Upload = 7 kilobits/seconde
Hallo,
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?
zone 019
Dommel Netconnect
Surfen via http sites lukt
Windows live messenger werkt niet (web messenger soms wel)
Emails via pop.dommel.be ontvangen lukt wel maar versturen lukt niet (waarschijnlijk omdat mijn upload vergelijkbaar is met 0)
KBC banking werkt niet
Windows Update lukt niet
Gmail werkt niet
Het lijkt erop dat https sites niet 100% bereikbaar zijn.
Getest met volgende configuratie met dezelde resultaten:
Modem/router: ASUS WL-600g
Modem LAN: Aztech DSL Turbo 900
Modem USB: ASUS ADSL USB modem (blauwe van Belgacom)
Besturingssysteem: Nieuwe Windows XP SP2 installatie zonder updates daar de update site niet bereikbaar is. Herinstallatie uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij mijn PC ligt. (Nog) géén softwarematige firewall geïnstalleerd en windows firewall zelfs uitgeschakeld.
Bovenstaande ook getest op mijn laptop met dezelfde resultaten.
Begin probleem: 09/04/2008
Probleem gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 14/04/2008 -> geen oplossing (was nog geen gekend probleem volgens de persoon aan de andere kant van de lijn)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 15/04/2008 -> geen oplossing (hadden contact met Belgacom gehad en volgens Belgacom waren de lijnen OK)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 16/04/2008 -> geen oplossing -> probleem was nu wel gekend (waarschijnlijk doorda'k al zoveel gebeld had )
Persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat men met het probleem bezig was maar kon geen termijn geven tegen wanneer het opgelost zou zijn.
Nu heb ik wel een probleem hoe de helpdesk van dommel tewerk gaat:
Er worden dus geen log files bijgehouden waarin de problemen van de klant staat: ik geef dus gewoon mijn telefoonnummer aan de helpdesk maar ze weten dus niets van uw vorige gesprekken af waardoor ze opnieuw achter het probleem vragen! Een helpdesk die 0,30€/min kost zou dit toch mogen doen!
Alléé hopen dat het zo snel mogelijk opgelost raakt want anders voel ik me verplicht om over te schakelen naar een andere provider. 8 dagen om een probleem op te lossen (allee 3 ervan is dommel op de hoogte) vind ik toch lang. Vroeger belgacom adsl gehad... de support ligt daar toch wel een stukske hoger + contacteren ervan is gratis. Tuurlijk het kost iets meer maar dat heb ik er momenteel graag voor over.
Khou jullie op de hoogte!
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?
zone 019
Dommel Netconnect
Surfen via http sites lukt
Windows live messenger werkt niet (web messenger soms wel)
Emails via pop.dommel.be ontvangen lukt wel maar versturen lukt niet (waarschijnlijk omdat mijn upload vergelijkbaar is met 0)
KBC banking werkt niet
Windows Update lukt niet
Gmail werkt niet
Het lijkt erop dat https sites niet 100% bereikbaar zijn.
Getest met volgende configuratie met dezelde resultaten:
Modem/router: ASUS WL-600g
Modem LAN: Aztech DSL Turbo 900
Modem USB: ASUS ADSL USB modem (blauwe van Belgacom)
Besturingssysteem: Nieuwe Windows XP SP2 installatie zonder updates daar de update site niet bereikbaar is. Herinstallatie uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij mijn PC ligt. (Nog) géén softwarematige firewall geïnstalleerd en windows firewall zelfs uitgeschakeld.
Bovenstaande ook getest op mijn laptop met dezelfde resultaten.
Begin probleem: 09/04/2008
Probleem gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 14/04/2008 -> geen oplossing (was nog geen gekend probleem volgens de persoon aan de andere kant van de lijn)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 15/04/2008 -> geen oplossing (hadden contact met Belgacom gehad en volgens Belgacom waren de lijnen OK)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 16/04/2008 -> geen oplossing -> probleem was nu wel gekend (waarschijnlijk doorda'k al zoveel gebeld had )
Persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat men met het probleem bezig was maar kon geen termijn geven tegen wanneer het opgelost zou zijn.
Nu heb ik wel een probleem hoe de helpdesk van dommel tewerk gaat:
Er worden dus geen log files bijgehouden waarin de problemen van de klant staat: ik geef dus gewoon mijn telefoonnummer aan de helpdesk maar ze weten dus niets van uw vorige gesprekken af waardoor ze opnieuw achter het probleem vragen! Een helpdesk die 0,30€/min kost zou dit toch mogen doen!
Alléé hopen dat het zo snel mogelijk opgelost raakt want anders voel ik me verplicht om over te schakelen naar een andere provider. 8 dagen om een probleem op te lossen (allee 3 ervan is dommel op de hoogte) vind ik toch lang. Vroeger belgacom adsl gehad... de support ligt daar toch wel een stukske hoger + contacteren ervan is gratis. Tuurlijk het kost iets meer maar dat heb ik er momenteel graag voor over.
Khou jullie op de hoogte!
VPI: 8
VCI: 35
Service Category: UBR Without PCR
Connection Type: PPP over ATM (PPPoA)
Encapsulation Mode: LLC/ENCAPSULATION
MTU waarde vind ik niets van terug in de router... ASUS WL-600g
Device Info -- Summary
Broad ID: WL-600g
Software Version: 1.0.3.3.A
This information reflects the current status of your DSL connection.
Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 4512
LAN IP Address: 192.168.1.1
Default Gateway: 83.101.21.129
Primary DNS Server: 193.109.184.75
Secondary DNS Server: 193.109.184.72
VCI: 35
Service Category: UBR Without PCR
Connection Type: PPP over ATM (PPPoA)
Encapsulation Mode: LLC/ENCAPSULATION
MTU waarde vind ik niets van terug in de router... ASUS WL-600g
Device Info -- Summary
Broad ID: WL-600g
Software Version: 1.0.3.3.A
This information reflects the current status of your DSL connection.
Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 4512
LAN IP Address: 192.168.1.1
Default Gateway: 83.101.21.129
Primary DNS Server: 193.109.184.75
Secondary DNS Server: 193.109.184.72
net VC/MUX geprobeerd zonder resultaat... krijg bij deze instelling zelfs geen ip van dommel... dus geraak ik er helemaal niet meer op.
Nog iemand sugesties? al zal'k er weinig zelf kunnen aan doen; enkel hopen dat dommel het probleem snel fixt
Nog iemand sugesties? al zal'k er weinig zelf kunnen aan doen; enkel hopen dat dommel het probleem snel fixt
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Weet je zeker dat er geen activiteit op je upload plaats vindt?NbD schreef:Nog iemand sugesties? al zal'k er weinig zelf kunnen aan doen; enkel hopen dat dommel het probleem snel fixt
Datalampje op modem mag niet knipperen wanneer je niets doet.
Al eens een andere pc geprobeerd? (software probleem of kapotte nic)
Andere kabel tussen pc en modem?
Eventueel eens een ander modem lenen zodat je die mogelijkheid ook kan uitsluiten.
Voor de live messenger moet je upnp activeren in je modem/router.
Zelf heb ik PPPoE zoals dommel het aanraadt.
Voor de upload: is de beveiliging juist ( mac adress netwerkkaart,computernaam, wpa etc )
Deze upload is wel extreem laag vandaar dat ik vermoed dat je pc niet gemachtigd is.
Zelf heb ik PPPoE zoals dommel het aanraadt.
Voor de upload: is de beveiliging juist ( mac adress netwerkkaart,computernaam, wpa etc )
Deze upload is wel extreem laag vandaar dat ik vermoed dat je pc niet gemachtigd is.
uPnP stond reeds 'enabled' dus geen resultaat
Wat PPPoE betreft kan ik geen verbinding krijgen... anders jou instellingen even geven zodat ik toch nog is kan proberen.
Voor de rest nog steeds geen verandering in de situatie
Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?
nog even getest na een reboot van de modem/router:
Wat PPPoE betreft kan ik geen verbinding krijgen... anders jou instellingen even geven zodat ik toch nog is kan proberen.
Voor de rest nog steeds geen verandering in de situatie
Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?
nog even getest na een reboot van de modem/router:
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
eh nee, die is er niet dommel werkt maar met 5-tal mensen, die hebben hun handen meer dan vol, en dus geen tijd om hier te komen lezen/postenNbD schreef:Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Het zou nogthans niet slecht zijn voor hun imago....
Afain soit, als ik tegen eind volgende week geen oplossing gekregen heb zoek ik een andere provider... spijtig langs de 1ne kan maar ze dwingen me dit te doen langs de andere kant.
Afain soit, als ik tegen eind volgende week geen oplossing gekregen heb zoek ik een andere provider... spijtig langs de 1ne kan maar ze dwingen me dit te doen langs de andere kant.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
nog beter zou zijn dat ze nog paar mensen aannemen zodat je sneller reactie krijgt op tickets, maar ik verwacht niet van dommel dat ze een medewerker aannemen om hier het forum te volgen (al zou ik langs deze weg wel willen solliciteren moest die functie ooit beschikbaar worden )NbD schreef:Het zou nogthans niet slecht zijn voor hun imago....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ehm...Limburg schreef:Ach, zo'n opmerking vertelt meer over jou dan over mijRogue schreef:Lezen is ook een vak he limburg
Rogue ploink!!
uit de startpost:Limburg schreef:Al eens een andere pc geprobeerd? (software probleem of kapotte nic)
Eventueel eens een ander modem lenen zodat je die mogelijkheid ook kan uitsluiten.
Getest met volgende configuratie met dezelde resultaten:
Modem/router: ASUS WL-600g
Modem LAN: Aztech DSL Turbo 900
Modem USB: ASUS ADSL USB modem (blauwe van Belgacom)
Besturingssysteem: Nieuwe Windows XP SP2 installatie zonder updates daar de update site niet bereikbaar is. Herinstallatie uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij mijn PC ligt. (Nog) géén softwarematige firewall geïnstalleerd en windows firewall zelfs uitgeschakeld.
Bovenstaande ook getest op mijn laptop met dezelfde resultaten.
@ daxer:
hier is uPnP ook niet ingeschakeld hoor...
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
bij mij staat de router nochthans op PPPoA
en heb nooit last van disconnects
mischien dit eens proberen
en heb nooit last van disconnects
mischien dit eens proberen
Type: PPPoENbD schreef:uPnP stond reeds 'enabled' dus geen resultaat
Wat PPPoE betreft kan ik geen verbinding krijgen... anders jou instellingen even geven zodat ik toch nog is kan proberen.
Voor de rest nog steeds geen verandering in de situatie
Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?
nog even getest na een reboot van de modem/router:
VPI:8
VCI:35
QoS:UBR
Authentication:automatic
MTU:1492
Security:
WPA2 pre-authentication enabled
Set-up:
G only
channel 11
Management:
Access list: mac address
Lan client access : static ip
Kabel is al vervangen geweest door nieuwe kabel van 1m.... zonder resultaat.Rogue schreef:heb je je telefoonkabel eigenlijk al eens vervangen? (beste om te testen is gwn met een kort nieuw kabeltje de modem te zetten waar de lijn binnenkomt)
Dju éh.... ik haat da wanneer da nie werkt zoals het hoort!
Morgen is terugbellen se naar dommel... nie da het veel gaat uitmaken buiten mijn telefoonrekening die omhoog gaat.
Als het aan de kabel zou liggen zou dat ook te merken zijn aan je downloadsnelheid volgens mij.
Ik vermoed echt dat je het in de instellingen van je router/modem moet gaan zoeken.
Ik vermoed echt dat je het in de instellingen van je router/modem moet gaan zoeken.
heb geprobeerd met USB adsl modem waar ik helemaal niets kan instellen... met dezelfde resultatendaxer schreef:Als het aan de kabel zou liggen zou dat ook te merken zijn aan je downloadsnelheid volgens mij.
Ik vermoed echt dat je het in de instellingen van je router/modem moet gaan zoeken.
Net gebeld naar dommel se... persoon aan de andere kant vd lijn ff met sysop gesproken en raar maar waar toen ik de telefoon ophaakte werkte alles terug....
Ik dan maar onmiddelijk terug gebeld met het goede nieuws en met de vraag wat er veranderd was op die 10 minuten.
Als antwoord kreeg ik het volgende: "een fout in het belgacom netwerk" da kan natuurlijk veel zijn éh.... ma soit kzen content da het terug werkt na +/- 60 minuten gebeld te hebben met de helpdesk aan 0.30€/min da's dus 18€ die ik kwijt ben voor een probleem da nie bij mij lag.
Heeft er iemand al eens iets tegoed gekregen van dommel?
speedtest vd dag:
Ik dan maar onmiddelijk terug gebeld met het goede nieuws en met de vraag wat er veranderd was op die 10 minuten.
Als antwoord kreeg ik het volgende: "een fout in het belgacom netwerk" da kan natuurlijk veel zijn éh.... ma soit kzen content da het terug werkt na +/- 60 minuten gebeld te hebben met de helpdesk aan 0.30€/min da's dus 18€ die ik kwijt ben voor een probleem da nie bij mij lag.
Heeft er iemand al eens iets tegoed gekregen van dommel?
speedtest vd dag:
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
'k Heb dezelfde modem.NbD schreef:
Modem LAN: Aztech DSL Turbo 900
Hier mijn resultaten:
- Download speed : 3249 kbit/s or 406 kbyte/s
- Upload speed : 413 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Apr 18 2008 at 21:13:08 UTC+0200
Zone 051 68 xx xx
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Daar kies je toch zelf voor om te bellen naar Dommel.NbD schreef:Net gebeld naar dommel se... persoon aan de andere kant vd lijn ff met sysop gesproken en raar maar waar toen ik de telefoon ophaakte werkte alles terug....
Ik dan maar onmiddelijk terug gebeld met het goede nieuws en met de vraag wat er veranderd was op die 10 minuten.
Als antwoord kreeg ik het volgende: "een fout in het belgacom netwerk" da kan natuurlijk veel zijn éh.... ma soit kzen content da het terug werkt na +/- 60 minuten gebeld te hebben met de helpdesk aan 0.30€/min da's dus 18€ die ik kwijt ben voor een probleem da nie bij mij lag.
Heeft er iemand al eens iets tegoed gekregen van dommel?
speedtest vd dag:
Ik vraag me af waarom je een tegoed zou moeten krijgen.
Als je een contract aangaat bij Dommel dan dacht ik toch dat je ook zou weten dat je moet betalen om naar de helpdesk te bellen.
Veel mensen zagen hier maar over telefoonkosten enz maar als ze naar oa die dure belspelletjes zitten te bellen dan hoor je ze niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
In ieder geval groter dan van jouw post.Rogue schreef:Wat is het nut van jouw post Kurt? o_O
Je zit amper 3 maanden op dit forum, enige terughoudendheid zou je sieren.
De vraag hier is gewoon of er al ooit iemand een tegoed heeft gekregen van dommel? YES or NO...ketter schreef: Daar kies je toch zelf voor om te bellen naar Dommel.
Ik vraag me af waarom je een tegoed zou moeten krijgen.
Als je een contract aangaat bij Dommel dan dacht ik toch dat je ook zou weten dat je moet betalen om naar de helpdesk te bellen.
Veel mensen zagen hier maar over telefoonkosten enz maar als ze naar oa die dure belspelletjes zitten te bellen dan hoor je ze niet.
Die kosten van die telefoon interesseren me eigenlijk niet maar het gaat gewoon om principes... Ik betaal dommel elke maand voor een service die ze deze maand niet hebben kunnen waarmaken. 9 dagen zonder een fatsoenlijke verbinding... . Vriendin is zelfs naar het werk moeten gaan om een internetverbindigske te hebben terwijl ze een aantal dagen de week aan thuiswerk doet wat nu ook niet ging.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Als je je internetverbinding nodig hebt voor je wer dan neem je best geen "consumer grade" abbo maar een zakenabbo met de nodige garanties (en prijs in verhouding).NbD schreef:gewoon om principes... Ik betaal dommel elke maand voor een service die ze deze maand niet hebben kunnen waarmaken. 9 dagen zonder een fatsoenlijke verbinding... . Vriendin is zelfs naar het werk moeten gaan om een internetverbindigske te hebben terwijl ze een aantal dagen de week aan thuiswerk doet wat nu ook niet ging.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Heb je dat wel van Telenet en Belgacom? :"DPrototype schreef:Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik zit ondertussen al aan maand 29 bij Dommel en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad.Prototype schreef:Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
En spreek in de toekomst alleen voor jezelf want niet iedereen zit hier te roepen "Dommel here I come".
Ik denk dat je er ook niet moet vanuit gaan dat je hier een objectieve blik krijgt van of een provider nu goed is of niet. De meeste mensen komen hier net omdat ze een probleem hebben dat al dan niet bij de provider ligt. Hier op userbase zit ook een enorme groep dommel gebruikers, maar dat heeft te maken omdat dit prijs/kwaliteit veelal de beste keuze is.Prototype schreef:Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
Ik heb persoonlijk ook nog nooit noemenswaardige problemen gehad met dommel, ik kan het aan iedereen aanraden. Ik heb trouwens ook een tijdje voor dommel gewerkt. En ik moet zeggen dat 95% van de problemen gewoon bij de gebruiker ligt, maar dit is zo bij elke ISP.