voorwaarden kan vinden?

Alvast bedankt!
Robots
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 apr 2008, 23:14

En ze blijven maar facturen sturen....
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Contracten kan je enkel tekenen in de talen die van kracht zijn in het land waar je je bevindt.

Als je als Vlaming een contract in het Frans tekend dan is dat jou probleem het mag gewoon. Maar als je een Engels contract tekend in België dan is dat gewoonweg ongeldig en niet van kracht, alhoewel dit betwist kan worden naargelang het product/dienst.

Ik spreek nu enkel voor het binnenland.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan alstijd de ombudsman Telecom contacteren en vragen om de betalingen te mogen opschorten tot er een uitspraak is.

Ben je lid bij testaankoop?

Wat taalwetgeving betreft kan je het Ministerie van economische zaken eens contacteren (mineco.fgov.be).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dat (eentalig) Franse contract was nét de reden waarom mijn gesprekken (nouja!) met e-leven zijn afgesprongen en ik in extremisch voor Dommel gekozen heb. Onbegrijpelijk eigenlijk, wat kan het kosten om dat eens te laten vertalen? :?
ooh. shiny.
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

Ze zijn nu een dossier bij de ombudsman Telecom aan het maken.
Ben benieuwd.

Maar hun hebben nu al bijna 3 weken de snelheid drastisch verlaagd, dit kan toch niet zomaar?

Ze zeggen 3mbit abbo, daar moet toch wel een minimale snelheid aanhangen wat ze moeten waarmaken?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Cordoso, geef is uw IP+timestamp of username ofzo...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
cordoso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 12:44

selder schreef:Cordoso, geef is uw IP+timestamp of username ofzo...


Waarom??
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dan kan ik laten uitvogelen wat er aan de hand is tiens.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Mijn ADSL2+ snelheid is ook verlaagd, van 17Mbit tot 10Mbit. Sinds gisteren heb ik zelfs geen verbinding meer. Heb net mail gestuurd (telefoonlijn was bezet) en kreeg dit 15min later terug.


Hi,

Since yesterday we have a major problem with the servers of internet connexions and that it could take some days to be fixed.

As soon as I get feedback from our technician on site I’ll inform you.


Sorry for this inconvenience.


Kind regards.

Adil.Ghazli

Second Line Support

-------------------

Tel: 02/709.08.70

Bd Barthélemy, 20

B-1000 Bruxelles.



SOME DAYS! WTF!!!
Laatst gewijzigd door keethar 08 mei 2008, 14:23, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!


Vanaf dag één dat ik hun beloftes zag kreeg ik meteen zo'n A2F, RealDSL gevoel bij deze provider. Laat ons hopen dat het niet zo is voor de klanten, maar "some days" is in ieder geval onaanvaardbaar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

keethar schreef:SOME DAYS! WTF!!!

Hahaha, pure kolder, ik heb mijn portie gelach weer gehad vandaag.

Ben al blij dat ik op het laatste nippertje heb afgezien van een E-Leven connectie (wel jammer dat ik het aan mijn schoonbroer eerst had aangeraden en dat die er wél op ingegaan is, goed voor de familierelaties, zoiets...).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

keethar schreef:
As soon as I get feedback from our technician on site I’ll inform you.


Tof dat ze op zoiets maar 1 enkele technieker zetten ...
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Paar vrienden hebben ook probleem ...

Blijkbaar hebben ze meer dan technische problemen, er zou meer aan de hand zijn, weet niet wat precies ...

bij teveel problemen, ik kan dxADSL aanraden
8)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

mja, geen zin om alles te vertalen ... dus in't frans:

Nous apprenons cet après-midi que tous les clients ADSL2+ (20 Mbps) de l’opérateur E-leven ont eu hier la désagréable surprise de se voir coupés net. Bon nombre de ceux-ci sont situés à Louvain-la-Neuve. Les clients ADSL 3 et 6 Mbps ne seraient pas affectés.

D’après E-leven, il s’agit d’un gros problème technique de réseau qui devrait rentrer dans l’ordre dans les prochains jours.

D’après Belgacom, c’est Belgacom qui a délibérément coupé tous les clients ADSL2+ d’E-leven, pour cause de non paiement de ses factures par E-leven.


Source: http://astel.be/Tous-les-clients-ADSL2- ... oupes_2945
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Oeps, geld op? :D
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Jan_B schreef:Tof dat ze op zoiets maar 1 enkele technieker zetten ...
Ja, men kon de bui al zien aankomen, zonder poen niets de doen :!:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ze zijn bijna dood.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Jammer voor de klanten... Waarschijnlijk echter niet veel Nederlandstalige klanten, gezien hun totaal gebrek aan kennis van de taal van Vondel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Welk geld zou je precies willen terugzien?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

keethar schreef:Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?
Je geld terugzien, moeilijk te voorspellen.
Je kunt het eventueel aankaarten bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie .
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.
@Blue-Sky
Ik weet dat het een long-shot is, maar toch bedankt :)

Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

keethar schreef:@cloinc
Het geld van mijn jaarabo.

Hebt gij 1 jaar vooraf betaald? :eek:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

keethar schreef:Kan dit als nieuwstopic gepost worden, ik denk dat het toch heel wat klanten aangaat.

Op vraag van keethar
Verplaats ik dit topic even naar Ander nieuws.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmmm dit is toch duidelijk breedband nieuws?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Update: effe de Franstalige variant van userbase doorgelezen: het lijkt erop dat meerdere e-leven werknemers opstappen. Alle adsl2+ cliënten van 11 zitten nu blijkbaar zonder Internet omdat BGC zou afgesloten hebben omwille van niet betaling van de facturen.

De officiële info van 11 is dat er een algemeen technisch probleem is maar meer en meer bronnen spreken van een betalingsachterstand.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?


je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Rafken schreef:
keethar schreef:Ja deze klant (uit Leuven) is dus wel gesch*ten , ik hoop dat ze vooralsnog hun rekeningen (aan belgacom) kunnen betalen. Ik had al het vermoeden dat het oplossen van een louter technisch probleem geen meerdere dagen zou vergen.
Heeft iemand een idee of ik iets van mijn geld zou kunnen terugzien, in het geval van een rampscenario. :?


je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.


Vanwaar haal je die informatie? :eek:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Rafken werkt bij BGC. Dus hij kan het weten ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?


ik kijk enkele personen die er werken, allee werkten :cry: , want ze zitten nu zonder job, helaas.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?


Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Rafken schreef:je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.


Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.

Just my 2cents
Trivial
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Trivial schreef:Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.

Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
deej schreef:Het BIPT is al een keertje tussengekomen om ze te redden, blijkbaar geen 2de keer. Iemand een DSLAM kopen in Leuven?


Ik had reeds zo'n voorgevoel toen ze op de markt verschenen... meteen unlimited, het kon allemaal niet op, ... gaf me meteen een A2F en RealDSL gevoel.

Beter een provider die het rustig aan doet...
'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen, dataverbruik is niet noodzakelijk de grootste factor.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

keethar schreef:k Heb voordien nog zitten twijfelen tss Dx en E-Leven. Blijkbaar op het verkeerde paard gewed. Damn, wat nu? k Heb maar een half jaarke van mijn 440,50euro kunne genieten. :cry: *lost*


Damn, moest je daar per jaar betalen mss?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”