Belgacom verhoogt telefoontarieven

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Maglor schreef: @Rafken: ik weet niet of je al een tijdje dit forum volgt, maar hoewel hollebollegijs zich al vaak ongetwijfeld heel nuttig heeft gemaakt, heeft hij in het verleden toch bewezen het moeilijk te hebben om de Belgacom-mantel van zijn schouders te laten vallen en de zaken eens vanuit het standpunt van de gewone consument te zien.
Misschien wel, maar is dat niet normaal als werknemer? Als ik niet achter de ideeën van mijn werkgever zou staan (en ik bedoel, het totaal oneens zijn met zijn ideeën, niet er soms eens een bedenking bij hebben) zou ik van werk veranderen.

In short: voor mij is het volstrekt normaal dat je ten allen tijde het bedrijf waar je voor werkt verdedigd!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

NickG schreef:Misschien wel, maar is dat niet normaal als werknemer?
Absoluut!

Maar er is een verschil tussen niets negatiefs zeggen over je werkgever en niets dan positief zeggen over je werkgever. Het is dus vooral dat tweede dat tegen de borst kan stoten (op een forum als dit, bedoel ik dan).
ooh. shiny.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs als jij zelf vind dat ik je aangevallen heb dan mag je dit gerust zeggen hoor.Ik persoonlijk vind dat ik niks verkeerd gezegt had.
Je was ook even met de noorderzon verdwenen.Maar zoals hier al eerder gezegd is de maand April idd nog niet voorbij en kan er dus nog veel gebeuren bij Belgacom. :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb zo het gevoel dat alles wat zou moeten gebeuren, al gebeurd is in de maand april. Behalve een VDSL-announcement, verwacht ik niet veel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

NickG schreef: In short: voor mij is het volstrekt normaal dat je ten allen tijde het bedrijf waar je voor werkt verdedigd!
Niet akkoord.
Kan enkele jaren duren voor je het ganse reilen en zeilen van je bedrijf door hebt.
In die periode heb je waarschijnlijk een mooi loon en andere voordelen opgebouwd.
Om dat allemaal te gaan weg gooien en helemaal terug onderaan de ladder te beginnen omdat je het niet eens bent met enkele zaken pfff...........

Ik zeg altijd er is maar 1 mooi werk en dat is ....... vuurwerk.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

April is nog lang niet voorbij en enkele andere ISPs hebben ook van zich laten horen met zeer mooie deals, dus dat heeft de context van 'april = Belgacom-maand' ook veranderd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:hollebollegijs als jij zelf vind dat ik je aangevallen heb dan mag je dit gerust zeggen hoor.Ik persoonlijk vind dat ik niks verkeerd gezegt had.
Je was ook even met de noorderzon verdwenen.Maar zoals hier al eerder gezegd is de maand April idd nog niet voorbij en kan er dus nog veel gebeuren bij Belgacom. :wink:
ik heb het niet over jou hoor, maar enkele anderen hier.
cloink schreef:
NickG schreef:Misschien wel, maar is dat niet normaal als werknemer?
Absoluut!

Maar er is een verschil tussen niets negatiefs zeggen over je werkgever en niets dan positief zeggen over je werkgever. Het is dus vooral dat tweede dat tegen de borst kan stoten (op een forum als dit, bedoel ik dan).
ik heb ook al negatieve dingen gezegd hoor, ik ga niet met alles akkoord hoor. je moet mijn andere posts er maar eens op nagaan.
NickG schreef:
Maglor schreef: @Rafken: ik weet niet of je al een tijdje dit forum volgt, maar hoewel hollebollegijs zich al vaak ongetwijfeld heel nuttig heeft gemaakt, heeft hij in het verleden toch bewezen het moeilijk te hebben om de Belgacom-mantel van zijn schouders te laten vallen en de zaken eens vanuit het standpunt van de gewone consument te zien.
Misschien wel, maar is dat niet normaal als werknemer? Als ik niet achter de ideeën van mijn werkgever zou staan (en ik bedoel, het totaal oneens zijn met zijn ideeën, niet er soms eens een bedenking bij hebben) zou ik van werk veranderen.

In short: voor mij is het volstrekt normaal dat je ten allen tijde het bedrijf waar je voor werkt verdedigd!
thx. :-D
het valt me nu ook pas op dat je in mijn buurt woont
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Skype Pro:

2 euro abonnement per maand, 0,045 euro (2 bef) per connectie. Voor de rest zijn de gesprekken naar vast gratis.

Enkel een faire use regel om je telefoon bij wijze van spreken niet 24/24 open te laten liggen.

Iemand die nog klaagt over de dure BC-tarieven? Niemand dus. En neem gewoon raw copper en je betaalt nog ergens 10 euro voor je vaste lijn + alle gesprekken naar vast onbeperkt.

Het voordeel is, je blijft op je oude nummer bereikbaar, en voor het bellen doe je het via Skype.

www.skype.com
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

NickG schreef:In short: voor mij is het volstrekt normaal dat je ten allen tijde het bedrijf waar je voor werkt verdedigd!
Dat m'n zijn eigen bedrijf verdedigt is inderdaad perfect normaal. Je zou je vragen moeten beginnen stellen wat je nog bij die werkgever doet, indien dit niet het geval zou zijn.

Men (op niemand specifiek bedoeld) moet ook durven toegeven dat je vaak net iets verder gaat in het verdedigen van je eigen bedrijf dan wanneer het over een vreemd bedrijf zou gaan. Loyauteit t.o.v. de eigen werkgever kan de objectiviteit in de weg staan.

Enfin, ik ben toch blij dat Hollebollegijs er nog steeds bij is :wink:
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waar blijft Aprilmaand is Belgacommaand ?

Nog ni veel gezien ze behalve HDTV ...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

AgentVortex schreef:Waar blijft Aprilmaand is Belgacommaand ?

Nog ni veel gezien ze behalve HDTV ...
En "Together" (telefonie).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
daxer
Member
Member

En verhoging van tarief voor telefoongesprekken :)
En een communicatiestoornis in het bedrijf, een telecom bedrijf hm :eek:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Back on topic..

Wil dit zeggen dat ik nu mijn abo kan opzeggen zonder kosten??

Ben wat laat maja.. het is nog geen 01/07 :)
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

vandaag deze mail gekregen:
Een tijdje geleden koos u als vaste lijn de Discovery-lijn van Belgacom. Hopelijk bent u daarover heel tevreden. Vanaf 1 augustus 2008 zal het abonnement voor de Discovery-lijn 9,95 EUR/maand kosten*.

Hebt u vragen of wilt u samen met ons bekijken of er nog andere formules zijn die beantwoorden aan uw behoeften, bel dan naar het gratis nummer 0800 22 800. Ons volledige aanbod vindt u op www.belgacom.be.

Met vriendelijke groeten,

Koen Tackx
Vice-president marketing

* Raadpleeg artikel 5 van de Algemene Voorwaarden als u niet akkoord gaat met deze wijziging
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

WAT? 9,95??
foutje zeker?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

frodo schreef: de Discovery-lijn van Belgacom. Hopelijk bent u daarover heel tevreden. Vanaf 1 augustus 2008 zal het abonnement voor de Discovery-lijn 9,95 EUR/maand kosten*.
Belgacom is duidelijk aan het graaien geslaan, ze gaan de consument uitpersen tot de laatste centiem. Terwijl de telecom prijzen in de rest van Europa dalen en men eveneens meer krijgt voor een lagere prijs kent Belgacom weeral enkel de weg van opslaan van de prijzen.

Het wordt heel dringend tijd dat de regering of Europa hier ingrijpt. Want ondertussen is het wel duidelijk dat de liberalisering van de markt hier in dit land helemaal scheef getrokken is door de historische monopolist. Die dan nog 10 miljard over heeft om de rest van zijn concurenten uit de markt te spelen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:WAT? 9,95??
foutje zeker?
neenee, dit klopt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Wow. Een lijn die al jaren afgeschreven is in de boeken en qua onderhoud niks meer kost, en toch 9,95 voor vragen... Plaats ze maar in het rijtje gangsters bij Auvibel.

Lang leve de vrijgemaakte markt *zucht*.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Er komen toch ook meer en meer alternatieven met raw copper (homeconnect en zo): die zullen nu meer en meer populair worden, neem ik aan.

Het idee is ook dat het weer interessanter wordt oim bij BGC aan te kloppen: enkel DSL bij BGC = 40 € en binnenkort met mooie downloadsnelheden en half deftige limieten. Bij alternatieve: 30 + 9,95 €.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Het idee is ook dat het weer interessanter wordt oim bij BGC aan te kloppen: enkel DSL bij BGC = 40 € en binnenkort met mooie downloadsnelheden en half deftige limieten. Bij alternatieve: 30 + 9,95 €.
Ze werken dus bewust de markt weer eens tegen met hun monopoliepositie. De discoverylijn wordt 45% duurder!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Mja dan hoop ik dat evonet snel met een aanbod zonder fixed line komt of dan zal ik maar dommel moeten aanvragen.
Wijziging van de voorwaarden van het contract
4. Belgacom verbindt er zich toe wijzigingen van de voorwaarden van het contract met alle aangewezen middelen ter kennis van de betrokken klanten te brengen. Deze informatie wordt verstrekt minimaal één maand vóór de van kracht wording indien het om een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden gaat of het een prijsverhoging betreft en minimum een dag op voorhand indien het een prijsverlaging betreft.

5. De klant die, ter gelegenheid van een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden, de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 73 verschuldigd is, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, voor zover deze in het nadeel van de klant zijn. In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Ff de betreffende voorwaarden, ik vindt het wel een spijtige zaak, daar ik best bereid was om 6,85 euro te betalen voor een backup lijn, ik doe er af en toe dial up over.
Goztow
userbase crew
userbase crew

deej schreef:
Goztow schreef:Het idee is ook dat het weer interessanter wordt oim bij BGC aan te kloppen: enkel DSL bij BGC = 40 € en binnenkort met mooie downloadsnelheden en half deftige limieten. Bij alternatieve: 30 + 9,95 €.
Ze werken dus bewust de markt weer eens tegen met hun monopoliepositie. De discoverylijn wordt 45% duurder!
Tja, tegenargument: de mensen moeten maar raw copper nemen (dat nog duurder is!). Het probleem is niet dat discovery lijn te duur wordt, het probleem is dat raw copper veel goedkoper zou moeten zijn!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wooohooo

Bedankt voor de info!
Kon artikel nr5 niet echt vinden maar nu blijkt dat ik nog ruim de tijd heb om op te zeggen is die gigaset home box besteld :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mooi, dit heeft dus net mijn dag verknoeid.

Vond het al een leuk vooruitzicht om aan 12 mbps te kunnen surfen, maar dit is toch wel een serieuze domper op de vreugde. Zo maar eventjes 3,1€ erbij, netjes.

Schandalig.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Goztow,dit is inderdaad (vogens mij) HET grootste probleem van allemaal.En er dan nog bijvertellen dat Belgacom al internetlijnen heeft aangeboden waar 'raw copper' gratis was!!( ik weet niet of dit nu nog het geval is).
Ik heb nog geen enkel bericht in de kranten gelezen over de prijzen van die Raw copper lijnen,er word daar veel te weinig aandacht aan besteed.Dit is toch wel DE manier van Belgacom om de andere alternatieve providers onder de knoet te houden,en zo de prijzen van hun abbo's kunstmatig duur te houden.
Ik vraag mij trouwens af,als deze Discoveryline een kleine 10€ gaat kosten,of de abbo's bij de alternatieve providers( ik bedoel deze met internet + telefoon samen) ook niet duurder zullen worden??
zij betalen immers die Discoveryline rechtstreeks door aan BC.
Heeft iemand hier een idee over????
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

bij Scarlet moet je maar 5€ opleggen voor zonder telefoonlijn adsl te nemen.

Hopelijk gaat dit bij edpnet e.d. ook wat verlaagd worden.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wow, bijna deze thread overgeslaan (wegens wat oud), maar toch maar even de laatste posts gelezen...

Ik schaar me bij de rest: dit is schandalig, Belgacom.
ooh. shiny.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Maar we hadden toch al bericht gehad van vehoging dees jaar?

En wat is de reden eigenlijk dat het duurder ineens wordt?

dus het gaat werkelijk van 6,85 naar 10 euro gaan? OMG
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

deej schreef:Een aantal abonnees van een Belgacom Discovery lijn kregen recent een mailtje in de bus waarmee het bedrijf bevestigt dat de Discovery lijn zomaar eventjes 45% in prijs verhoogt!

De prijs stijgt van 6,85€ naar 9,95€ per maand, en dit voor een lijn waar de gemiddelde Internetter niets mee doet, behalve een ADSL signaal over laten lopen.

Waarom de prijs zo stijgt is niet echt duidelijk. Kijken we met een kritische blik dan zien we dat een telefoonlijn toch al lang is afgeschreven in de boeken van Belgacom? Het lijkt dan ook sterk op een manoeuver om de alternatieve ADSL spelers pijn te doen. Nu kan men een Belgacom ADSL abonnement krijgen voor 42€ per maand zonder vaste lijn terwijl je bij een alternatieve provider minstens 10€ voor je lijn en 30€ voor je Internet kwijt bent. Belgacom mag vooralsnog als enige ADSL aanbieden zonder vaste lijn terwijl de alternatieve spelers dit voorrecht moeten missen.

Wil de consument geen slachtoffer blijven van Belgacom's lijnpolitiek dan is er maar één alternatief: Telenet. Een consument mag dus kiezen tussen de pest en de cholera. Blijkbaar is de almacht van de monopolisten in dit land nog even groot, alle geroep van de bevoegde instanties ten spijt.

Bron: Eigen berichtgeving.
Mag van mij zo richting De Tijd. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cloink 24 jun 2008, 10:56, in totaal 2 gewijzigd.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Wow, bijna deze thread overgeslaan (wegens wat oud), maar toch maar even de laatste posts gelezen...

Ik schaar me bij de rest: dit is schandalig, Belgacom.
Misschien moet de Discovery line prijs maar afgesplitst worden... lijkt me een belangrijk item dat beter in een eigen thread besproken wordt.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:Misschien moet de Discovery line prijs maar afgesplitst worden... lijkt me een belangrijk item dat beter in een eigen thread besproken wordt.
Mee eens.

EDIT: oeps, ze waren ons voor. :)
ooh. shiny.
deej
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Mag van mij zo richting De Tijd. :mrgreen:
Flattery gets you somewhere :lol: :oops:!

Enfin ik heb het al doorgestuurd naar De Tijd, De Standaard, Het Belang van Limburg, Het Laatste Nieuws, DataNews, De Morgen en het BIPT ;).

Niet dat het veel zal uithalen maar wie niet waagt niet wint hé.

Misschien kan TIK het ook eens op z'n frontpage zetten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb het ook al gepost op DigitalCafe.be
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Moeten we niet eens aan onderstaande partijen hun officieel standpunt vragen? Zeker de regeringspartijen zullen toch een standpung moeten innemen.

contact aan openvld punt be
info aan cdenv punt be
info aan s-p-a punt be
info aan vlaamsbelang punt org
info aan lijstdedecker punt com
info aan n-va punt be
martin aan selmayr aan ec punt europa punt eu (Spokesman Viviane Reding)
viviane aan reding aan ec punt europa punt eu

//edit meon; mailadressen aangepast.
Caey
Pro Member
Pro Member

welja eigenlijk is het wel grappig, de regering doet er alles aan om Belgacom toch een beetje te temperen terwijl Belgacom er alles aan doet om toch maar nog een extra containertje zout in de wonde te strooien.

Bon wat hebben we al gehad sinds de belgacom maand:
- notionele interest, Belgacom is creatief met investeringsmaatregelen en investeert voor 32 miljoen aan een lege brievenbus (incl sticker!) in luxemburg.
- Belgacom verliest (weeral) een rechtzaak en doet toch nog een hoger bod (die ze toch nooit zullen moeten betalen)
- belgacom komt meermaals in het nieuws, omdat ze zogezegd te duur zijn: nu belgacom ontkent zijn socialistische achtergrond niet... duur bij ons is duur bij een ander: +45% omdat er zeer veel kosten zijn aan een quasi ongebruikte telefoonlijn.

Bellens is ook al zo populair bij het publiek en nog populairder bij zijn eigen werknemers. Om deze populariteit extra in de verf te zetten hebben de eigen werknemers een account aangemaakt op facebook : thenewceoofBelgacom .
Hollebollegijs is nog zo'n populair figuur, hoewel hij altijd zijn best doet om zo beleefd mogelijk de mensen te bedienen.

Sebiets moede nog maar 4/10 halen ipv 5/10 op de testen voor hun nieuwe werknemers.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat u van onze regering niet veel meer hoeft te verwachten,op 15 Julie zal de stekker er daar wel uit gaan,dus die gaan nu toch niets meer doen.
BIPT,TIK,maar vooral de Europese Unie lijken mij hier het best geplaatst om hier wat aan te doen,Belgacom staat al op een slecht papiertje bij Viviane R. er kan dan nog maar iets bijkomen.
Een internetlijn plus onbeperkt bellen in de daluren kost in de UK maar 8.€ astublieft.
Bij ons kost zo een abbo straks 80€ als we zo hier verder doen.
frankv
Member
Member

Ik ben nog altijd op een bericht aan het wachten van een Belgacom fanboy/girl die zegt 'we moeten die doen van de Bipt'. :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

frankv schreef:Ik ben nog altijd op een bericht aan het wachten van een Belgacom fanboy/girl die zegt 'we moeten die doen van de Bipt'. :roll:
Ze hebben het voorgelegd bij het BIPT en zeiden direct: doe maar jongens. 't Zijn de beste maatjes, altijd al geweest :)
Wat wil je, ze zijn allebei van hetzelfde "bedrijf".
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Staat op pagina 2 in de Standaard. Nu maar hopen dat er wat reactie op komt (en dat dit iets uithaalt).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”