Goztow schreef:rowan schreef:Terwijl die mens net gewoon zijn windows vista heeft geupdate
Dus volgens uw redenering moet uw ISP opdraaien voor uw ms updates en u daarom extra volume moet geven?
Terwijl het eigenlijk gaat om een product van ms dat niet volledig afgewerkt is en dat gepleisterd moet worden.
De ISP moet redelijke producten geven ofwel duidelijk stellen dat die produkten eigenlijk niet voldoende zijn voor een "normaal" Internetgedrag. Je kan nog discuteren over wat normaal is natuurlijk.
Dat MS zijn producten niet afmaakt, dat weet iedereen. Maar van een Internetprovider mag men toch wel verwachten dat hij hierop wat inspeelt?
Wil je mij anders eens één noemenswaardig software pakket (OS, office suite, multimedia toepassing,..) noemen dat wel "afgemaakt" is?
Aangezien ik zelf over een aantal verschillende systemen Windows Vista, XP, Ubuntu, OS X en Debian gebruik, weet ik (en velen anderen) dat ieder OS geregeld updates download en installeert!
Over de beperkte limiet geef ik je uiteraard wel gelijk: wanneer een service pack via de Windows update meekomt is de kans groot dat de klant met het light abonnement op smalband komt. Hetzelfde zou uiteraard en zeker en vast het geval zijn voor de pakweg recentste Ubuntu distro upgrade (die kostte mij toch in elk geval om en bij de 1GB per pc).
Die light abonnementen zijn - al worden ze niet zo voorgesteld - "teaers/previews" voor wat het internet te bieden heeft voor zij die er uiteraard (nog) niet mee vertrouwd zijn.
Een voorsmaakje dus, om later eveneens de volle (te dure) pot te betalen.