In principe kon je geen slechter moment kiezen om een nieuwe pc te willen kopen... en ik bedoel echt wel een VRESELIJK slecht moment lol
Alles staat zowat op het punt om om te slaan en/of in prijs te verlagen:
- P4 met HT (Hyper Threading) is nog nieuw, maar kan in de toekomst waarschijnlijk wel eens goed van pas komen!
- 64bit CPU die er aankomt (Athlon 64 die in Q2 van 2003 verwacht wordt. Sla mij niet dood als dit langer zou duren
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
- Prijzen van de TFT schermpjes die goed aan het zakken zijn (en die volgens mij volgend jaar de ouwe CRT monitor van zijn troon zullen stoten wat betreft thuisgebruik)
- Binnenkort (alweer) een introductie van nieuwe reeksen grafische kaarten (dit is echter voor een niet gamer op dit moment een voordeel, want dan kan hij de oudere kaarten wat goedkoper verkrijgen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
- Intel zal in het tweede kwartaal de stap naar een 800MHz quad pumped bus zetten
- DVD-r (en andere soorten) (re)writers die nu stillaan kwa prijs in de buurt komen van de betere cd-(re)writers, deze prijsdaling geldt ook voor de dvd-r schrijfjes!
- en dan nog hetgene waarop ik persoonlijk het meest zit te wachten: Serial-ATA. Deze techniek zal de huidige vervangen. Het voordeel van S-ATA is dat de techniek geen lompe 80 of 40 aderige kabels vereist met bv. de HD, maar een dun kabeltje zoals we dat van USB/Firewire kennen. Hierbij komt nog eens dat deze draadjes een pak langer mogen zijn dan de huidige standaard het toelaat (en dat was echt wel nodig)! Trouwens, die dunne kabels zullen het niet alleen veel ordelijker maken in je kast, maar zullen zeker (vooral) ook de airflow er niet slechter op maken
Goede airflow is heilig en moet aanbeden worden
Nu ja, ik zou nog even kunnen doorgaan
Je zou kunnen zeggen "Maar zo kan ik blijven wachten want er is altijd wel iets nieuws!". Als je dit nu denkt moet ik je ongelijk geven, want het komt niet veel voor dat op zo'n korte tijd zoveel veranderingen zijn gepland. Het is volgens mij dus de moeite wel waard nog 3-6 maandjes te wachten met je aankoop
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
als je dat aankan
Voor de rest kan ik niet direct iets zeggen over je voorgestelde config. Je moet die dingen echt stuk voor stuk onderzoeken (van elk stuk zoveel mogelijk goeie reviews lezen) en dan oordelen.
Wat betreft die HD zou ik een WD caviar van 80gig aanraden MET een buffer van 8Mb, let hierop. Ik heb er nu zelf zo eentje en die zijn retesnel (mijn vader heeft de 40gig versie van de schijf die jij hier gekozen hebt en die vond ik toch wel wat minder na enkele tests).
Ook zou ik niet voor Cordless gaan... klinkt misschien verleidelijk maar ik zou het niet doen (ik heb er geen ervaringen mee, maar alleen al het gedacht dat mijn batterij plat kan geraken maakt me bang
).
Een CRT zou ik zoiezo al niet meer nemen (we hebben hier thuis 2 TFT schermpjes + nog 2 op laptops en die dingen zijn gewoon zalig! hun prijs meer dan waard en gelet op het feit dat de prijzen nu zakken is zelfs dit bijna geen punt meer).
Voor de rest is het wat opzoekwerk ... en vinden wat voor jou het beste is.
Nog even een kleinigheid.. ik zou NOOIT Amd nemen (misschien ooit wel eens die Athlon 64, maar voor het moment echt niet). Hehe wedden dat ik op mijn dak krijg van sommige mensen nu
Nee even serieus, die dingen worden gewoon veel te warm naar mijn goesting en met Intel heb ik nog nooit problemen gehad... so why change? de prijs? tis een beetje je eigen smaak volgen.