Upload = 7 kilobits/seconde

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
NbD
Starter
Starter

Hallo,

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?

zone 019
Dommel Netconnect

Afbeelding

Surfen via http sites lukt
Windows live messenger werkt niet (web messenger soms wel)
Emails via pop.dommel.be ontvangen lukt wel maar versturen lukt niet (waarschijnlijk omdat mijn upload vergelijkbaar is met 0)
KBC banking werkt niet
Windows Update lukt niet
Gmail werkt niet
Het lijkt erop dat https sites niet 100% bereikbaar zijn.

Getest met volgende configuratie met dezelde resultaten:
Modem/router: ASUS WL-600g
Modem LAN: Aztech DSL Turbo 900
Modem USB: ASUS ADSL USB modem (blauwe van Belgacom)

Besturingssysteem: Nieuwe Windows XP SP2 installatie zonder updates daar de update site niet bereikbaar is. Herinstallatie uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij mijn PC ligt. (Nog) géén softwarematige firewall geïnstalleerd en windows firewall zelfs uitgeschakeld.
Bovenstaande ook getest op mijn laptop met dezelfde resultaten.

Begin probleem: 09/04/2008
Probleem gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 14/04/2008 -> geen oplossing (was nog geen gekend probleem volgens de persoon aan de andere kant van de lijn)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 15/04/2008 -> geen oplossing (hadden contact met Belgacom gehad en volgens Belgacom waren de lijnen OK)
Probleem opniew gemeld via helpdesk dommel telefonisch op 16/04/2008 -> geen oplossing -> probleem was nu wel gekend (waarschijnlijk doorda'k al zoveel gebeld had :-D )
Persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat men met het probleem bezig was maar kon geen termijn geven tegen wanneer het opgelost zou zijn.

Nu heb ik wel een probleem hoe de helpdesk van dommel tewerk gaat:

Er worden dus geen log files bijgehouden waarin de problemen van de klant staat: ik geef dus gewoon mijn telefoonnummer aan de helpdesk maar ze weten dus niets van uw vorige gesprekken af waardoor ze opnieuw achter het probleem vragen! Een helpdesk die 0,30€/min kost zou dit toch mogen doen!

Alléé hopen dat het zo snel mogelijk opgelost raakt want anders voel ik me verplicht om over te schakelen naar een andere provider. 8 dagen om een probleem op te lossen (allee 3 ervan is dommel op de hoogte) vind ik toch lang. Vroeger belgacom adsl gehad... de support ligt daar toch wel een stukske hoger + contacteren ervan is gratis. Tuurlijk het kost iets meer maar dat heb ik er momenteel graag voor over.

Khou jullie op de hoogte!
Rogue
Premium Member
Premium Member

switch eens van pppoe naar pppoa ;) (of omgekeerd)
Afbeelding
NbD
Starter
Starter

helpt niet... zoals ge kunt lezen heb ik ook een usb adsl modempke getest en daar kan in nie mee switchen. Da werkt of da werkt nie... en in mijn geval werkt da nie :cry:
Rogue
Premium Member
Premium Member

kan je eens je volledige configuratie van je internet tonen? (encapsulation mode, syncwaarden, gebruikt protocol, VPI/VCI, MTU, ..)
Afbeelding
NbD
Starter
Starter

VPI: 8
VCI: 35
Service Category: UBR Without PCR
Connection Type: PPP over ATM (PPPoA)
Encapsulation Mode: LLC/ENCAPSULATION
MTU waarde vind ik niets van terug in de router... ASUS WL-600g

Device Info -- Summary

Broad ID: WL-600g
Software Version: 1.0.3.3.A

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 4512
LAN IP Address: 192.168.1.1
Default Gateway: 83.101.21.129
Primary DNS Server: 193.109.184.75
Secondary DNS Server: 193.109.184.72
Rogue
Premium Member
Premium Member

:/ staat allemaal wel juist enzo.

verander eens van LLC naar VC MUX, dat zou wel eens kunnen helpen
Afbeelding
NbD
Starter
Starter

net VC/MUX geprobeerd zonder resultaat... krijg bij deze instelling zelfs geen ip van dommel... dus geraak ik er helemaal niet meer op.

Nog iemand sugesties? al zal'k er weinig zelf kunnen aan doen; enkel hopen dat dommel het probleem snel fixt
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Of dat je een nieuwe modem koopt?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

NbD schreef:Nog iemand sugesties? al zal'k er weinig zelf kunnen aan doen; enkel hopen dat dommel het probleem snel fixt
Weet je zeker dat er geen activiteit op je upload plaats vindt?
Datalampje op modem mag niet knipperen wanneer je niets doet.
Al eens een andere pc geprobeerd? (software probleem of kapotte nic)
Andere kabel tussen pc en modem?
Eventueel eens een ander modem lenen zodat je die mogelijkheid ook kan uitsluiten.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Lezen is ook een vak he limburg :roll:
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Rogue schreef:Lezen is ook een vak he limburg :roll:
Ach, zo'n opmerking vertelt meer over jou dan over mij ;)

Rogue ploink!!
daxer
Member
Member

Voor de live messenger moet je upnp activeren in je modem/router.
Zelf heb ik PPPoE zoals dommel het aanraadt.
Voor de upload: is de beveiliging juist ( mac adress netwerkkaart,computernaam, wpa etc )
Deze upload is wel extreem laag vandaar dat ik vermoed dat je pc niet gemachtigd is.
NbD
Starter
Starter

uPnP stond reeds 'enabled' dus geen resultaat :cry:
Wat PPPoE betreft kan ik geen verbinding krijgen... anders jou instellingen even geven zodat ik toch nog is kan proberen.

Voor de rest nog steeds geen verandering in de situatie :-(

Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?

nog even getest na een reboot van de modem/router:

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

NbD schreef:Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?
eh nee, die is er niet :wink: dommel werkt maar met 5-tal mensen, die hebben hun handen meer dan vol, en dus geen tijd om hier te komen lezen/posten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
NbD
Starter
Starter

Het zou nogthans niet slecht zijn voor hun imago....

Afain soit, als ik tegen eind volgende week geen oplossing gekregen heb zoek ik een andere provider... spijtig langs de 1ne kan maar ze dwingen me dit te doen langs de andere kant.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

NbD schreef:Het zou nogthans niet slecht zijn voor hun imago....
nog beter zou zijn dat ze nog paar mensen aannemen zodat je sneller reactie krijgt op tickets, maar ik verwacht niet van dommel dat ze een medewerker aannemen om hier het forum te volgen (al zou ik langs deze weg wel willen solliciteren moest die functie ooit beschikbaar worden :wink: )
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
NbD
Starter
Starter

ja op tickets krijgt ge (bijna) nooit antwoord da klopt... en van mij moogde direct beginnen maar wel eerst mijn probleem behandelen dan éh :wink:
Rogue
Premium Member
Premium Member

Limburg schreef:
Rogue schreef:Lezen is ook een vak he limburg :roll:
Ach, zo'n opmerking vertelt meer over jou dan over mij ;)

Rogue ploink!!
ehm...
Limburg schreef:Al eens een andere pc geprobeerd? (software probleem of kapotte nic)
Eventueel eens een ander modem lenen zodat je die mogelijkheid ook kan uitsluiten.
uit de startpost:
Getest met volgende configuratie met dezelde resultaten:
Modem/router: ASUS WL-600g
Modem USB: ASUS ADSL USB modem (blauwe van Belgacom)

Besturingssysteem: Nieuwe Windows XP SP2 installatie zonder updates daar de update site niet bereikbaar is. Herinstallatie uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij mijn PC ligt. (Nog) géén softwarematige firewall geïnstalleerd en windows firewall zelfs uitgeschakeld.
Bovenstaande ook getest op mijn laptop met dezelfde resultaten.
:roll:

@ daxer:

hier is uPnP ook niet ingeschakeld hoor...
Afbeelding
NbD
Starter
Starter

uPnP is uitgeschakeld... zonder succes :-(
NbD
Starter
Starter

ljd schreef:Of dat je een nieuwe modem koopt?
Heb getest met 3 modems... probleem blijft
dreamrocker
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

bij mij staat de router nochthans op PPPoA
en heb nooit last van disconnects
mischien dit eens proberen
NbD
Starter
Starter

dreamrocker schreef:bij mij staat de router nochthans op PPPoA
en heb nooit last van disconnects
mischien dit eens proberen
Bij mij staat hij ook zo maar het probleem is dat ik een upload heb van bijna 0
Rogue
Premium Member
Premium Member

heb je je telefoonkabel eigenlijk al eens vervangen? (beste om te testen is gwn met een kort nieuw kabeltje de modem te zetten waar de lijn binnenkomt)
Afbeelding
daxer
Member
Member

NbD schreef:uPnP stond reeds 'enabled' dus geen resultaat :cry:
Wat PPPoE betreft kan ik geen verbinding krijgen... anders jou instellingen even geven zodat ik toch nog is kan proberen.

Voor de rest nog steeds geen verandering in de situatie :-(

Is hier eigenlijk op dit forum een dommelmedewerker aanwezig die met wat meer info kan geven over 'hun' probleem?

nog even getest na een reboot van de modem/router:

Afbeelding
Type: PPPoE
VPI:8
VCI:35
QoS:UBR
Authentication:automatic
MTU:1492

Security:
WPA2 pre-authentication enabled

Set-up:
G only
channel 11

Management:
Access list: mac address

Lan client access : static ip
NbD
Starter
Starter

Rogue schreef:heb je je telefoonkabel eigenlijk al eens vervangen? (beste om te testen is gwn met een kort nieuw kabeltje de modem te zetten waar de lijn binnenkomt)
Kabel is al vervangen geweest door nieuwe kabel van 1m.... zonder resultaat.

Dju éh.... ik haat da wanneer da nie werkt zoals het hoort!
Morgen is terugbellen se naar dommel... nie da het veel gaat uitmaken buiten mijn telefoonrekening die omhoog gaat.
daxer
Member
Member

Als het aan de kabel zou liggen zou dat ook te merken zijn aan je downloadsnelheid volgens mij.
Ik vermoed echt dat je het in de instellingen van je router/modem moet gaan zoeken.
NbD
Starter
Starter

daxer schreef:Als het aan de kabel zou liggen zou dat ook te merken zijn aan je downloadsnelheid volgens mij.
Ik vermoed echt dat je het in de instellingen van je router/modem moet gaan zoeken.
heb geprobeerd met USB adsl modem waar ik helemaal niets kan instellen... met dezelfde resultaten :cry:
NbD
Starter
Starter

Net gebeld naar dommel se... persoon aan de andere kant vd lijn ff met sysop gesproken en raar maar waar toen ik de telefoon ophaakte werkte alles terug....

Ik dan maar onmiddelijk terug gebeld met het goede nieuws en met de vraag wat er veranderd was op die 10 minuten.

Als antwoord kreeg ik het volgende: "een fout in het belgacom netwerk" da kan natuurlijk veel zijn éh.... ma soit kzen content da het terug werkt na +/- 60 minuten gebeld te hebben met de helpdesk aan 0.30€/min :wink: da's dus 18€ die ik kwijt ben voor een probleem da nie bij mij lag.
Heeft er iemand al eens iets tegoed gekregen van dommel?

speedtest vd dag:

Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Je krijgt unlimited internet :wink:
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Afbeelding

Ik kan niet klagen :wink:
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member

Wat is het nut van jouw post Kurt? o_O
Afbeelding
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

NbD schreef:
'k Heb dezelfde modem.
Hier mijn resultaten:

- Download speed : 3249 kbit/s or 406 kbyte/s
- Upload speed : 413 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Apr 18 2008 at 21:13:08 UTC+0200

Zone 051 68 xx xx
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

NbD schreef:Net gebeld naar dommel se... persoon aan de andere kant vd lijn ff met sysop gesproken en raar maar waar toen ik de telefoon ophaakte werkte alles terug....

Ik dan maar onmiddelijk terug gebeld met het goede nieuws en met de vraag wat er veranderd was op die 10 minuten.

Als antwoord kreeg ik het volgende: "een fout in het belgacom netwerk" da kan natuurlijk veel zijn éh.... ma soit kzen content da het terug werkt na +/- 60 minuten gebeld te hebben met de helpdesk aan 0.30€/min :wink: da's dus 18€ die ik kwijt ben voor een probleem da nie bij mij lag.
Heeft er iemand al eens iets tegoed gekregen van dommel?

speedtest vd dag:

Afbeelding
Daar kies je toch zelf voor om te bellen naar Dommel.
Ik vraag me af waarom je een tegoed zou moeten krijgen.
Als je een contract aangaat bij Dommel dan dacht ik toch dat je ook zou weten dat je moet betalen om naar de helpdesk te bellen.
Veel mensen zagen hier maar over telefoonkosten enz maar als ze naar oa die dure belspelletjes zitten te bellen dan hoor je ze niet. :roll:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Rogue schreef:Wat is het nut van jouw post Kurt? o_O
In ieder geval groter dan van jouw post.

Je zit amper 3 maanden op dit forum, enige terughoudendheid zou je sieren.
NbD
Starter
Starter

ketter schreef: Daar kies je toch zelf voor om te bellen naar Dommel.
Ik vraag me af waarom je een tegoed zou moeten krijgen.
Als je een contract aangaat bij Dommel dan dacht ik toch dat je ook zou weten dat je moet betalen om naar de helpdesk te bellen.
Veel mensen zagen hier maar over telefoonkosten enz maar als ze naar oa die dure belspelletjes zitten te bellen dan hoor je ze niet. :roll:
De vraag hier is gewoon of er al ooit iemand een tegoed heeft gekregen van dommel? YES or NO...
Die kosten van die telefoon interesseren me eigenlijk niet maar het gaat gewoon om principes... Ik betaal dommel elke maand voor een service die ze deze maand niet hebben kunnen waarmaken. 9 dagen zonder een fatsoenlijke verbinding... . Vriendin is zelfs naar het werk moeten gaan om een internetverbindigske te hebben terwijl ze een aantal dagen de week aan thuiswerk doet wat nu ook niet ging.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

NbD schreef:gewoon om principes... Ik betaal dommel elke maand voor een service die ze deze maand niet hebben kunnen waarmaken. 9 dagen zonder een fatsoenlijke verbinding... . Vriendin is zelfs naar het werk moeten gaan om een internetverbindigske te hebben terwijl ze een aantal dagen de week aan thuiswerk doet wat nu ook niet ging.
Als je je internetverbinding nodig hebt voor je wer dan neem je best geen "consumer grade" abbo maar een zakenabbo met de nodige garanties (en prijs in verhouding).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Prototype
Starter Plus
Starter Plus

Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Prototype schreef:Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
Heb je dat wel van Telenet en Belgacom? :"D
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Prototype schreef:Iedereen zit altijd maar te roepen van "Dommel here I come" en nog zo van die slogans. Maar als ik hier op dit forum rond surf heb ik toch geen al te positieve indruk van Dommel ze.
Ik zit ondertussen al aan maand 29 bij Dommel en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad. :lol:
En spreek in de toekomst alleen voor jezelf want niet iedereen zit hier te roepen "Dommel here I come".
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dat je er ook niet moet vanuit gaan dat je hier een objectieve blik krijgt van of een provider nu goed is of niet. De meeste mensen komen hier net omdat ze een probleem hebben dat al dan niet bij de provider ligt. Hier op userbase zit ook een enorme groep dommel gebruikers, maar dat heeft te maken omdat dit prijs/kwaliteit veelal de beste keuze is.

Ik heb persoonlijk ook nog nooit noemenswaardige problemen gehad met dommel, ik kan het aan iedereen aanraden. Ik heb trouwens ook een tijdje voor dommel gewerkt. En ik moet zeggen dat 95% van de problemen gewoon bij de gebruiker ligt, maar dit is zo bij elke ISP.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”