Dommel verhoogt snelheid en datalimiet

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spijtig genoeg , nee, Blue :-(

Het gaat allemaal over wat ik al jaren probeer, inloggen met http://10.0.0.138 en dat is juist hetgeen niet lukt.

Bedankt voor het opzoeken in elk geval :-D
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Mahimahi schreef:ik ben er nooit in geslaagd om de gegevens van de modem op te roepen.

Bestaat er een andere manier om die dB's te weten te komen?

http://speedtouch.lan eens proberen? Lukt steeds bij m'n ST716...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Die redenering snap ik niet echt. Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat jij downloadt gewoon om te downloaden. De kwaliteit van je download (wat je er mee kunt aanvangen) doet er blijkbaar niet echt toe, zolang het maar veel is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen de bekrompen limieten van veel ISP's, maar genoeg is genoeg. Ik heb liever een harde limiet van 200GB dan een vage FUP. Dan weet iedereen tenminste waaraan hij zich te houden heeft en komen er achteraf geen discussies.

Nen dikke ².

Ik ben de eerste om in de bres te springen voor mensen die niet toekomen met 12, 35 of - hell - zelfs 50GB, maar als je met 200GB niet toekomt (rekening houdend met het feit dat er dan nog een uitgebreid nachttarief is), dan stel ook _ik_ mij vragen hoor. Wát je precies download zal me worst wezen, maar beginnen klagen omdat je "maar" 200GB ter beschikking hebt is gewoon te gek voor woorden, momenteel toch (binnen een aantal jaar zal dit allicht weel normaal wezen).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

MacE501 schreef:
Mahimahi schreef:ik ben er nooit in geslaagd om de gegevens van de modem op te roepen.

Bestaat er een andere manier om die dB's te weten te komen?

http://speedtouch.lan eens proberen? Lukt steeds bij m'n ST716...


Lukt ook niet (timed out) :-(

@ Blue,
Toch iets gevonden in je linkjes :-)

Ik ben niet alleen, maar er wordt geen echte oplossing gegeven.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1091698/0
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Mahimahi schreef:
MacE501 schreef:
Mahimahi schreef:ik ben er nooit in geslaagd om de gegevens van de modem op te roepen.

Bestaat er een andere manier om die dB's te weten te komen?

http://speedtouch.lan eens proberen? Lukt steeds bij m'n ST716...


Lukt ook niet (timed out) :-(

Huh? Wat zie je bij "Default Gateway" staan als je een ipconfig doet dan?
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De flits van een doswindowtje, te snel weg om iets te kunnen lezen.


EDIT Als ik eerst cmd doe en dan ipconfig lukt het wel:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : home
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Laatst gewijzigd door Mahimahi op 30 apr 2008, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh... Eerst "cmd" dan en in dát dosboxke "ipconfig" ? :D
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yep, :lol:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Dan bevindt je modemwebinterface zich op http://192.168.1.1 .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat geeft me de interface van mijn router USR8200 :-(

EDIT: Het kan ook niet door de router komen, die staat er nu 4 jaar maar het probleem stelde zich reeds 6 jaar geleden toen ik nog maar één PC had en dus geen router.
Laatst gewijzigd door Mahimahi op 30 apr 2008, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je die router er eens van tussen halen? Lijkt mij dat die het probleem wel eens zou kunnen veroorzaken...
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Download deze eens: Look@LAN

Even een scannetje doen en je komt er snel genoeg achter achter welk ip je modem verstopt zit. PM me maar indien je hierover uitleg nodig hebt.

/ontopic

200 GB/maand(400 GB nachtsurfen) is meer dan prima, je moet er rekening mee houden dat deze verhogingen (in het geval van homeconnect toch al zeker) kosteloos worden aangeboden. Ben echt volledig akkoord met de stelling "sommige mensen zijn nooit content".

Ben wel benieuwd of ik in aanmerking kom. Ik heb namelijk een goede ADSL-verbinding met Dommel omdat ik met zo'n "tussencentrale" van belgacom(?) verbonden ben. Weet iemand hier iets concreet over? Heb een tijdje op het BROBAII-netwerk gezeten en dat zoog apeballen. Sync van 1,1 ipv 4,6 enzo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

MacE501 schreef:Kan je die router er eens van tussen halen? Lijkt mij dat die het probleem wel eens zou kunnen veroorzaken...


Het kan ook niet door de router komen, die staat er nu 4 jaar maar het probleem stelde zich reeds 6 jaar geleden toen ik nog maar één PC had en dus geen router.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

200GB is nu voldoende zo kan in een gezin van 5, elke persoon beschikken over 40GB.

Wel jammer dat ik niets kan lezen over upload snelheden 448kbit is niet zo veel als er 2 skypers 1 wower en iemand wat foto's wil uploaden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is inderdaad opmerkelijk dat het verschil tussen het abbo van Dommel& Scarlet nu wel veel groter word.
-Dommel geeft 200gb , Scarlet 100gb.
-Dommel geeft 9mbps,Scarlet 6mbps (soms 20mbps,maar zeer beperkt)
-Dommel kost 49,95,Scarlet 50,95
-De opties bij de telefoon zijn bij Dommel gratis
-De opties bij Scarlet(nummer weergave 1€,doorschakeling 1€).
Het valt dus op dat het prijsverschil redelijk kan oplopen,als je veel download,(meer dan 100gb) en ook als je nr weergave & doorschakeling erbij neemt.
Ik kan er tot nu toe bijzeggen dat de afstand van de tel. centrale(500m)niet het gevolg geeft dat mijn snelheid is opgetrokken (van 6 naar 20 bedoel ik).
Eens zien met wat voor een antwoord Scarlet zal naar buiten komen.
Over het verschil met 'de grote twee' gaan we niet spreken,want dan word het echt belachelijk.
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:37
Contacteer:

mooi initiatief van Dommel!! ik blijf een super tevreden klant :-)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

We hadden toch een 3de grote speler nodig ? misschien dat Dommel deze plaats wel wil en kan innemen ?
Heb ook al reclame gezien van hun in de P-magazine.

Nu nog een gedurfde reclamecampagne op tv welke begint met de luipaard van telenet en dan zegt BULLSHIT !!! wij hebben dit blablabla.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Wel ja gewoon een sniper die de zalm van Telenet en die vliegende nerd van Belgacom afknalt ;). Owned by Dommel.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dommel, de hond, zou een rol moeten spelen! Maar dat zou wel copyrights kosten...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben vrij zeker dat als dommel op deze manier blijft doordoen ze de nummero 3 worden in België.

Over die reclame, zeker en vast een Limburger de spot laten inspreken. Zeer uniek en blijkt vriendelijk over te komen ;) Als ik eens veel tijd heb ga ik eens iets uitwerken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

hey. kan er iemand misschien leuke flash animaties maken over telenet/belgacom en dommel :twisted:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Zwijgt stil! 8)
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

krijgen de huidige netconnect klanten (4mb) ook een upgrade want 35eurokes tov andere dommel producten, is een groot verschil
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Als je het artikel gelezen had, had je geweten dat:
Ook klanten met een Netconnect-abonnement kunnen een optionele upgrade krijgen naar 9 of 12 megabit per seconde. De prijs van deze verhoging heeft het bedrijf nog niet vastgelegd.


;)
Afbeelding
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Wat een onoverzichtelijke boel hier.

Ik en vele anderen hebben waarschijnlijk het gewone netconnect abbonement met 4mb down en 448 kbps up en een limiet van 100 GB.

Ik woon niet in de zones die weldra over ADSL2+ beschikken.

Want verandert er voor mij op korte termijn?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Je zult een optie krijgen om naar 9 of 12 Mbps downstream te gaan tegen betaling.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Maar een verhoging tot 200 GB is voorlopig niet aan de orde?
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

Heerlijk nieuws :)
Hopelijk zal dommel deze mooie beloftes in praktijk kunnen brengen, inclusief stabiele snelheden; dus geen laggende lijn zoals realdsl even terug aub :p Veel volume en goede snelheden zijn allemaal heel mooi maar dan wil ik uiteraard ook aanvaardbare pings en geen zware snelheidsverminderingen tijdens piekuren e.d. Maar ik heb er alleszinds veel vertrouwen in dat Dommel zal slagen :)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

fluppie schreef:Het is inderdaad opmerkelijk dat het verschil tussen het abbo van Dommel& Scarlet nu wel veel groter word.
-Dommel geeft 200gb , Scarlet 100gb.
-Dommel geeft 9mbps,Scarlet 6mbps (soms 20mbps,maar zeer beperkt)
-Dommel kost 49,95,Scarlet 50,95
-De opties bij de telefoon zijn bij Dommel gratis
-De opties bij Scarlet(nummer weergave 1€,doorschakeling 1€).
Het valt dus op dat het prijsverschil redelijk kan oplopen,als je veel download,(meer dan 100gb) en ook als je nr weergave & doorschakeling erbij neemt.
Ik kan er tot nu toe bijzeggen dat de afstand van de tel. centrale(500m)niet het gevolg geeft dat mijn snelheid is opgetrokken (van 6 naar 20 bedoel ik).
Eens zien met wat voor een antwoord Scarlet zal naar buiten komen.
Over het verschil met 'de grote twee' gaan we niet spreken,want dan word het echt belachelijk.

geen appelen met peren vergelijken.
200GB is enkel bij homeconnect,
voip tov analoog bellen.
Wat scarlet gaat aanbieden in juli is nog onbekend, vdsl2 werd ook al zo vroeg aangekondigd bij dommel.

Je zult een optie krijgen om naar 9 of 12 Mbps downstream te gaan tegen betaling.

enkel als je in een adsl2+ gebied woont (85% van belgië?).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hmmm, 9 Mbit. Zijn dat niet de lijnprofielen die Belgacom nu toepast voor BGC TV?

200 GB vind ik persoonlijk wel erg veel. Als je daar niet mee toekomt, ben je vermoedelijk toch niet goed bezig.

De laatste Ubuntu upgrade kostte mij 1GB/pc. Dit ter info voor zij die ftp.belnet.be volledig willen downloaden. :roll:
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

broli schreef:Je zult een optie krijgen om naar 9 of 12 Mbps downstream te gaan tegen betaling.


een cityconnect abo met 24mb kost slechts 22euro tov een netconnect van slechts 4mb voor 35euro waarbij men de optie krijgt om deze te verhogen naar 9 of 12mb tegen betaling vind ik een duur abo.

Maw een netconnect van 9 of 12mb zou mss tss de 40 a 50euro kunnen kosten vermoedelijk?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is omdat de prijs die Dommel moet betalen aan Belgacom zo hoog ligt, dat is wel natuurlijk vast gelegd door het BIPT sure. Maar als Belgacom klaagt dat de prijs dat ze moeten betalen te laag ligt, gaan ze ook zeuren en gaat het BIPT dat natuurlijk aanpassen.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik denk wel dat dommel slim genoeg is om ons niet te gaan uitmelken zeker?

Daarbij ik wil gerust nog 5 euro meer betalen om dan 9 of 12 mbit te hebben, bij telenet betaal je nog altijd meer.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

roep maar niet te hard , als ze de smaak hebben te pakken van de nummer drie te zijn dan spelen ze gewoon mee met de andere 'telenet/belgacow )

Trouwens is iedereen de mail van dommel al vergeten waarom we die download limiet verhoging hebben gekregen ? Dat was voor de trouwe klanten die zeker bij dommel bleven in afwachten op adsl2+ . Zoals het ernaar uit ziet zal ik nog lang moeten wachten omdat ik in een gehucht woon van Mol namelijk Mol rauw . Dus elke snelheid verhoging zou van pas komen .Zelfs kost het 5 euro meer dat ik met tegen zin dan wel zal betalen . De logica zou wel anders moeten klinken en zou het inderdaat echt aan dommel liggen dan hadden we hier allemaal adsl2+ aan de deur liggen . Maar ja het is nu eenmaal zo hè! We leven og altijd in België !
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Sunreezer schreef:Ik denk wel dat dommel slim genoeg is om ons niet te gaan uitmelken zeker?

Daarbij ik wil gerust nog 5 euro meer betalen om dan 9 of 12 mbit te hebben, bij telenet betaal je nog altijd meer.

Elk bedrijf streeft naar de hoogst mogelijke marges, ook Dommel! Alleen is Dommel geen semi monopolist en zijn door de concurrentie hun marges lager dan bvb. Telenet of Belgacom, maar hadden ze de kans gehad zoals Telenet of Belgacom, dan hadden ze 't zeker gedaan. Ieder bedrijf trouwens, want welke ondernemer wil nu niet het salaris van Bellens krijgen om niks te doen...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

brooklyn schreef:hey. kan er iemand misschien leuke flash animaties maken over telenet/belgacom en dommel :twisted:

Ik was in mijn archief van filmjes aan het kijken en kwam dit tegen :P
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Sniffie schreef:roep maar niet te hard , als ze de smaak hebben te pakken van de nummer drie te zijn dan spelen ze gewoon mee met de andere 'telenet/belgacow )

Gelieve geen scheldwoorden te gebruiken en de naam geven die ze hebben, is al meermaals gezegd geweest en staat in de forum regels dat men de providers moet noemen bij hun naam!
of heb je ook liever dat ik zeg kieken tegen jou ipv sniffie
je noemt Dommel ook dommel, dus kan het van de andere providers ook

:-)
Laatst gewijzigd door Patje op 01 mei 2008, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Lijkt mij eerder een vorm van humor dan een scheldwoord.

Ik heb een voorbeeldje gevonden (bron) van wat ik denk dat wel onder de regels zou vallen:

shit wat een kl**tzak. en die drummer is eigenlijk het grootste kalf omdat hij zich laat doen. die patrick wolf zou echt een zwaar potje slagen krijgen van mij. ik zou (en ik meen het) die hihat echt keihard op zijn achterhoofd kloppen 8)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Caey schreef:Ik heb een voorbeeldje gevonden (bron) van wat ik denk dat wel onder de regels zou vallen:

shit wat een kl**tzak. en die drummer is eigenlijk het grootste kalf omdat hij zich laat doen. die patrick wolf zou echt een zwaar potje slagen krijgen van mij. ik zou (en ik meen het) die hihat echt keihard op zijn achterhoofd kloppen 8)

Lol daar gebruiken ze ook nogal de woordjes zenne :eek: :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

area32 schreef:Elk bedrijf streeft naar de hoogst mogelijke marges, ook Dommel! Alleen is Dommel geen semi monopolist en zijn door de concurrentie hun marges lager dan bvb. Telenet of Belgacom, maar hadden ze de kans gehad zoals Telenet of Belgacom, dan hadden ze 't zeker gedaan.


Niet echt... Dommel heeft namelijk geen enkele reden om de huidige volumes aan te bieden (en daardoor kleinere inkomsten te genereren) daar deze ruim boven de concurrentie liggen.

Zo zie je maar dat er bedrijven zijn die niet het onderste uit de kan persen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”