Volume verhoging bij TN: ExpressNet is voortaan 42 GB

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Nog zo'n goei, vanop het TIK forum:

De proef betekent nog niet dat het bedrijf volgende week zijn limieten al zal verhogen. "We doen dit omdat we willen luisteren naar de noden van onze klanten en we kijken nu hoe dit verdergaat", aldus Coenjaerts.

Telenet luistert al jàààren niet naar z'n klanten, man, wat kunnen ze toch uit hun nek kletsen daar bij Telenet...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Zdnet heeft het nieuws ondertussen ook opgepikt:

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=83694
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Djingo schreef:Maar wat gaan jullie doen als TN z'n draaiboeken van de dienst kwaliteitsopvolging en C° aanpast en zegt "Bon, dan worden er geen cadeautjes meer uitgedeeld" ?
Nadien komen janken dat jullie er niet bij waren of niet de kans hebben gekregen om ook van een dergelijk aanbod te profiteren?
Eerst voor uw eigen zorgen en dan pas zien, maar blijkbaar zitten er hier nog enkele jeugdige wereldverbeteraars die eerst nog enkele lessen moeten krijgen in levenswijsheid.
Ziet maar dat jullie je eigen ruiten niet ingooien nu jullie weten hoe extra GB te verkrijgen.
Want nu denken jullie een stok te hebben om TN een serieuze slag mee toe te brengen, maar ik denk niet dat TN dergelijke aanbiedingen zal doen indien ze niet zeker zijn of dit mag of niet.

Jongens jongens toch.Ik dacht van dit nieuws te delen en niet te doen zoals ontelbare reeds voor mij gedaan hebben waarschijnlijk (het voor mezelf houden namelijk) zodat wie wou zou weten hoe of wat.
Maar ipv daarvan gaan jullie het verknoeien, niet enkel voor jezelf maar voor alleman.
Ik denk dat ik m'n ander nieuws dan zeker maar voor mezelf ga houden want als dat moet uitkomen staan er halve fora op hun kop.

Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Charlotte schreef:
r2504 schreef:Klanten die Telenet onder druk zetten en dreigen met over te stappen naar de concurrentie (iedereen geeft ondertussen meer volume) krijgen tegenwoordig zonder veel problemen 30 GB extra bij hun ExpressNet formule voor dezelfde prijs.

Het is dus aan de consument om dezelfde rechten te eisen van Telenet en zijn stoute schoenen aan te trekken. Hoog tijd dus dat men massaal Telenet hierover aanspreekt !


Telenet test continu nieuwe commerciële aanbiedingen en promoties bij haar bestaande klanten. Deze test past in dit kader. Het gaat om enkele tientallen klanten en dit kan geenszins beschouwd worden als een algemene regel. Deze test werd inmiddels stopgezet. Het spreekt voor zich dat de klanten die zo'n aanbod gekregen hebben dit ook kunnen behouden.
de schijnheiligheid zelve... één dezer dagen zal over dit feit meer verschijnen in de media, en ik kan je 1 ding zeggen: telenet gaat er heel slecht uitkomen en zal niet anders kunnen dan iedereen die 42GB te geven als ze zich niet totaal belachelijk willen maken. wordt vervolgd .... :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een bedrijf met een paar 100.000 klanten die zo'n test doet met een paar tiental klanten? Wat voor representativiteit heeft dat? :-S
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

localhost schreef:Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.


Mja, maar door het openbaar te maken kan er wel meer druk gelegd worden. Persoonlijk denk ik dat het niet slecht is dat dit volledig openbaar gemaakt wordt. Als er genoeg media dit bericht overnemen, zal telenet toch iets moeten doen uit marketing standpunt; de reputatie heeft de voorbije maanden al genoeg schade opgelopen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze wegkomen met een "het was een test"-excuus...

Los van dit alles vind ik het bijzonder jammer dat ook hier het cliché opgaat: met braaf te zijn bereikt men niks. Degene met een grote mond en gedreig krijgen nog maar eens meer dan de gewone brave burger... Net zoals de sjoemelaar ook altijd bevoordeeld wordt, althans zo lijkt het voor de brave mens (amnestie voor zwart-geld, kwijtschelding belastingen die nooit betaald worden, ...).

Nogmaals, dit staat volledig los van dit hele Telenet-verhaal, maar het is wél een constatering die ik de laatste tijd vaker doe in onze samenleving. Is dit de richting die we uit moeten gaan met de maatschappij? Stimuleren we zo niet het (vaak onterechte) gedreig en gesjoemel?
Laatst gewijzigd door NickG 17 apr 2008, 12:19, in totaal 1 gewijzigd.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Telenet bevestigt hier weer dat ze hun broek aftrekken voor elke €.
Dus zolang dat dat spelletje stil werd gehouden en ze klanten konden houden was er niets aan de hand ?
Maar nu het aan de grote klok word gehangen is het maar een test, wel raar dat ze die testen dan doen bij mensen die dreigen met weg te gaan ?
Dit terwijl hardwerkenden mensen die al veel te veel betalen voor hun schamele 12gieg nog eens extra mogen betalen als ze vrijelijk gebruik maken van het internet.

TIK, jullie hebben weer uitstekend werk gedaan.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Caey schreef:En weeral staat de fameuze vzw tik zich belachelijk te maken, terwijl ze massaal stonden op te roepen voor de dag van de download kregen diegenen die al klaagden 30GB extra als ze erom vroegen.
Ze moeten nogal gelachen hebben met ons zeker?!

Oeda? Da was toch al langer geweten dat customer retention soms cadeaukes geeft? Nee heb je en ja kun je krijgen, maar wel met een OYO aan je broek. Dat is op ons forum al tientallen keren gemeld, en hier op userbase trouwens ook. 't Is een beetje vreemd dat daar nu ineens groot spel van wordt gemaakt. Iedere firma onderhandelt met zijn goede klanten. Jij gaat toch ook onderhandelen met je bank om een betere percent te krijgen voor je lening? Dat is juist hetzelfde.
DvdD was net bedoeld voor de klanten die niet zo mondig zijn. Dus: dat je als klant er niet om moet smeken, maar dat het collectief gebeurt. DvdD was vooral een awareness-actie. Om de paar maanden moet er een prikje gegeven worden. In december hebben wij een prikje gegeven, nu in april hebben de alternatieve providers prikjes gegeven. Ondertussen zijn het BIPT en Viviane Reding prikjes aan het geven aan Belgacom ivm de openstelling van ADSL2+ en VDSL. We leven nu echt wel in interessante tijden.

Volgende maand publiceert het toonaangevende infomaticatijdschrift C't (de NL versie) een vergelijking van breedband internet. Het zal vooral over de NL markt gaan, maar ze gaan ook een stand van zaken geven van de evolutie in België. Ik heb daarover al een aantal keer gemaild met de journalist en kwestie en ik bezorg hem informatie wanneer er iets nieuws te melden is.

Het heeft geen zin om alle dagen op hetzelfde te zitten zagen. Dat wordt op de duur iedereen beu. En er een jaar tussen laten is ook niet goed. Maar nu is de timing perfect: een paar maanden rust na de vorige awareness-actie tot het juistekes onder de radar zit, en dan weer vollen bak.

Nu is mijn vraag aan Caey: je hebt kritiek, en dat mag, graag zelfs. Verbeteringsvoorstellen zijn altijd welkom. Maar je verzwijgt wát precies je kritiek is. Kan je dat aub verduidelijken?

r2504 schreef:Wat mij betreft doe ik daar meer mee dan wat TIK tot op heden heeft gedaan (en TIK was trouwens vanaf dag één op de hoogte van deze praktijken maar heeft netjes z'n mond gehouden).

Oh gij dikke leugenaar. Jij bent nog altijd de persoon met de 2de hoogste postcount op het forum, dus net jij zou moeten weten dat er meermaals topics geweest zijn waarin gemeld wordt dat customer retention een extraatje doet. En ik of andere Tik-medewerkers hebben dan altijd gezegd dat dit mogelijk is, dat je altijd mag proberen (nee heb je en ja kun je krijgen), en ook gewaarschuwd dat je dan waarschijnlijk weer vast zit aan een OYO.

Sorry mijn beste, ik krijg heel graag kritiek want daar kan ik van bijleren, maar flagrante leugens kan ik niet verdragen.

EDIT: ik zou met evenveel recht en reden kunnen zeggen dat het de schuld is van r2504 dat deze actie nu versneld afgelopen is, omdat hij er zo'n ruchtbaarheid aan gegeven heeft. Maar ik heb geen slecht karakter en ik wil dat niet gezegd hebben. Waarmee ik het ondertussen dus wel gezegd heb. Voor de goeie verstaanders onder ons.

NickG schreef:Los van dit alles vind ik het bijzonder jammer dat ook hier het cliché opgaat: met braaf te zijn bereikt men niks. Degene met een grote mond en gedreig krijgen nog maar eens meer dan de gewone brave burger... Net zoals de sjoemelaar ook altijd bevoordeeld wordt, althans zo lijkt het voor de brave mens (amnestie voor zwart-geld, kwijtschelding belastingen die nooit betaald worden, ...).

Nogmaals, dit staat volledig los van dit hele Telenet-verhaal, maar het is wél een constatering die ik de laatste tijd vaker doe in onze samenleving. Is dit de richting die we uit moeten gaan met de maatschappij? Stimuleren we zo niet het (vaak onterechte) gedreig en gesjoemel?


Ik noem dat geen gedreig of gesjoemel, ik noem dat opkomen voor zichzelf.
Ik ben óók bij mijn bank gaan praten om een voordelige lening te krijgen. Ik denk dat de meeste mensen dat doen, bij verschillende banken gaan vergelijken? Zoals veel mensen dat op grote schaal doen voor het kopen van een huis, zo doen er ook mensen dat op kleine schaal voor het internetabonnement.
Dat heeft helemaal niets met dreigen te maken. En zeker niet met gesjoemel. Toen mijn bank mij niet het beste tarief kon geven, ben ik daar niet kwaad weggegaan. Ik heb gezegd, even goeie vrienden, maar ik stop hier een aantal producten zoals zichtrekening. En daar hebben ze helemaal geen probleem van gemaakt. Ik ben trouwens altijd heel tevreden geweest van mijn oude bank, en ik ben er nog altijd klant voor een beperkt aantal investeringsproducten.


Coop schreef:TIK, jullie hebben weer uitstekend werk gedaan.

Dankuwel, denk ik.

Jammer dat het zo aan de grote klok gehangen is, want nu is het direct gedaan. Op ons forum (en van Userbase kan je identiek hetzelfde zeggen) werd de informatie zonder al te veel ruchtbaarheid verspreid aan zij die er gebruik van konden maken. De informatie verspreidde zich als een olievlek.

Juist hetzelfde met dat van het zelf resetten van de telemeter door van product te switchen: Tik gaat dat ook nooit in een nieuwsbrief zetten, want dan is het direct gedaan. En ik denk dat Userbase het ook nooit naar de frontpage zal pushen. Maar we laten er wel een topic over bestaan op het forum zodat wie er gebruik van wil maken, de informatie kan vinden. Je moet eerlijk zijn: de grootverbruikers zijn ook allemaal de mensen de de forums als Tik, Userbase, Tweakers enzovoort volgen. Dus de informatie komt vanzelf wel waar ze moet komen. Vertrouwen hebben in de medemensen noemen ze dat.


EDIT: merge van opeenvolgende postings.
Laatst gewijzigd door localhost 17 apr 2008, 12:56, in totaal 2 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik moet nog altijd bekomen van Charlotte haar antwoord... het is een test :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Denken ze nu in Mechelen dat we allemaal naieve idioten zijn ?

Dat ze nog maar een streepje achter hun zoveelste Flop index plaatsen :twisted:

Wat een afgang voor zo'n bedrijf :!:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:dus net jij zou moeten weten dat er meermaals topics geweest zijn waarin gemeld wordt dat customer retention een extraatje doet.


Er is een verschil tussen customer retention die een cadeautje doet met één of meerdere maanden korting (in tijd beperkt dus !), en het permanent toekennen van extra volume (en om dit als test te gaan omschrijven is helemaal absurd).

localhost schreef:En ik of andere Tik-medewerkers hebben dan altijd gezegd dat dit mogelijk is, dat je altijd mag proberen (nee heb je en ja kun je krijgen), en ook gewaarschuwd dat je dan waarschijnlijk weer vast zit aan een OYO.


In plaats van jullie actie rond de Dag van de Download (waarbij de klanten liefst zo snel mogelijk hun volume verbruikten) hadden jullie beter wat meer aandacht gegeven aan deze praktijken die Telenet zo siert.

localhost schreef:Sorry mijn beste, ik krijg heel graag kritiek want daar kan ik van bijleren, maar flagrante leugens kan ik niet verdragen.


Toegegeven... jullie hebben je mond niet gehouden, maar de enkele keren dat het verscheen op de TIK website werden de fluwelen handschoentjes toch steeds maar weer aangetrokken.

localhost schreef:Jammer dat het zo aan de grote klok gehangen is, want nu is het direct gedaan.


So what... of zijn we nog steeds van mening... laten we ze dom en arm houden ? Het gaat hier niet over een extraatje maar over gans de essentie van de problematiek rond volumes. Maar blijkbaar vertel ik dan toch geen leugens en houdt TIK liever het dekseltje dicht.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

localhost schreef:Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.


En hoe meer klanten dit spel onder ogen krijgen, hoe meer ze zich misschien zullen afvragen of ze nog wel waar voor hun geld krijgen bij Telenet zodat ze, zoals jij in een andere post terecht opmerkt, hopelijk wat meer gaan opkomen voor zichzelf eens ze merken dat slechts enkelen bevoordeeld worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:EDIT: ik zou met evenveel recht en reden kunnen zeggen dat het de schuld is van r2504 dat deze actie nu versneld afgelopen is, omdat hij er zo'n ruchtbaarheid aan gegeven heeft. Maar ik heb geen slecht karakter en ik wil dat niet gezegd hebben. Waarmee ik het ondertussen dus wel gezegd heb. Voor de goeie verstaanders onder ons.


Oei, oei... het doet pijn in Mechelen dat is nu wel duidelijk.

Nu ja, ik heb dus schuld dat hun "test" met enkele "tientalle" klanten is mislukt op een totaal van 900.000. Ik slaap er vanacht waarschijnlijk slecht van :roll:

En maar spartelen als een vis op het droge... (reclame filmpje :wink: )
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

deej schreef:
localhost schreef:Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.


En hoe meer klanten dit spel onder ogen krijgen, hoe meer ze zich misschien zullen afvragen of ze nog wel waar voor hun geld krijgen bij Telenet zodat ze, zoals jij in een andere post terecht opmerkt, hopelijk wat meer gaan opkomen voor zichzelf eens ze merken dat slechts enkelen bevoordeeld worden.

Dat is waar, deej.
Ik persoonlijk zou gewacht hebben tot ADSL2+ verplicht opengesteld wordt over een paar maanden. Zodat de alternatieve providers écht voet aan de grond krijgen. Je ziet dat ze zich nu al aan het opwarmen zijn.

De schellen mogen van de mensen hun ogen vallen, maar als de alternatieven nu nog niet overal beschikbaar zijn, dan geeft dat alleen maar frustratie. Niet lang meer, en die beperking is ook van de baan.

May we live in interesting times.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

deej schreef:
localhost schreef:Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.


En hoe meer klanten dit spel onder ogen krijgen, hoe meer ze zich misschien zullen afvragen of ze nog wel waar voor hun geld krijgen bij Telenet zodat ze, zoals jij in een andere post terecht opmerkt, hopelijk wat meer gaan opkomen voor zichzelf eens ze merken dat slechts enkelen bevoordeeld worden.
inderdaad, uiteindelijk zal iedereen er wel bij varen. iemand de schuld geven dat bepaalde mensen niet langer van het aanbod zullen kunnen profiteren vind ik echt heel ongelukkig geformuleerd, en pijnlijk dat dergelijke uitspraak van TIK komt, die toch de rechten van ALLE klanten zou moeten verdedigen. Telenet valt weer eens door de mand en het doet pijn. nu nog hopen dat het tv journaal er aandacht aan besteed :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

xenne schreef:iemand de schuld geven dat bepaalde mensen niet langer van het aanbod zullen kunnen profiteren vind ik echt heel ongelukkig geformuleerd,

Ik wil dat dan ook niet gezegd hebben. Ik denk dat andere mensen, met een slecht karakter, dat zouden kunnen denken. Maar door te zeggen wat ik denk dat andere mensen kunnen denken, heb ik het natuurlijk zelf gezegd.

Voor alle duidelijkheid: ik ben er 100% van overtuigd dat r2504 dit niet gedaan heeft met de bewuste intentie om andere Telenet-klanten te kloten, maar eerder om de crappy datalimiet bij Telenet aan te klagen.

xenne schreef:en pijnlijk dat dergelijke uitspraak van TIK komt, die toch de rechten van ALLE klanten zou moeten verdedigen.

Dergelijke uitspraak komt niet van Tik, maar van Amedee Van Gasse, en dat is één willekeurig lid van Userbase. Alle uitspraken zijn ten persoonlijke titel tenzij uitdrukkelijk anders gemeld.

xenne schreef:Telenet valt weer eens door de mand en het doet pijn.
Ja. Ik heb mijn twijfels bij de schadebeperking van Charlotte. Enkele tientallen? No way. Net zoals het er niet slechts "tientallen" zijn die "switchen". Maak dat de kat wijs.

xenne schreef:nu nog hopen dat het tv journaal er aandacht aan besteed :wink:
De media kennende, kan dat tegenvallen. Op de radio in Peeters&Pichal is wel realistisch.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik denk dat r2504 bedoelt dat het eigenlijk de taak van Tik was als klantenvereniging om deze praktijken aan de grote klok te hangen. Maar ze hebben het enkel beperkt tot hun eigen site en forum. Hoe meer dat Telenet op negatieve wijze de pers haalt, hoe beter. Maar helaas denken ze daar bij Tik anders over.

Ik vraag mij echt wel af waarmee Telenet gedreigd heeft tegen Tik, dat ze zo'n bange schoothondjes geworden zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Voor alle duidelijkheid: ik ben er 100% van overtuigd dat r2504 dit niet gedaan heeft met de bewuste intentie om andere Telenet-klanten te kloten, maar eerder om de crappy datalimiet bij Telenet aan te klagen.


Ik betreur het inderdaad dat "enkele tientalle" dit niet langer zullen kunnen gebruiken, maar vooruitgang vraagt meestal ook een opoffering (iets wat ik in het verleden TIK al vaak heb trachten duidelijk te maken). Je kan niet tegelijk vriendjes zijn, en strijden voor iets.

KK schreef:Ik vraag mij echt wel af waarmee Telenet gedreigd heeft tegen Tik, dat ze zo'n bange schoothondjes geworden zijn.


Dat vraag ik me ook af... als ik merk hoe Amedee (al dan niet in functie van TIK) deze awareness campagne een persoonlijke lastercampagne van mezelf noemt (zie ZDnet), en Telenet op alle mogelijke manieren tracht te verdedigen (al blijkt hij nu toch ook openlijk bedenkingen te hebben bij de damage control van Charlotte) in hun uitspraken rond "testen" en "enkele tientalle" dan heb ik toch ernstige bedenkingen bij zijn (of TIK) zijn onafhankelijkheid.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

localhost schreef:
xenne schreef:nu nog hopen dat het tv journaal er aandacht aan besteed :wink:
De media kennende, kan dat tegenvallen. Op de radio in Peeters&Pichal is wel realistisch.


Nieuwsitem wordt aangekondigd, kleine intro over de zaak, gefrustreerde gebruiker of vertegenwoordiger komt aan het woord en maakt ISP zwart.
Woordvoerder ISP komt aan woord, doet gebruikersgroep als marginaal & enorm illegaal bezig af, einde nieuwsitem.

Ik krijg meestal toch die indruk.. Ik krijg een gevoel van partijdigheid van de zender bij die dingen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ze kunnen hun daden in de toekomst dus altijd verantwoorden met: "het was een test". Maar ondertussen hebben de testpersonen wel hun slag binnen gehaald, en zit de rest nog altijd in hetzelfde schuitje.

IEDEREEN GELIJK VOOR DE WET! Het kan gewoon niet dat iemand anders die een hoger abbonement heeft meer moet betalen om minder te krijgen. Dat dit in 2008 nog kan :roll: . En wat die charlotte ook zegt, wij denken er het onze wel van. Telenet heeft lang dit trukje kunnen toepassen om boze klanten het zwijgen op te leggen. Maar nu het aan de grote klok hangt pakt hun trukje niet meer ! Vroeg of laat zullen ze wel moeten verhogen ( zeker in juli met die ADSL2+ ).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Telenet heeft dat wel goe bezien. Bakken reclame maken bij verschillende media groepen. En die durven op hun beurt geen slecht woord schrijven of uitzenden van hun goede klant.
En enkele tientallen dat kan ook 1000 zijn. Wie weet hoeveel hebben het gekregen. Telenet slaat zijn klanten steeds in het gezicht. Tja waar is die firma waar ik o zo in geloofde ( betrouwde) heen?
Afbeelding
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Had het naar de gva.be gestuurd en deze hebben het reeds op hun website gepost: [url=http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={02B948BA-64A6-45BA-B46E-2B0F9DA3E198}]zie hier[/url]

Tekst in de link in verkorte schrijfwijze gezet, wegens grote verbreding. (lay-out)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Zulk een zaken horen aan de grote klok gehangen te worden !

Telenet is verkeerd bezig, dit hoort iedereen te weten.

TIK jullie zouden beter eens ballen tonen en het eens bekijken of jullie telenet niet voor de rechter kunnen trekken. Oneerlijkheid tegen bestaande klanten (ook ex-Chello).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb net naar Telenet gebeld om ook te vragen achter mijn 30Gb extra!
De medewerker heeft mij verteld dat zij ingelicht zijn vandaag en met volgende reden:

Blijkbaar is dit in de pers verschenen en ging dit om een tijdelijk proefproject voor klanten die wilden opzeggen.
Dit proefproject is stopgezet en daardoor kunnen ze dit niet meer aanbieden.

en nog veel blabla...


Ik ga een brief naar de ombudsman sturen met de vraag als dit wel kan en als alle klanten niet gelijk behandeld dienen te worden!!!???
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Aan alle criticasters: je kan verschillen van mening over de aanpak, maar uiteindelijk willen we allemaal toch hetzelfde?
Ik vind het zinloos dat we elkaar verwijten maken. De providers lachen ondertussen in hun vuistje.

@r2504 bij deze mijn excuses voor de insinuatie.

Voor de geïnteresseerden: je kan je kandidaat stellen voor de AV van Tik, en er zijn ook enkele bestuursfuncties die nu opgevuld moeten worden: voorzitter en ondervoorzitter. Ik ben géén kandidaat.

Ik zou het waarderen mocht iemand als r2504 een verantwoordelijke functie opnemen binnen Tik. Dan zet ik onmiddelijk een stapje terug uit de RvB. Grijp aub je kans!!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Ik zou al zeker geen nutteloze tijd of moeite in iets gelijk TiK
Ik kan mij PuB nog herrineren van in de tijd dat ik Telenet klant was toen de limiet 10G per maand was en waar zitten we nu? Nog steeds evenver als in 200x

Ik heb telenet mijn standpunt duidelijk gemaakt door geen gebruik meer te maken van hun producten/diensten en dit is volgens mij veel effectiever dan nutteloze meetings in Mechelen te gaan houden
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bingo... Tweakers.net heeft het ook opgemerkt :twisted:

http://life.tweakers.net/nieuws/53018/t ... imiet.html
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Mooi, sms naar 4040 anyone? :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Mocht Telenet zijn limieten definitief en voor iedereen omhoog trekken, zou dat het providerlandschap grondig door elkaar schudden. Met een datalimiet van 42 GB stijgt het bedrijf immers ver uit boven het aanbod van concurrent Belgacom en dat van kleinere spelers op de markt.
bij GVA zijn ze ook niet echt meer mee blijkbaar :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

NickG schreef:Mooi, sms naar 4040 anyone? :-)

Naar VTM of wat? Die openbare omroep waarvan telenet zowat de hoofdsponsor is? Weggesmeten geld met andere woorden... :roll:

Of misschien voor de Hollanders: 'sms IFAW naar 4040, met 1 euro per week helpt u dieren als deze berenpuppies, ...'
Daar maken ze op Discovery Channel genoeg reclame mee. :P
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

tomg1804 schreef:
NickG schreef:Mooi, sms naar 4040 anyone? :-)

Naar VTM of wat? Die openbare omroep waarvan telenet zowat de hoofdsponsor is? Weggesmeten geld met andere woorden... :roll:


Ach ach, niet overdrijven. Als dit nieuwswaardig genoeg is voor "Het Nieuws" zal dit zeker erin komen, ongeacht de goeie band tussen VTM en telenet. Nu eerlijk gezegd vind ik het al een hele prestatie dat het in de krant komt, en ik verwacht niet dat het op TV gaat komen. Er zullen best wel ergere dingen gebeurd zijn vandaag in de wereld :-)

oh, en om het lijstje volledig te maken:
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/default.asp?art={02B948BA-64A6-45BA-B46E-2B0F9DA3E198}

ps: wat ik me eigenlijk afvraag, nu er een link naar UB op t.net frontpage staat, zijn er niet een pak meer hits dan normaal?
Laatst gewijzigd door NickG 17 apr 2008, 18:05, in totaal 1 gewijzigd.
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

NickG schreef:Mooi, sms naar 4040 anyone? :-)


Heb ik deze morgen ook reeds naar gemaild, heb mail gestuurd naar gva, tweakers, hln, belga, vrtnieuws en vtmnieuws
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.

Is dat onder het motto 'wij bakken er niks van, laat iemand anders de rotzooi maar opruimen'? :lol:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

KK schreef:Is dat onder het motto 'wij bakken er niks van, laat iemand anders de rotzooi maar opruimen'? :lol:


laten we het wel vriendelijk en ontopic houden hier... Voor je het weet ontaard alles weer in een scheldpartij!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik vind dat van de gva eerder een positief als negatief bericht. Gratis reclame?
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

localhost schreef:Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.


ik ben van mening dat jullie (tik) en dan vooral jij in persoon wel heel hoog van de toren durven blazen, gezien het feit dat jullie nog NIKS bereikt dat het vernoemen waard is, en dat telenet eigelijk jullie gewoon gebruikt als het zoveelste marketingmiddel om hun zand rond te strooien inde ogen van de bevolking over de illegaliteit en marginaliteit van grootverbruikers.

En blijkbaar is het verboden om kritiek te uiten , blijkende uit jouw posts naar r2504 toe, die bijna altijd neerkomen op persoonlijke aanvallen, zodra hij kritiek durft te posten op de gebrekkige werking van "iets dat een klantenvereniging moet voorstellen".
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

KK schreef:
localhost schreef:Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.

Is dat onder het motto 'wij bakken er niks van, laat iemand anders de rotzooi maar opruimen'? :lol:


Ik vraag mij af in hoeverre dit zin heeft om je tijd in te steken. Wat heeft TIK als slagkracht, zeer weinig volgens mij. De enigste die in staat is om iets te veranderen aan deze situatie is;

Meer concurrentie: hopelijk komt dit er in juni door ADSL2+

Belgische overheid: een gescheiden OPEN netwerk waar iedere provider zijn diensten op mag leveren. Dit zie ik nog niet direct gebeuren

Europa: Zij kunnen een onderzoek inlassen tegen Telenet/belgacom en hun dwingen tot scherpere prijzen en het openen van Telenet's netwerk.

Persoonlijk zie ik het meeste kans van slagen door het open ADSL2+ netwerk van Belgacom.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Aurora schreef:[Meer concurrentie: hopelijk komt dit er in juni door ADSL2+

Europa: Zij kunnen een onderzoek inlassen tegen Telenet/belgacom en hun dwingen tot scherpere prijzen en het openen van Telenet's netwerk.
Allez, nu het overal grote stoelendans is, hop hop 'n nieuwe C.O. voor Tik.
(hij is wel op de hoogte van het reilen en zeilen)
Djingo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 feb 2007, 20:08

localhost schreef:
Djingo schreef:Maar wat gaan jullie doen als TN z'n draaiboeken van de dienst kwaliteitsopvolging en C° aanpast en zegt "Bon, dan worden er geen cadeautjes meer uitgedeeld" ?
Nadien komen janken dat jullie er niet bij waren of niet de kans hebben gekregen om ook van een dergelijk aanbod te profiteren?
Eerst voor uw eigen zorgen en dan pas zien, maar blijkbaar zitten er hier nog enkele jeugdige wereldverbeteraars die eerst nog enkele lessen moeten krijgen in levenswijsheid.
Ziet maar dat jullie je eigen ruiten niet ingooien nu jullie weten hoe extra GB te verkrijgen.
Want nu denken jullie een stok te hebben om TN een serieuze slag mee toe te brengen, maar ik denk niet dat TN dergelijke aanbiedingen zal doen indien ze niet zeker zijn of dit mag of niet.

Jongens jongens toch.Ik dacht van dit nieuws te delen en niet te doen zoals ontelbare reeds voor mij gedaan hebben waarschijnlijk (het voor mezelf houden namelijk) zodat wie wou zou weten hoe of wat.
Maar ipv daarvan gaan jullie het verknoeien, niet enkel voor jezelf maar voor alleman.
Ik denk dat ik m'n ander nieuws dan zeker maar voor mezelf ga houden want als dat moet uitkomen staan er halve fora op hun kop.

Je voorspelling is uitgekomen. Het staat op ZDnet en het is al gedaan met spelen.


Voila, enkele zijn weer typisch heethoofdig te werk gegaan ipv dit beredeneerd aan te pakken, maar bon.
Zeg, zou ik nu op regelmatige tijdstippen worteltjes moeten gaan eten bij TN? Ben tenslotte toch een testerke, proefkonijn?
:lol:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nonkie schreef:Ik vind dat van de gva eerder een positief als negatief bericht. Gratis reclame?
artikels die tot op heden verschenen zijn zijn idd veel te positief :roll: soit, voor mij zijn ze nu te ver gegaan, aangetekende brief is onderweg naar Mechelen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”