Overstap naar Scarlet nog te riskeren?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

Beste,

Na wat opzoekwerk (dxADSL, EDPNet, Dommel, Belgacom, E-Leven) verricht te hebben, viel mijn keuze op Scarlet's aanbod van ADSL 6. Dat is nu nog in aanbieding tot 15 mei.

Ik heb momenteel Telenet Express en ondanks meermaals geklaagd te hebben, blijken ze geen uitzonderingen meer te maken (zie hun test van enige tijd terug: +30GB). Ik stap dus over, zoveel is duidelijk. Ik kom niet meer toe met mijn armzalige 12GB!!

Toch heb ik enkele bedenkingen bij de overgang naar Scarlet.

1. Overname van Belgacom: In welk opzicht zou dit nadelig kunnen zijn voor Scarlet-gebruikers op termijn?

2. Ik weet dat een mens vaker klaagt dan lof betuigt op een forum, maar het neemt dus niet weg dat ik toch verschillende problemen opvang over Scarlet. Moet ik me hierdoor laten afschrikken? Heeft ook iemand goed ervaringen? :D

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik wil heel graag meer datatrafiek, minder betalen, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van de degelijkheid die ik nu heb. Dat ik snelheid moet inleveren, mag duidelijk zijn. Daar leg ik mij dan ook bij neer.

Graag jullie mening? Andere alternatieven? Na Scarlet vond ik dxADSL het interessantst... Gegrond?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Kurt
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik weet niet hoe het bij Scarlet zit, ben zelf dxADSL klant en heel content.

Scarlet aanbieding is ook maar een jaar zie ik, daarna is het 35€ per maand betalen, of zie ik dit verkeerd?

Verder moet je zelf beetje afwegen, ga je 60GB per maand nodig hebben?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

Dat ik na een jaar meer moet betalen, ben ik me van bewust, ja. Die 60 GB ga ik niet gebruiken denk ik.... Ik schat ergens uit te komen rond de 30.

En ik heb er ook die Raw-copper aan 5€ per maand. Geen groot verschil met een Discovery Line natuurlijk, maar ik zit met het idee dat het dan ook makkelijker is om alles bij 1 leverancier te nemen. Of maak ik me hier onnodig zorgen?

Hoe lang ben ja al klant van dxADSL?
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

Trouwens,

Blijkbaar zitten dxADSL en EDP Net ook op het netwerk van Scarlet... En als Scarlet wordt overgenomen... Dan zitten zij ook terug bij Belgacom? Of zie ik dat verkeerd?

Kan dit dan geen nadelen geven voor elk van bovenvermelde provider en hun klanten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wacht gewoon nog een maandje of twee tot het ganse ADSL2+ aanbod op gang komt bij de diverse providers. Waarschijnlijk is het dan interessanter om je keuze te bepalen.
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

r2504 schreef:Wacht gewoon nog een maandje of twee tot het ganse ADSL2+ aanbod op gang komt bij de diverse providers. Waarschijnlijk is het dan interessanter om je keuze te bepalen.


Denk je? Bedoel je dan om zelf ook ADSL2+ aan te schaffen of dat iedereen dan zijn gewone ADSL aan spotprijzen wegdoet?

Want ik denk ik nog lang kan wachten op die ADSL2+. Ik woon in Dilsen-Stokkem. Een boerendorpke in Oost-Limburg, tegen de Maas.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Na 1 juli heeft 80 % van belgië adsl2+ toegang. Mss ben jij daar dan ook bij in je boeregat ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

Tof! :) Laten we hopen! :) Maar om dan eventueel nog over te schakelen zal toch niet zo'n grote kost zijn, neem ik aan? Ik wil nu eigenlijk voornamelijk weg bij telenet. Kvind het echt niet meer kunnen dat ik voor 45€ per maand maar 12 GB verkeer heb...

Maar om terug te komen...

Gaan er geen nadelen zijn aan die eventuele overname van Belgacom?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Liverbird schreef:
r2504 schreef:Wacht gewoon nog een maandje of twee tot het ganse ADSL2+ aanbod op gang komt bij de diverse providers. Waarschijnlijk is het dan interessanter om je keuze te bepalen.


Denk je? Bedoel je dan om zelf ook ADSL2+ aan te schaffen of dat iedereen dan zijn gewone ADSL aan spotprijzen wegdoet?

Want ik denk ik nog lang kan wachten op die ADSL2+. Ik woon in Dilsen-Stokkem. Een boerendorpke in Oost-Limburg, tegen de Maas.

Ja en hoe ver zou dat zijn naar de centrale in km ? Afstand naar een belgacom centrale is ook belangrijk!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

Inderdaad! Nu, dxADSL heeft mij gezegd dat ik zo'n 3,3 Mbps zal halen... Scarlet kon mij daar geen antwoord op geven... :s Ook misschien een beetje raar... Of die persoon kon dat op dat moment niet, kweet het niet... Nu, km's heb ik geen idee van. Wie zou mij daar een duidelijk antwoord op kunnen geven?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Liverbird schreef:Gaan er geen nadelen zijn aan die eventuele overname van Belgacom?


Wie zal het zeggen... toen TN UPC overnam was het snel gedaan met de mooie formules, maar daarom is dit niet zo bij BGC. Dergelijke dingen zijn moeilijk te voorspellen. Het enige waar je aan moet denken is dat je ondertussen toch meer gehad hebt dan als je bij TN was gebleven... en in het ergste geval hang je een jaar vast.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik zou ook wachten op adsl2 (als je nu nog geen scarlet 20 kunt krijgen)
en zien wat dan het interessantste is.
Die paar maanden telenet kunnen er waarschijnlijk nog wel bij.

Ik heb zelf scarlet, zeer tevreden over, geen noemenswaardige problemen mee.

waarvan heb je eigenlijk bang ???
Liverbird
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2008, 16:25

duizend schreef:Ik zou ook wachten op adsl2 (als je nu nog geen scarlet 20 kunt krijgen)
en zien wat dan het interessantste is.
Die paar maanden telenet kunnen er waarschijnlijk nog wel bij.

Ik heb zelf scarlet, zeer tevreden over, geen noemenswaardige problemen mee.

waarvan heb je eigenlijk bang ???


Nog een paar maanden telenet? Ik betaal elke maand 45€ voor 12GB en doe daar gemiddeld nog eens 5€ bij voor 5 GB extra. Hmm, kweet het toch niet.

Ik kan waarschijnlijk toch ook overschakelen in Scarlet zelf van de 6 naar de 20, niet? Ook in mijn eerste jaar? Kzal daar anders ook eens voor bellen. Maar nu heb ik toch de installatie gratis en een jaar aan 25€ zoiets.

Bang... Mja, voor die overname van Belgacom misschien? Maarja... Als men er al klant is, zullen ze u toch niet ineens GB gaan afpakken of uw pakker duurder maken, hè. Toch zeker niet op de dag van vandaag.

Enja, qua stabiliteit ben ik van Telenet wel altijd tevreden geweest... Ik hoop dat bij ADSL toch ook te behouden, maar daar hoor ik eigenlijk weinig klachten van, toch?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als het Scarlet gedeelte je wat afschrikt, kan je Dommel misschien eens bekijken: die zitten op hetzelfde gedeelte van het netwerk als Belgacom zelf.

Het Dommel Homeconnect abo (telefonie+internet) is reeds nu al erg interessant geprijsd, en we weten ook al dat dat abo op 1 juli nog eens verbetert via ADSL2+.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hier nu veertien maanden Scarlet One Unlimited. De 6 Mb haal ik niet, wegens afstand centrale (ongeveer 4 km), maar het 3,3 profiel biedt mij een behoorlijke en aanvaardbare snelheid. Tot nog toe geen klachten gedurende die tijd. En het ongelimiteerd bellen op vaste lijnen is mooi meegenomen.
Als de situatie verandert door de overname, dan zien we wel weer. Als ze eenzijdig de voorwaarden veranderen moeten ze sowieso de vrijheid laten om zonder kosten uit te stappen. Ik heb dan ook een eigen domeinnaam genomen (via One.com), zodat ik bij eventuele overstap later mijn email-adressen gewoon kan houden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zo snel gaat de overname er ook nog niet komen denk ik... http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 836#219836
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Ik zat bij Tiscali, overgenomen door Scarlet. Ik was in beide gevallen tevreden. Zolang alles goed ging, geen problemen... . :-)

Toen stapte ik over naar EDPNet, en een half jaar later kreeg ik plots een brief van Scarlet dat ik de voorbije maanden niet had betaald. (Ik was toen al een half jaar weg, met aangetekende opzegging -gelukkig!). Als dat een vergissing was van hun kant, kon ik dat echter gemakkelijk rechtzetten volgens die brief, en wel op 3 manieren:
-stuur een email naar <dit adres>
-of stuur een fax naar <dit nummer>
-of bel de helpdesk

Simpel! Wel, ik stuurde eerst een email, dat leek het gemakkelijkst. "Email address does not exist" kreeg ik als antwoord. Nog enkele keren geprobeerd, ook vanop andere PC's, en steeds hetzelfde.
Bon, dus stuurde ik een fax. Geen reactie van hun kant. Ik stuurde dus nogmaals een fax -met als resultaat dat ik enkele weken later opnieuw een brief kreeg, met dreiging van deurwaarder etc. . als ik nog steeds weigerde te betalen. Slik!
En dus belde ik de helpdesk, een half uur voor sluitingstijd. Men hield mij 25 minuten op "hold" en toen nam iemand af en legde onmiddellijk opnieuw op. Dat was het.
Enkele dagen later ben ik toch "binnen" geraakt en de juffrouw van dienst moest mijn uitleg niet eens aanhoren. "Da's in orde", zei ze toen ze mijn userID had. (En ze hebben mij inderdaad niet meer lastiggevallen, daar niet van. Maar kunnen ze mij dat niet zelf laten weten? Per email, fax of brief?)
Ja, ik weet het, nu is het beter gesteld met Scarlet en van die dingen. Maar toen zeiden ze precies hetzelfde -in vergelijking met het jaar voordien.

(Overigens, Telenet is zeker niet beter qua service. Integendeel.)

Ik ben nu bij EDPNet en daar ben ik ook tevreden over maar vooral: stuur eens een mail naar de EDPNet-helpdesk en je krijgt antwoord. Een luxe die ik heb leren waarderen.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”