>Vroeger, in het analoge Vlaamse Tv tijdperk, zei men tenminste over de zogenaamde 2e toestel tv kijkers, "dat er best wel eens veel bij waren welke via >antenne keken" (omdat niet iedereen graag een kabel doortrekt naar boven bv.)
Dat is inderdaad een feit. En ook de studentenkoten staat me bij. Alhoewel ik toch ook al studenten gezien heb die met een dvb-t stick
kijken op laptop.
>Waar zijn al die analoge antennekijkers dan wel naar toe. Allemaal overleden ? Of waren ze plots allemaal overgestapt naar Belgacom/telenet digitaal. >Ik >betwijfel dat. Jarenlang waren ze tevreden met 'den brt 1 en 2' en als ze geluk hadden ook nog een sneeuwig rtbf en nederland.
Je vat het heel goed samen.
Ik heb gezien dat er wel wat decodertjes verkocht zijn vorig jaar. Helaas heb ik daar verder geen aantallen van.
Ze waren in de gemiddelde winkel wel goed verstopt! (opzettelijk?)
Verder heb ik ook altijd analoog antenne gekeken. In feite was de omschakeling heel gemakkelijk. Wat meer is, het is kwa zenderaanbod
al zoveel beter dan het 10-20 jaar geleden was.
Jaren 80/90 hadden we:
Analoog PAL:
BRT 1 + 2
RTBF 1 + 2
NED 1(goed)+2(ok) + 3(slecht)
Met DVB-T:
Eén, Canvas, ketnet+/canvas+
La Une, La Deux,La Troix, Euronews
Ned1, Ned2, Ned3, Omroep Zeeland (aangezien ze in 1 mux zitten allemaal goed van beeldkwaliteit)
+ EPG op de waalse en nederlandse zenders.
@Fredo66 Keek je voor de dvb-t uitzendingen begonnen, ook met antenne naar de analoge uitzendingen van VRT & RTB en/of NL?
>En dan plots allemaal een +-50 euro per maand ophoesten (en dikwijls ook wat verbouwingswerken in uw salon
) voor een reeks zenders waar ze >vroeger nooit behoefte aan hadden .... ?
>Of smeten ze allemaal hun tv buiten toen VRT de analoge uitzendingen staakten ... ?[/quote]
Mij doet dat denken aan:
http://multiblog.vrt.be/wereldvancanvas ... et-canvas/
Die 125 reacties geven toch aan dat er toch wel meer als één kijker is via dvb-t
Ik vermoed dat er mensen zijn die BGC of TN namen, maar ik geloof dat ook niet dat de meerderheid dat gedaan heeft.
Diegenen die analoogkeken de laatste (week?) kregen ook een infobalk in beeld dat de analoge uitzendingen stopten, met
een nr van de vlaamse infolijn erin.
Hoe het bij andere(n) is gegaan hoor ik graag.
Groetjes,
S.
PS: 1 puntje nog:analoog PAL kan en kon ook mooi beeld geven, als je goede ontvangst had van de zender. Maar dat wist je waarschijnlijk al
Ghosting vond ik daarentegen een echte pest om vanaf te geraken op mijn locatie. (gelukkig heeft dvb-t daar geen last van!)