GROOT netwerk probleem Help AUB !!!!!!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

we hebben een groot (toekomstig) netwerk probleem voor ons nieuw huis.

3 kamers moeten internet krijgen
in elk van deze kamers is er in de muur aansluiting voor TV kabel
al deze TV kabels zijn met elkaar verbonden

zie afbeelding: Afbeelding

HELP!!!

De kabelmaatschappij (Telenet) zal de modem zoals altijd plaatsen waar de kabel het huis binnenreedt (rechtsonder op foto dus)
Vandaar gaat de TV kabel naar alle andere kamers om daar ook TV (en als het kan Internet) te krijgen. (rode lijnen op foto)
PC 1,2,3 moeten Internet krijgen...
Kan dit dankzij de TV kabel aansluitingen om de muur ??? Of bestaat er een kabel met ene uiteinde TV kabel, andere uiteinde ethernet ???

We kunnen geen draadloos installeren omdat de afstanden te groot zijn (het zijn ook 2 verdiepingen eigenlijk) + 50cm dik beton tussen 1ste en 2e verdiep...

HELP HOE KRIJGEN WE INTERNET HELP !!!
digitalservice
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Probeer, een netwerk via het spanningnet.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
  • Citeer
  • Citeer

De modem zal op de kabelaangesloten worden waar hij jou huis binnen komt, van daaruit zal je via netwerkkabel naar alle kamers moeten gaan, alle kamers voorzien van internet via de tv-aansluitingen zal toch niet lukken vrees ik.

P.S., de moderators zijn niet zo blij met dubbele posts :roll:
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer

Misschien is dit iets voor jou http://abitana.com/
Het lijkt op een electriciteitskast maar ipv zekeringen heb je aansluitingen voor netwerk, telefoon, televisie.

Je moet dus kabels trekken naar deze kast, en in de kast zelf kan je kiezen wat waar moet komen.

Op de site vindt je meer info, ik heb het systeem zelf niet maar heb het op batibouw gezien en vond het interessant.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer
  • Citeer
  • Citeer

Gewoon een paar goeie oude coax netwerk kaartjes zoeken ;)
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:
  • Citeer
  • Citeer

Mja , die Coax is maar 10mbit + je moet dan van coax naar UTP gaan "ergens" op je netwerk ... gemakkelijk te vinden is zoiets nu ook niet.

Post staat trouwens ook op het Tones forum.
Floris Bakker for president!
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

ik dnek dat ik ga proberen om via Homeplug (dus stopcontacten) netwerk te krijgen...

heb ik daarvoor persé een router nodig omdat er 3 PC zijn ?
is de Telenet modem niet voldoende ?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

reyntjensw schreef:Misschien is dit iets voor jou http://abitana.com/
Het lijkt op een electriciteitskast maar ipv zekeringen heb je aansluitingen voor netwerk, telefoon, televisie.

Je moet dus kabels trekken naar deze kast, en in de kast zelf kan je kiezen wat waar moet komen.

Op de site vindt je meer info, ik heb het systeem zelf niet maar heb het op batibouw gezien en vond het interessant.
Ik heb het ook gezien en het was idd heel interessant. Spijtig genoeg is het in het huis dat wij aa het verbouwen zijn al wat te laat om in alle kamers de nodige aantal aansluitingen te voorzien.
Het lijkt me wel een redelijk dure oplossing, ik zou er wel eens prijzen van willen weten.

Ik denk wel dat het voor hem echter niet zal helpen, daar je nog steeds in elke kamer een netwerkaansluiting moet hebben en hij enkel tv-aansluitingen heeft
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Shekeer schreef:ik dnek dat ik ga proberen om via Homeplug (dus stopcontacten) netwerk te krijgen...

heb ik daarvoor persé een router nodig omdat er 3 PC zijn ?
is de Telenet modem niet voldoende ?
Ik denk dat er op de Telenet modem maar 1 netwerkaansluiting zit (al ben ik niet zeker).
Een router heb je dan sowieso wel nodig, ook omdat je met je gewoon internet account maar 1 (of 2 indien aangevraagd) pc's op dezelfde lijn mag aansluiten. Via een router (die een eigen IP heeft) kan je dit omzeilen omdat het dan lijkt alsof er maar 1 pc aangesloten is
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

moet ik die router dan tussen de telenet modem en stopcontact plaatsen ?

(btw wat vor een router ?)
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

http://www.devolo.be/be_NL/produkte/dlan/index.html

Devolo zou volgens hardware.info één vd besten zijn.

maar die hebben zovéél verschillende producten die erg op elkaar lijken...

welke heb ik juist nodig ?
het is enkel voor internet...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Shekeer schreef:moet ik die router dan tussen de telenet modem en stopcontact plaatsen ?

(btw wat vor een router ?)
Als je via homeplug wil werken is een gewone router niet van toepassing denk ik. Weet het wel niet zeker en het is wat laat om er de websites voor af te gaan zoeken.
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

oké, toch bedankt.

als je er iets meer over zou weten, please vermeld het hier even ;)

bedankt voor jullie hulp allemaal
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Heb ondertussen wat prijzen gevonden voor de toestellen van Abitana (Huisnet).
Ben opeens toch wat minder geïnteresseerd :eek:

http://www.abitana.com/webshop/index.html?lang=nl
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Hmmm... Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk gaat...

Gewoon aan telenet laten weten dat je een comfort-plus installatie wenst ;-)
en de technieker doet het voor je...

Aan de manuele kant is het echter niet zo dat je het internet signaal over COAX naar alle pc's kan brengen. Dit moet helaas met UTP (Lan-kabel) door je HUB/Router.
Een andere optie is echter de befaamde PWL (PowerLine-Adaptor) en dan krijg je internet over het stroomnet van je huis. Dus kan je de pc als het ware in je stopcontact pluggen :p. Er dient echter bij vermeld te worden dat deze slechts syncen op 6mbit ofzo... dus zit er zeker GEEN 10mbit voor je in ;-)

Bij situaties zoals bij jouw omschreven zal telenet steeds een PWL oplossing voorstellen, omdat deze het makkelijkst te installeren is. Koop deze PWL's echter enkel bij TeleNet direct! Dan kosten ze je 50€/paar.
In de winkel kan dit heus wel eens hoog oplopen (de winkelverkoper wil er ook een woekerwinstje op he!)

De goedkoopste oplossing is gewoon met UTP kabel, maar als je geen wachtbuizen in de muur hebt liggen kan dit nog wel eens frustratie veroorzaken als je gaten moet gaan boren in je muren ;-).
Dan kan je wel nog steeds gewoon WiFi gaan, is allesinds sneller dan die PWL's. => Om je signaal te versterken door je hele huis gewoon met AP's (Access Point) werken.

Over de vraag naar Router of niet... Je gaat in ieder geval een ROUTER/HUB/SWITCH nodig hebben. Een TN modem heeft 2 data uitgangen. maar ze zullen er maar 1 van gebruiken voor je internet, tenzij je 2 ip's krijgt. Maar dan heb je nog steeds een ROUTER/SWITCH/HUB nodig voor je 3e PC :p
Ik raad aan een ROUTER te nemen... (Hoewel TeleNet zal pushen voor een SWITCH omdat je anders in de toekomst geen digitale 'INTERACTIEVE' tv zal kunnen zien...)
Deze kan je gewoon in iedere electrozaak kopen... gewoon naar een KABEL of COAX router/switch vragen... ze zullen je dan wel verder helpen.

(Moest ikzelf TN bestellen zou ik gaan voor UTP in iedere kamer, met een SWITCH van TN voor TV en daar een ROUTER achter voor mijn pc's. Op die manier behoud ik toch wat meer controle over de gemaakte verbindingen.)
Laatst gewijzigd door CuBe 22 apr 2008, 08:55, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer
  • Citeer
  • Citeer

Braindamage schreef:Als je via homeplug wil werken is een gewone router niet van toepassing denk ik. Weet het wel niet zeker en het is wat laat om er de websites voor af te gaan zoeken.
Indien je meer PC's wil aansluiten als je abonnement voorziet (voor ExpressNet is dit dus twee) zal je steeds een router nodig hebben. Het gebruik van homeplugs is hier geen uitzondering op.
Shekeer schreef:moet ik die router dan tussen de telenet modem en stopcontact plaatsen ?
Inderdaad... van je TN modem ga je naar de router, van je router naar je homeplug. Op zich gebruik je dus maar één poort van je router, maar via de verschillende aansluitingen in andere kamers beschik je dus over meerdere IP-adressen.
reyntjensw schreef:Je moet dus kabels trekken naar deze kast, en in de kast zelf kan je kiezen wat waar moet komen.
Dergelijke kast op zich lost weinig op... behalve dat het allemaal netjes is. Feit blijft dat je vanaf het punt waar je kabel binnen komt best een APARTE coax voorziet naar iedere TV, en een APARTE UTP naar iedere PC (en zelfs naar iedere PC, ongeacht welke oplossing je later zal gebruiken voor digitale TV).

Doe je dit niet dan ga je vroeg of laat ernstige problemen hebben, zowel wat betreft signaal kwaliteit als mogelijkheden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer
  • Citeer
  • Citeer

CuBe schreef:Hmmm... Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk gaat... Gewoon aan telenet laten weten dat je een comfort-plus installatie wenst ;-) en de technieker doet het voor je...
Je gelooft toch niet dat Telenet gans je huis in orde gaat brengen... zelfs niet met een comfort plus installatie !
CuBe schreef:Er dient echter bij vermeld te worden dat deze slechts syncen op 6mbit ofzo... dus zit er zeker GEEN 10mbit voor je in ;-)
Je loopt duidelijk nog enkele generaties achter... vandaag de dag doen de dingen in theorie tot 200 Mbits. De praktijk is wat lager, maar 50 a 100 Mbit is reeel. Men dient echter wel te beseffen dat PWL een broadcast systeem is... meerdere PC's tegelijk actief DELEN dus de totale bandbreedte !
CuBe schreef:Bij situaties zoals bij jouw omschreven zal telenet steeds een PWL oplossing voorstellen, omdat deze het makkelijkst te installeren is. Koop deze PWL's echter enkel bij TeleNet direct! Dan kosten ze je 50€/paar.
Het is flexibel (en TN heeft inderdaad enorm scherpe prijzen voor de powerlines) maar heeft dus voor en nadelen... een gewone UTP kabel blijft nog steeds de beste oplossing.
CuBe schreef:De goedkoopste oplossing is gewoon met UTP kabel, maar als je geen wachtbuizen in de muur hebt liggen kan dit nog wel eens frustratie veroorzaken als je gaten moet gaan boren in je muren ;-).
Frustratie achteraf met een slecht werkend systeem (en verloren investering) is vaak nog veel groter !
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

r2504 schreef:Je loopt duidelijk nog enkele generaties achter... vandaag de dag doen de dingen in theorie tot 200 Mbits. De praktijk is wat lager, maar 50 a 100 Mbit is reeel. Men dient echter wel te beseffen dat PWL een broadcast systeem is... meerdere PC's tegelijk actief DELEN dus de totale bandbreedte !
Oh blijkbaar ;-) Enkele weken geleden nog opleiding van TN gehad over de internet-producten en werd ons toen expliciet meegedeeld dat ze syncen op 6mbit.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer
  • Citeer
  • Citeer

Oh blijkbaar Enkele weken geleden nog opleiding van TN gehad over de internet-producten en werd ons toen expliciet meegedeeld dat ze syncen op 6mbit
Lol. Wat voor een prutsfirma is Telenet wel niet ? En dat noemt zich dan professioneel ? Duh...

Ik kan r2504 enkel bijtreden.
Wat hij zegt klopt volledig.

Aan je telenetmodem moet je een router aansluiten en deze router met een stroomadapter verbinden. De stroomadapters in de andere kamers zullen dan via deze stroomadapter (die verbonden is met je router) met het netwerk verbinding maken.

Ik weet wel niet hoe die telenetmodems precies in elkaar zitten (heb er zelf geen). Het is best mogelijk dat in zo een telenet modem al een router aanwezig is. Dan hoef je geen extra router meer aan te kopen. Kun je rechtstreeks je telenet modem (via de netwerk-uitgang) met je stroom-adapter verbinden.

Shekeer,

ik heb zelf al meer dan een jaar drie stroomadapters van devolo. En die zijn inderdaad de beste! Zoals je hier kunt nalezen.

By the way, ik zou mijn netwerk nooit door telenet laten installeren. Die vragen daar veel te veel geld voor. Als je een klein beetje met computers overweg kan, doe je dit beter zelf.

Als je een stroomadapter plaatst, plaats je deze best rechtstreeks in een stopcontact (dus niet in een verdeelblok). Hoe verder de stroomadapaters van elkaar verwijderd zijn, hoe lager ze zullen syncen. Om je een voorbeeld te geven. Twee kamers die vlak naast elkaar liggen (met één muur tussen) synen op 100 Mbps! De verbinding tussen het eerste verdiep en gelijkvloers op 50 Mbps. Dit is ruim voldoende om internet mee te surfen. Je kan er zelfs (HD) video mee streamen als je wilt.

Devolo verkoopt de adapters als 200 Mbps. Ik heb dit eens nagevraagd en dit klopt niet volledig. Intern kunnen ze tot 200 Mbps syncen. Maar als netwerk aansluiting vallen ze terug op een 10 of 100 Mbit netwerk.

Verleden maand was er een beurs, waarop Devolo nieuwe stroomadapters heeft voorgesteld (die in het najaar van 2009) op de markt zullen komen. Deze stroomadapaters zullen tot 400 Mps syncen. Daarvoor zal je dus gigabit-netwerkkaarten, routers, switches, etc nodig hebben.

één raad, investeer in een gigabit router (als je kan). Dit bespaart je de overgangskost later. Tenzij je met een 100 Mbit netwerk blijft werken. Dan is een 100 Mbit router ook voldoende.

Enfin, toch triestig, dat Telenet (notabene een internetbedrijf) niet eens de netwerk producten kent die op de markt aanwezig zijn :?
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Gent32m schreef:Het is best mogelijk dat in zo een telenet modem al een router aanwezig is.
Het is enkel een modem. TN zal zelfs nooit een ROUTER plaatsen in zijn installaties. Enkel een SWITCH, en dit omwille van de 'verplichte' interactiviteit van het digitale TV product.

(Op een router zal een digibox geen geldig ip adres naar buiten sleuren...)
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

CuBe,

Kun je een Digibox aan een router aansluiten ?
Of moet de Digibox via een switch verbonden worden ?

Schematisch:
a) Telenet Modem - Router (uitgang 1) - Digibox
............................ - Router (uitgang 2) - StroomAdapter

OF

b) Telenet Modem - Switch (uitgang 1) - Router - StroomAdapter
............................ - Switch (uitgang 2) - Digibox

Zodat Shekeer weet wat hij moet aanschaffen. Ik weet niet of hij televisie via telenet (en dus digibox dinges) zal kijken ?

Ik ben niet zo thuis in die telenet-producten.
Up to you guys... :)

*** Eventjes OFF-TOPIC ***

Ik heb mezelf onlangs een DVB-T decoder (dual tuner, PCI express card) van Terratec gekocht en een DVB-T antenne (groot ding). Totale kostprijs 160 euro. Hiermee kan ik nu gratis en in perfecte digitale beeldkwaliteit één en canvas ontvangen. En dat GRATIS !

Na een jaar heb ik mijn kabelabonnement al terugverdiend :) Die ik toch niet (meer) moet hebben. VTM, VT4, etc hun programma's interesseren me niet.

Oh ja, MediaPortal is ook echt wel geweldig. Open source programmaatje waarmee je al je films, tv, radio signalen, etc kan beheren. Via een afstandbediening (MCE Remote bv). Versie 1.0 is nu uitgekomen (pre-release). Een paar bugs moeten ze er nog in wegwerken...

Heb gisteren eens een test gedaan met de stroomadapters. De ene HTPC dient als server (waar de DVB-T kaart insteekt). Deze HTPC werkt heel energiezuinig en stuurt het DVB-T signaal via het netwerk (de stroomadapters) door naar de andere pc. Zo kun je het tv signaal (van één en canvas) via je netwerk naar alle client pc doorsturen. Works as a charm. Enkel die DVB-T radio (via MediaPortal) werkt nog niet bij me...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
  • Citeer
  • Citeer

CuBe schreef:
r2504 schreef:Je loopt duidelijk nog enkele generaties achter... vandaag de dag doen de dingen in theorie tot 200 Mbits. De praktijk is wat lager, maar 50 a 100 Mbit is reeel. Men dient echter wel te beseffen dat PWL een broadcast systeem is... meerdere PC's tegelijk actief DELEN dus de totale bandbreedte !
Oh blijkbaar ;-) Enkele weken geleden nog opleiding van TN gehad over de internet-producten en werd ons toen expliciet meegedeeld dat ze syncen op 6mbit.
De PWL's die Telenet nog in stock heeft misschien wel ja.
De hedendaagse PWL's die je in de winkel koopt, kunnen hogere snelheden aan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

b) Telenet Modem - Switch (uitgang 1) - Router - StroomAdapter
............................ - Switch (uitgang 2) - Digibox
Optie B.

DROPKABEL ---(coax)---> NIU (versteker TELENET)
______________________---(coax)---> DIGIBOX ---(SCART)---> TV1 (interactiviteit)
______________________---(coax)---> MODEM TELENET
__________________________________---(UTP)---> TEL1
__________________________________---(UTP)---> SWITCH
____________________________________________---(UTP)---> DIGIBOX (interactiviteit)
____________________________________________---(UTP)---> PWL
_______________________________________________________---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC1
_______________________________________________________---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC2
_______________________________________________________---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC3

Eigenlijk zelfs geen router nodig! ;-) (Ik zou het gewoon graag plaatsen voor de firewall/traffic shaping en DHCP etc...)

Als het echt nodig is wil ik ook wel mijn MS Paint skillz laten zien hoor :p

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door CuBe 22 apr 2008, 14:57, in totaal 2 gewijzigd.
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Eigenlijk zelfs geen router nodig! (Ik zou het gewoon graag plaatsen voor de firewall/traffic shaping en DHCP etc...)
En wat met NAT?

Zoals je het nu stelt zal er maar 1 persoon tegelijk op het internet kunnen(onder het mom van "de wet van de snelste", die het publiek IP zal toegewezen krijgen).
Afbeelding
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Dan denk ik dat het zo ook zou moeten lukken:
(Ben geen expert in het leggen van PWL's)

______________________---(coax)---> DIGIBOX ---(SCART)---> TV1 (interactiviteit)
____________________________________________---(UTP)---> DIGIBOX (interactiviteit)
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC1
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC2
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC3
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

__________________________________---(UTP)---> ROUTER
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC1
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC2
____________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC3

zo dus ;). Je kan gewoon 1 UTP kabel in de router steken en die verbinden met je stroomnet. Dan heb je normaal connectiviteit voor al je PC's in je huis.
Afbeelding
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

____________________________________________---(UTP)---> ROUTER ________________________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC1
________________________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC2
________________________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC3

Eigenlijk zo dan ;-) Anders geen Digibox interactiviteit ;-)
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Mja ik ben niet zo bekend met die dingen :). Je kan ze dan blijkbaar zowel met coax als utp aansluiten (tegelijk?)? Of neem je 2 digiboxes?(lijkt me nogal prijzig)

edit: normaal gezien kan je de digibox wel rechtstreeks op de router aansluiten, aangezien een router gewoon een switch is met extra functionaliteit (NAT, DHCP, routing tables, port mapping, ...)
Afbeelding
CuBe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Neen, je sluit een digibox aan met COAX voor het beeld, maar met UTP voor de internetdiensten. Vanuit de digibox vertakt dan een SCART naar je TV voor het digitale signaal.

Digibox zal echter niet achter een ROUTER werken, en dit omwille van het speciale IP-range (10.0.xxxx? ofzo iets) waar die dingen vanuit TeleNet op zitten... Je router kan het niet doorgeven dan...

edit: je digibox zal dus ook niet hetzelfde IP hebben als je actieve actieve internetverbinding.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

edit: normaal gezien kan je de digibox wel rechtstreeks op de router aansluiten, aangezien een router gewoon een switch is met extra functionaliteit (NAT, DHCP, routing tables, port mapping, ...)
Thanks Rogue :-) - Dat vroeg ik me dus af -

Dus als je de router met je telenet modem verbindt, kun je vanuit die router alles met elkaar gaan verbinden...

De gewone werkwijze dus, ook bij telenet :wink:
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Azo :). Mja ik ga er verder geen uitspraken over maken aangezien mijn expertise over zo'n digibox 0,0 is :). Zo zou het moeten werken dan.

In ieder geval is de iprange 10.xxx.xxx.xxx een normaal private iprange zoals 192.168.xxx.xxx of 172.16.xxx.xxx en kan deze bij een degelijke router gewoon worden ingesteld ;).
Afbeelding
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Digibox zal echter niet achter een ROUTER werken, en dit omwille van het speciale IP-range (10.0.xxxx? ofzo iets) waar die dingen vanuit TeleNet op zitten... Je router kan het niet doorgeven dan...
Ah, dus toch niet :|

Ik wist het, dat telenet weer met van die speciale dingen op de proppen ging komen :wink:
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

als ik het goed begrepen heb is dit dan wat ik moet doen:

__________________________________---(UTP)---> TEL1 (---> is dit telefoon?)
____________________________________________---(UTP)---> ROUTER __________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC1
______________________________________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC2
______________________________________________________________________---(UTP)---> PWL ---(stroom)---> PWL ---(UTP)---> PC3

de bedoeling is: in de kamer van PC1, ook digitale televisie krijgen (lukt dit dankzij die switch ???)
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Via wat? De UTP-kabel of de digibox? Ik denk niet dat je zomaar je digitale-tv signaal kan "splitten" zoals je dat met een coax-kabel kan.
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer
  • Citeer
  • Citeer

Rogue schreef:Via wat? De UTP-kabel of de digibox? Ik denk niet dat je zomaar je digitale-tv signaal kan "splitten" zoals je dat met een coax-kabel kan.
Het digitale TV signaal komt niet via UTP he ;) Dat is gewoon via de coax, de interactiviteit doe je via ethernet ( op de UTP ). Je kan perfect digitale tv kijken met een digibox die enkel op de coax is aangesloten.
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

ditCh schreef: Het digitale TV signaal komt niet via UTP he ;) Dat is gewoon via de coax, de interactiviteit doe je via ethernet ( op de UTP ). Je kan perfect digitale tv kijken met een digibox die enkel op de coax is aangesloten.
Dat snap ik, maar als ik het goed begrepen heb, werkt de digibox als een decoder voor je digitale tv? Lijkt me dan zaak van het signaal wat uit de digibox komt, te splitten voor meerdere tv-toestellen aan te sluiten.
Afbeelding
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

dus krijgen die kamers met de PC's ook digitale TV ? of niet ? blijft die digibox niet achter die router dan ???
Rogue
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Wat is de uitgang van de digibox? SCART? COAX?
Afbeelding
Shekeer
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Rogue schreef:Wat is de uitgang van de digibox? SCART? COAX?
geen idee... ik moet het nog bestellen...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer
  • Citeer
  • Citeer

Rogue schreef: Dat snap ik, maar als ik het goed begrepen heb, werkt de digibox als een decoder voor je digitale tv? Lijkt me dan zaak van het signaal wat uit de digibox komt, te splitten voor meerdere tv-toestellen aan te sluiten.
Je gaat aan elke TV een digibox moeten zetten, de uitgang van de digibox is scart ( en bij de HD versies HDMI ).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”