Skynet en Mobistar schenden privacy van klanten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Doe geen moeite, Goendi. De man terroriseert al jaren usenet groepen als be.radio, be.tv en be.politics. Dat is trouwens ook de reden waarom verschillende ISP's hem al afgesloten hebben. Hij lapt alle regels van de netiquette aan zijn laars, en als een ISP hem dan aan de deur zet, begint hij een persoonlijke oorlog tegen die ISP. De geschiedenis blijft zich maar herhalen
Hij begint hier op userbase ook een oorlog tegen iedereen.
Is fustigateur de nieuwe "Don Quichote"?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Ofloo schreef: 'k Weet niet waarom hij geschorst is maar van wat hij hier verteld, klinkt het voor mij als pesten en niks anders komaan die kop/mening kunnen we niet verdragen massaal abuse mail sturen !
Nog niet veel op Usenet rondgehangen zeker ... er zijn grenzen aan het opdringen van je mening ... ;)
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

KK schreef:Doe geen moeite, Goendi. De man terroriseert al jaren usenet groepen als be.radio, be.tv en be.politics. Dat is trouwens ook de reden waarom verschillende ISP's hem al afgesloten hebben. Hij lapt alle regels van de netiquette aan zijn laars, en als een ISP hem dan aan de deur zet, begint hij een persoonlijke oorlog tegen die ISP. De geschiedenis blijft zich maar herhalen...

*Je niet kunnen vinden in de mening van iemand anders staat per definitie niet gelijk aan "terroriseren". Wat jij terroriseren noemt, noemt een ander "groot gelijk" om je gedacht te zeggen. Ook wel eens "vrijheid van meningsuiting" genoemd. Heb jij duidelijk problemen mee (en zo zijn er jammer genoeg nog wel een aantal). Aan de andere kant zijn er een pak mensen die daar geen problemen mee hebben. Maar die lezen gewoon mee. Dat zijn geen roepers, of mensen waar je last mee hebt. Ik stel vast dat mensen van uw soort niet op een normale manier kunnen discussiëren, en buiten fora onder de gordel moeten spelen door providers lastig te vallen.

*Verschillende isp's al afgesloten? Enkel Mobistar heeft dat gedaan (en van lange tijd voordien aangekondigd). Maar als je niet over de details beschikt, gelieve je dan ook te onthouden van alle commentaar (je maakt je schuldig aan laster door onwaarheden te vertellen). Overigens dat "afsluiten" houdt een verbetering in. Snellere down en upload, mindere prijs, meer volume, etc ... Een mens zou zich voor minder willen laten afsluiten. En "verschillende isp's" waarover je het hebt beperkt zich uiteindelijk tot 1 aanbieder het "BC-netwerk", nl. Skynet en Mobistar.

*Heb mijn verhaal uitgelegd aan diverse nieuwe operatoren. Deze vielen van de ene verbazing in de andere. Het totaal van de pot gerukte gedrag beperkt zich wel degelijk tot slechts enkel ISP's die de arrogantie zelve zijn. En denken te veel klanten te hebben en een loopje nemen met de vrijheid van meningsuiting en privacy van klanten. BC, Telenet, ... enfin, iedereen kent de arrogante spelers wel.

*Heb me altijd open en bloot opgesteld in discussies. Een heel faire houding. Ik heb doorheen de jaren gezien dat dit niet werkt. Kan je boos om zijn of wat dan ook, maar het enige middel is voortaan anoniem posten al dan niet via open proxy of anonymous remailer. Je moet je verlagen tot het niveau van de tegenstander. Geen andere keus. Anders wordt je persoonlijk leven een continue aantasting van mensen die je lastig vallen.

*Ik heb een leuk leven, en wil dat niet aangetast zien door allerhande kansloze gefrustreerde figuren die op internet ronddwalen. Vandaar dat ik definitief voor mezelf heb besloten nergens meer onder mijn echte naam te discussiëren. Overigens wie valt hier wie aan? Men is hier begonnen met persoonlijke aanvallen tegen iemand, niet omgekeerd.

*Uiteindelijk hebben enkele mods alleen maar getoond dat ze van hetzelfde niveau zijn. Had niets anders verwacht, want het internetwereldje wordt gekenmerkt door overwegend kansloze figuren. Mensen die geen deftige volwassen discussie open en bloot kunnen voeren wegens gebrek aan argumenten. Dan gaan ze ofwel iemand beginnen verwijten, zwart maken, massaal abuses sturen naar de provider teneinde iemand proberen te muilkorven of andere manieren die niet op de bal maar op de man gericht zijn.

*Is het niet zo dat die ISP's alleen maar zelf bewezen hebben dat "ik" gelijk heb? Want voor "zware feiten" (voor minder ga je toch geen correct betalende klant afsluiten ... spamming, hacking, phishing, bedreigingen, ...) ga je toch naar het gerecht? Of zijn ze bang dat ze daar niets te zoeken hebben wegens gebrek aan argumenten? En mogelijks een veroordeling oplopen wegens schending van consumentenrechten? En niet te vergeten schending van de privacy door mijn jarenlang internetgedrag bij te houden en aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 14 apr 2008, 14:40, in totaal 9 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Fustigateur schreef:...Uiteindelijk hebben de mods alleen maar getoond dat ze van hetzelfde niveau zijn. Had niets anders verwacht, want het internetwereldje wordt gekenmerkt door overwegend kansloze figuren zonder argumenten om een deftige volwassen discussie open en bloot te voeren.
Nu staat ge anders wel al met 1 voet buiten, dus zou ik u vriendelijk willen vragen om wat te minderen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Fustigateur,

wa mankeert ge eigenlijk???

en stop ermaar mee. met al dat gezaag hier moet je hier op niet veel begrip rekenen hoor.

en over de moderators valt hier niets kwaad te zeggen. zij doen wat ze moeten doen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Jongens, laat u toch niet vangen.

Voor diegenen die nooit op usenet komen: K.G. (aka fustigateur) is in het usenetwereldje alom bekend en verguisd als een overbeterlijke onruststoker. Hij is een meester in het verdraaien van je woorden om een venijnige flamewar uit te lokken - alles onder het mom van vrije meningsuiting. Van dit laatste is hij een groot voorstander, en terecht, maar dan wel enkel als het zijn eigen mening is.

Dus, laat hem maar eens blazen. Het vuur zal dan wel vanzelf uitdoven.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:Fustigateur,

Vlaams Belang. Extreem-rechts paranoia met oogkleppen. Nuff said.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Fustigateur schreef:*Ik heb een leuk leven, en wil dat niet aangetast zien door allerhande kansloze gefrustreerde figuren die op internet ronddwalen. Vandaar dat ik definitief voor mezelf heb besloten nergens meer onder mijn echte naam te discussiëren.
Ik ben geen kansloos figuur en dus schop je met je stelling ook tegen mijn schenen.
Je hoeft je naam niet te verbergen want die ken ik toch.
B.t.w. die van mij kan je met een beetje moeite heel gemakkelijk terugvinden op dit forum.
Fustigateur schreef: Uiteindelijk hebben enkele mods alleen maar getoond dat ze van hetzelfde niveau zijn. Had niets anders verwacht, want het internetwereldje wordt gekenmerkt door overwegend kansloze figuren.
Waarom start ge zelf geen forum waarop je al je frustraties kunt afschrijven?
Fustigateur schreef: Is het niet zo dat die ISP's alleen maar zelf bewezen hebben dat "ik" gelijk heb? Want voor zware feiten ga je toch naar het gerecht?
Woops, jij schrijft zelf in het begin van dit topic "Het is voor mij dan ook meer dan welletjes geweest. En zal bij diverse instanties klacht indienen tegen Skynet en Mobistar". Waarop wacht je?
Ben je nog aan het sparen na de vorige rechtzaken die je verloren hebt?

Ik zal alvast de gegevens van mijn advocaat (Cailliau Philippe, Damvalleistraat 49A - 9070 Destelbergen) meegeven zodat we tijd kunnen besparen als je een rechtzaak wilt aanspannen tegen mij of één van mijn bedrijven :mrgreen:

Voor strafrechterlijke zaken moet je contact opnemen met Boxstaele Luc F M, Recollettenlei 37 - 9000 Gent.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk dat sommige dit geval niet met een objectief oog kunnen bekijken door ervaringen uit het verleden. Als wat ik hier lees echt de reden is waarom de ts afgesloten is kan ik zijn frustratie goed begrijpen.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

crapiecorn schreef:Ik denk dat sommige dit geval niet met een objectief oog kunnen bekijken door ervaringen uit het verleden. Als wat ik hier lees echt de reden is waarom de ts afgesloten is kan ik zijn frustratie goed begrijpen.
Er is hier iemand die het heeft over "mari noke ulen" ... Iets wat hier in deze irrelevant is. Maar ik wens daar toch op te reageren omdat er enkelen van het "zwart maken" van personen zo een beetje hun hobby hebben gemaakt.

Heel die zaak kadert in een juridisch gevecht tussen een radio-vzw en de Vlaamse regering met als toenmalig mediaminister Marino Keulen. De radio-vzw kreeg ten onrechte door fraude in een winnend dossier geen radiolicentie. Deze vzw is naar de rechtbank gestapt en heeft gelijk gekregen. De radio in kwestie werd vrij zwaar gesanctioneerd d.m.v. schorsing. Kort daarna heeft de Vlaamse regering de fraude decretaal geregulariseerd zodanig dat die radio (met politieke banden) weer verder kon.

Er werd ook klacht ingediend tegen Marino Keulen bij het parket te Brussel, maar daarover is tot op heden geen nieuws. Keulen was kort na het uitreiken van de licentie en nog voor het on air gaan van dat station op de hoogte van de fraude, maar heeft de zaak geheel "toevallig" laten passeren. Uiteindelijk vertrekt heel het dossier de komende maanden naar de Europese Commissie.

M.b.t. die marinokeulen.be was er niets mis. Het domein was vrij, er was geen website en waren ook in geen geval doelstellingen om er iets mee aan te vangen wat aanklagende partij had kunnen schaden, of er mee verband hield. Toch werd het domein juridisch als een wederrechtelijke registratie beschouwd. En dan lees je in de kranten "Marino Keulen krijgt zijn website" terug. Alsof het over diefstal en een website ging.

De grond van de zaak draait hem om fraude. Deze werd al juridisch bewezen, maar op een "laffe manier" door de Vlaamse regering teniet gedaan. Nu de klacht Europees gaat, staat de Vlaamse regering machteloos tegen eenzelfde uitspraak als eerder gedaan door een Vlaamse rechtbank. Het laf spelen zal bij deze slechts "1 keer" gelukt zijn.

Het lachwekkende van de zaak is dat de Vlaamse regering als argument aanhaalde dat die radio-vzw geen licentie verdiende omdat ze financieel te weinig werd geruggesteund. Het desbetreffende radiodossier werd vertegenwoordigd door een Amerikanse mediagigant die over de hele wereld radio- en tv-zenders uitbaat. De naam van die speler werd (hoewel die in het dossier vermeld stond met handtekeningen) publiekelijk nooit genoemd vanwege een non-disclosure contract.

Je kan die kemels van de Vlaamse regering allemaal als lachwekkend beschouwen, maar dat is voor die radio-vzw echt niet om te lachen. De enige verklaring die je achter al die onverklaarbare beslissingen moet zoeken is politieke fraude. Was ook zo bij de uitreiking van de landelijke radiolicenties.

Tot zover dit antwoord op de irrelevante beschuldigingen.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 14 apr 2008, 15:14, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster

En wat heeft dat te maken met schending van de privacy?
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

deej schreef:En wat heeft dat te maken met schending van de privacy?
Je moet eens opzoeken in een woordenboek: "irrelevant". Als men mij "irrelevant" mag aanvallen (want dat laten de mods in deze toe), dan heb ik het recht om mij op die "irrelevante" aanvallen te verdedigen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Fustigateur schreef:M.b.t. die marinokeulen.be was er niets mis. Het domein was vrij, er was geen website en waren ook in geen geval doelstellingen om er iets mee aan te vangen wat aanklagende partij had kunnen schaden, of er mee verband hield. Toch werd het domein juridisch als een wederrechtelijke registratie beschouwd.
We leven in een rechtstaat en democratie en je hebt het proces over die domeinnaam verloren !!!
Maar blijkbaar heb je het nog steeds moeilijk met een vonnis van een rechtbank :oops:
Fustigateur schreef: En dan lees je in de kranten "Marino Keulen krijgt zijn website" terug. Alsof het over diefstal en een website ging.
Eh, ik lees geen kranten. Maar het vonnis is duidelijk en stemt volledig overeen met de voorwaarden van dns.be en met de Belgische wetgeving.
Fustigateur schreef: Nu de klacht Europees gaat, staat de Vlaamse regering machteloos tegen eenzelfde uitspraak als eerder gedaan door een Vlaamse rechtbank
Wishfull thinking? Er bestaan geen Vlaamse rechtbanken.
Tot nader order zijn het allemaal Belgische rechtbanken :evil:
Laatst gewijzigd door Astralon 14 apr 2008, 15:51, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Fustigateur schreef:Je moet eens opzoeken in een woordenboek: "irrelevant". Als men mij "irrelevant" mag aanvallen (want dat laten de mods in deze toe), dan heb ik het recht om mij op die "irrelevante" aanvallen te verdedigen.
Jaja we weten ondertussen al wel wat voor vlees we met u in de kuip hebben...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

-seigh-. Is me dat een irritant ventje... Dat die nog een omgeving heeft waar iemand niét depressief is snap ik niet :P En lezen kan hij blijkbaar evenmin...
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

WTF?? K.G. op userbase?? :twisted: Ene raad mensen: N-E-G-E-R-E-N! Alstublieft, gewoon: negeren...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Voor de curieuzerikken die zich afvragen waar het allemaal om draait:

Message-ID: <3fab71a1$0$31835$[email protected]>
ofwel:
http://groups.google.com/group/be.polit ... ode=source

En dit is nog maar 1 van de vele fratsen van dit individu.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Voor de curieuzerikken die zich afvragen waar het allemaal om draait:

Message-ID: <3fab71a1$0$31835$[email protected]>
ofwel:
http://groups.google.com/group/be.polit ... ode=source

En dit is nog maar 1 van de vele fratsen van dit individu.
Ik vind eurosong for kids ook vreselijk, maar dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook de enige mening die ik deel met de auteur van de post uit de quote hierboven.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

gert.jansen schreef: Ik vind eurosong for kids ook vreselijk, maar dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook de enige mening die ik deel met de auteur van de post uit de quote hierboven.
Same here (het "echte" ook trouwens. Het gaat vooral om de laatste zin van dat bericht.
Bye, Maurice
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Fustigateur als ik dat hier allemaal lees dan heb je volgens mij DRINGEND een temesta nodig. :roll:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Zou er niet beter een slotje op komen? is niet leuk meer om te lezen :p
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

De heer KG heeft nog meer problemen met de VRT hoor ;):

http://www.vlaamseregulatormedia.be/bes ... 08-006.pdf
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ditCh schreef:De heer KG heeft nog meer problemen met de VRT hoor ;):
Hij heeft op zijn eentje be.tv en be.radio kapotgemaakt. Ik hoop dat userbase niet zijn volgende slachtoffer word.
Dat slotje zou dus een prima idee zijn.
Bye, Maurice
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat zal niet gebeuren :) Modjes zijn hier heel tollerant, maar ook tolerantie heeft grenzen... Aangezien hij blijkbaar zodanig onverbeterlijk is, zal elke user die hij aanmaakt direct opvallen mochten ze hem er af gooien :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

... Diegenen die kindjes hebben zullen het wel weten: kindjes wenen enkel als je ze aandacht geeft ... (hint)
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Goendi schreef:Dat zal niet gebeuren :) Modjes zijn hier heel tollerant, maar ook tolerantie heeft grenzen... Aangezien hij blijkbaar zodanig onverbeterlijk is, zal elke user die hij aanmaakt direct opvallen mochten ze hem er af gooien :)
Ik "ken" hem vanop be.radio, dit bordje postte ik daar regelmatig:

Code: Selecteer alles

\|||/       
         (o o)       
,----ooO--(_)-------.
| Please            |
|   don't feed the  |
|     TROLL's !     |
'--------------Ooo--'
        |__|__|      
         || ||       
        ooO Ooo
Zonder veel resultaat helaas, iedereen bleef maar reageren op z'n slappe koffie. Ik kom er dan ook niet meer...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Goendi schreef:Dat zal niet gebeuren :) Modjes zijn hier heel tollerant, maar ook tolerantie heeft grenzen... Aangezien hij blijkbaar zodanig onverbeterlijk is, zal elke user die hij aanmaakt direct opvallen mochten ze hem er af gooien :)
Heel tollerant? Dit is toch één van de strengst gemodereerde forums waar ik actief op ben. Maar ik vind dat wel een goeie zaak.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

deej schreef:
hollebollegijs schreef:Fustigateur,

Vlaams Belang. Extreem-rechts paranoia met oogkleppen. Nuff said.
Gelieve wel niet iedereen die stemt voor het VB over dezelfde kam te scheren aub...
KK
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:
Fustigateur schreef:...Uiteindelijk hebben de mods alleen maar getoond dat ze van hetzelfde niveau zijn. Had niets anders verwacht, want het internetwereldje wordt gekenmerkt door overwegend kansloze figuren zonder argumenten om een deftige volwassen discussie open en bloot te voeren.
Nu staat ge anders wel al met 1 voet buiten, dus zou ik u vriendelijk willen vragen om wat te minderen.
Woorden hebben helaas geen vat op deze persoon. Ik ben er vrij zeker van dat de providers die hem in het verleden al aan de deur gezet hebben, meermaals verwittigingen hebben gestuurd alvorens hem af te sluiten.
Maar deze man leeft zowat in zijn eigen fantasiewereld waar hij denkt alles te kunnen en mogen, dus het enige dat helpt om hem het zwijgen op te leggen is harde actie.

Post hij hier trouwens ook via anonieme proxies?
Opexx
Starter Plus
Starter Plus

Ik snap dat hele gedoe achter die proxies niet. Als er echt iets gebeurd dat niet toelaatbaar is (lees illegaal) kan je provider zeer makkelijk achterhalen wie er achter die proxy zit.
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

ssssst, hij heeft al meer als een page niets meer gepost. Misschien is hij terug vertrokken .... Ik stel voor dat we dit draadje gewoon sluiten. :roll:
Laatst gewijzigd door Uzzi 15 apr 2008, 17:01, in totaal 1 gewijzigd.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap dat hele gedoe achter die proxies niet. Als er echt iets gebeurd dat niet toelaatbaar is (lees illegaal) kan je provider zeer makkelijk achterhalen wie er achter die proxy zit.
Sommige dingen zijn volgens de wet niet illegaal, maar wel in strijd met de algemene voorwaarden van een ISP. Hierbij denk ik bv aan continu off-topic posten, flamewars uitlokken, ...

Op een forum als dit zijn er moderators om alles in goede banen te leiden, maar op een ongemodereerd medium als usenet is de ISP eigenlijk de enige 'moderator'. Indien iemand het te grof maakt, zullen verschillende mensen een abuse mail verzenden naar zijn provider, zodat die op zijn beurt kan nakijken of de abuse mails gegrond zijn en indien nodig maatregelen treffen.

Als iemand zoiets echter doet via anonieme (en meestal buitenlandse) proxies, dan heeft men enkel het IP van die proxy, en ook al kan je de eigenaar ervan bereiken, in vele gevallen gaat die er zich weinig van aantrekken omdat er niks illegaals gebeurt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Uzzi schreef:Ik stel voor dat we dit draadje gewoon sluiten. :roll:
Op deze topic komt ‘n slotje, het is genoeg geweest.
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”