Caey schreef:En weeral staat de fameuze vzw tik zich belachelijk te maken, terwijl ze massaal stonden op te roepen voor de dag van de download kregen diegenen die al klaagden 30GB extra als ze erom vroegen.
Ze moeten nogal gelachen hebben met ons zeker?!
Oeda? Da was toch al langer geweten dat customer retention soms cadeaukes geeft? Nee heb je en ja kun je krijgen, maar wel met een OYO aan je broek. Dat is op ons forum al tientallen keren gemeld, en hier op userbase trouwens ook. 't Is een beetje vreemd dat daar nu ineens groot spel van wordt gemaakt. Iedere firma onderhandelt met zijn goede klanten. Jij gaat toch ook onderhandelen met je bank om een betere percent te krijgen voor je lening? Dat is juist hetzelfde.
DvdD was net bedoeld voor de klanten die niet zo mondig zijn. Dus: dat je als klant er niet om moet smeken, maar dat het collectief gebeurt. DvdD was vooral een awareness-actie. Om de paar maanden moet er een prikje gegeven worden. In december hebben wij een prikje gegeven, nu in april hebben de alternatieve providers prikjes gegeven. Ondertussen zijn het BIPT en Viviane Reding prikjes aan het geven aan Belgacom ivm de openstelling van ADSL2+ en VDSL. We leven nu echt wel in interessante tijden.
Volgende maand publiceert het toonaangevende infomaticatijdschrift C't (de NL versie) een vergelijking van breedband internet. Het zal vooral over de NL markt gaan, maar ze gaan ook een stand van zaken geven van de evolutie in België. Ik heb daarover al een aantal keer gemaild met de journalist en kwestie en ik bezorg hem informatie wanneer er iets nieuws te melden is.
Het heeft geen zin om alle dagen op hetzelfde te zitten zagen. Dat wordt op de duur iedereen beu. En er een jaar tussen laten is ook niet goed. Maar nu is de timing perfect: een paar maanden rust na de vorige awareness-actie tot het juistekes onder de radar zit, en dan weer vollen bak.
Nu is mijn vraag aan Caey: je hebt kritiek, en dat mag, graag zelfs. Verbeteringsvoorstellen zijn altijd welkom. Maar je verzwijgt wát precies je kritiek is. Kan je dat aub verduidelijken?
r2504 schreef:Wat mij betreft doe ik daar meer mee dan wat TIK tot op heden heeft gedaan (en TIK was trouwens vanaf dag één op de hoogte van deze praktijken maar heeft netjes z'n mond gehouden).
Oh gij dikke leugenaar. Jij bent nog altijd de persoon met de 2de hoogste postcount op het forum, dus net jij zou moeten weten dat er meermaals topics geweest zijn waarin gemeld wordt dat customer retention een extraatje doet. En ik of andere Tik-medewerkers hebben dan altijd gezegd dat dit mogelijk is, dat je altijd mag proberen (nee heb je en ja kun je krijgen), en ook gewaarschuwd dat je dan waarschijnlijk weer vast zit aan een OYO.
Sorry mijn beste, ik krijg heel graag kritiek want daar kan ik van bijleren, maar flagrante leugens kan ik niet verdragen.
EDIT: ik zou met evenveel recht en reden kunnen zeggen
dat het de schuld is van r2504 dat deze actie nu versneld afgelopen is, omdat hij er zo'n ruchtbaarheid aan gegeven heeft. Maar ik heb geen slecht karakter en ik wil dat niet gezegd hebben. Waarmee ik het ondertussen dus wel gezegd heb. Voor de goeie verstaanders onder ons.
NickG schreef:Los van dit alles vind ik het bijzonder jammer dat ook hier het cliché opgaat: met braaf te zijn bereikt men niks. Degene met een grote mond en gedreig krijgen nog maar eens meer dan de gewone brave burger... Net zoals de sjoemelaar ook altijd bevoordeeld wordt, althans zo lijkt het voor de brave mens (amnestie voor zwart-geld, kwijtschelding belastingen die nooit betaald worden, ...).
Nogmaals, dit staat volledig los van dit hele Telenet-verhaal, maar het is wél een constatering die ik de laatste tijd vaker doe in onze samenleving. Is dit de richting die we uit moeten gaan met de maatschappij? Stimuleren we zo niet het (vaak onterechte) gedreig en gesjoemel?
Ik noem dat geen gedreig of gesjoemel, ik noem dat opkomen voor zichzelf.
Ik ben óók bij mijn bank gaan praten om een voordelige lening te krijgen. Ik denk dat de meeste mensen dat doen, bij verschillende banken gaan vergelijken? Zoals veel mensen dat op grote schaal doen voor het kopen van een huis, zo doen er ook mensen dat op kleine schaal voor het internetabonnement.
Dat heeft helemaal niets met dreigen te maken. En zeker niet met gesjoemel. Toen mijn bank mij niet het beste tarief kon geven, ben ik daar niet kwaad weggegaan. Ik heb gezegd, even goeie vrienden, maar ik stop hier een aantal producten zoals zichtrekening. En daar hebben ze helemaal geen probleem van gemaakt. Ik ben trouwens altijd heel tevreden geweest van mijn oude bank, en ik ben er nog altijd klant voor een beperkt aantal investeringsproducten.
Coop schreef:TIK, jullie hebben weer uitstekend werk gedaan.
Dankuwel, denk ik.
Jammer dat het zo aan de grote klok gehangen is, want nu is het direct gedaan. Op ons forum (en van Userbase kan je identiek hetzelfde zeggen) werd de informatie zonder al te veel ruchtbaarheid verspreid aan zij die er gebruik van konden maken. De informatie verspreidde zich als een olievlek.
Juist hetzelfde met dat van het zelf resetten van de telemeter door van product te switchen: Tik gaat dat ook nooit in een nieuwsbrief zetten, want dan is het direct gedaan. En ik denk dat Userbase het ook nooit naar de frontpage zal pushen. Maar we laten er wel een topic over bestaan op het forum zodat wie er gebruik van wil maken, de informatie kan vinden. Je moet eerlijk zijn: de grootverbruikers zijn ook allemaal de mensen de de forums als Tik, Userbase, Tweakers enzovoort volgen. Dus de informatie komt vanzelf wel waar ze moet komen. Vertrouwen hebben in de medemensen noemen ze dat.
EDIT: merge van opeenvolgende postings.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.