KK schreef:Doe geen moeite, Goendi. De man terroriseert al jaren usenet groepen als be.radio, be.tv en be.politics. Dat is trouwens ook de reden waarom verschillende ISP's hem al afgesloten hebben. Hij lapt alle regels van de netiquette aan zijn laars, en als een ISP hem dan aan de deur zet, begint hij een persoonlijke oorlog tegen die ISP. De geschiedenis blijft zich maar herhalen...
*Je niet kunnen vinden in de mening van iemand anders staat per definitie niet gelijk aan "terroriseren". Wat jij terroriseren noemt, noemt een ander "groot gelijk" om je gedacht te zeggen. Ook wel eens "vrijheid van meningsuiting" genoemd. Heb jij duidelijk problemen mee (en zo zijn er jammer genoeg nog wel een aantal). Aan de andere kant zijn er een pak mensen die daar geen problemen mee hebben. Maar die lezen gewoon mee. Dat zijn geen roepers, of mensen waar je last mee hebt. Ik stel vast dat mensen van uw soort niet op een normale manier kunnen discussiëren, en buiten fora onder de gordel moeten spelen door providers lastig te vallen.
*Verschillende isp's al afgesloten? Enkel Mobistar heeft dat gedaan (en van lange tijd voordien aangekondigd). Maar als je niet over de details beschikt, gelieve je dan ook te onthouden van alle commentaar (je maakt je schuldig aan laster door onwaarheden te vertellen). Overigens dat "afsluiten" houdt een verbetering in. Snellere down en upload, mindere prijs, meer volume, etc ... Een mens zou zich voor minder willen laten afsluiten. En "verschillende isp's" waarover je het hebt beperkt zich uiteindelijk tot 1 aanbieder het "BC-netwerk", nl. Skynet en Mobistar.
*Heb mijn verhaal uitgelegd aan diverse nieuwe operatoren. Deze vielen van de ene verbazing in de andere. Het totaal van de pot gerukte gedrag beperkt zich wel degelijk tot slechts enkel ISP's die de arrogantie zelve zijn. En denken te veel klanten te hebben en een loopje nemen met de vrijheid van meningsuiting en privacy van klanten. BC, Telenet, ... enfin, iedereen kent de arrogante spelers wel.
*Heb me altijd open en bloot opgesteld in discussies. Een heel faire houding. Ik heb doorheen de jaren gezien dat dit niet werkt. Kan je boos om zijn of wat dan ook, maar het enige middel is voortaan anoniem posten al dan niet via open proxy of anonymous remailer. Je moet je verlagen tot het niveau van de tegenstander. Geen andere keus. Anders wordt je persoonlijk leven een continue aantasting van mensen die je lastig vallen.
*Ik heb een leuk leven, en wil dat niet aangetast zien door allerhande kansloze gefrustreerde figuren die op internet ronddwalen. Vandaar dat ik definitief voor mezelf heb besloten nergens meer onder mijn echte naam te discussiëren. Overigens wie valt hier wie aan? Men is hier begonnen met persoonlijke aanvallen tegen iemand, niet omgekeerd.
*Uiteindelijk hebben enkele mods alleen maar getoond dat ze van hetzelfde niveau zijn. Had niets anders verwacht, want het internetwereldje wordt gekenmerkt door overwegend kansloze figuren. Mensen die geen deftige volwassen discussie open en bloot kunnen voeren wegens gebrek aan argumenten. Dan gaan ze ofwel iemand beginnen verwijten, zwart maken, massaal abuses sturen naar de provider teneinde iemand proberen te muilkorven of andere manieren die niet op de bal maar op de man gericht zijn.
*Is het niet zo dat die ISP's alleen maar zelf bewezen hebben dat "ik" gelijk heb? Want voor "zware feiten" (voor minder ga je toch geen correct betalende klant afsluiten ... spamming, hacking, phishing, bedreigingen, ...) ga je toch naar het gerecht? Of zijn ze bang dat ze daar niets te zoeken hebben wegens gebrek aan argumenten? En mogelijks een veroordeling oplopen wegens schending van consumentenrechten? En niet te vergeten schending van de privacy door mijn jarenlang internetgedrag bij te houden en aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.