Oh blijkbaar Enkele weken geleden nog opleiding van TN gehad over de internet-producten en werd ons toen expliciet meegedeeld dat ze syncen op 6mbit
Lol. Wat voor een prutsfirma is Telenet wel niet ? En dat noemt zich dan professioneel ? Duh...
Ik kan r2504 enkel bijtreden.
Wat hij zegt klopt volledig.
Aan je telenetmodem moet je een router aansluiten en deze router met een stroomadapter verbinden. De stroomadapters in de andere kamers zullen dan via deze stroomadapter (die verbonden is met je router) met het netwerk verbinding maken.
Ik weet wel niet hoe die telenetmodems precies in elkaar zitten (heb er zelf geen). Het is best mogelijk dat in zo een telenet modem al een router aanwezig is. Dan hoef je geen extra router meer aan te kopen. Kun je rechtstreeks je telenet modem (via de netwerk-uitgang) met je stroom-adapter verbinden.
Shekeer,
ik heb zelf al meer dan een jaar drie stroomadapters van devolo. En die zijn inderdaad de beste! Zoals je
hier kunt nalezen.
By the way, ik zou mijn netwerk nooit door telenet laten installeren. Die vragen daar veel te veel geld voor. Als je een klein beetje met computers overweg kan, doe je dit beter zelf.
Als je een stroomadapter plaatst, plaats je deze best rechtstreeks in een stopcontact (dus niet in een verdeelblok). Hoe verder de stroomadapaters van elkaar verwijderd zijn, hoe lager ze zullen syncen. Om je een voorbeeld te geven. Twee kamers die vlak naast elkaar liggen (met één muur tussen) synen op 100 Mbps! De verbinding tussen het eerste verdiep en gelijkvloers op 50 Mbps. Dit is ruim voldoende om internet mee te surfen. Je kan er zelfs (HD) video mee streamen als je wilt.
Devolo verkoopt de adapters als 200 Mbps. Ik heb dit eens nagevraagd en dit klopt niet volledig. Intern kunnen ze tot 200 Mbps syncen. Maar als netwerk aansluiting vallen ze terug op een 10 of 100 Mbit netwerk.
Verleden maand was er een beurs, waarop Devolo nieuwe stroomadapters heeft voorgesteld (die in het najaar van 2009) op de markt zullen komen. Deze stroomadapaters zullen tot 400 Mps syncen. Daarvoor zal je dus gigabit-netwerkkaarten, routers, switches, etc nodig hebben.
één raad, investeer in een gigabit router (als je kan). Dit bespaart je de overgangskost later. Tenzij je met een 100 Mbit netwerk blijft werken. Dan is een 100 Mbit router ook voldoende.
Enfin, toch triestig, dat Telenet (notabene een internetbedrijf) niet eens de netwerk producten kent die op de markt aanwezig zijn